הליכוד מוכיחה פעם אחר פעם שהיא הפכה למפלגה מושחתת

סטילהוק

New member
הליכוד מוכיחה פעם אחר פעם שהיא הפכה למפלגה מושחתת

ח"כים מהליכוד ניסו פעם נוספת למנוע מגנץ להרכיב ממשלה
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001303482

ח"כ מהליכוד פנה ליועמ"ש של הכנסת בבקשה לדלג על תורו של בני גנץ בהרכבת הממשלה, וישר לעבור לשלב השלישי, בו נאספים חתימות של 61 ח"כים ונבחר מועמד אחר • היועמ"ש דחה את הבקשה.

אחרי שב-29 במאי 2019, החליט בנימין נתניהו שלא להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא ותחת זאת, בפעם הראשונה בתולדות המדינה פיזר כנסת שזה עתה נבחרה - ניסו הערב מספר חברי כנסת לדלג מעל לראשו של גנץ פעם נוספת, ולהגיע הישר לשלב השלישי - איסוף חתימות של 61 ח"כים והטלת מלאכת הרכבת הממשלה למשך 21 יום על מועמד.

אולם בחוות דעת כתובה קבע היום היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, כי לא ניתן לדלג על השלב השני במלאכת הרכבת הממשלה, כלומר החזרת המנדט לנשיא המדינה והטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ שני, ח"כ בני גנץ.

לפי הודעת הכנסת, מספר חברי כנסת ביקשו מן היועץ המשפטי של הכנסת לדלג על השלב השני ולעבור הישר לשלב ה-3, בו 61 ח"כים מגישים המלצה לנשיא, על פי סעיפי חוק יסוד הממשלה. דוברות הכנסת והייעוץ המשפטי סירבו להשיב ל"גלובס", מי הם אותם חברי כנסת אשר הגישו את הבקשה לקבל ייעוץ משפטי, אך ציינו שמדובר בחברי כנסת מסיעות שונות. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי ח"כ מן הליכוד הוא שיזם את הפניה ליועץ המשפטי לכנסת (אם כי בחוות הדעת מציין ינון כי פנו אליו ח"כים ממספר סיעות). בכחול לבן אמרו ל"גלובס" שלא הכירו את הפניה הזו ליועץ המשפטי של הכנסת.

ינון קבע בחוות דעתו שלהליך הרכבת הממשלה יש שלושה שלבים: השלב הראשון, בו אנו נמצאים כעת, 28 ימים להרכבת הממשלה, הניתנים להארכה בעוד 14 יום; בשלב השני, רשאי הנשיא להטיל את התפקיד על חבר כנסת אחר, שלרשותו עומדים 28 ימים; ובשלב השלישי, שכותרתו "הטלת התפקיד לפי בקשת רוב חברי הכנסת המתרחש לאחר שכשלו ההליכים הקודמים, עומדת לרשותם של חברי הכנסת תקופה של 21 ימים, שבמהלכה רשאים לפחות 61 חברי כנסת לבקש מנשיא המדינה, בכתב, להטיל את התפקיד על חבר כנסת מסוים, שהסכים לכך בכתב. אם השלב השלישי והאחרון נכשל ולא מוקמת ממשלה חדשה, המדינה יוצאת לבחירות בתוך 90 ימים.

ואגב, ממש לא קשה לנחש מי אותו ח"כ לקקן תnת של נתניהו שפנה ליועמ"ש בבקשה כזאת. רמז? מתחיל באלף ונגמר במם סופית.

נראה שהליכוד האמיתית של בגין ושמיר ז"ל שעוד האמינה בערכי ז'בוטינסקי והיתה ימנית אידיאולוגית ציונית ולא תאבת בצע וג'ובים כמו הליכוד של ימינו, או יותר נכון הליקוק של נתניהו או מפלגת נתניהו שזה מה שהיא הפכה במהלך השנים האחרונות, מתה ונקברה מזמן עמוק באדמה, והיום יש כבר מפלגה אחרת, מפלגה מושחתת, חסרת ערכים, חסרת אידיאולוגיה, ואפילו חסרת מצע מפלגתי כי נתניהו דאג למחוק אותו.
 

צורי80

New member
היה מי שדאג לידע את הנשיא שאין לו חובה לתת לגנץ מנדט

יש מי שמפחד שהנשיא ידע שאין לו חובה חוקית לתת לגנץ מנדט ויש מי שלא מפחד שהנשיא ידע את זה.

מדבריך ניתן להבין שאתה חושש מכך שהנשיא יידע על כך.
 

סטילהוק

New member
קודם כל ועוד איך יש לו חובה, ואת זה הבהיר היטב יועמ"ש הכנסת

לאותו "מישהו" שכולנו יודעים במי מדובר ואיזה "ישר" ו"הגון" אותו "מישהו" ליכודניק.
 

סטילהוק

New member
למה ליכודניק? הרי אתה ואדונך גם ככה שמים פס על החוק

ואדונך בכלל חושב שהוא נמצא מעל החוק ויכול לעבור על החוק כרצונו.

בכל אופן, חוק-יסוד הממשלה: הטלת התפקיד מחדש, סעיף 9 א-ב-ג קובע זאת:

9א. עברה התקופה לפי סעיף 8 וחבר הכנסת לא הודיע לנשיא המדינה שהרכיב ממשלה, או שהודיע לו לפני כן שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהציג ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון לפי סעיף 13ד, יטיל הנשיא את התפקיד להרכיב ממשלה על חבר אחר של הכנסת שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל את התפקיד, או יודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, והכל בתוך שלושה ימים מיום שעברה התקופה או מיום הודעתו של חבר הכנסת שאין בידו להרכיב ממשלה, או מיום דחיית הבקשה להביע אמון בממשלה, לפי הענין.

9ב. לפני שיטיל את התפקיד להרכיב ממשלה לפי סעיף זה, או לפני שיודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, רשאי הנשיא לחזור ולהתייעץ עם נציגי סיעות בכנסת.

9ג. לחבר הכנסת שהתפקיד להרכיב ממשלה הוטל עליו לפי סעיף זה נתונה למילוי תפקידו תקופה של 28 ימים.

חוק-יסוד: הממשלה
https://main.knesset.gov.il/Activity/Legislation/Documents/yesod6.pdf

ואולי אתה רוצה שאני גם אצטט לך את השורה בחוק שאוסרת על ראש ממשלה, שר, ח"כ או כל נבחר ציבור שלא לנהוג בשחיתות ולהכניס כספים אסורים לכיסו או לחשבונות הבנק שלו? ואולי אתה גם רוצה שאצטט לך את השורה בחוק שאוסרת על בגידה בביטחון המדינה ואישור העברת צוללות גרעין לאוייב תמורת בצע כסף?

יש הרבה סעיפים בחוק שאני יכול לצטט לך ליכודניק, כי נראה שאתה לא מכיר בכלל את החוקים בישראל, ובעיקר את חוקי היסוד, אם אתה מבקש ציטוט לחוק יסוד.
 
"או יודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להגיע להרכבת

ממשלה" - כלומר בסעיף 9 הסמכות נמצאת בידי הנשיא והוא בהחלט רשאי להחליט שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה עוד לפני שמעביר את המנדט למועמד שני.

העניין הוא שבשלב הזה הסמכות נמצאת בידי הנשיא ולא בידי חברי הכנסת ושיקול הדעת להחליט האם להעניק את המנדט למועמד אחר או להעביר את המנדט לכנסת נמצא בידיו. כלומר יש לו שיקול דעת האם להעניק את המנדט למועמד אחר ולא חובה.
 
אין לו חובה. מה שהיועץ המשפטי של הכנסת הבהיר זה שלא ניתן

לדלג על השלב של סעיף 9 בחוק יסוד הממשלה ולקפוץ ישר לסעיף 10, כלומר לא ניתן להגיש חתימות של 61 חברי כנסת (ואגב בכלל אין 61) כל עוד לא מוצו ההליכים שנמצאים בסמכות הנשיא, אבל הנשיא בהחלט יכול להחליט אחרי החזרת המנדט של המועמד הראשון שאין סבירות להקמת ממשלה על ידי מועמד אחר ולהודיע לכנסת שלא עלה להרכיב ממשלה ואז נכנס לפעולה סעיף 10 (שלב 21 הימים שבהם יש ל 61 חברי כנסת הזדמנות להציע מועמד) גם ללא הענקת מנדט למועמד שני לפני כן.

מה שניסו אותם חברי כנסת לעשות זה לקפוץ ישר לשלב 21 הימים מבלי שלנשיא תהיה הזדמנות להחליט האם הוא נותן את המנדט לגנץ או לא ואת זה כמובן אי אפשר לעשות. וזה מה שהיועץ המשפטי לכנסת הבהיר.
 
הנשיא יודע היטב מה סמכויותיו, לא צריך "לידע" אותו

נשיא המדינה הנוכחי היה תקופה לא קצרה יושב ראש הכנסת. הוא בקיא ברזי חוקי יסוד הממשלה והכנסת יותר מרוב חברי הכנסת הנוכחיים.
 
יש גם מי שמפחד שהנשיא יעניק לגנץ את המנדט ויש מי שלא מפחד

שהנשיא יעניק לגנץ את המנדט.
מדבריך אפשר אולי להבין שאתה חושש (או שאחרים בליכוד חוששים) שהנשיא יעניק את המנדט לגנץ.
מה שבטוח שיש אחד, בנימין נתניהו שמו, שמאוד מאוד חושש מכך. החשש שלו כבר בא לידי ביטוי במאי 2019 וייתכן שהוא בא לידי ביטוי שוב כעת.

אם כבר עוסקים בשפת פחדים וחששות...
 

צורי80

New member
אני לא חושש, להיפך.

למדתי מניסיון העבר שמניעת החזרת המנדט לנשיא פגעה דווקא בליכוד.
לפיכך לדעתי זהו אינטרס של הליכוד שגנץ ינסה להרכיב ממשלה.

מה שניסו אותם גורמים בליכוד זה סך הכל להלחיץ את גנץ שיבין שזה שהוא מסרב לנתניהו לא אומר שאוטומטית בעוד כמה שבועות הוא יבוא לליכוד מתוך עמדת כוח.
 
אתה לא חושש, אבל נתניהו והאנשים הקרובים לו מאוד חוששים

שגנץ וליברמן יעשו תרגיל ויקימו ממשלת מיעוט בעזרת קולות הרשימה המשותפת.
נכון שממשלה כזו לא תשרוד יותר ממספר שבועות לכל היותר אבל זה מספיק כדי להוציא את נתניהו הן מלשכת ראש הממשלה וגרוע מכך הן מהבית ברחוב בלפור.

ואז זה "משחק חדש" שלנתניהו ולליכוד אין עליו שליטה כל עוד לא ישיגו רוב לפיזור הכנסת וללא ליברמן ו/או הרשימה המשותפת אין רוב לפיזור הכנסת.
האמצעי הזה שהיה בידי נתניהו ונאמניו בליכוד אחרי הבחירות באפריל לא נמצא בידיהם כיום.
והדבר האחרון שנתניהו מוכן לסבול זה שהכוח והשליטה יוצאים מידיו ועוד אם זה כרוך גם בצרות מבית (תרתי משמע) עקב הצורך לעזוב את הבית הרשמי של ראש הממשלה וכאשר אפילו שיקולים של מספר שופטים ומיקום בית המשפט נכנסים למערכת האינטרסים.

אתה לא מייצג את סדרי העדיפויות והאינטרסים מסביב לנתניהו. אבל לא חסרים אנשים הן בתוך הליכוד והן בקרבת ראש הממשלה שמבטאים את זה בפומבי באופן שאפילו לא ממש מוסתר.
תיזכר בסאגת הפריימריס שנעלמו כמה שעות לאחר שהוכרזו.
זו דוגמה שמאפיינת את ההתנהלות סביב ראש הממשלה בשנה-שנתיים האחרונות.
 

סטילהוק

New member
ממתי נתניהו עושה מה שטוב לליכוד או איכפתלו בכלל מטובת הליכוד

אם עוד לא הבנת את זה ליכודניק שפוט של נתניהו, נתניהו עשה, עושה ויעשה תמיד רק מה שטוב לנתניהו, בעוד ששפוטים כמוך שמצביעים לא בכל מקרה הוא פשוט לא סופר ממטר. והאמת בצדק, למה לא לספור אתכם או להתחשב במה שטוב לכם, אם בכל מקרה אתם מצביעים לו. הרי אין פה שיטת המקל והגזר, אם תהיה טוב איתנו נהיה טובים אליך, יש פה רק שיט הגזר מה שהיה גורם גם למנהיג הכי ישר והגון בעולם לזלזל בכל ולא לספור אתכם ממטר, אם בכל מקרה אתם מצביעים לו ורק לו.
 
זה לא תמיד היה נכון

יש הבדל גדול בין ההתנהלות של נתניהו עד 2014 וההתנהלות שלו לאחר מכן ובמיוחד לאחר הבחירות ב-2015.
תמיד הוא השתמש באמצעים של פילוג וקיטוב, עוד מימי ה"הם שכחו מה זה...", אבל אובדן הממלכתיות המוחלט התרחש רק לאחר הבחירות ב-2015.
בין 2007-2014 נתניהו היה בשלב המפלגה זה אני. מ-2015 הוא עבר לשלב הימין זה אני והמדינה זה אני.
 

צורי80

New member
הסבירו לך בעבר ששפוטים יש במחנה שלך עם זועבי

מתחיל לשעמם המנטרה שלך על שפוטים.
 

סטילהוק

New member
מי הסביר לי? איש החשמל? ואם כבר, מי מעתיק ממנו? אני או אתה?

אתה זה שאימצת ממנו את הזועבי שהוא כל כך אובססיבי אליה ולא מפסיק להזכירה בכל משפט, לא אני. אתה זה שכל מי שלא חושב כמוך שאדונך נתניהו מנהיג ראוי הופך ישר לשמאלני, גם אם הוא פי אלף יותר ימני ממך וממנו גם יחד, ולא תמך והצביע כמוכם בשום תוכנית שמאלנית, לא של השמאל ולא של הימין, למרות שלמרבה הפלא דווקא הימין הוציא לפועל הרבה יותר תכניות שמאלניות, הרבה יותר פינויים בשטח תרתי משמע מאשר השמאל. למעשה אם לחשוב על זה ליכודניק, הימין מתנהג באמת כמו ימין רק כשהוא נמצא באופוזיציה. רק אז הוא באמת ימין לוחמני כמו שאמור להיות כשהוא בקואליציה. אך נראה שאדונך נתניהו שכח כבר מזמן מה זה להיות ימני, ואפילו את האידיאולוגיה והמצע הוא כבר מחק מהמפלגה שלכם, מה שמשאיר אותו רק עם השחיתות הכל כך אהובה עליו, ובקרוב בלי כלום. בעוד כמה עשרות שנים ההיסטוריה תשפוט את אדונך נתניהו לא רק כראש הממשלה הגרוע ביותר אלא גם כראש הממשלה המושחת והמזיק ביותר בתולדות מדינת ישראל, מי שהסית, פילג וקרע את עם ישראל והפך אותו לקורי עכביש משוסע ומפולג בתוכו. ואתכם הליכודניקים תיזכרו בהיסטוריה כעדר עיוור ושפוט שלו שנהר אחריו בעיניים עצומות וסגד לו כמו לאל, כשאתם מחזיקים מדינה שלמה בת ערובה שלו ושל שחיתותו.
 

צורי80

New member
בשום מובן אתה לא ימני, להצהיר "אני ימני" לא נחשב.

אי אפשר להצביע לגוש של זועבי ועודה ולהחשב ימני.
חוץ מהצהרות, אתה לא ימני.
מי שיותר ימני מהליכוד מצביע למפלגות שמימין לליכוד, לא מפלגות שמשמאל לליכוד. טריקים של "אני לא מצביע למושחתים ומי שבעד נתניהו הוא מושחת, לא משכנע.
זה הכל ניסיון לגרום לימנים ברשת לעזוב את הימין, שקוף.
 

צורי80

New member
גוש מרכז-שמאל-ערבים, יש להם 57 מנדטים

נכון לעכשיו ליברמן מצהיר שאינו חלק מהגוש הזה,
אם וכאשר גנץ יקבל את המנדט מהנשיא נוכל לראות אם הוא מצטרף אליהם או לא.
 
כלומר יעלון, הנדל והאוזר חלק מהגוש הזה...

לפיד, שבכלל המציא את המונח "הזועביז", חלק מהגוש הזה...
שלושה רמטכ"לים לשעבר בכחול לבן חלק מהגוש הזה...

ויפה שאתה כותב "אם" בהקשר של "גנץ יקבל את המנדט מהנשיא".
זו בדיוק המטרה של נתניהו כעת - למנוע מגנץ לקבל את המנדט ולכן הפצה רחבה של ספין התסריט של ממשלת המיעוט בתמיכת המשותפת.
במאי הייתה לנתניהו את האפשרות לפזר את הכנסת. כעת אין לו את האופציה הזו אז הוא משתמש בכל אמצעי אחר שברשותו כדי לעשות את מה שעשה אז - למנוע מכל אדם אחר לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

זה כל הסיפור.
 
למעלה