בתום ספירת המעטפות הכפולות: יתרון לכחול לבן ולגוש המרכז-שמאל

סטילהוק

New member
בתום ספירת המעטפות הכפולות: יתרון לכחול לבן ולגוש המרכז-שמאל

בתום ספירת המעטפות הכפולות: יתרון לכחול לבן ולגוש המרכז-שמאל
https://elections.walla.co.il/item/3313626

בוועדת הבחירות המרכזית סיימו את ספירתן של כ-280 אלף מעטפות כפולות - המספר הגדול ביותר אי פעם. מספירת יותר מ-95% מהקולות מסתמן כי מפלגתו של גנץ זוכה ל-33 מנדטים, בעוד הליכוד עם 31. גוש המרכז-שמאל עולה ל-57 מנדטים, ומנגד גוש הימין-חרדים עם 55

מסתבר שדווקא הרבה אזרחים ישראלים מימשו את זכותם הדמוקרטית ויצאו להצביע הפעם, רק שלא הצביעו כמו שנתניהו המושחת ושותפיו הטבעיים שתכננו להקים פה מדינת הלכה וממשלת חסינות לנתניהו רצו שיצביעו. ונראה שהמיאוס מנתניהו השקרן והמושחת שדואג אך ורק לנתניהו ולאינטרסים האישיים שלו לאורך כל הדרך, ובעיקר בשנים האחרונות, רק הולך וגדל ובעיקר השנה ממערכת בחירות אחת לשנייה. נתניהו וכחלון יחד כבר איבדו 8 מנדטים לגוש הימין בתוך פחות מחצי שנה, כי גם לבוחרים שלהם נראה שנמאס מהם.

הם מעדיפים לקרוא לזה עייפות החומר, אני קורא לזה מיאוס מתגלגל מכל השחיתות, הכפייה הדתית, החוקים האנטי-דמוקרטים, תקיפת מוסדות החוק והמוסדות הממלכתיים של המדינה, המרמור, ההתקרבנות, השקרים והמרמה החוזרים ונשנים, הפרת הבטחות, הכלת הטרור וההתקפות מעזה, הפרוטקשן לחמס שנתניהו נשבע כבר לפני עשור להפיל את שלטונו בעזה, הפגיעה באזרחי המדינה, בחברה, בכלכלה, בבריאות, בחינוך, בביטחון, באזרחות, במדיניות ובמה לא...

ועוד לא דיברנו בכלל על מתווה הגז המושחת שעלה לקופת המדינה מאות מיליארדי דולרים, והביא לגירעון הגדול בתולדותיה, ואזרחי המדינה משלמים על המתווה המושחת של נתניהו ותשובה עכשיו ריבית דה ריבית, אם זה בעליית מחירי החשמל, המים, הארנונה, הגז, הדלק, וכמובן איך לא מחירי הדיור. בעוד שהמדינה לא ראתה עד עכשיו וגם לא תראה עוד זמן רב אפילו שקל מכל הרווחים שנתניהו סידר לתשובה באמצעות מתווה הגז המושחת שנחתם ביניהם במחשכים.
 

צורי80

New member
יש לתת לגנץ את ההזדמנות הראשונה להרכיב קואליציה

בהתאם לכך שהוא ראש המפלגה הגדולה וגם מאחוריו יותר ממליצים.
 
וכיצד הליכוד יגיב אם הפנייה הראשונה של גנץ, כמקבל המנדט

מהנשיא, תהיה לליכוד בראשות נתניהו?
הליכוד הרי רוצים להראות שגנץ סירב ל"אחדות" ולכן הולכים שוב לבחירות. בשביל זה הקימו אתמול את סיעת ה-55.
סירוב של הליכוד לפניה כזו של גנץ תראה שדווקא הליכוד זה הצד הסרבן.
תזכור שכאשר גנץ הוא מרכיב הממשלה אפשר להציע לנתניהו עצמו הצעות ללא בעיה, למשל תיק החוץ ואחריות על כל משא ומתן מדיני.
לכן מה שכתבת כעת זה סיכון מבחינת נתניהו שלא מוכן לוותר על ראשות הממשלה מסיבות אישיות שלו.
אם לא היו הסיבות הללו היה אפשר בקלות להקים ממשלה הן בראשות גנץ והן בראשות כל אדם מהליכוד.
 

צורי80

New member
אם גנץ יפנה לנתניהו ולא יחרים אותו נברך על כך ונדון בהצעה

נראה מה הוא יציע, רוטציה? ממשלת אחדות בראשות גנץ עם או בלי מתן אפשרות לנתניהו להיות שר עם כתב אישום?

קדימה, שילך על זה.
 
אפשרות להיות שר עם כתב אישום לא באה בחשבון

אי אפשר לאפשר את זה לנתניהו מבלי להחיל את זה באופן גורף ואתה יודע שמלבד נתניהו יש עוד כמה מקרים שעומדים כעת בפני תהליכים משפטיים.
כל עוד אין כתב אישום אין בעיה שנתניהו יהיה שר ואף ממלא מקום ראש הממשלה.
 

צורי80

New member
הפוך, אין שום בעיה לשר עם כתב אישום, זו דעה אישית של שופטים

החוק הישראלי מאפשר לשר להמשיך בכהונתו אם מוגש נגדו כתב אישום,
בית משפט החליט למרות זאת שזה אסור, אבל זה לא החוק, החוק מאוד ברור בענין, צריך רק להגיד לבית המשפט "עד כאן, יש חוק והוא הקובע".
 

סטילהוק

New member
יש רק חוק אחד בישראל והוא חל על כולם, אף אחד לא נמצא מעליו

גם לא אדונך.

חוץ מזה רק אדם מושחת תומך במושחתים ומצדיק שחיתות, כי הוא יודע שגם הוא כזה.
 
אתה רוצה בדרך עקיפה שאתמוך בחוק עוקף בג"צ

לא יהיה

אני לא מתנגד לדיון מעמיק לגבי יחסי הרשויות השונות בכלל ויחסי הרשות המחוקקת - הרשות השופטת בפרט ולשינויים חוקתיים שיוסכמו בקונצנזוס רחב.
הייתי שמח גם אם סופסוף תהיה קואליציה שתעבוד על כינון חוקה.

אבל מחטפים בסגנון שאתה מציע לא מקובלים עליי ולא יהיו מקובלים על כחול לבן.

לא קיבלתם רוב למהפכה שרציתם לעשות בתחום הזה. כחול לבן לא תשתף איתכם פעולה בכיוון שתיכננתם להוביל אליו.
 
דרך אגב, אם זו האג'נדה שאתה חותר אליה אז אתה צריך לחתור

לקואליציה עם ישראל ביתנו ולא עם כחול לבן.
אז כן יהיה לכם רוב לחקיקות מהסוג הזה.
קואליציה של 63 שנאבקת בבג"צ.
תבחר - ליברמן או ויתור על המאבק בבג"צ.
 

סטילהוק

New member
ליברמן לא יחבור אליהם, הוא יודע מה מתכננים שותפיו הטבעיים

של נתניהו והסמוטריצ'ים ביחד עם נתניהו. יותר מזה, ליברמן יודע שהזמן פועל לרעתו של נתניהו ושכל יום שעובר מקרב אותו לשימוע, ושאחרי השימוע ישנה סבירות גדולה, ובעיקר שהוא לא מגיע לשימוע ללא שום קלף מיקוח לעסקת טיעון, שיוגש נגדו כתב אישום פלילי ואולי אפילו כל השלושה, מה שישנה לגמרי את מצבו ויהפוך אותו לסוס מת, שנכון לכרגע רק גוסס. ולכן ליברמן לא יגיש לו גלגל הצלה ויעדיף לתת לו לטבוע.
 
אני כתבתי לצורי למה הוא צריך לחתור לפי האג'נדה שלו

לא למה ליברמן חותר.
כרגע צורי פוסל את ליברמן לא פחות משליברמן פוסל את המפלגות החרדיות ואת סמוטריץ ופרץ.
אם צורי רוצה מאבק בבג"צ הוא לא צריך לפסול את ליברמן וצריך להעדיף את ליברמן על כחול לבן.
 
הנה טור של שלמה פיוטרקובסקי באתר ערוץ 7 שמתאר את מצב

תוכניות הימין:
[URL]https://www.inn.co.il/News/News.aspx/413424[/URL]

"
להודים יש קללה קצת משונה: "שיהיו לך חיים מעניינים". גם מי שלא מכיר את הקללה הזאת יבין מן הסתם בשבועות הקרובים מה זה חיים מעניינים ולמה בעצם זו קללה. התקופה הפוליטית הקרובה תהיה מאוד מעניינת, במובן הכי רע של הביטוי הזה. כמעט שלא היו יכולות להיות תוצאות גרועות יותר לבחירות הללו.
במובן מסוים כבר עדיף היה ניצחון ברור לגנץ על פני המציאות הנוכחית שבה איש מבין ראשי המפלגות הגדולות לא מחזיק בידו אפשרות סבירה להקמת ממשלה בלי יריבו הפוליטי. המציאות הפוליטית שנוצרה היא בלתי אפשרית, ומעלה שאלות בנוגע לשיטה הפוליטית הישראלית. האם כחלוף 70 שנה מהקמת המדינה השיטה הקיימת כבר פשוט לא עובדת, והאם המערכת הפוליטית הנוכחית בכלל מסוגלת להתמודד עם אתגר של שינוי השיטה.
מה שכבר ברור ברגע הזה הוא שיש לא מעט דברים שרצינו ולא יקרו בכנסת ה-22. חגיגות החלת הריבונות בבקעה יידחו, כך מסתבר, למועד בלתי ידוע, וגם השבעתו של פייגלין לשר כבר לא תתרחש בקדנציה הקרובה. פסקת התגברות לא תחוקק בכנסת ה-22, גם לא חוק היועמ"שים, ועל שינוי שיטת בחירת השופטים בכלל שאין מה לדבר. כל החלומות הללו, שלרגע קצר אחד בחודשים האחרונים נראו פתאום כמו תוכנית עבודה ממשית, יחזרו לאגף החלומות בבוידעם לפחות לעת עתה. זה כמובן לא הופך אותם לפחות חשובים (חוץ ממינוי פייגלין לשר, כמובן), זה רק שם לכולנו מול העיניים מראה פשוטה שמבהירה את המציאות הפוליטית לאשורה. במדינת ישראל של 2019 לימין הקשה אין באמת רוב פוליטי לטובת המהלכים היותר משמעותיים לו. מה שעומד בינינו ובין ריבונות בבקעה זה לא ארצות הברית והאיחוד האירופי אלא הפוליטיקה הישראלית, ומי שבעקביות לא מעוניינת ליטול מבג"ץ את סמכויות היתר שהוא נטל לעצמו היא הכנסת. זה לא הופך את המטרות הללו לפחות חשובות או לכאלו שפחות צריך לעמול כדי להגשים אותן. זה בהחלט כן מבהיר לנו שלא יהיו בסיפור הזה קיצורי דרך. יש עוד דרך הסברתית ארוכה בציבור הישראלי ובמערכת הפוליטית כדי לגבש למהלכים הללו רוב פוליטי וציבורי ממשי, שיתבטא בסוף בקואליציה יציבה בכנסת.
ועם זאת, ההבנה שעוד רחוקה הדרך ליישום חלקי או מלא של יעדים כדוגמת החלת ריבונות ורפורמה במערכת המשפט, אסור לה לרפות ידיים. צריך קודם כול לא להתערער באמונה בדרך, ובהמשך לכך צריך לא לפחד מהדרך הארוכה. זה עשוי להיות מאוד מורכב, כי לציבור הימני והדתי במדינת ישראל יהיו בשנים הקרובות מאבקים ובעיות הרבה יותר דחופים מאשר התוכניות הגדולות לשינוי אסטרטגי במדינה. כל מיני דברים שכמעט עשור היו בגדר מובנים מאליהם, עשויים להפוך לנושאי מאבק. כך למשל יכול להרגיש מגוחך לדבר על ריבונות, בזמן שבו דיון על פינוי יישובים יהפוך מעניין אקדמי לסוגיה מעשית. למרות זאת, מתוך הבנה שהעולם הוא גלגל והפוליטיקה עוד יותר, אסור לזנוח את המטרות החשובות שהוצבו בשנים האחרונות. צריך להשאיר אותן על סדר היום המחשבתי של המחנה ולפעול למימושן בדרכים שונות, לאו דווקא פוליטיות.
יותר צניעות והבנה של מגבלות הכוח, זה לא אומר בשום אופן פחות נחישות ופחות אמונה בצדקת הדרך. צריך לבנות מחדש את האמון, וגם את מארג הבריתות הפוליטיות, תוך הבנה שהמערכת הפוליטית ביום שאחרי נתניהו לא תהיה דומה למערכת הפוליטית בעידן נתניהו. לא צריך לפחד מזה, אבל צריך להבין את זה ולקחת בחשבון שלא כל מנהיג ליכוד ישים את הדגשים היכן ששם אותם נתניהו בקדנציה האחרונה. יש לא מעט בכירים בליכוד שהדגם שלהם הוא נתניהו של נאום בר אילן, ולא נתניהו של ריבונות על הבקעה. לכן צריך לקחת נשימה עמוקה ופשוט להתחיל להתכונן לדרך ארוכה.
"
 

סטילהוק

New member
למעשה נתניהו צימק את הימין ל 7 מנדטים בלבד

כי הליכוד הוא ממש לא ימין, לפחות רובו לא. יש פה ושם ח"כים ימניים, אבל כולם יודעים שהרוב ממש לא. ואפילו נתניהו בכבודו ובעצמו הוא לא ממש ימין, אלא מונע יותר בשנתיים האחרונות מתוך אינטרסים אישיים ומבעיות משפטיות אישיות. שלא לדבר בכלל על המפלגות החרדיות האנטי-ציוניות המוצהרות ש"ס ואגודה, שרק אלוהים יודע מה להם ולימין או לציונות. מה שמשאיר אותנו עם ימינה המפולגת ושבע המנדטים שלה. זה כל הימין של גוש הימין נכון להיום + כמה ח"כים בליכוד. גם ליברמן ימין, אך כרגע הוא לא שייך יותר לגוש הימין, בגלל שהימין עצמו רואה בו פרסונה נון גראטה, וחוץ מזה את המנדטים הנוספים שהוא קיבל בבחירות האחרונות הוא לא קיבל מהימין, אלא יותר מהמרכז, לפחות את רובם, כך שאין לו מנדט להפר את הבטחותיו לבוחריו לאורך כל קמפיין הבחירות האחרון ולהצטרף לממשלת כתב אישום/חסינות/הקמת מדינת הלכה של נתניהו-חרדים-סמוטריצ'ים, וגם ממש לא נראה שהוא בכלל מעוניין בזה.
 

סטילהוק

New member
נתניהו אדונך צריך לקחת כל הצעה שיקבל מגנץ

שאחרת הוא יגיע לשימוע בעוד 10 ימים ללא שום קלף מיקוח לעסקת טיעון, מה שיקל מאוד על היועמ"ש להגיש נגדו את כל שלושת כתבי האישום שעומדים מעל ראשו.ובעיקר לנוכח העובדה שלאדונך נתניהו כבר אין שום מנדט ציבורי.
 
גנץ לא יכול להמליץ על נתניהו

הוא יכול לומר לנשיא בשיחה סגורה שהוא מעדיף שנתניהו יקבל את המנדט ראשון מסיבות טקטיות, אבל הוא לא יכול להמליץ על מי שכל התמודדותו נועדה להחליף אותו.
ונראה שגם ליברמן לא ימליץ על נתניהו אלא יחליט בין אי המלצה להמלצה על גנץ.
 
למה לא יכול? רק נתניהו יכול לעשות תרגילים?

ברגע שנתניהו מקבל את המנדט, בטח לפני תחילת חגים, כל הלחץ עליו...
 
המלצה בפני נשיא המדינה על מי להטיל את הרכבת הממשלה לא יכולה

להיות תרגיל פוליטי של מי שרואה בעצמו מועמד לראשות הממשלה.
לליברמן יש את הפריווילגיה להשתמש גם בהמלצה בפני הנשיא כאמצעי לחץ פוליטי. לגנץ ולנתניהו לא.

הליכוד ימליץ על נתניהו
כחול לבן תמליץ על גנץ
כפי שהליכוד לא ימליץ על גנץ כך כחול לבן לא תמליץ על נתניהו.

יהיו 55 ממליצים על נתניהו, 44 ממליצים על גנץ, 8 שיכולים להחליט להמליץ על כל אחד מהם או על אף אחד מהם ועוד 13 שכנראה לא ימליצו על אף אחד (אולי חלק מה-13 ימליצו על גנץ).

אבל הנשיא לא באמת צריך את ההמלצות של ישראל ביתנו ושל הרשימה המשותפת כדי לדעת שהם לא מעדיפים את נתניהו.
התגובה של ליברמן אתמול לגוש ה-55 הציגה באופן ברור שהוא לא יהיה בצד של ה-55. גם נשיא המדינה מכיר את זה.

לכן לא המספרים הם החשובים, אלא מה נשיא המדינה ישמע ממשלחות הליכוד וכחול לבן בפגישות הרשמיות ויותר מזה מה הוא ישמע משליחי נתניהו וגנץ בשיחות לא רשמיות.
זה ברור גם לנשיא שלא לנתניהו ולא לגנץ יש אופציה לממשלה שלא כוללת את שתי המפלגות - הליכוד וכחול לבן. וכפי שהיה ב-1984 לשתי המפלגות הללו יהיה את המשקל המכריע בקביעה מי יקבל את המנדט.
אפשר גם להניח שמה ששומעים ורואים בפומבי לא בהכרח מייצג את מה שקורה מאחורי הקלעים במשולש נשיא המדינה - הליכוד - כחול לבן.
 
שום תרגיל, אומרים את האמת "בפרצוף"

גנץ יכול להגיד לנשיא שהוא רוצה שנתניהו יקבל את המנדט כדי שיגיע לנשיא להודיע שנכשל, בדיוק מה שהיה אומר לעשות במקום להוביל את המדינה למערכת בחירות יקרה.
לגנץ בהחלט יש את הזכות להגיד לנשיא: "אני לא חלק במשחק שנתניהו והשחורים כפו עלינו. קודם נתניהו יודיע לך שנכשל כפי שהיה צריך להיות, משם נתקדם."

חשוב שהציבור יבין וישאל את עצמו: "למה נתניהו גרר אותנו לעוד בחירות כל כך יקרות?"
והתשובה:
"לערבב את הקלפים"!! בתקווה שהפעם יקבל כאלו שיאפשרו לו הקמת ממשלת הלכה/הכלה/חסינות".
הכעס על נתניהו יהיה גדול מאוד! לא רק בתוך הליכוד, כל המדינה תכעס עליו ובקלות אפשר להדליק את ה"מדורה" הזאת... ואז, נתניהו יצטרך לפרוש בבושת פנים וללא להישפט.

לסיכום:
אם נתניהו לא יצליח "לקנות" 6 ח"כים תוך 42 יום מקבלת המנדט ובנוסף למנוע שח"כים מהליכוד וימינה לא יתמכו בממשלה "לא נקייה" הזאת אם יצליח ב"רכש", מכאן שנכון יעשה נתניהו למענו ולמען הליכוד אם יפרוש לפני שיודיע לנשיא על כישלונו.
ולאחר פרישת נתניהו הליכוד יתכנס ויחליט כיצד מתנהלים הלאה, כאשר לדעתי אופציית החבירה לישראל ביתנו והצבת ליברמן כיו"ר המפלגה שהתאחדה מחדש ומועמדה לראשות הממשלה, היא זאת שתניב את התוצאה הטובה ביותר האפשרית עבור הליכוד והימין.
 
למעלה