מתי קיבל נתניהו מנדט ממתפקדי הליכוד בפעם האחרונה

סטילהוק

New member
מתי קיבל נתניהו מנדט ממתפקדי הליכוד בפעם האחרונה

מתי קיבל נתניהו מנדט ממתפקדי הליכוד בפעם האחרונה
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001303739

אמזלם התומך בשרלטן המושחת מס' 1 טוען שנתניהו נבחר ע"י מתפקדי הליכוד לכנסת ה-22 כעומד בראשה. אך האם זה נכון?
בואו נבדוק יחד את העובדות:

מתפקדי הליכוד נהנים מהזכות לבחור את ראש מפלגתם מאז 1993, לפי תיקונים בחוקת המפלגה שנתניהו עצמו קידם אחרי שנבחר לראשונה ליו"ר. האדם שהמתפקדים בוחרים בו הופך אוטומטית למועמד המפלגה לראשות הממשלה. רשמית, הבחירות צריכות להתקיים "לא יאוחר" מחצי שנה לפני הבחירות לכנסת, ואם הכנסת מתפזרת בטרם-עת - מוקדם ככל האפשר. האם מתפקדי הליכוד אמנם בחרו בנתניהו ערב הבחירות לכנסת ה-22?

בין בחירות 2019 מועד א', שהתקיימו באפריל, לבחירות מועד ב', שהתקיימו בספטמבר, לא התקיימו בליכוד פריימריז - לא ליו"ר וגם לא לרשימת המפלגה לכנסת. מועמדי המפלגה לכנסת ה-22 נשארו אפוא כפי שהיו לכנסת ה-21.
גם ערב הבחירות לכנסת ה-21, שההחלטה עליהן התקבלה בכנסת בדצמבר 2018, לא התקיימו פריימריז לראשות הליכוד. המתפקדים קיבלו הזדמנות להצביע לרשימת המועמדים לכנסת בפברואר 2019, אבל נתניהו שאב את סמכותו כמועמד לראשות הממשלה מהבחירה בו שלוש שנים קודם - בראשית 2016.

אלא שגם ב-2016 לא קיבל נתניהו מנדט מכלל חברי המפלגה. אמנם, נתניהו הצליח בסוף 2015 להקדים את הפריימריז לפברואר 2016, כמה שנים לפני מועד הבחירות החוקי לכנסת. אבל מאחר שאיש לא נרשם להתמודד נגדו, החליט בית הדין של התנועה שאין טעם בסבב הצבעה יקר, ומועמדותו אושררה במרכז המפלגה בלבד.

הפעם האחרונה שבה נבחר נתניהו בידי כלל המתפקדים הייתה בימי הכנסת ה-19, בסוף דצמבר 2014. גם אז הוקדמו הפריימריז ביוזמתו, חרף מחאות בשורות הליכוד. נתניהו זכה אז בכ-85% מהקולות, וניצח את דני דנון שקיבל כ-15%.

בשורה התחתונה: דבריו של אמסלם לא נכונים. הפעם האחרונה שבה הצביעו כלל מתפקדי הליכוד בעד מועמדותו של נתניהו לראשות הממשלה הייתה ערב הבחירות לכנסת ה-20. לפני הבחירות לכנסת ה-21 בוטלו הפריימריז בהיעדר מתחרים לנתניהו, ולקראת הבחירות לכנסת ה-22 לא תוכננו פריימריז כלל.

 

סטילהוק

New member
בליכוד טוענים שנתניהו נבחר כמועמד הליכוד ע"י חברי המרכז???

בליכוד טוענים שנתניהו נבחר כמועמד הליכוד ע"י חברי המרכז. באמת???

אז בואו שוב נבדוק יחד את העובדות:

מרכז הליכוד התכנס בערב יום ה 10.10.2019 בשעה 19:00 בגני התערוכה, אך בשל מיעוט משתתפים החליט אפילו נתניהו בעצמו ברגע האחרון שלא להגיע. הליכוד לא הודיעו על ביטול מטעמו באופן רשמי, אך נתניהו לא הגיע לאותו כינוס.
בתמונה ששלחו מדוברות הליכוד ציינו כי כ 500 איש התייצבו מתוך כ-3,300 חברי מרכז (שזה אפילו לא רבע מחברי מרכז הליכוד, למי שלא יודע מתמטיקה פשוטה). ואילו גורמים אחרים שהיו בשטח ציינו כי היה בכלל מדובר בכ 200 איש לכל היותר.

אבל גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שהמספרים הרשמיים של נציגי דוברות הליכוד הם המספרים האמיתיים, הרי שגם הם לא מספיקים בכדי לקבוע שנתניהו נבחר כמועמד הליכוד ע"י חברי המרכז, כשרק 500 איש על פי דוברות הליכוד עצמה התייצבו לאותו כינוס ובחרו בנתניהו כמועמד. קרי לנתניהו אין אפילו מנדט לגיטימי מרוב חברי מרכז הליכוד שאפילו לא טרחו להתייצב לאותו כינוס ומרוב מיעוט המשתתפים גם נתניהו עצמו לא השתתף בו. מה שמראה יותר מכל את מצבו האמיתי של נתניהו, ולא זה שמוכרים לנו כל חותמות הגומי השפוטים שלו, ובראשם אמזלם השפוט מס' 1 שלו.

בשל מיעוט משתתפים, נתניהו לא הגיע למרכז הליכוד
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001303480

בין 200 ל-500 חברי ליכוד בלבד הגיעו לכינוס של המפלגה הערב • חברי המרכז אישרו כי נתניהו הוא מועמד הליכוד לכנסת ה-22
 
למעלה