שרן השכל בערוץ 20 אמש: ליברמן עם 8 מנדטים לא ינהיג אותנו

סטילהוק

New member
שרן השכל בערוץ 20 אמש: ליברמן עם 8 מנדטים לא ינהיג אותנו

חה"כ הנבחרת מהליכוד, שרן השכל, שמייצגת בין השאר את המשלחת מטעם הליכוד שהגיעה להמליץ על נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה לנשיא המדינה , התארחה בתוניתו של ריקלין בערוץ 20 אמש כשנשאלה על ריקלין האם יש מצב שאם נתניהו יציע לליברמן רוטציה בראשות הממשלה ליברמן יסכים להצטרף לממשלת ליכוד-ימין-חרדים צרה והאם בליכוד בכלל יסכימו לזה? והשיבה על כך שאין סיכוי שבעולם שליברמן עם 8 מנדטים יכפה את יכפה את מנהיגותו על מפלגה של 31 מנדטים. ואז ריקלין אמר לה: יותר מזה, גם אין סיכוי שליברמן שכל קמפיין הבחירות שלו היה בשביל לא לשבת בממשלה עם החרדים והסמוטריצ'ים המשיחיים, שככה הוא התחיל לקרוא להם, לא יסכים לפחות מממשלת אחדות, גם אם יקבל הצעה לרוטציה עם נתניהו על הנהגת ממשלת ימין צרה. ואז השכל אמרה לו שבגל שליברמן מנע ממשלת ימין לקום הוא נחשב ללא רצוי גם בליכוד וגם בכל שאר מפלגות הגוש. ואם מטרת הבגידה שלו בימין היתה להיות ראש ממשלה ולכפות עלינו את מנהיגותו זה אפילו חמור יותר. ריקלין השיב לה שליברמן סינדל את עצמו, כי עכשיו הוא לא יכול לסגת מעמדותיו ודרישותיו לאורך כל קמפיין הבחירות כי אז הוא ייצא לא אמין ויפסיד את כל בוחריו, וגם לא יכול לחבור לממשלה שתוקם עם ערבים. ובקיצור על פי ריקלין למרות שזה נראה ההיפך נכון לכרגע המפסיד הגדול של הבחירות האלה הוא דווקא ליברמן שסינדל את עצמו.

ריקלין ושות יום א' 22.9 - תכנית מלאה
https://www.20il.co.il/תוכניות/ריקליןסגל/ריקלין-ושות-יום-א-22-9-תכנית-מלאה/
 
כי ליברמן וכחול לבן לא לקחו בחשבון שנתניהו ייצור לעצמו בלוק

של 55 מנדטים.
בפועל המהלך הזה של נתניהו היה טוב לעצמו, טוב למפלגות החרדיות ולימינה ולא טוב לכחול לבן ולישראל ביתנו.
המהלך הזה היה צעד נגדי להכרזות האחדות החילונית של ליברמן ושל כחול לבן.
ליברמן רצה להכתיב את הרכב הקואליציה וקיבל הכתבה נגדית מצד נתניהו.

ליברמן חשב שהוא יהיה השושבין של הליכוד וכחול לבן. אבל לשון מאזניים לא יכול לכבול עצמו לממשלת אחדות כי ברגע שמדובר בממשלת אחדות ולא בממשלה גושית הוא מאבד את כוחו כלשון מאזניים. וזו הייתה הטעות של ליברמן.
הוא הצליח לנצל את כוחו למניעת רוב לממשלת ימין אבל אין לו כוח בשביל לכפות ממשלת אחדות בהרכב שהוא רוצה.

צריך להודות, נתניהו עשה צעד נגדי חכם לצעדי ליברמן וכחול לבן וניטרל אותם כפי שליברמן ניטרל אותו.

גם התחזית או התקווה של ליברמן ושל כחול לבן שתוצאות הבחירות יגרמו לליכוד לצאת נגד נתניהו נכזבה. הליכוד עומד לפחות פומבית מאחורי נתניהו.

ליברמן גם מציג דרישות שמותירות אותו עם אופציה קואליציונית אחת בלבד ללא שום גמישות. הוא פוסל יותר ממחצית מהמפלגות בכנסת. יכול להיות שזה הרצון שלו אבל התנהלות כזו זו דרך בטוחה לאופוזיציה.

אם נתניהו וגנץ יגיעו בסוף להסכמות, סביר להניח שהקואליציה תיראה אחרת ממה שליברמן רצה. לנתניהו ולליכוד אין שום דבר להרוויח מקואליציה כזו ולכחול לבן ולליברמן אין באמת מנופי לחץ מול נתניהו ומול הליכוד. השימוע זה לא מנוף לחץ כי נתניהו יודע כבר מזמן את מועד השימוע. נתניהו ייכנס לשימוע כראש ממשלה ונראה שגם ייצא ממנו כשהוא עדיין ראש הממשלה.

כשדרעי היה נתון לשיא החקירות והאאשמות נגדו ש"ס קיבלה 17 מנדטים.
אם נתניהו ייצא למערכת בחירות כשהוא נושא על גבו כתב אישום, זה יהיה דומה לדרעי 1999 ולאו דווקא לאולמרט 2008.
 

סטילהוק

New member
הם אולי לא לקחו, אבל אני כן לקחתי

כי כפי שחזרתי ואמרתי, וחזרת ואמרתי, וחזרתי ואמרתי, נתניהו לא יבחל בשום אמצעי, כולל הכרזת מלחמה אם גבו יהיה אל הקיר, בכדי להשיג את מטרותיו.
 
"בלוק" שמהווה פוקר עם קלפים גלויים וגרועים

"בלוק" שיתפרק מידית עם החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את נתניהו.
ואז... הליכוד יצטרך לבצע חישוב מסלול מחדש.
אז, די ברור שאם הליכוד ייכנס למערכת "מלחמת כל בכל" על הירושה וכך ללכת לבחירות, הליכוד יתרסק.
הפתרון פשוט והוא "על השולחן" - "הצנחת ליברמן".
התאוששות מהירה ובטוחה, השארת הליכוד כמפלגת שלטון כאשר ראש הממשלה מטעמה ללא רוטציה, רוה לימין בקואליציה ובאופוזיציה.
 
למה אתה חושב שהוא יתפרק בגלל החלטה של היועץ המשפטי?

זה בלוק החסינות ופסקת ההתגברות של נתניהו ושל הליכוד.
הבלוק הזה ציפה לקבל לפחות 61 מנדטים בשביל המטרות הללו ובשביל לעשות מהפכה ביחסי הרשות המחוקקת עם הרשות השופטת ווביחסי הרשות המבצעת עם מערכת אכיפת החוק.
למה אתה חושב שהוא ישנה את המטרות שלו?
להיפך, ההחלטה הצפויה של היועץ המשפטי הייתה אחת הסיבות העיקריות להקמת הבלוק הזה.

אגב, לפי התוכנית שלך לא יהיה רוב לימין באופוזיציה. המפלגות החרדיות + ימינה 24 מנדטים ומפלגות השמאל + הרשימה המשותפת 24 מנדטים.
אם שלושת חברי הכנסת של הימין החדש יצטרפו לליכוד אז זה יהיה 24 מול 21 לטובת השמאל.
אם הליכוד ירוויח מנדט על חשבון יהדות התורה גם אז מספר חברי הכנסת של הימין באופוזיציה יהיה קטן יותר.

רוב לימין באופוזיציה יהיה רק אם תהיה ממשלת אחדות של שתי המפלגות הגדולות בלבד, כי אז ישראל ביתנו תהיה באופוזיציה.
אם אתה רוצה רוב לימין באופוזיציה כאשר יש קואליציית "אחדות חילונית" לפי הגרסה של ישראל ביתנו, תצטרך לסבול את עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס בקואליציה.

מה לעשות? החיים אינם תוכנית כבקשתך...אי אפשר להשיג את כל מה שרוצים.
 
כי נתניהו כבר לא יהיה ראש הממשלה ואיש בליכוד לא יחשוש ממנו

מלחמת הירושה תחל, הטראומה תהיה חזקה ובדיוק באותו הזמן ה"יריב" יתקיף בכל כוחו.

ליכוד+ישראל ביתינו+ כחול לבן = 72 מנדטים. אופוזיציה 48 מנדטים.
ימינה+שחורים = 25 מנדטים שהם יותר ממחצית של 48.
 
חשבון פשוט:

ש"ס 9
יהדות התורה 8
ימינה 7
9+8+7=24

הרשימה המשותפת 13
העבודה - גשר 6
המחנה הדמוקרטי 5
13+6+5=24

הבסיס של לימודי הליבה. אפילו מי שלא למד ליבה יודע לעשות חישובים כאלה.
 

סטילהוק

New member
תלמד לחשב, ימינה המפוצלת 7 + חרדים 17 = 24 לא 25

ואם הימין החדש של שקד ובנט בקואליציה זה משאיר אותם באופוזיציה רק עם 22 מנדטים בלבד. כמה זה 48 פחות 22? ואפילו 48 פחות 24 זה חצי בדיוק.
 
לא בטוח בכלל. אני לא בטוח שמפלגת העבודה - גשר תתמוך בעודה

אם תהיה ממשלת אחדות בנוסח ליברמן, מאוד יכול להיות שהעבודה-גשר יתמכו בדרעי כראש האופוזיציה. בקונסטלציה כזו ש"ס תהיה המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה אחרי הרשימה המשותפת.
 

סטילהוק

New member
יש מצב שהעבודה-גשר יהיו בקואליציה

כי אם נתניהו יבקש לצרף את הימין החדש גנץ יבקש לצרף את העבודה-גשר.
 
אני מעריך שהימין החדש וש"ס יהיו בכל קואליציה שלא תהיה

אין מצב שהליכוד יסכים לקואליציה בלי לפחות אחת מהמפלגות החרדיות.
אם תהיה קואליציה עם כחול לבן יאיר לפיד יצטרך להחליט האם הוא נשאר או פורש מכחול לבן ועובר לאופוזיציה.
הליכוד יגיד לגנץ או ש"ס או בחירות.
גנץ יגיד ללפיד או ש"ס או שאתה הולך לאופוזיציה.
אני מעריך שלפיד יבלע את הצפרדע.

וכך תהיה קואליציה כחול לבן - ליכוד - ש"ס - עבודה-גשר - ימין חדש

יהדות התורה תהיה באופוזיציה בגלל הפסילה של לפיד והבית היהודי והאיחוד הלאומי יהיו באופוזיציה בגלל שכחול לבן תטיל עליהם וטו בעקבות הדברים של רפי פרץ וסמוטריץ' במהלך מערכת הבחירות.
ההיכללות של ש"ס בקואליציה תשאיר את ישראל ביתנו באופוזיציה.

שים לב שבפרסום מטעם "בכירים" בכחול לבן נאמר שהם לא יצטרפו לליצמנים ולסמוטריצ'ים. לא הייתה התייחסות לדרעי ולש"ס.

מבחינת כחול לבן שיתוף פעולה כזה עם ש"ס יכול להיות גם השקעה לעתיד. הרי בכחול לבן ניסו למשוך את ש"ס מחוץ לבלוק לצורך קואליציית מרכז-שמאל צרה. לכן זו תהיה צביעות מצידם לפסול את ש"ס בממשלת אחדות.

אני יודע שיש לך חלום אחר, אבל הליכוד לא יתן להגשים את החלום שלך. הליכוד בכל מקרה לא יסכים שישראל ביתנו תיכנס ללא מפלגה חרדית וליברמן לא ייכנס עם מפלגה חרדית.
 

סטילהוק

New member
אם אתה חושב לרגע שגנץ יפרק את כחול-לבן בשביל לתת לנתניהו

קלף מיקוח לעסקת טיעון לקראת השימוע שלו ההולך ומתקרב ונמצא ממש כבר מעבר לפינה, מול היועמ"ש ופרקליט המדינה שאמור לפרוש מתפקידו בתחילת דצמבר השנה, ומנדלבליט התחייב שיודיע על החלטו לגבי הגשת כתב אישום או יותר נגד נתניהו הרבה לפני מועד פרישתו של פרקליט המדינה, אז אתה טועה ובגדול. עוד פחות משבוע אנחנו נכנסים לחודש אוקטובר. והשימוע לנתניהו ב 2 לאוקטובר.

כבר אמרתי ואני חוזר ואומר, הזמן פועל לרעתו של נתניהו, כל יום שעוב ללא הכרעה קרב אותו לשימוע הגורלי. השאלה איך הוא יגיע לשימוע, עם קלף מיקוח או בלי קלף מיקוח. עם קלף מיקוח הוא יוכל להשיג עסקת טיעון ולפרוש עם כמה שפחות נזק מהחיים הפוליטיים.בלי קלף מיקוח, מנדט ציבורי ואמון הציבור, ליועמ" מנדלבליט יהיה הרבה יותר קל להגיש נגדו כתב אישום ואולי אפילו שלושה.

כך שאם אני גנץ, ואני יודע שהזמן פועל לרעתו של נתניהו, שאיתו מכתחילה התחייבתי לבוחריי לא לשבת באותה ממשלה, אני לא אתן לו במו ידיי קלף מיקוח שאין לו בשביל להגיע איתו ליועמ"ש. ובטח ובטח שלא אפרק במו ידיי את המפלגה שלי שהיא הכי גדולה בכנסת בשביל לספק לו את אותו קלף מיקוח. מה שאני כן אתן זה להזיע במאמצי שווא לנסות ולהרכיב ממשלה, ובינתיים יהיה שימוע, תהיה החלטה, ואם יוגש נגדו כתב אישום אז בכלל כל הפלונטר הפוליטי ייפתר מעצמו.
 
זה לא משנה. מה שכתבתי רלוונטי גם לליכוד ללא נתניהו

אתה כל הזמן עם השימוע - כתב אישום - עסקת טיעון, אבל יש הרבה דברים חשובים מעבר לזה.
גם הליכוד ללא נתניהו לא יאפשר הקמת קואליציית "אחדות חילונית" ולא יוותר על לפחות מפלגה חרדית אחת.
ולכן כתבתי שש"ס והימין החדש להערכתי יהיו בכל קואליציה.
 

סטילהוק

New member
אם לא תקום ממשלת אחדות חילונית אז לא תקום שום ממשלה

ובבחירות הבאות שייערכו מתישהו במרץ 2020, שעד אז בכל סינריו אפשרי, להוציא עסקת טיעון ופרישתו מהחיים הפוליטיים, נתניהו כבר יהיה עם כתב אישום 1 או יותר. וכמה מנדטים אתה חושב שיקבל אז הליכוד ושותפיו הטבעיים החרדים האנטי-ציוניים והסמוטריצ'ים המשיחיים ההזויים המתכננים להקים פה מדינת הלכה במקום מדינת ישראל הציונית והדמוקרטית?

אנשים פה עדיין מדברים במושגים של ימין ושמאל, אך מתעלמים לחלוטין מהעובדה שיש מפה פוליטית חדשה בישראל, ימין ושמאל אאוט, בעיקר שגוש הימין, ובעיקר הציונות הדתית הולך ומתחרד בצעדי ענק ומשפיע אף על הליכוד בהתחרדותו, שגם בתוך הליכוד יש כבר תהליך של התחרדות והקצנה דתית, מה שמרתיע ודוחק רבים מהחילונים ומהדתיים לייט שהצטרפו לגוש הימין מהמרכז, כשהלוחות הטקטוניים במרכז נעו ימינה מסיבות מובנות (כמו פיגועים, טרור, אוסלו, התנתקות ועוד...) והגדילו משמעותית את גוש הימין על חשבון גוש השמאל שהלך והצטמק בהדרגה, שעכשיו חוזרים חזרה אל המרכז, ושים לב טוב שלא עוברים לשמאל, אלא חוזרים למרכז שממנו הם הגיעו, מה שגורם לימין המתחרד להצטמק, ולחזור למימדיו הטבעיים.

כי היום יש שני גושים חדשים לחלוטין על המפה הפוליטית: גוש החרדים והמתחרדים אל מול גוש החילונים והדתיים לייט, שנלחמים ומנסים לעצור את ההקצנה הדתית שחלה במדינה ואת הניסיון של אותו גוש חרדי-מתחרד להקים במדינת ישראל מדינת הלכה במקום מדינת ישראל הדמוקרטית והציונית. ואם תרצה, גם המעבר של ליברמן וישראל ביתנו שרוב בוחריו אם לא אפילו כולם, הם חילונים ובעיקר רוסים, ולא כמו בליכוד דתיים ומסורתיים שיכולים להצביע לש"ס (כמו שקרה בבחירות הנוכחיות שהליכוד הפסידה מנדט שלם לש"ס שהתחזקה על חשבונה במנדט נוסף), הוא חלק מאותה מהתוצאה של אותה מפה פוליטית חדשה עם גושים חדשים לחלוטין שהולכת ומתגבשת בשנים האחרונות והשיא שלה בשנה הנוכחית. כי ליברמן לא יכול להרשות לעצמו להיות בגוש החרדי-מתחרד, ובטח לא עם האלקטוראט החילוני-רוסי שיש לו. אתה לא תראה פתאום את ליברמן חוזר בתשובה והולך לנשק קמיעות ומזוזות, או ידי רבנים. זה פשוט לא יקרה. ולכן מקומה של ישראל ביתנו אך ורק בגוש החילוני ולא בגוש החרדי-מתחרד.

וזה בדיוק גם מה שיצר השנה את הפלונטר הפוליטי שאנחנו כרגע נמצאים בתוכו, אבל הפלונטר הפוליטי הזה למעשה זה לא פלונטר כמו שזה נראה עכשיו, זו צומת דרכים, צומת דרכים חדשה שלא הכרנו עד עכשיו. האם הגוש החרדי-מתחרד ינהל את המדינה ויכתיב את נוהל החיים החרדי-מתחרד לכל שאר אזרחי המדינה, מה שיגביר מאוד את הכפייה הדתית ואת ההקצנה הדתית במדינה, מה שיוביל בסופו של דבר ליעד שסמוטריץ' אפילו לא הסתיר, שהוא הקמת מדינת הלכה במקום מדינת ישראל הדמוקרטית והציונית, או האם הגוש החילוני ינהל את המדינה בשיטת החיה ותן לחיות, והמדינה תישאר מדינה דמוקרטית.

ועל זה נערכו גם הבחירות האחרונות, שבהם גוש החרדים והמתחרדים הפסיד, כי לא השיכ את יעדו להגיע לפחות ל 61 מנדטים יחד.

ועכשיו על כל אזרח במדינה הזאת שהולך מהיום והלאה לשים פתק בקלפי להחליט ולבחור איזה פתק הוא שם בקלפי על פי צומת הדרכים החדשה שציינתי: האם אתה עם הגוש החרדי-מתחרד או האם אתה עם הגוש חילוני-פרודוקטיבי-דמוקרטי.
 
ומה הקשר בין הנאום הזה לבין מה שכתבתי?

הליכוד, שאתה טוען שהיא מפלגה מתחרדת, לא תסכים לקואליציה ללא מפלגה חרדית אחת לפחות ולא תסכים לקואליציה מהסוג שאתה קורא לה "אחדות חילונית".
מלבד זאת שלפי ההגדרה שלך לליכוד, אין דבר כזה אחדות חילונית עם הליכוד.

לפי החלוקה שאתה עושה אחדות זו אחדות של חלקים מהגוש "החילוני-פרודוקטיבי-דמוקרטי" לפי ההגדרה שלך עם חלקים מגוש "החרדים והמתחרדים" לפי ההגדרה שלך.
כל דבר אחר אינו אחדות.

ובכך אתה פוצצת בעצמך את ההגדרה הפופוליסטית "אחדות חילונית".
 

סטילהוק

New member
ולכן אני אומר שאם לא תקום ממשלת אחדות חילונית לא תקום

אף ממשלה.

ובבחירות הבאות כולנו נעמוד כבר לפני צומת דרכים חדשה וגורלית שתקבע את עתידה של המדינה ולאן היא ממשיכה מפה: ואיזה משני הגושים החדשים שנוצרו על המפה הפוליטית החדשה המתגבשת ממש מול עינינו בשנה הנוכחית, הגוש החרדי-מתחרד ששואף להקמת מדינת הלכה במקום מדינת ישראל הדמוקרטית הציונית, או הגוש החילוני שיעשה הכל כדי למנוע הקמת מדינת הלכה ולהשאיר את מדינת ישראל מדינה חילונית דמוקרטית וציונית. ועל זה ייערכו הבחירות הבות, אם ייערכו במרץ 2020 או אם ייערכו כבר בעוד 4 שנים. לא על שום דבר אחר. כי ההתגייסות החילונית לעצור את גוש נתניהו-חרדים-סמוטריצ'ים מלהגיע ל 61 לא ייכנע ולא ירשה שזה יקרה בשום מערכת בחירות בישראל. ולא משנה כמה מערכות בחירות יהיו הגוש החרדי-מתחרד לא יגיע ל 61 מנדטים. ויש הרבה יותר סיכוי שאף יילך ויצטצמצם אל הרבה מתחת ל 50 מנדטים.
 
אתה יודע מה זה "ממשלת אחדות חילונית"?

ממשלה של כחול לבן, ישראל ביתנו ו...המחנה הדמוקרטי. אפשר גם העבודה - גשר.
נראה אותך משכנע את ליברמן ל"אחדות חילונית" כזו.
 
למעלה