לאור הטקטיקה של הליכוד ושותפותיו ליצור גוש משותף למו"מ

לאור הטקטיקה של הליכוד ושותפותיו ליצור גוש משותף למו"מ

הקואליציוני שלמעשה מטרתו לחסום ממשלת אחדות, אני מציע לכחול לבן טקטיקה נגדית - לאפשר הקמת ממשלת מיעוט ימנית בראשות נתניהו על ידי כך שכחול לבן יחד עם ישראל ביתנו ידאגו שלגנץ לא יהיו יותר ממליצים מלנתניהו ויבקשו מהנשיא להטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. בהצבעה בכנסת לדאוג שיהיו מספיק חברי כנסת מהאופוזיציה שייעדרו מההצבעה על מנת להבטיח רוב לממשלת המיעוט של נתניהו.
ושנתניהו, הליכוד ושותפותיו יקיימו את ממשלת המיעוט הזו.
כל דבר שיהיה מנוגד לעמדות כחול לבן, ישראל ביתנו ובכלל האופוזיציה ייפול בהצבעות בכנסת ואני מזכיר שעד מרץ 2020 צריך להעביר תקציב

שיהיה לנתניהו ושותפיו בהצלחה.
 
למה? צריך להמליץ לנשיא על נתניהו ולהכשיל אותו

אפילו לא לקיים מולו מו"ם.
אחרי שיבוא לנשיא להודיע על כישלונו, אז להתחיל הכל מחדש, נוח יותר.
הליכוד יבוא משוחרר יותר, משוחרר מנתניהו ומהשחורים, יהיה מצוין.
 
הליכוד כנראה לא יעשה דבר להחליף את נתניהו לפחות עד החלטת

היועץ המשפטי לאחר השימוע. צריך לתת לנתניהו מרווח זמן לכהן לפחות עד אז ובממשלה שאינה ממשלת מעבר.
אם נתניהו ושותפיו לא רוצים ממשלת אחדות עם רוב, שיתנהלו בממשלת מיעוט.
זה יוכיח שנתניהו וגם שותפיו ותומכיו יותר דואגים לטובתו האישית מאשר לטובת המדינה, כי בממשלת מיעוט אפשר לעשות מעט מאוד דברים אבל יותר מאשר בממשלת מעבר. זו בכל זאת ממשלה שקיבלה את אמון הכנסת.

הליכוד לא רוצה ממשלת אחדות וזה גם נאמר אתמול במפורש ובא לידי ביטוי בפעולות של נתניהו ושל הליכוד ושותפיו, אז כרגע אין יכולת להקים ממשלה עם רוב ובכל זאת צריכה להיות ממשלה שאיך שהוא תוכל לבצע את המינימום הנדרש לניהול השוטף של המדינה.
אז בינתיים שזו תהיה ממשלת מיעוט ימנית בראשות נתניהו.
 
ברור. לכן יש לאפשר לנתניהו לקבל מהנשיא את המנדט

ו... בכלל לא לקיים מולו מו"ם.
הליכוד ייחל "להאכל מבפנים", עד שיפנים שנתניהו לא יוכל להיות ראש ממשלה.
ואז... או שנתניהו יילך לבד, או שיגידו לו שלום בבוז.
 
אין פה על מה לנהל מו"מ, פשוט לאפשר את ממשלת המיעוט הזו

אבל אתה יודע למה זה לא יקרה - בגלל נתניהו עצמו. כשהוא יבין את התרגיל הוא לא יממש את המנדט. ואם כן - זה רק יהיה רווח נקי של כחול לבן וישראל ביתנו ויראה כמה נתניהו נואש לדאוג לטובתו האישית בלבד.
 
למה? הנשיא מטיל על נתניהו, סורים מקסימום 42 יום... וזהו

הנשיא מטיל על ח"כ אחר להרכיב את הקואליציה ומשם מתחיל המו"ם.
 
ואיזו קואליציה תקום אז? הליכוד עדיין ימשיך בדבקותו בנתניהו

ובסירובו לממשלת אחדות. הליכוד לא מעוניין גם בממשלת אחדות עם נתניהו. אלא בממשלת ימין שכחול לבן או מפלגת העבודה תשמש בה קישוט לצורך השגת רוב האצבעות בכנסת.

צריך לראות את המציאות - אין אופציה לממשלה ללא הליכוד והליכוד לא מעוניין בממשלת אחדות. הוא מביע את זה ביומיים האחרונים בצורה הכי מפורשת שיכולה להיות.

הליכוד לא רוצה להכיר במשמעות של תוצאות הבחירות, אבל הוא לא יכול להשיג רוב יש מאין - אז שיישאר במצב המיעוט שלו.
 
גנץ לא יצליח, ליברמן יקבל את ההזדמנות.

ואז.. נתניהו יהיה עמוק בתוך התהליך המשפטי ויש סיכוי שהליכוד "יזוז".
ואם גם ליברמן ייכשל, כי אז תהיינה עוד בחירות בהן הליכוד יתרסק.
חבל, אבל זה מה שיש.

אני מאמין שעם כישלונו של נתניהו להרכיב קואליציה, ייחל המרד בליכוד ואז תתקיים העסקה מול ליברמן כפי שתיארתי.
 

סטילהוק

New member
אפילו ממשלת מיעוט לא יכולה להיות פחות מ 61 מנדטים

ואגב, שמעתי איזה "חוכמולוג" שטען שאם לא יצליחו להקים קואליציה ולא יצליחו לפזר את הכנסת ולכת לסבב שלישי של בחירות אז פשוט נתניהו יישאר ראש ממשלת מעבר לנצח. זה כל כך הזוי וכל כך לא היגיוני, ובעיקר לנוכח העובדה שאפילו ככממשלת מעבר אין לו את הרוב שהיה לו באפריל. חוץ מזה אין מצב שתהיה בישראל או בכל מדינה אחרת ממשלת מעבר לנצח. ממשלת מעבר יכולה לכהן מקסימום כמה חודשים, וגם זה רק בהנחה שנקבע מועד בחירות חדש והיא מכהנת עד הבחירות.
 
יכולה, לכן היא ממשלת מיעוט

ממשלת מעבר לא יכולה לכהן לאורך זמן והמשמעות של אי הצלחה להקים ממשלה שקיבלה את אישור הכנסת תהיה בחירות חדשות.

לכן, כדי למנוע בחירות במקרה של חוסר יכולת להקים ממשלה עם רוב, הפתרון זה ממשלת מיעוט שמקבלת את אישור הכנסת לכינונה (ואז זו לא ממשלת מעבר) ואין צורך ב-61 בעד לצורך כך, אלא מספיק רוב פשוט בכנסת ולכן כתבתי שצריך לדאוג שמספיק חברי אופוזיציה ייעדרו מההצבעה על אשרור הממשלה.
זו תהיה ממשלה שיהיה לה רוב בכנסת רק לצעדים שיש להם תמיכה גם באופוזיציה ולכן היא תהיה ממשלה נכה אבל עם לגיטימציה רבה יותר ממשלת מעבר שמוטלות עליה מגבלות על ידי היועץ המשפטי.

עדיפה ממשלת מיעוט ימנית בראשות נתניהו על פני מה שהליכוד מנסה לאנוס את כחול לבן לעשות - לתת תמיכה מלאה ולהיות שותפה מחוייבת לממשלת ימין בראשות נתניהו. נתניהו למעשה מנסה להתעלם מתוצאות הבחירות - ללכת עם ולהרגיש בלי. ולא צריך לתת לו את זה. אם הוא לא רוצה ממשלת אחדות, שינהל ממשלת מיעוט.
 

סטילהוק

New member
ממשלת מיעוט שמקבלת את אישור הכנסת לאישורה באיזה קולות בדיוק?

לנתניהו הרי אין 61 שיאשרו לו ממשלת מיעוט. אם כבר לגנץ יש, עם הערבים שיתמכו בו מבחוץ ולא יצורפו או יצטרפו לממשלתו. אבל לנתניהו אין. והערב פרץ סתם את הגולל על תקוותו האחרונה של נתניהו לצרף את העבודה-גשר לממשלתו. ליברמן כבר שלל אותה בבוקר וחזר על כך ואף הקשיח את עמדותיו בערב.
 
ח"כ ביטן אומר במפורש וללא בושה שענייניו האישיים של נתניהו

מכתיבים את מהלכי הליכוד.
"אם 'הליכוד' תקים ממשלה ראשונה, 'כחול לבן' המתפוררת לא תישאר יחד. בגלל מצבו המשפטי של @netanyahu אין מצב שנסכים לרוטציה ש-@gantzbe ראשון בה"
[URL]https://twitter.com/GLZRadio/status/1174553689509511168[/URL]

לא משנה אם הליכוד או כחול לבן תהיה הראשונה ברוטציה אבל הליכוד צריכה להפנים דבר אחד - לפי תוצאות הבחירות אין לראש ממשלה מנדט לכהן כראש ממשלה ובמקביל להופיע כנאשם במשפט פלילי.
הליכוד ונתניהו ניסו להשיג רוב לכך ונכשלו. הם יצטרכו להכיר בכשלונם ולהפנים אותו.

אם מתעלמים מעניין נתניהו, לדעתי לגנץ עדיף להיות שני ברוטציה כאשר אדם אחר מהליכוד יהיה ראשון, משתי סיבות: 1. לצבור נסיון בממשלה. 2. עדיף להיות ראש ממשלה לפני הבחירות הבאות.
אבל הסיבה שהליכוד נותן לכך שהוא רוצה להיות ראשון פשוט לא מתקבלת על הדעת.
 
בתגובה לקריאות הספיניות של נתניהו ובנט לגנץ:

גנץ צריך להיענות ולהציב בפני נתניהו שלוש דרישות פומביות:
1. גנץ ימונה כממלא מקום ראש הממשלה
2. ראש ממשלה מכהן שיוגש נגדו כתב אישום יכריז מיידית על נבצרות וממלא מקום ראש הממשלה ימלא את מקומו עד להכרעה חלוטה בבית משפט
3. המו"מ הקואליציוני להקמת ממשלת אחדות ינוהל בין הגוש הנתניהו-י לבין גוש משותף של כחול לבן, מפלגת העבודה - גשר והמחנה הדמוקרטי

על ספינים צריך להגיב בספינים.
 
בליכוד עדיין חושבים שיש להם מונופול על תרגילים פוליטיים

אז הנה הצעה לסעיף הראשון במשא ומתן של כחול לבן מול הגוש הנתניהו-י:
אדם שיוגש נגדו כתב אישום לא יוכל לכהן כראש ממשלה עד להכרעה החלוטה במשפטו.

בעצם, בשלב הזה זה צריך להיות הסעיף היחיד במשא ומתן מצידה של כחול לבן.
 
נתניהו והליכוד משתמשים בדוגמה של פרס ושמיר ב-1984

אז אני מזכיר מי היה אז ראש הממשלה הראשון ברוטציה ומי היה שני.
העומד בראש המפלגה שקיבלה יותר מנדטים (ולא זה שהיו לו יותר ממליצים) היה הראשון ברוטציה.
אז האם הליכוד מוכן ליישם את הדוגמה הזו כפי שיושמה אז, או רק באופן שנוח לנתניהו?
 
בליכוד טוענים שגוש ה-55 זו סיעה אחת

האם סיעת ה-55 מוכנה להואיל לפרסם את מצעה?

האם מצעד בהמות זה חלק מהמצע שלה?
האם החלת משפט התורה זה חלק מהמצע שלה?
האם טיפולי המרה זה חלק מהמצע שלה?
האם סיפוח כל שטחי C זה חלק מהמצע שלה?
האם שמירה הדוקה של השבת והפסקת עבודות אסדת לוויתן בשבתות וחגים זה חלק מהמצע שלה?

אילו קווי יסוד ה"סיעה" הזו מציעה לממשלה הבאה?
ה"סיעה" הזו מצפה לקבל 33 אצבעות כדי שיהיה רוב לאילו קווי יסוד?

האם ה"סיעה" הזו מוכנה לפרסם עבור מה היא רוצה שכחול לבן תצטרף לקואליציה בהובלתה?
 
כרגיל, את התגובות הטובות ביותר לנתניהו ולליכוד מוציא ליברמן:

https://www.facebook.com/AvigdorLiberman/
"
בזמן שתוצאות הבחירות מתחילות להתבהר, נתניהו החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף במטרה להשיג 61 לממשלת החלומות שלו.
לגוש שהקים נתניהו אין שום קשר לימין. מצד אחד מדובר בש"ס, מפלגה שנמנעה בהצבעה על הסכמי אוסלו, ומן הצד האחר, המשיחיים, השואפים להחזיר אותנו לתקופת ימי שאול המלך, דוד המלך ולחוקי התורה, ולהפוך את האוניברסיטאות לבתי ספר לנבואה. ונתניהו כמו נתניהו, שהחזיר את חברון לערפאת והצביע בעד ההתנתקות, הוא בטח לא ימין אלא סתם כדאיניק.
יצירת "גוש ההלכה" של 55-56 ח"כים של "הליכוד" המפלגות החרדיות והמשיחיים, והקריאה לבני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש, זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי. נתניהו, שלא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון שלו, נאחז בקרנות המזבח ומנסה לייצר תודעה, שכביכול "הליכוד" ניצחה בבחירות, קראה לממשלת אחדות וגנץ וליברמן הם שהכשילו את המהלך.
למעשה, נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים. מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בנסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול"גוש ההלכה" שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה ויכשל בהשגת הרוב הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת.
אני קורא פעם נוספת לראש הממשלה נתניהו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל.
"
 
ליברמן ממשיך לתאר את המציאות הפוליטית באופן הטוב ביותר:

[URL]https://www.facebook.com/178433145502975/posts/2731713080174956?[/URL]

במיוחד אהבתי את מה שכתב לגבי סוגיות דת ומדינה.
המפלגות החרדיות צריכות להבין שכפי שסמוטריץ', בנט ושקד לא יכולים לשבת בקואליציה יחד עם ניצן הורוביץ ותמר זנדברג בגלל אלף ואחת סוגיות כך גם ליברמן ולפיד לא יכולים לשבת בקואליציה עם ליצמן, גפני ודרעי בגלל סוגיות דת ומדינה.
המפלגות החרדיות צריכות להשתחרר מזה שאם מעדיפים שהן תהיינה באופוזיציה זו הדרה ושנאה של החרדים.
אין שום חובה שהמפלגות החרדיות, או מפלגה כלשהי, יהיו תמיד בקואליציה.

"
לאחר ספירת כמעט 100% מקולות הבוחרים ולפני תחילת הפגישות אצל נשיא המדינה כמה עדכונים:
1. שמעתי בתקשורת ש"כחול לבן" הודיעה שסיכמה עם "ישראל ביתנו" שלא תוקם ממשלה בלעדינו. דבר ראשון, סיכום מן הסוג הזה לא קיים. דבר שני, תודה על הדאגה, אין צורך בכך אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה.
2. לכל המתעניינים, לא שוחחתי לא עם נתניהו ולא עם גנץ ואני גם לא מתכוון לשוחח עם אף אחד מהם עד אחרי ישיבת הסיעה ביום ראשון.
3. ההישג של הרשימה המשותפת רשום על שמו של נתניהו, ואני מציע לאיימן עודה לשלוח לו זר פרחים גדול לקראת שבת. 13 המנדטים הם בזכות הגרסה החדשה של קמפיין "הערבים נוהרים לקלפיות". זעקות השבר של נתניהו בנושא המצלמות והזיופים בקלפיות ביישובים ערביים עשו את שלהם. הציבור הערבי התלכד סביב הרשימה המשותפת והצביע באחוזים גבוהים.
4. בימים האחרונים אני שומע לפתע נימות חדשות מצד מנהיגי המפלגות החרדיות. אין יותר כינויים כגון עמלק והיטלר וקיימת קריאה להפסיק את שיח השנאה. אני מברך על כך מכל הלב. מבחינתנו, וכבר הבהרתי בעבר, המפלגות החרדיות הן לא אוייב, אלא יריב פוליטי. אנחנו דוגלים בגישות שונות. הם בבית שמאי ואנחנו בבית הילל.
בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות. לא פשרה, אלא הכרעה. חשוב להבהיר פעם נוספת מהו סף המינימום מבחינתנו בנושא דת ומדינה: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אישרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת. שני הנושאים האחרונים יהיו בסמכות השלטון המקומי בהתאם לאופי הקהילה בכל ישוב. לא נסכים לפחות מזה, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה.
שבת שלום.
"
 
למעלה