כחול-לבן חייבת לדרוש את תיק המשפטים בכל ממשלה שתקום

סטילהוק

New member
כחול-לבן חייבת לדרוש את תיק המשפטים בכל ממשלה שתקום

ואף להתעקש על דרישה זו אפילו יותר מעל הדרישה שגנץ יכהן ראשון כראש ממשלה.

ולמה?

מכיוון שסגירת התיקים של שרה נתניהו וסירובו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט לחשוף ולנמק עד עצם היום הזה מדוע החליט על סגירתם במסגרת השימוע שנערך לה, מעלה חשש כבד מאוד שמאשש ומחזק את טענותיהם של כל אלה
שטענו כבר לפני 3 שנים שמינויו של מנדלבליט הנגוע בניגוד עניינים משווע (הן כמקורב משפחת נתניהו, הן כיו"ר הקואליציה לשעבר של נתניהו והן כמי שנתניהו בכבודו ובעצמו מינה אותו לתפקידו כיועמ"ש), לאחראי על תיקיו
הפליליים של ראש הממשלה נתניהו וגם של רעייתו שרה, ושכל משיכת הזמן המיותרת הזאת של 3 שנים ויותר של חקירות פרשיות השחיתות הפליליות של נתניהו נועדו מכתחילה בכדי לאפשר לנתניהו להמשיך ולהישאר בשלטון במשך עשור שלם.

וסגירת תיקיה של שרה רעייתו של ראש הממשלה נתניהו, רק מחזק את הטענה הזאת ומעלה חשש כבד שצדקו אלה שטענו שחייבים למנות אדם אחר שאינו נגוע בניגוד עניינים ואינו מקורב לנתניהו ולמשפחתו, ושלא התקיימו יחסי עובד- מעביד בינו לבין נתניהו, שלא לדבר בכלל על כך שמונה לתפקידו ע"י נתניהו הנחקר שלו בכבודו ובעצמו.

ואם מנדלבליט יסגור גם את תיקיו הפליליים של נתניהו ללא שום כתב אישום או בעסקת טיעון שאין בה אות קלון לנתניהו, הדבר רק יוכיח את טענותיהם של אלה שטענו ובצדק שהיועמ"ש מנדלבליט שמונה לתפקידו ע"י נתניהו בכבודו ובעצמו נגוע בניגוד עניינים משווע ושאסור היה לתת לו מכתחילה להיות אחראי על תיקיו וחקירותיו הפליליות של נתניהו. זו תהיה ההוכחה הסופית לכך שהם צדקו לגביו.

"ההחלטה לסגור את תיקי שרה נתניהו - פגומה ואינה מנומקת"
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001221646
"פגיעה בעקרונות יסוד המשפט", נכתב בהודעה שהוציאה התנועה לטוהר המידות - זאת בעקבות החלטת היועמ"ש לסגור את רוב תיקי החקירה בעניין אשת רה"מ ללא שום נימוק.
עתירה נגד היועמ"ש: נמק את סגירת רוב התיקים בפרשת המעונות
https://www.themarker.com/law/.premium-1.6919792
אם בג"ץ ידון בעתירה, קיימת אפשרות שיקבעו אמות מידה חדשות לפיהן היועמ"ש חייב למסור דין וחשבון לציבור בסגירת חקירות נגד אנשי ציבור
מנדלבליט מסרב לחשוף את ההנמקות לסגירת תיקי שרה נתניהו
https://shkifut.info/2019/05/sara/
גרירת רגליים שמתקרבת לשנתיים: היועמ"ש אביחי מנדלבליט ממשיך לסרב לחשוף את ההנמקות להחלטה לסגור את תיקי שרה נתניהו. מדובר בפרשות שכללו חשדות לרמייה והוצאת כספים אסורים מקופת המדינה

העובדות: בספטמבר 2017 הודיע מנדלבליט שיגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו ב"פרשת הארוחות". אולם בתוך אותה הודעה הסתתרה החלטה נוספת: לסגור תיקי חקירה ובדיקה נגד גברת נתניהו בשש פרשיות נוספות.

מדובר בפרשות שכללו חשדות לרמייה והוצאת כספים אסורים מקופת המדינה. כך למשל מנדלבליט הודיע כי אי אפשר להוכיח ששרה נתניהו היתה מודעת לחשמלאי שזייף עבודות במעונה הפרטי, וכי איננה אחראית לפרשה בה נרכשו ריהוט גן ופטריות חימום חדשים למעון המעון בירושלים והועברו למעונה הפרטי בקיסריה - וציוד זהה אך מיושן עשה את הדרך ההפוכה (כלומר משפחת נתניהו פעלה לכאורה כך שראשי ממשלה עתידיים יסבלו מהציוד המשומש שלהם כדי שהם יקבלו גרסה חדשה שלו).

מדוע פרשות אלו לצד אחרות לא הבשילו לכתבי אישום? מנדלבליט הסתפק בהסבר: "לא נמצאה תשתית ראייתית".

אלא שבדמוקרטיה לאזרח יש זכות לדעת מדוע אישי שלטון בכירים זוכים ליד רכה לכאורה, בשעה שהוא מועמד לדין על הרבה פחות מכך. לכן, מאז 2017 מנסה התנועה לטוהר המידות לקבל לידיה את נימוקיו המלאים של היועץ המשפטי לממשלה להחלטת סגירת התיקים הסיטונאית.

אלא שמשרד המשפטים סירב, ומאז יוצא מגדרו שלא לפרסם את השיקולים.
במקום לשלוח את קובץ הוורד שמכיל את הנימוקים (שאין ספק שקיים: ישראל אינה רפובליקת בננות, ואי אפשר לסגור 6 תיקים של אשת ראש ממשלה מבלי לפרט מדוע, במיוחד שנראה שהייתה מעורבת) - מנדלבליט השתמש בכל טריק טכני אפשרי כדי לדחות את פרסומם.

אז האם היועמ"ש מנדלבליט יחליט לסגור גם את תיקיו של ראש הממשלה נתניהו מבלי לנמק מדוע, כפי שסגר את תיקי רעייתו שרה מבלי לנמק מדוע ומסרב לחשוף את נימוקי החלטתו לסגור את תיקיה עד עצם היום הזה? את זה נצטרך לחכות ולראות...


אך בנוסף, להזכירכם שאיילת שקד כיהנה אז כשרת המשפטים והיא זו שאיפשרה ליועמ"ש מנדלבליט שמונה לתפקידו ע"י נתניהו בכבודו ובעצמו לסרב לחשוף את נימוקיו לסגירת תיקיה הפליליים של רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו ("אהובת ליבה"). אותה שרה שהסיתה נגדה ודרשה מנתניהו לפטרה ולא לאפשר לה להתקבל למפלגת הליכוד עד עצם היום הזה.

יותר מזה, משרד המשפטים בראשותה של שקד סירב לחשוף בעצמו את הנימוקים לסגירת תיקיה הפליליים של רעיית ראש הממשלה נתניהו. מה שמעלה חשש כבד שגם שקד עצמה היתה מעורבת בכך. אולי בגלל שנתניהו הבטיח לה בתמורה לחוקק את חוק ההתגברות נגד בג"ץ. קרי: יש כאן עילה סבירה לחשד שלכאורה התקיים פה מצב של הצעת שוחד והסכמה לכאורה של קבלת שוחד ע"י ראש ממשלה מכהן ושרת המשפטים שלו.

ואם בכחול-לבן מעוניינים לרדת לחקר האמת, על כחול לבן לדרוש ולא לסגת מדרישתה ששר המשפטים הבא של מדינת ישראל יהיה מטעמה ולא מטעם הליכוד או מטעם "שותפיו הטבעיים" של נתניהו והליכוד, ובטח שלא שקד או בנט או אחד מהסמוטריצ'ים.
 
למעלה