jnus1

New member
היה לי עצוב מאוד לראות חרדים עושים מנגל

כפרובוקציה דווקא בערב יום השואה. כאילו הם פוגעים בנויותר משבעצמם.
הם באמת משניאים את עצמם אבל בעיקר נלעגים ופאתטים.
 

jnus1

New member
אכפת לי מהאמת, והאמת שראיתי במו עיניי

שכנים חרדים שעשו מנגל באופן מתריס ומכוון כאילו למי?! כאילו הם ומשפחותיהם לא נרצחו בשואה. העובדה שיש גם חילונים חצופים וחסרי כבוד לא משנה את העובדה שהחרדים לא בסדר. אצל החרדים זה נעשה באופן מכוון על מנת לפגוע לא יודע במי... אבל לפגוע כאילו "במוסד הציוני". אין כבוד להשקפה בזויה זו. אני בז להם מאוד. למזלי , אני גם מכיר את הצד השני (דתי) כך שאל נא תמכור לי בבקשה שזו הדת. זו הכת החרדית המסולפת שהמציאו החרדים. סותרים לגמרי את הדת.
 
מצטער,אבל לא הבנת את כוונתי...

לא התכוונתי לומר שלא ראית אנשים שמחללים את היום.

וגם לא להיכנס לדיון למה אנשים אלו עשו מה שעשו...

התכוונתי להראות לך שישנם גם מיעוט חילוני(ולדעתי הוא גדול מהמיעוט החרדי-אבל זה לא משנה)שמבזה בצורה זו או אחרת את היום.

אז אם היית כותב "הפריע לי לראות את השכנים שלי עושים על האש הייתי מסכים איתך(ושוב,בלי להיכנס לדיון עצמו אם זה ראוי ומה ההגדרה ל"בזיון"). אבל כשאתה כותב "החרדים" זה דבר לא נכון ומקומם אותי אישית כחרדי.
אתה כיהודי-כמוני-מושפע על ידי התקשורת השמאלנית שמעוצבת על פי דעתם של שונאי ישראל שמנסה לפלג אותנו היהודים ולעשות בדיוק מה שקורה עכשיו איתך..

סתם לשם ההשוואה-לך,כאוהד בית"ר יותר קל להסביר את זה. שעל כל מעשה הכי קטן שעשה(אולי)אוהד בית"ר או מישו שקורא לעצמו אוהד בית"ר מיד כותבים 'אוהדי בית"ר עשו....'.




ולסיום.. אם אתה כל כך מרגיש צורך לשייך את המבזים למגזר שלהם הייתי מציע לך לכתוב "היתי עצוב מאד לראות יהודים עושים מנגל..."
זה צורם,נכון? אבל זה לא שונה בכלל!!!
 

jnus1

New member
הייתי נכנס איתך לדיון ארוך על הנושא הזה ידידי

אך אין לי כוח כרגע. אני באמצע לחגוג חג שזר לכם כי אינכם מרגישים שייכות לשום דבר שאינו גלותי, ומתרפס בפני הגויים (שאתם מקפידים להגיד כל בוקר בתפילת השחר "ברוךשלא עשני גוי") לכן, ציונות היא זרה לכם. גם יהודת אגב. אשמח להיכנס איתך בהזמדנות לעניין, ולהפריךך כל מה שאמרת. אני לא תוקף אותך, אבל חשוב שיהיו דרים מדוייקים ולא מעוותים.
בינתיים, חג עצמאות שמח או בתרגום בשבילך: נאכבה שמח!
 

jnus1

New member
וההקשר של כדורגל ושואה-מלבד מכבי קרקוב

ובכלל הספורט היהודי בקרקוב שכל כולו נהרס והושמד בשואה כליל. (כתבה ארוכה בנושא הייתה בוואי נט ובביובון אחרונות) ישנם קבוצות נוספות עם הקשרים יהודים מובהקים שנפגעו בשואה וראוי לאזכר אותם.
אייאקס- קבוצה בעלת הקשר יהודי עד היום. לא ברור אם הקימו אותה יהודים ישנו מידע סותר בעניין, אך מה שברור הוא שהאיצדיון הישן היה ממוקם ליד הרובע היהודי באמסטרדם, ושהמון מאוהדיה היו יהודים. בנוסף, מס שחקנים שיחקו בה לאורך ההיסטוריה וחברי הנהלה כיהנו בה.
כמעט כולם נרצחו בתקופת השואה. ההנהל לא מצאה לנכון לאזכר ולהזכיר את אותם יהודים שתרמו לה והיו חלק ממנה שנים. אך האוהדים החליטו לאמץ לעצמם זהות יהודית על אף שרובם לא יהודים כלל (גם בתגובה לאוהיד פיינורד האנטישמים שכיהו אותם "יהודונים מסריחים") דגל ישראל וסמלי מגן דוד מתנוססים עד היום ביציע. גם היום מנהל הקבוצה יהודי, אך לצערנו גלותי שמבייש את עמו מוצאו ואוסר על הבאת דגלי ישראל לאיצטדיון באמסטרדם.


קבוצה שנייה ואולי לא תאהבו חלק מכם לשמוע היא
באיירן מינכן- באותה עיר שבה ערש הנאציזם צמח, נמצאת הקבוצה שנחשבת 'יהודית' עד היום. שניים מבין 17 המייסדים שלה היו יהודים,(אחד מהם פסל שפסל המנורה ליד הכנסת הוא פרי יצירתו) ומסתבר שהיו גם די הרבה שחקנים בשורותיה, וכמו אייאקס גם הרבה חברי הנהלה אפילו יותר מאייאקס. יש מחוות של האוהדים אך מועטות ביחס לאוהדי אייאקס. מה שכן, המועדון לפחות יודע לכבד את מורשתו ותרם איצטדיון למכבי מינכן שהיה בקשיים כלכליים וכן, קרא על שם של אחד נמהלים היהודים את האיצטדיון ונתנו לו איזה אות כבוד שקיבלו רק שניים בהיסטוריה שלה. נשאלתי פה לא מזמן את מי אני אוהד בליגה הספרדית, והשבתי שאנ י לא אוהב ולא אוהד אף אחד. אבל דבר אחד ברור, כשיש התמודדות בין אנטישמים לבין יהודים ברור לי באיזה צד אני, גם אם יש קשר קלוש ביותר ליהודים וקשר קלוש לאנטישמיות אצל הצד השני. כך שלמרות שאני לא אוהד אף אחד בגרמניה ובליגה הספרדית, בהתמודדות בין מדריד האנטישמית תומכת הטרור הערבי, לבין באיירן היהודית אני עם באיירן.
מצטער אם מישהו פה נפגע תתמודדו.

ישנן עוד קבוצות פחות ידועות, לבית"ר לא היה מספיק זמן להקים קבוצות באירופה, אבל למכבי היו הרבה קבוצות.
 
למעלה