האם בהארץ יודעים יותר טוב מכולם מה בדיוק קורה בבית"ר?

series4u

New member
האם בהארץ יודעים יותר טוב מכולם מה בדיוק קורה בבית"ר?

נתקלתי היום בכתבה של "הארץ" על הנעשה בבית"ר. הכתבה פורסמה לפני המשחק הראשון נגד הקזאחים. אני מצרף מספר קטעים מהכתבה, הנוגעות לארסו, קריאף, דסה, אזולאי ואפילו גיא לוי. חלק מהסיבות קשורות למספרים שנזרקו בשבועות האחרונים.


וכך נאמר באתר של הארץ:

החזרה לאירופה אחרי שבע שנים היתה אמורה להביא את בית"ר ירושלים במצב אחר למשחק בקזחסטאן . המאמן גיא לוי היה יושב בשורה הראשונה במטוס; ססאר ארסו, ליביו אנטל ואופיר קריאף היו חלק מהסגל לסיבוב המוקדמות הראשון בליגה האירופית; שחקנים ישראלים בכירים וזרים איכותיים היו מצטרפים. אלא שאצל הבעלים אלי טביב, זה פשוט לא עובד בלי הפתעות ודרמות. בבית"ר דיברו על המשכיות אחרי עונה מוצלחת, רק כדי לפנות לנתיב אחר לחלוטין.

קחו למשל את ארסו, שדרישותיו הכספיות דווקא היו נמוכות מהסכום שטביב מוכן להקצות לבלם. כאשר המאמן החדש, סלובודן דראפיץ', שאל מדוע ארסו לא נשאר, ענה לו הבעלים: ״הוא אטי מדי לליגה. צריך בלם מהיר יותר״. מה שטביב לא הזכיר - אבל לא שכח - זה שהשחקן הרגיז את ראשי המועדון כמה פעמים בעונה שעברה. בשורה התחתונה, הקבוצה לא מימשה את האופציה על אחד הזרים הטובים בליגת העל אשתקד. בדיסקים שקיבל ראה טביב בלמים אחרים. עלותם, אגב, גבוהה מ־140 אלף היורו שדרש ארסו.
גם בגזרת אופיר קריאף - שחקן שגדל בבית"ר והיחיד שעדיין מזוהה עמה - הפתיע טביב. ״מה הוא חשב, שאני מדפיס כסף? הוא ואבא שלו באו בדרישות של כוכב גדול, למה מה קרה? קריאף שווה 200 אלף דולר נטו לעונה?״, אמר טביב לאנשיו אחרי הפגישה המפתיעה עם אביו של הקפטן, שטען כי בנו הוא מהשחקנים הטובים בארץ. טביב, מצדו, הציע בתחילה 90 אלף דולר לשנה בכפוף לחתימה לשלוש שנים. אחר כך שיפר את ההצעה. קריאף כבר הסכים לרדת ל־130 אלף, אבל דרש לחתום לשנה ולקבל את כרטיסו בסיומה. טביב סרב להשקיע סכום כזה בשחקן שיעזוב אחרי עונה, וחזר לעלות המקורית. קריאף סרב. ״מה טביב חושב, שאני פראייר שלו שישחק בכסף קטן?״, אמר לחבריו.
בינתיים הספיק טביב להסכים לעסקת חליפין עם מכבי חיפה, רק כדי לשנות את דעתו ולדרוש 1.8 מיליון שקל כששמע כי קריאף מפזר משפטים לא מחמיאים. השחקן המופתע בוחן אפשרות להתפשר ולהישאר בטדי.
ומה קרה עם האופציה שהיתה על חנן ממן? טביב הציע לו 85 אלף דולר נטו, ממן התעקש על 120 אלף ושוחרר. דווקא את אנטל רצה הבעלים מאוד, אבל אז התברר כי קבוצתו, גנצ'לרבירליהי הטורקית, מסרבת לשחררו ללא תמורה.
הקשיים בבניית הסגל לפחות דחפו את טביב לסרב להצעת מכבי תל אביב עבור אלי דסה ושלומי אזולאי. ״טביב יודע שבלי שישה שחקנים אין לו קבוצה, לא לאירופה ולא לליגה. הוא נחוש לא למכור והוא לא פראייר. הוא יעשה על שניהם כסף גדול בעיתוי שיהיה לו נוח", אומר אחד מאנשיו הקרובים של הבעלים. לדבריו, אם בית״ר לא תגיע לשלב הבתים ומכבי תל אביב תציע שני מיליון יורו עבורם, טביב יסיע את דסה ואזולאי בעצמו לקרית שלום.

״גיא לוי עשה עבודה גדולה, הבעיה שהוא לא קיבל את ההצעה של טביב", אומר גורם קרוב מאוד לבעלים, "אצל טביב אתה חייב לקבל את ההצעה שלו, אחרת הוא מסמן אותך. מי שדורש שדרוגים, טביב כבר מסמן אותו ברשימה השחורה ומראה לו את הדרך החוצה״.
אחד מחבריו הקרובים אמר לטביב לאחרונה כי הגזים: "אתה עושה מהלכים קיצוניים מדי שבסופו של דבר יפגעו בך. לפעמים צריך להיות חכם ולא תמיד צודק״. הקיץ הנוכחי כלל, כזכור, גם מאבק מתוקשר עם ראש העירייה, ניר ברקת, ועוד משיכת זמן עד להודעה לפני שבועיים וחצי כי ימשיך בבית"ר.
בית"ר היא היחידה מבין הקבוצות הגדולות בליגת העל שמכירת המינויים שלה מתקרבת במספריה דווקא למועדונים הקטנים. בבית״ר יודעים כי הדחה מאירופה לא תמנע מהקהל למלא את טדי; היעדר קבוצה אטרקטיבית כן. אנשי טביב התריעו בפניו כי הקבוצה חייבת להחתים כוכב, כזה שימריץ את האוהדים לרכוש מינוי, או לפחות להגיע למשחקים.
 

shay100m

New member
דווקא כל האמור לעיל פחחת מדאיג אותי

מדאיג אותי הרבה יותר השמועות על הבלגן במחלקת הנוער שפשוט מתפרקת לה...
&nbsp
בדיעבד כל ההחלטות של טביב בבחירת שחקנים ומאמנים בעונה שעברה הוכחו כנכונות ביותר לקבוצה.
 

series4u

New member
בקשר לנוער, צריך לשאול שאלה יותר פשוטה

האם טביב רוצה מחלקת נוער חזקה כבסיס לבוגרים?
בינתיים כל שחקני הבית שהיו בבית"ר שוחררו על ידו, בצורה כזו או אחרת. כל אחד מהם חושב / חשב שאין לו אלטרנטיבה, הקהל אוהב אותו ולכן הוא יכול לדרוש מה שהוא רוצה. הגישה של טביב היא: לא רוצה? שלום. יש עוד 10 שחקנים טובים וזולים ממך.
בשביל שחקנים כאלה כדאי להשקיע בקבוצת נוער?
&nbsp
מעניין אם חן עזריאל עדיין חושב שהוא שווה מיליון שקל, נטו או אפילו ברוטו, לעונה. בקיץ שעבר טביב התבטא שהוא רצה להביא את עזריאל, אבל הוא לא מתכונן לשלם לו אפילו חצי מהחוזה שיש לו במכבי חיפה. מן הסתם לא יצא מזה כלום, כנראה שעזריאל מעדיף מנוי ליציעי סמי עופר ...
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

shay100m

New member
אין שום מועדון בעולם שיכול לשרוד בצמרת ולגדול ללא מחלקת נוער

אני יודע שטביב דואג לכיס שלו ואולי מחפש רווח מיידי ,אבל הוא לא יכול להפקיר מחלקת נוער של מועדון בסדר גודל כזה כי זה מאוד חשוב לעתיד.
&nbsp
תחשוב על זה שבלי השחקנים האלה שעלו מהנוער לא באמת היינו שורדים את השנים האחרונות בשלטון גאידמק וקורנפיין.
&nbsp
דיי בזה כדיי להוכיח את חשיבותה של השקעה בנוער .
 

series4u

New member
לנו, כאוהדים - זה חשוב. אין ספק.

לטביב, כאיש עסקים, זה אולי חשוב. אבל הרבה פחות. אם מהשחקנים שמגיעים מהנוער הוא רק מפסיד, אז למה שישקיע? למה שיתאמץ?
&nbsp
&nbsp
 

series4u

New member
להשלים? לא. יש הרבה מה לעשות? גם לא נראה לי

צריך לשנות את החשיבה, טביב לא הגיע לבית"ר כאוהד בית"ר אלא כאיש עסקים. איש עסקים מקצץ במקום שלא מניב רווחים כדי שהתחום שכן יכול להניב רווחים - יצליח יותר.
&nbsp
הדוגמא האחרונה היא קריאף. שחקן שגדל בנוער, רוצים אותו בבית"ר, קיבל הצעה יפה (600 אלף ברוטו לשחקן צעיר שעוד לא הוכיח את עצמו) אבל הדרישות שלו (ע"פ מה שפורסם, מעל מליון שקל ברוטו) הם די בשמים. הוא לא רואה אף אחד בדרך. אז נכון שבית"ר הרוויחה עליו כשהיה עם משכורת חייל, הוא קיבל הצעה יפה אבל הוא רוצה יותר ויותר. והתכנון שלו זה לעזוב לחו"ל, בלי שבית"ר תראה ממנו שקל.
&nbsp
תסתכל על זה מהצד של טביב. למה שישקיע מליוני שקלים כל שנה בנוער, כשלא בטוח שהוא יקבל שחקנים ברמה של קבוצת צמרת, ואלה שכן מתאימים - ישחקו אותה כוכבים, עוד לפני שעשו משהו במגרש?
נגמרו הימים של ארקדי וקורנפיין שחילקו משכורות עתק לכל שחקן שהקהל אהב אותו, גם אם הוא לא שווה חצי מהסכומים שהם קיבלו.
&nbsp
&nbsp
 
כדורגל באירופה קשור באלימות, גזענות וקיצוניות פוליטית

זה נכון לגבי בית"ר וזה נכון לגבי הרבה קבוצות שיצא לאוהדיהן שם רע.
&nbsp
אופ"א נלחמת בזה, איני יודע אם בהצלחה אבל מה שבטוח שכל הזדמנות שנופלת לידיהם מנוצלת עד הסוף ליחסי ציבור.
&nbsp
זה לא משנה את העובדה שההתנהגויות האלה בזויות ופוגעות יותר באוהדים שרוצים להנות מכדורגל ומהזדמנות להיות ביחד עם אנשים שנהנים מכדורגל!
&nbsp
לה- פמיליה - כפי שהיא מציגה את עצמה כעת, היא ארגון אלים עם אג'נדה ברורה שקשה לרוב האנשים קבל אותה. לזה מוסיפים את הדישה של 'אם אתה לא איתתנו אז אתה נגדנו' והתוצאה - לא נעים לפעמים לשבת ביציעים. צריך לגנות אותם ולהתרחק מהם בלי קשר למה עושים אוהדים אחרים עם ארגונים אחרים וצריך לדרוש שהמלחמה בתופעה המכוערת הזו תהיה מול כל מי שמעורב ולא רק נגד מי שנוח, כרגע, לסמן אותו מבחינה תקשורתית.
&nbsp
במיוחד צורם לי הנסיון להציג את האירוע כאילו באו אנשים להאבק על כבודו של 'העם היהודי'. יש באירופה, וגם בישראל, אנשים ששונאים את מי שלא כמוהם - אנטישמים, גזענים, קסנופובים ומה לא. בית"ר באה למלגיה לשחק כדורגל ולא כחלק מקפיין עולמי של 'הליגה להגנה יהודית'. זו חוצפה ממדרגה ראשונה שארגון (שנוי מאוד במחלוקת, יש לאמר) 'פורש את חסותו' על הקבוצה שלנו ומשתמש במסע אירופאי שמיועד למטרת תחרות וספורט ככלי למימוש האג'נדה שלו. זה מטריד שאותם מאוהדי בית"ר המאוגדים בקבוצה שכבר יש לה שם בעייתי משלה, מוצאת את עצמה ביחד עם 'הליגה להגנה יהודית' וזה מעלה שאלה לגבי המטרה המקורית של הנסיעה שלהם.
&nbsp
אני מיצר על כך שאוהדים שנסעו לראות כדורגל מצאו את עצמם מותקפים משום שמישהו קישר אותם עם אותם ארגונים שנויים במחלוקת. זה עוד יותר רע שאוהדים בעייתיים וארגונים בעייתיים של אוהדים בצד השני ניצלו את ההזדמנות לקדם את האג'נדה שלהם ובעקבות כך נפגעו אנשים טובים בשני הצדדים. אני גם לא יודע אם ללא כל ה'חגיגה' הזו אם היינו יוצאים מהמסע הזה עם תבוסה כמו שחטפנו...
&nbsp
זה לא משנה את העובדה שהעונש צריך להיות מידתי ולהיות מופנה כלפי מי שנוהג באלימות. אני מקווה שכך יהיה ואני חושש שניסיון להציג כל ביקורת כאילו היא חורגת מהנורמה והמידתיות - רק יפגע בסיכוי לענישה והתייחסות מידתית.
&nbsp
ובלי קשר - בקרב אוהדי הפועל תל-אביב יש קבוצת אוהדים שההבדל היחיד בינה ל'לה פמיליה' זה הצבע של הצעיפים שהם לובשים.
 

shay100m

New member
פרספקטיבה מעניינת.

מה שרואים משם לא רואים מכאן...
 
למעלה