גם פורום בית"ר עם דוד הנחלאווי.

אתה יכול להיות עם מי שאתה רוצה

אני לא תומך בחייל אלים שעלה למשפט כי תקף את מפקדיו באגרופן. אם זהו דפןס ההתנהגות שלו אני חושש שדריכת הנשק מול הבחור הערבי היתה גם היא אלימות מיותרת לשמה ולא מעשה של הגנה עצמית.

באופן כללי ואני אומר את זה אחרי עשרים וחמש שנות שירות בשטחים, זה לא קל. חייל שחושב שהוא מגיע לשם כדי ׳לקבל כבוד׳ או כדי שיפחדו ממנו אין לו מושג מה באמת המשימה. המשימה היא הגנה על מדינת ישראל ומלחמה בטירור, לא כבוד של מישהו.

זה מאוד מתסכל לפעמים. לפעמים מקללים אותך, לפעמים זורקיפ אבנים. אתה תמיד, תמיד, חייב להישאר מקצועי. גם אם אתה עייף, מרוגז, מרגיש מושפל ונמאס לך.
 

shay100m

New member
גם אני לא תומך בשום חייל אלים שאיים על מפקדיו

אבל כשאומרים "דוד "הנחלאווי" מתכוונים לתופעה שקוראים לה "דוד הנחלאווי" שמשמעותה לא להיות סמרטוט לייד האויבים שלנו,ועל זה אני חותם בשתי ידיים.
ייתכן והחייל דוד באמת צריך לשבת בכלא על מה שעשה למפקדיו, אבל באשר לתקרית שצולמה בוידאו, למרות שלא נעם לי לשמוע אותו מקלל מאוד נעם לי לראות אותו מגיב כמו שחייל צריך להגיב למי שמאיים על עליו, וכן,גם למי שרומס את כבודו לא צריך להתייחס בכפפות של משי.
 
אני לא מבין מה כבוד שייך לעניין

לחייל יש משימה. כשחייל מתעסק בכבוד שלו במקום במשימה, הא פוגע במשימה ופוגע בכבוד.
 
במילה אחת: בזיון!

ארבעה או חמישה חיילים, כולל זה שבתוך העמדה, מבולבלים וחסרי אונים, חפ״ק וצוות התערבות שהגיע למקום 15 דקות אחרי שצוות הטלויזיה הגיע לשם, זה אומר, גם לפי כמות הנזק, לפחות חצי שעה מתחילת האירוע.

במיוחד מעורר רחמים הלוחם שצועק בקשר ׳תצילו אותי!׳ אין לו נשק? אין לשומר על המדפגדל נשק? פתאום כולם נהיו שומרי נהלים? איזה מין נוהל זה שלא מגיבים באש על סכנת חיים?

בכל שנות השירות שלי בשטחים הכבושים לא שמעתי על נוהל כזה!

בזיון!
 
אגב, גם כאן כבוד לא שייך לעניין

מה ששייך זה חוסר הבנה בסיסית של החיילים מהי המטרה ומהי המשימה.

אני מסתכל שוב ושוב על הסרטון של דוד הנחלאווי ולא מצליח להבין מה היתה משימתו. אני לא מצליח להבין איזו מין משימה זו שמבצע אותה חייל אחד לבד. מה שברור זה שבשני המקרים, חוסר הבנת המשימה הביאה לתוצאה גרועה!
 

shay100m

New member
כנראה שאתה צודק, אבל שים לב להבדל:

דוד נחלאווי אולי לא הבין את משימתו , אבל הבין מצויין שאם לא יגיב אז ההתגרות עלולה להפוך לתקיפה, והוא הבין שהוא חייב להציב גבולות.

"שומרי הנהלים" ההם, אוליי גם לא ידעו מה היא משימתם , אבל הספק הזה שלהם בעניין המשימה גרם להם לשכוח את הכלל הכי חשוב כשיש עליך איום : אם יש ספק-אין ספק, כשמאיימים עליך ,תגיב ככל שנדרש להפסקת האיום. את זה דוד הנחלאווי יישם בהצטיינות ובעניין הזה אני איתו לגמרי.
מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים.
 
איך התפתח האירוע בחברון איני יודע

הסרטון מתחיל באמצע. מה שאני בטוח זה שאין בצבא משימה שנקראת ׳הגנה על הכבוד׳ או ׳שלא תתן שיקללו אותך׳. יתרה מזו, כל המאורע נראה לי מיותר לגמרי. אם הנער הערבי עבר שם וקילל, שיקלל. אם הוא הרים יד, שיעצרו אותו. לא צריך את כל ההצגה המביכה הזו.

כבודו של דוד הנחלאווי במקומו מונח, אני לא ממש רואה בהתנהגות שלו שום דבר מכבד, פרט לקללות ואגרסיביות, גם לא בהתנהגותו של הנער הערבי, אגב, וזו בעיה שלו...
 
למעלה