נתניהו ממשיך להחזיק במנדט ללא כל סיבה, אבל מצבו גרוע מאי פעם

סטילהוק

New member
נתניהו ממשיך להחזיק במנדט ללא כל סיבה, אבל מצבו גרוע מאי פעם

נתניהו ממשיך להחזיק במנדט ללא כל סיבה, אבל מצבו גרוע מאי פעם
https://www.maariv.co.il/journalists/Article-723660

בניגוד לספינים שהפיצו צווחניו, השימוע לא שינה מהותית את מצבו הפלילי של רה"מ, והמרמור מתחיל להתפשט בליכוד. מועמד חדש מנסה למתג את עצמו כביבי משודרג

ימי התענית: על פי המתווה שסוכם בינו לבין שותפיו, אמור היה בנימין נתניהו להחזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא ריבלין מתישהו בין ערב ראש השנה להשבעת הכנסת, ביום חמישי שעבר. אין שום סיבה לבזבז זמן יקר, עדיף לרוץ כמה שיותר מהר קדימה כדי "לתקן את התקלה" שאירעה בבחירות האחרונות. כך סוכם.

אלא שאז קרה משהו. אף אחד לא יודע מה בדיוק, אבל התברר שמנדט משוחרר לא יוחזר. נתניהו בילה זמן איכות בחיק משפחתו במעון ההוא בבלפור והגיע לאירוע החגיגי של השבעת הכנסת ה־22 איכותי מאי פעם כשהמנדט מולחם לגופו. אה, ועוד משהו: "רעיית ראש הממשלה" לא זזה ממנו מילימטר אחד לאורך כל היום החגיגי בכנסת. באשר יפנה, תפנה. באשר יחייך, תחייך. כל יד שילחץ או חיבוק שיחובק יעברו בחינה מדוקדקת וחיטוי כימי, פן ינסה מאן דהוא להעביר שם גם מנדט כלשהו. העובדה הזו לא חמקה מעיניהם של אותם גורמים פוליטיים שרוצים (עדיין) בטובתו של המנהיג המקרטע.

"זו כבר מזמן לא התנהלות רציונלית", מסגיר מישהו מהמעגל הפנימי של שותפי נתניהו את המצב, "משהו התחרפן שם לגמרי, לאף אחד לא ברור מה ביבי חושב שיקרה ולאיזה נס הוא מתפלל בדיוק, הוא ממשיך להחזיק את המנדט סתם ככה, בלי שום סיבה הגיונית נראית לעין". האירוע גרם גם לנתק בין נתניהו למי שהפך לאחיו התאום בחודשים האחרונים, אריה דרעי. ממצב של 8 עד 10 טלפונים בהולים ביום צנח המצב בבת אחת לדממה דקה, אולי אפילו דקיקה. אם נמשיל את זה למוניטור רפואי, הרי שמדובר בקו ישר וצפצוף ארוך.

אביגדור ליברמן הניח את הצעת הגישור שלו במוצאי הצום. מבחינת נתניהו, הגישור של איווט האריך את צום יום הכיפורים עד הודעה חדשה והפך אותו לתענית של ממש. מאז הבחירות, עוסק נתניהו בביצורו של גוש הימין־חרדים המדובר. נשבע בשמו שלוש פעמים ביום. מבטיח לשותפים שמדובר בברית אלוהית נצחית, שמימית, אולטימטיבית. והנה, בא הרוסי המעצבן הזה ואומר לו שזה נגמר.

בלי הגוש, נתניהו מתפורר לרסיסים. זהו גוש החסינות. אם יבגוד במרכיביו יאבד את שאריות אמינותו ויהפוך, בן לילה, למצורע פוליטי. הוא משחק פוקר סימולטני נגד שאר העולם. מי שימצמץ ראשון, יפסיד את כל הקופה. ברגע שדרעי, גפני, בנט, איילת ואולי גם ליצמן יבינו שהוא נוטש אותם במדבר הפוליטי, הם ינטשו אותו קודם. זה לא מבטיח ממשלה כלשהי לצד השני, אבל כן מבטיח קבורת חמור לצד הראשון. מצבו של נתניהו רע מכפי שהיה אי פעם בעבר, כולל דמדומי שלטונו ב־99'.

כאילו לא די בכל זה, הרי שבניגוד לספינים שהפיצו צווחני בלפור ותועמלניו בתחנות הרדיו השונות, השימוע לא שינה באופן מהותי את מצבו הפלילי של ראש הממשלה. אם לא יקרה משהו דרמטי באמת (מלחמה, נניח), הרי שעד אמצע דצמבר יודיע היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתבי האישום הפליליים נגד נתניהו. כפי שהדברים נראים כעת, יהיה בתוכם גם כתב אישום על שוחד.

העבודה שנתנו פרקליטי נתניהו בשימוע לא הצליחה לקעקע את ליבת הראיות או את הגזע שעליו צומחת עבירת השוחד. במקרה הטוב מבחינתם, הם הצליחו לערער פעולה רגולטורית אחת או שתיים מהפעולות שהורה נתניהו לבצע למען שאול אלוביץ'. זה לא מהותי. עבירת השוחד חיה וקיימת גם אם יוכח שכל הפעולות שעליהן החליט נתניהו בעניין אלוביץ' הן הגיוניות ולא מהוות סטייה מפעולה סבירה. מי שמפקפק בזה מוזמן לעיין בהכרעת הדין של אהוד אולמרט. מה גם שבענייננו, הפעולות שעליהן הורה נתניהו לא היו סבירות. הוא פשוט העביר 1.8 מיליארד שקל מכיסי האזרחים לכיסיו של אזרח מסוים (אלוביץ'), לכאורה. נתניהו בעצם רכש את אתר "וואלה" על חשבוננו. אנחנו היינו נתן מיליקובסקי/ארנון מילצ'ן/ספנסר פרטריץ'. לכאורה.

אגב, תיק 1000 נותר והיה יציב מאי פעם, גם אחרי השימוע. התיק הזה לבדו, שמוגדר בקרב מומחים מכל הצדדים כתיק של הרשעה בטוחה, עלול לשגר את נתניהו לעונש מאסר (בעיקר בגלל היקפי המתנות שקיבל). עומקה של התהום שאליה הידרדרנו משתקף מהעובדה שבקרב חסידיו המשוטים של ביבי התפשטה האמונה שלו היה נשאר "רק" עם עבירת המרמה והפרת האמונים של תיק 1000, היה הדבר מוכיח סופית שחבורת שמאלנים הממומנים על ידי הקרן החדשה והניאו־נאצים מנסה להפיל ראש ממשלה מכהן. לחשוב שלפני יומיים התפטר בצרפת שר בכיר שנחשד כי ערך ארוחות מפוארות על חשבון הציבור. "לא אוכל למלא את תפקידי באופן ראוי", אמר השר פרנסואה דה רוז'י, "בזמן שאני נלחם על שמי הטוב". הוא לא הראשון שאומר את זה. אמרו את זה גם בנימין נתניהו וגלעד ארדן כשאולמרט ניסה להילחם על שמו הטוב.

המשך הכתבה בקישור שצרפתי...
 
למעלה