מה משותף להרוש, מויאל, ברוכיאן, בן שושן וקריאף ?!

series4u

New member
מה משותף להרוש, מויאל, ברוכיאן, בן שושן וקריאף ?!

(טוקבק נחמד שנתקלתי בו באתר ספורט5 של טוקבקיסט אחד בשם "בני")

כולם חשבו שהם מצאו פראייר תימני שילחץ מצעקות של הקהל שאוהב אותם ויתן להם כמה שהם רוצים, ובסוף מצאו את עצמם מחוץ לבית"ר.
הסיפור עם ברוכיאן התחיל כשטביב לא הסכים לתת לו הלוואה על חשבון העונה הבאה. אבירם התחיל עם ההצגות, שביתות - והחוצה. לקטמון.
בתחילת הדרך, לפני הפיצוץ הגדול, הרוש היה מוכן להתפשר עם טביב על חוזה של 180 אלף דולר (קיצוץ של 15-20 אחוז מהחוזה של 220 אלף שהיה לו). בסוף הוא חתם בנתניה ב 120 אלף דולר. השנה החוזה הוא 140-150 אלף בהפועל. רחוק מאוד מהטובה שהוא עשה לבית"ר ולטביב. מאוד קרוב לסכומים שטביב הציע. בלי כל הבלגן שמסביב.
מויאל, הלגיונר שחזר הביתה דיבר (דרך מקורבים) על לחתום בבית"ר על חוזה של 170-180 אלף כי הוא אוהב את הקבוצה ומוכן לרדת בדרישות, רק בשבילה, כשטביב לא הגיב - חתם בחיפה על חוזה של 140 אלף דולר לעונה.
בן שושן נעלב מההצעה של 80 אלף דולר שטביב הציע לו מיד לאחר שרכש את הקבוצה (אחרי חוזה של 200 אלף דולר שהיה לו קודם. אולי אפילו יותר). נסע לאירופה. חזר אחרי פחות משנה. חתם בנתניה על חוזה של 100 אלף, שקוצץ ב 15 אחוז עוד לפני תחילת העונה. די דומה לסכום שטביב הציע בזמנו.
היום תקראו את התגובה של קריאף, לא ביקשתי הרבה, לא יותר מכל שחקן אחר, הדרישה שלו היתה 160 אלף דולר, אחרי עונה בינונית מינוס. גם הוא בדרך למצוא את עצמו בחוץ. אם הוא ימצא את עצמו בחיפה, זה יהיה בספסל ליד מויאל, או ביציע ליד עזריאל, עם חוזה של 110-120 אלף גג. רק כי רוני לוי רוצה אותו. אני בטוח שגם טביב דיבר איתו מסביב לסכומים האלה.
 

BelaMirela

New member
טביב מתנהג בחסכנות, אולי מתוך אופי, אולי מתוך אלוצים כספיים

אולי מתוך העובדה שהוא כבר הציע את בית"ר למכירה , העובדה שאין קונה לא גרמה לו לשכוח מרעיון המכירה. הוא מנסה להרגיל שחקנים לחשוב על שכר שמתאים לו , תוך שהוא מתנהג בלי להגיד במפורש , אם שחקן לא מקבל את תנאיו , אין הסכמה אז "לך חפש קבוצה" כך קרה עם 3 מתוך ה 5 שהזכרת , ובאשר לברוכיאן והרוש , טביב לא רצה בהם בגלל השביתה שעמדו בראשה , וזה הפך אצלו לענין עקרוני. מאז נופח כל הענין על השכר לעונה הבאה כאשר הוא לא היה הסבה לשביתה , אלא משכורות מוסכמות שלא שלמו במשך חדשים קודם לשביתה. אשר לעמית בן שושן , אם נכון שהיה מורגל בשכר של 200 אלף דולר והוצעו לו "רק" 80 אלף , ואני מטיל ספק בנכונות שני הסכומים , גם אני הייתי נעלב לו הייתי שחקן כדורגל מקצועני. יצא לי לשחק בשכונה , ובחנם במשך שנים בשביל כיף חיים שאבד ולא ישוב עוד.... לעומת זאת להציע 40 % מהמשכורת למקצוען שמורגל בשכר גבוה, זאת עוד דרך לא עדינה להגיד לבן אדם "לך חפש קבוצה". אחר כך כולם נחתו אל קרקע המציאות , וכמו שנאמר על אודות בן שושן אם הוא הרויח שם 100 אלף או 115000 זה הפרש גדול מ 80000 ... אשר לקריאף , אינני יודע מה דרש ןעמה הציע טביב , זאת נראית כמו שמועה ולא יותר...
 

series4u

New member
בשורה התחתונה

אתה מצדיק את פשיטת הרגל שהיתה בקבוצה. וכשמישהו מכניס את המועדון לקצת שפיות, אז הוא בעצם לא שפוי.
&nbsp
אני לא יודע אם ראית את הסרט "שודדי הקריביים", יש שם משהו נחמד, תמיד כשמישהו מזכיר את ספר הקודים של שודדי הים, מזכירים לו שלא מדובר במשהו מחייב אלא בקווים כלליים. גם כאן, אני לא יודע עד כמה המספרים מדוייקים ב 100 אחוז, אבל הכיוון מאוד נכון.
&nbsp
אני דווקא זוכר חוזה של 250 אלף דולר לבן שושן, שבעונה האחרונה שלו קוצצה ב 20 או 25 אחוז, כשתשלום חלק מהשכר נדחה. זה היה חלק מהטריקים של איציק קורנפיין להעביר את הקבוצה בבקרה. אם בן שושן היה שווה 250 אלף בבית"ר, למה שהוא לא יהיה שווה סכומים כאלה, או אפילו דומים מחוץ לבית"ר? זה שהוא לא קיבל סכומים כאלה מחוץ לקבוצה, זה אומר שטביב צדק בהצעה שלו. ואם בן שושן היה מבין את זה בזמן אמת, וההצעה / בקשה שלו היו קרובים למציאות, יכול להיות שהוא עדיין היה בבית"ר ! העובדה היא, שהיחידה שהציעה לו חוזה היתה מכבי נתניה, שכמו הפועל ת"א בקיץ הזה, קנתה כל מה שזז ובכל מחיר, ואנחנו יודעים היא גמרה את העונה (להרוש היה מזל שהיה לו משקיע חיצוני, מחוץ לתקציב של מכבי נתניה. ככה לפחות טענו בנתניה, כשוויתרו על לוויטה).
אם הרוש שווה 220 אלף דולר (או 200 אלף ממה שאני זוכר) בבית"ר נטולת מקור תקציבי, למה הוא לא שווה סכומים כאלה מחוץ לבית"ר? ואפשר להמשיך ככה עם כל שחקן ושחקן. (זה שטביב לא רצה אותו בגלל השביתה, זה לא אומר שהוא לא היה מוכן לסגור איתו חוזה, במטרה אחת ויחידה: למכור אותו הלאה לקבוצה בחו"ל. לא מאהבת הרוש, אלא מהצד העיסקי שמאחורי הרוש).
&nbsp
בקשר לקריאף, הסכום שהוא דרש ע"פ ספורט 5, היה 160 אלף דולר (היו שמועות גם על 200 אלף, אבל זה כבר נראה יותר מהזוי), בתוכנית של הקוף ברדיו דובר על הצעה של קצת יותר (או קצת פחות? לא בדיוק שמתי לב) "ממליון שקל עלות מעסיק". דמי ההשבחה שטביב דורש הם ע"פ שכר של 600 אלף שקל לעונה. אני מניח שבחוזה החתום נכנסים סעיפים נוספים (רכב, מענקי מיקום, אירופה, גביע וכו') שלא נכנסים לחישוב דמי ההשבחה.
&nbsp
&nbsp
זה לא סוד שהמשכורות בבית"ר היו מוגזמות, גם לשחקנים שלא מגיע להם, בעיקר כי ההנהלה פחדה להתעמת עם שחקן שמקבל גב ותמיכה מהאוהדים. היום יש בעלים שלא עושה חשבון לשום דבר. הגיע הזמן להכניס קצת שפיות לתחום הזה.
&nbsp
&nbsp
נכון שנראה שטביב לוקח את התשלומים לכיוון קיצוני בצד השני, ובדר"כ שם אנחנו שומעים על חלק מהתנאים וההצעות, אבל בסופו של דבר מי שיודע את הסכומים האמיתיים אלו טביב והשחקן. ומי שיודע על המגבלות התקציביות של הקבוצה זה רק טביב וההנהלה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

BelaMirela

New member
אם צדקת אז כולם הורגלו בשגעון של חוזי תקופת גאידמק, גם אם

לא באמת היו שוים את כל הסכומים שהורגלו בהם , והראיה מה שקבלו ברצון משכורות נמוכות מבעבר הבית"רי שלהם כששחקו מחוץ לבית"ר ואלו אלי טביב הוא השפוי , שמנסה להסתדר בלי לאבד את הראש... אבל היום טביב מקצין , הוא מתווכח עם חנן ממן , למשל , ובעונה הקודמת ממן שחק וקבל מטביב שכר מוסכם על שניהם , חנן ממן לא הכיר משכורת "גאידמקית" , פתאום הגיעה הפגרה והאם צנחה רמת משחקו של ממן באופן אוטומטי ? או רק בדרך חשיבתו של אלי טביב ? ססאר ארסו חביב האוהדים רצה להמשיך בבית"ר ב"אופציה" המוסכמת עוד מהעונה שעברה , עבר יום 15 ביוני 2015 ולא חודש החוזה כמוסכם , וארסו שחקן חפשי ויחסר לבית"ר ....
 

BelaMirela

New member
תוצאת המחדל התורן , ססאר ארסו הצטרף ל AEK אתונה בליגה

ה 3 ביון ....
 

series4u

New member
נקח לדוגמא את ממן

בעונה האחרונה הוא שיחק תחת חוזה של 170 אלף דולר בקירוב. אולי קצת יותר. אולי קצת פחות. לא משנה כרגע. טביב חשב בעונה הקודמת שממן שווה את הסכום הזה, ולכן חתם איתו על חוזה לעונה, בסכום הזה. אף אחד לא מתכחש לעובדה הזאת.
בעונה האחרונה זה לא סוד, אבל הוא לא הצדיק את השכר הגבוה. גם הוא טוען שהוא לא הוכיח את עצמו בעונה האחרונה. גם טביב ראה את זה, והוא החליט שממן לא ימשיך ע"פ החוזה שהיה לו קודם. גם ממן מבין את זה.
&nbsp
שניהם באים לסגור חוזה לעונה הבאה, ובמקביל ממן מחפש חוזה גם בקבוצות אחרות. לגיטימי ביותר.
&nbsp
עכשיו, אם ממן דורש מטביב חוזה על 150 אלף, כשטביב מציע לו 110 ומוכן ללכת לקראתו עם 120 אלף (ואין לי מושג על אלו סכומים הם מדברים). זה לגטימי להתווכח על המחיר, ולהגיע לאיזשהי הסכמה.
אבל אם במקביל, ממן נמצא במו"מ עם הפועל חיפה ושם הוא מבקש 110 או 120 אלף - פה הלכה הלגטימיות. אם ב"ש יציעו לו 150 אלף, כשהוא יודע שהוא הולך להיות שם שחקן ספסל, מחליף שני או שלישי בקישור הדי מעובה שלהם - זה גם לגטימי, רק שבבית"ר מוצע לו להיות אחד השחקנים המובילים בקבוצה. לשחק הרבה יותר. וגם זה משהו שהוא צריך לקחת בחשבון.
&nbsp
אם הוא יחתום בהפועל חיפה על חוזה ב 150 אלף, ועומד להיות שם שחקן מוביל - זה הכי לגיטימי שיכול להיות. אם הוא יחתום על חוזה בסכומים שגם טביב מציע לו, זה אומר שהוא לא בדיוק רוצה לשחק בבית"ר, למרות המו"מ.
&nbsp
הסיפור של ארסו יותר מורכב, כי נראה לי שאחד השיקולים באי ההחתמה שלו קשורים לפציעה שלו בעונה האחרונה. אולי זו פציעה שלא נעלמת לגמרי. טביב יודע בדיוק מה סטטוס הפציעה ואולי היא קשורה לכך שהוא לא חתם . תוסיף לזה מימוש אופציה + חוזה די גבוה, תקבל סיכון שטביב לא היה מוכן לקחת. ושוב, זו השערה שלי.
זה שארסו חתם בליגה השלישית ביוון ולא בכמה קבוצות צמרת בארץ שבנו עליו רק לפני מספר שבועות - אומר שגם הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים.
&nbsp
 

shay100m

New member
אהבתי את הכיוון חשיבה עם ארסו
.

חשיבה ביקורתית ושכל ישר.
 
למעלה