מסתבר שוב שצדקתי, בל"ד ביקשה מהנשיא להסיר את קולותיה

סטילהוק

New member
מסתבר שוב שצדקתי, בל"ד ביקשה מהנשיא להסיר את קולותיה

נשיא המדינה רובי ריבלין קיבל מכתב מהרשימה המשותפת הערבית שביקשה להסיר את 3 הקולות של סיעת בל"ד מהמלצותיה לנשיא על גנץ. מה שאומר שצדקתי שבל"ד שכעסה מאוד על עודה שהמליץ על גנץ גם בשמה, לא תמליץ לנשיא על גנץ. ומה שאומר שמי שטען שמפלגה (גם אם מורכבת מכמה סיעות שהתאחדו) לא יכולה להמליץ על מועמד לראשות ממשלה רק באופן חלקי טעה ובגדול, ואילו אני שטענתי שהיא דווקא כן יכולה צדקתי.

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת לנשיא: בל"ד לא תמליץ על גנץ
https://elections.walla.co.il/item/3314413
יו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי שלח הבוקר מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שבו הועברה בקשתם של חברי מפלגת בל"ד שלא להיכלל בהמלצת המפלגה על יו"ר כחול לבן בני גנץ. לפי המכתב, רק 10 קולות מתוך 13 חברי הרשימה המשותפת יירשמו כממליצים על גנץ.


מה שאומר שעכשיו יש לנתניהו מס' גדול יותר של ממליצים, והנשיא ריבלין אמור לתת לו ראשון את המנדט להרכבת ממשלה, ולגנץ את המנדט השני, אם נתניהו ייכשל בניסיונו להרכיב ממשלה בתוך 28 יום. וזה מצויין לגנץ וכחול-לבן, כי הזמן פועל לרעתו של נתניהו, וכל יום שעובר מקרב אותו לעבר השימוע...
 
אתה מתאר את זה בצורה לא נכונה ולא מלאה

המכתב הזה נשלח על ידי אחמד טיבי כיו"ר הסיעה של הרשימה המשותפת כיממה לאחר ההמלצה של הרשימה המשותפת בעקבות תמרונים שכחול לבן עשתה לאחר שהחליטה שהיא מעדיפה לקבל את המנדט שניה.
כשהרשימה המשותפת אמרה את המלצתה בפגישה עם הנשיא ההתנגדות של בל"ד הייתה ידועה אבל המשלחת של הרשימה הציגה את ההמלצה כמייצגת את הסיעה כולה והתקבלה בהחלטת רוב והנשיא התייחס להמלצה כהמלצה של 13 מנדטים.
המכתב הזה הונדס כדי להקטין בצורה מלאכותית את מספר הממליצים ב-3.

אבל זה תרגיל אריתמטי שאין לו משמעות כי הנשיא לא חייב בשום צורה לתת את המנדט לפי האריתמטיקה הזו כאשר אין אף מועמד שיש לו לפחות 61 ממליצים.
ועובדה שהנשיא זימן אליו את נתניהו וגנץ ואף אמר שהוא מוכן לתת להם יותר משבוע (עד אחרי ראש השנה) לפני שיקבע למי לתת את המנדט.
אתה מתעסק במשחקים טפשיים כאשר מה שבאמת יקבע זה לא מספרים כאלה ואחרים אלא מה נתניהו וגנץ ישמיעו לנשיא וישמעו ממנו.

כל ההתעסקות המגוחכת עם המספרים האלה של הממליצים הייתה פארסה.
תעקוב אחרי מה שהנשיא אומר ומפרסם לציבור. הוא ציין במפורש שבגלל שלאף אחד מהמועמדים אין המלצות של רוב חברי הכנסת יש לו (לנשיא) שיקול דעת רחב במיוחד.

ואם אתה מתייחס למספרים בדווקנות אז יש את ה 55-54 אבל יש גם את ה 33-31. ואם היית עוקב אחרי הפגישות של הנשיא עם נציגי הסיעות השונות היית מגלה שהוא גם שאל את נציגי הסיעות במפורש לדעתם בקשר למספר הממליצים לעומת זהות הסיעה הגדולה.
הנשיא גם התייחס למשחקי המספרים הללו "הפוך על הפוך".

אתה לקחת את הספינים המטופשים הללו של כחול לבן ושל הליכוד (ודווקא בעיקר של כחול לבן) והתייחסת אליהם ברצינות מופרזת.

לתרגיל הטפשי הזה של כחול לבן כדי להפוך את ה-57 ל-54 אני התייחסתי כבר אתמול בבוקר.

אגב, זה רק מראה שלמרות ההכחשות של כחול לבן יש איזשהו תיאום בינה לבין הרשימה המשותפת בכל זאת.
 

סטילהוק

New member
זה ממש לא נכון, בל"ד תקפה את עודה על ההמלצה גם בשמה כבר בערב

שבו הוא המליץ על גנץ גם בשמה.בל"ד לא מתואמת בשום מצב עם כחול-לבן וגנץ, ומבחינתם גנץ או נתניהו היינו הך, כי שניהם ציונים ובעיניה שניהם גם רוצחי ערבים, וזה לא הולך להשתנות אצל בל"ד שמייצגת בעיקר את האוייב הפלסטיני ולא את הערבים אזרחי ישראל, בניגוד לחד"ש ותע"ל שיותר מתונים בגישתם.

ואני גם אמרתי עוד לפני שבכלל המשותפתהגיעה לנשיא שאין מצב בעולם שבל"ד תמליץ על גנץ או על נתניהו.פשוט אין מצב כזה. ומה שעודה עשה באותו יום אצל הנשיא היה בניגוד גמור לרצונה של בל"ד, וגם אתה יודע זאת טוב מאוד. ועובדה שהם נאלצו לשלוח מכתב תיקון לנשיא ולדרוש למחוק את קולות "הממליצים" של בל"ד. ואתה יודע למה? בגלל שאם הם לא היו עושים זאת היתה מתחילה התפרקות של הרשימה המשותפת, ועודה לא מעוניין בזה. גם כי עם בל"ד הם נשארים המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, וגם בגלל שהוא מכוון לראשות האופוזיציה. עודה גם רוצה השאיר לעצמו את האופציה שבמקרה שהולכים לסבב בחירות שלישי, אם כל ניסיונות הרכבת הממשלה ייכשלו, שייערך מתישהו במרץ 2020 הקולות של המשותפת יגדלו אפילו עוד יותר ולא יקטנו. כי אם החבילה תתפרק זה בדיוק מה שיקרה ואז גם ממש לא בטוח שבל"ד תעבור בכלל את אחוז החסימה.
 
תראה את הכתבה הבאה מיום ראשון יום הפגישה של הרשימה המשותפת

עם הנשיא:
https://elections.walla.co.il/item/3314344
"
מוקדם יותר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נעשה היום היסטוריה. נעשה מה שצריך כדי להפיל את נתניהו". עם זאת, ברקע ההמלצה החליטו נציגי בל"ד כי יעדרו מהפגישה בבית הנשיא, אך בכל מקרה הסיעה תיספר כ-13 ממליצים. יצוין כי המלצת הרשימה המשותפת על גנץ אין משמעותה שהם יהיו חלק מהממשלה.
לאחר פגישת נציגי המשותפת עם ריבלין, בל"ד הודיעה רשמית כי היא מתנגדת להמלצה על גנץ, כשלדעת חברי המפלגה אין להמליץ על אף מועמד. במפלגה נמקו כי אין להמליץ על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכוד, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו.
"

המכתב של טיבי לנשיא ביום שני יצא רק לאחר שכחול לבן החליטה שלא מתאים לה לקבל את המנדט ראשונה.
אם תקשיב לפגישה של הנשיא עם נציגי המשותפת אתה תראה שההתייחסות גם של הנציגים וגם של הנשיא להמלצה הייתה ביחס לרשימה המשותפת כולה כאשר כבר בפגישה הנשיא בעצמו ציין את ההתנגדות של בל"ד להמלצה.

כשלכחול לבן עוד היה נוח 13 אז החשיבו 13. כשכבר לא היה נוח אז החשיבו 10.
ולאחר מכן גם הוציאו את תגובת "הפיגוע התודעתי".
משחק מטומטם של כחול לבן שלא הוסיף לה קרדיט.
בלי קשר לעניין העקרוני של המלצת הרשימה המשותפת.
 

סטילהוק

New member
הכתבה הזאת רק מוכיחה עוד יותר שאני צדקתי

בל"ד הודיעה רשמית כי היא מתנגדת להמלצה על גנץ, כשלדעת חברי המפלגה אין להמליץ על אף מועמד. במפלגה נמקו כי אין להמליץ על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכוד, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו.

זה אומר למעשה הכל, וזה אומר שעודה פעל בניגוד לרצונה של בל"ד ואף חמור מזה, אם בל"ד הודיעה רשמית שהיא מתנגדת להמלצה כבר באותו יום זה רק מוכיח את טענותיי. עודה לא יכל היה להמליץ גם בשמה, ובטח ובטח לא כשבל"ד מודיעה רשמית שהיא מתנגדת.

זה כמו שיש עתיד של לפיד יודיעו רשמית שהם מתנגדים לחבור לקואליציה עם החרדים, וגנץ יילך מעל הראש של לפיד ויגיד לנשיא שכחול-לבן מוכנה לקואליציה עם חרדים. מה אתה חושב יקרה בכחול-לבן? ולאיזה מהסתירות האלה הנשיא צריך להתייחס ברצינות? לזו ששליש מהמפלגה של גנץ נגד קואליציה כזאת ואף מודיע על כך רשמית? או לזו שגנץ מדבר גם בשמו של לפיד שהודיע רשמית שהוא נגד?
 
אז זהו שליש עתיד יש יותר משליש ולבל"ד יש פחות משליש ולכן

בל"ד לא יכולה להתפלג מהרשימה המשותפת ללא הסכמה.
ומכיוון שלפני כמה זמן נעשה ברשימה המשותפת שינוי כך שההחלטת מתקבלות ברוב ואין למפלגה מסויימת זכות וטו, ההחלטה על ההמלצה חייבה גם את בל"ד למרות כל מחאותיה.
אבל מה...בבוקר יום שני למישהו הפריע ש 57 זה יותר מ 55 ורצה 54 שזה פחות מ 55 ולכן נעזר באחמד טיבי ששלח מכתב לנשיא המדינה.
ברגע שטיבי, ראש הסיעה של הרשימה המשותפת שולח את המכתב המשמעות היא שפיצול ההמלצות נעשה בהסכמת הרשימה המשותפת ולכן הנשיא קיבל את זה.
למה היה השינוי מקבלת החלטת ברוב דיעות להסכמה של הרשימה לפיצול?
בגלל שכחול לבן רצו את זה בבוקר יום שני.

ביום ראשון כחול לבן רצו לקבל את המנדט ראשונים.
ביום שני הם רצו שניים.

הם חשבו כמוך שמה שקובע זה מספר הממלצים. אבל כאשר אין לאף מועמד לפחות 61 ממליצים זה לא מאוד משמעותי, כי הנשיא עצמו אמר במפורש שבמקרה כזה יש לו שיקול דעת רחב.
 
אתה מתייחס רק למה שנוח לך בסיפור הזה. אני מתייחס לכל הפרטים

ולכל ההשתלשלות של הסיפור.
פשוט תקשיב למפגש שהיה ביום ראשון בין הנשיא לנציגי הרשימה המשותפת.
 

סטילהוק

New member
זה לא קשור למה שאומר או אמר הנשיא

דבריי התייחסו אך ורק למה שקרה ברשימה המשותפת, לא לדבריי הנשיא. שגם אם לא יטיל בסופו של דבר את מנדט הרכבת הממשלה על מי שהיו לו יותר ממליצים לא קשורה בכלל למה שקרה ברשימה המשותפת השבוע.

עצם העובדה שבל"ד הודיעה רשמית על התנגדותה, מונע מעודה להמליץ על גנץ גם בשמה מכתחילה. ואיך שלא מסתכלים על זה עודה הלך מעל הראש של בל"ד, ואין לזה שום קשר בכלל לתיאום עם כחול-לבן. כי אם היה באמת תיאום בין כחול-לבן לבל"ד אז מכתחילה לא היתה מתרחשת הפארסה הזאת בבית הנשיא.
 
בבקשה:

[URL]https://www.israelhayom.co.il/article/695143[/URL]
"

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה חשף אמש (רביעי) בסרטון בפייסבוק כי חבר כחול לבן עפר שלח פנה אליו בדרישה שלא כל הרשימה תמליץ על בני גנץ, זאת על מנת שראש הממשלה נתניהו יקבל ראשון מהנשיא ריבלין את המנדט, כפי שאכן קרה אמש.
“אני חייב להבהיר נקודה מאד חשובה”, אמר עודה בסרטון שאורכו 40 דקות. "הקשיבו אחיי ואחיותיי, העניין הוא שגנץ וכחול-לבן העדיפו שנתניהו יקבל את המנדט ראשון. ואני כאן גם חושף בפניכם דבר מה שהיה בסוד במשך כמה ימים.
״כחול לבן באו אלי. ח״כ עפר שלח בא אלי ואמר לי, 10 (ממליצים) זה מספיק. הוא אמר, אל תהיו 13. למה 10 מספיק ולא 13? כדי שיהיו לגנץ 54 ממליצים ולנתניהו 55, כך שנתניהו יקבל את המנדט ראשון.
״אני חוזר ומדגיש, ואני כאן, חושף את זה לציבור: כחול-לבן באו אלי אישית ואמרו, ׳בבקשה תהיו 10 (ממליצים) ולא 13. אנחנו רוצים שהמנדט להרכבת הממשלה יינתן לנתניהו קודם, ולנו אחר כך׳. ולמה? כי נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה וכשהמנדט יעבור אחר כך לכחול-לבן, המפלגות לא ירצו ללכת לבחירות שלישיות, הציבור לא ירצה בחירות שלישיות ויהפוך לקצר-רוח. ובנקודה הזו, גנץ יוכל להרכיב ממשלה".
 

סטילהוק

New member
לעודה לא משתלם לאמר את האמת לציבור, כי יצטרך לפרק את החבילה

מה שאומר כבר לא יהיה ראש המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, ויכול לשכוח גם מראשות האופוזיציה.
אך העובדות מדברות בשם עצמן. והעובדות הן שבל"ד הודיעה רשמית על התנגדותה עוד בבוקר שעודה הצביע גם בשמה. כך שהם יכולים לטעון תירוצים מפה ועד הודעה חדשה. העובדות לא משקרות, רק אנשים משקרים.
 
שים לב לדברי הנשיא עצמם:

[URL]https://twitter.com/ruvirivlin/status/1176208215832518661[/URL]
"
בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.
"

מרחב שיקול הדעת השמור לו (לנשיא) גדול מתמיד.
הנשיא ריבלין אמור לתת את המנדט לפי שיקול הדעת שלו ולא לפי אריתמטיקה מהונדסת (שאגב מהווה זלזול בנשיא).
 

סטילהוק

New member
בערוץ 20 כל הפרשנים בטוחים שריבלין יתן לביבי את המנדט הראשון

בגלל שכמות הממליצים שלו גדולה יותר. מנגד הם מנסים לעשות דה לגיטימציה לנשיא בטענה שבטעות נפלט לו כבר ביום הראשון שהוא נפגש עם נציגי כחול-לבן שהוא רוצה לעזור להם שהם יקימו את הממשלה. אלא שריבלין שהתחיל ב"אנחנו" ואז מיהר לתקן את עצמו ל"שאתם" התכוון בכלל לשתי המפלגות הגדולות ולא רק לכחול-לבן. אך הפרשנים בערוץ 20 ובמיוחד ריקלין השפוט של נתניהו הכי גדול שם מיהרו להפוך את דבריי הנשיא ולהוציאם מהקשרם. כי אם הנשיא היה רוצה באמת להגיד שרצונו שכחול-לבן תקים את הממשלה, הוא היה משתמש בשם המפלגה, שאינו משתמע לשני פנים, ולא בגוף שני רבים (אתם).
 

סטילהוק

New member
שפוט ועוד איך, גם אם נתניהו יירה בראשו ימשיך ללקק לו

אין שום מילה אחרת להגדיר זאת חוץ משפוט.
ואם היית שומע מה אמר ריקלין אמש על ליברמן שלך לא היית ממהר לסנגר עליו.
 
בימין לא "מלקקים " ולא "שפוטים". את זה נשאיר לשמאל לך לזועבי

למד לכבד את הימין, תומכיו ומנהיגיו.
לא תכבד, תמיד אדאג שתצא יותר מלוכלך מאשר התכוונת ללכלך.
 

סטילהוק

New member
שפוטים יש בכל צד של המפה הפוליטית, גם בימין וגם בשמאל

צד פוליטי לא קובע התנהלות, לא קובע תכונות ולא קובע התנהגות. צד פוליטי קובע אך ורק דעה. אם אתה מחזיק בדעה ימנית או מחזיק בדעה שמאלנית, ופועל על פיה.
אין לזה שום קשר לשפוטים, אדונים, וכל שאר הבולשיט שאתה מנסה להציג כאילו שיש רק בצד אחד. ואגב, גם פושעים, מושחתים ושקרנים יש בכל רחבי המפה הפוליטית, בדיוק כמו שמנגד יש גם לא מעט אנשים ישרים והגונים בכל רחבי המפה הפוליטית. ובכלל, כל מה שלא קשור לדעה אי אפשר לקשר רק לצד אחד של המפה הפוליטית ולהתעלם מהצד השני. אפשר לעשות את ההפרדה הזאת רק לגבי דעות פוליטיות והפעולות שננקטות על פי הדעות הפוליטיות האלה. זה גם למה המרכז היה ונשאר וכנראה שגם יישאר תמיד הרוב במדינת ישראל. בגלל שגם אם גוש הימין גדל על חשבון גוש השמאל או להיפך, את הקולות שמגדילים את הגושים אי אפשר לקבל לא מהימין ולא מהשמאל, אלא אך ורק מהמרכז, ששם נמצאים רוב הקולות.
 
למעלה