האמת שיש מוצא זמני מהסבך, אם אין לפני התבהרות המצב המשפטי

האמת שיש מוצא זמני מהסבך, אם אין לפני התבהרות המצב המשפטי

של נתניהו סיכוי להקים ממשלת אחדות - ממשלת מיעוט בראשות נתניהו עם 55 מנדטים.
זו אפשרות שכבר כתבתי עליה.
55 המנדטים יצביעו בעד ממשלת נתניהו.
54 יצביעו נגד
11 יימנעו או ייעדרו - 8 חברי הכנסת של ישראל ביתנו ועוד 3 מתל"ם

כך תהיה ממשלה ללא יציאה אוטומטית לבחירות נוספות.
ישראל ביתנו וכחול לבן יוכלו למנוע בחירות נוספות כאשר מניעת הבחירות תירשם על שמם.
נתניהו והליכוד ירוויחו זמן.
ממילא יהיו שתי נקודות הכרעה די קרובות לאחר מכן: 1. כאשר היועץ המשפטי לממשלה יכריע לאחר השימוע. 2. כאשר תקציב המדינה יובא לאישור בקריאה שנייה ושלישית.
אז יהיה צורך לקבוע תצורה של ממשלה בעלת רוב לאחר שכבר יהיה ידוע האם יש כתב אישום או לא.
עד אז ישראל ביתנו וכחול לבן יתנו רשת בטחון לממשלה בנושאים חשובים - למשל בקריאה הראשונה על התקציב.

לכל מי ששואף להוציא את נתניהו מלשכת ראש הממשלה לפני הכרעת היועץ המשפטי - זה כנראה לא יכול לקרות.

מי שבאמת חשובה לו המדינה ולא רואה במערכת הפוליטית רק מגרש משחקי ילדים צריך לקבל מתווה כזה, אם אין יכולת להקים בשלב הזה ממשלה בעלת רוב.
 

סטילהוק

New member
תשכח מזה, זה לא יקרה, כי מה שאתה מציע זו פשוט התאבדות

ה"מוצא זמני מהסבך" הזה שלך מאפשר לנתניהו 3 דברים מסוכנים מאוד:

1. היא מאפשרת לו להקים ממשלה צרה של ליכוד-חרדים-סמוטריצ'ים, שכולנו כבר יודעים מה כוונותיה ומה היא מתכננת, וזו גם הסיבה שמכתחילה רבים מהחילונים מכל רחבי הקשת הפוליטית התגייסו בהמוניהם במטרה למנוע מהממשלה הצרה (תרתי משמע) הזאת לקום.

2. היא מאפשרת לנתניהו שאין לו כרגע שום קלף מיקוח שאיתו הוא יכול להשיג עסקת טיעון בשימוע מול היועמ"ש ופרקליט המדינה, להגיע לשימוע ב 2 באוקטובר עם קלף מיקוח. כי זה אחרת שאתה ראש ממשלה מכהן עם ממשלה צרה שמגיע לשימוע מאשר שאתה ראש ממשלת מעבר שלא זכה במנדט ציבורי ובאמון הציבור ואין באפשרותו להקים שום ממשלה שמגיע לשימוע.

3. היא מאפשרת לנתניהו את הדבר אולי הכי גרוע ומסוכן למדינת ישראל ואזרחיה, להכריז מלחמה ולהפוך את כל המצב הקיים מפלונטר פוליטי למצב חירום שייאלץ את כל המפלגות האחרות להיכנע לכל תכתיביו של נתניהו ושל שותפיו הטבעיים, ובמקביל ירתיע מאוד את היועמ"ש, שגם כך יש רבים הטוענים, ובצדק, שמכתחילה נגוע בניגוד עיניינים משווע לגבי נתניהו וחקירותיו הפליליות, מלהגיש נגדו כתב אישום, בטענה שמצב חירום שבו טילים נופלים על ערי ישראל ותושביהם יושבים בממדים ומקלטים, אינה מאפשרת לו להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן.

להזכירך: נתניהו דאג לחוקק לעצמו בממשלה הקודמת חוק מיוחד שמאפשר לו להכריז מלחמה בכל עת שרק יחפוץ בכך, ללא אישור הממשלה והכנסת, ואפילו הקבינט הבטחוני. וכבר אז נדלקה אצלי נורה אדומה מהבהבת ואף התרעתי על כך, שאם נתניהו יהיה במצב של חיה פצועה שגבה אל הקיר כשכתב אישום אחד או יותר עומד להיות מוגש נגדו, הוא עלול לעשות שימוש בחוק המיוחד הזה ולהכניס את כל המדינה ואזרחיה למצב של מלחמה מיותרת שתשרת אך ורק את נתניהו.

אז אתה באמת רוצה לקחת את הסיכון הזה? הרי כולנו ראינו כבר שנתניהו לא בוחל בשום אמצעי בכדי להשיג את מטרותיו. כולל לא להחזיר את המנדט לנשיא ולפזר את הכנסת בקולות הערבים.
 
מה שכתבת זה המצב היום

1. קיים היום.
2. יהיה קיים בכל מקרה ב-2 באוקטובר. שום ממשלה חדשה לא תקום עד התאריך הזה. ומבחינת לגיטימציה אין שום הבדל בין ממשלת מעבר לממשלת מיעוט.
3. זה בוודאי קיים - כי לקבינט בכל ממשלה יש סמכות להכריז על מלחמה.

אתה פשוט כל כך אובססיבי לנתניהו שאתה מכנה את האפשרות הזו בלא פחות מ"התאבדות".
תגובה היסטרית להצעה שהיא לא יותר מיציאה ממבוי סתום לפרק זמן קצר של לכל היותר מספר חודשים.

אתה מתייחס לנתניהו כאוייב. אני לא.
 
למעלה