תשלומי ריבית לסדרות אג"ח אידיבי

תשלומי ריבית לסדרות אג"ח אידיבי

שלום 1. מבירור שביצעתי הובהר לי שאמורה להיות משולמת בפועל (לכאורה יש כסף) ריבית לאג"ח י"ד. 2. כאמור לא שולמה לאגח ט ריבית במועדה. התשלום נדחה ל 30.6. החברה ב nav שלילי והיא עם הערת עסק חי. לצורך העניין החברה על סף החדלות. שאלה : האם תיתכן העדפת נושים כזו שתשולם ריבית בפועל לסידרה י"ד וימנע תשלום מסידרה ט ? מדובר במצב של העדפת נושים קלאסית. יתרה מזאת הנושים הצביעו מפורשות שהם נגד "דחייה טכנית" של תשלום הריבית ל ט. מה אומר החוק ? לפי זכרוני הדירקטוריון אמור לראות את אינטרס חברה / נושים לפני האינטרס של בעל השליטה.
 

raiman

New member
והנה הוא שוב דוחה את הריבית

&nbsp בטענה שיש הסדר &nbsp וגם ב 7/7 לא ברור מדוע הוא מנפנף הערבויות IDBG , האם משהו הסכים לקבל את הנכס/ נאחס הזה שאף אחד לא מעוניין ? &nbsp הנאמנים חייבים לומר לו שישלם את הריבית ורק לאחר מכן יהיה מו"מ על הסדר
 

jsphs

Well-known member
המחזיקים חייבים לזרוק מכל המדרגות את הצעות החברה
"בכוונתה של החברה לפרוע את תשלומי הריבית למחזיקי אג"ח ט', לאגרות החוב (סדרה יד') ולאגרות החוב (סדרה טו') של החברה, ביום 7.7.2020"

דוחים ריבית בשבוע, בסדר, אפשר לחיות עם זה כאשר התירוץ הוא שיש הצעה על השולחן עד ה- 07/07 - שום דבר לא חדש בהצעה הזאת. אם בפעם הקודמת נדחה ברב של כ- 99.9% למה שהפעם יאושר?

האם החברה מאמינה שהתרגיל של להחליף "בעד" - לא לנהל משא ומתן ב - "בעד" לקבל את הצעת החברה - יעבור?

לדעתי, על הנושים, להצביע נגד ההצעה בטח אם הם מחזיקים בכל הסדרות כמו המוסדיים. עליהם לדרוש את הריבית ב- 07 ביולי אם לא כן לנאמן שהסדרא שלו לא שולמה לגשת להוצל"פ ומשם לביהמ"ש.

לפנינו משחק צ'יקן, בו אלשטיין מציע לנושים נכסים שמחיר השוק שלהם כ- 10-15% מהחוב אל מול איום שאם לא כן, הנכסים הללו יתחלקו גם עם סדרות י"ד ו- ט"ו שכרגע לא מכוסות בשעבודים לפי שווי שוק.

העמדה של אג"ח ט' לדעתי חייבת להיות: אתה דוחף להפסד של 90% מהחוב - זה כבר לא תספורת זה קרקוף עד העצם. אנחנו מוכנים ללכת להתמחרות על נכסי החברה ולראות מה המציעים השונים מוכנים לתת על דסק"ש כשההון העצמי שלה פי 3 ויותר משווי השוק אליו הגיעה תחת הניהול שלך. יש לנו אינטרסים גדולים יותר כמו אג"ח סלקום, נכסים ובניין, שופרסל, גב ים ומניות של כל אלו ואנחנו לא בטוחים שאתה הבן אדם שאנחנו רוצים לעשות איתו עסקים. עם כל הכבוד מי שדXק אותנו פעם אחת בחוב קטן יחסית אנחנו לא מוכנים לעשות איתו עסקים בכסף גדול.

תהיה התמחרות, תוכל להציע כמו כל המציעים האחרים מהארץ ומהעולם.

וטיפ קטן, גם אם ההצעה שלך תהיה גבוהה מהאחרות - לא נבחר בה.

עכשיו במשחק הצ'יקן שאתה יזמת האם אתה מוכן להסביר למשקיעי אירסה כיצד הפסדת כמעט 3,000,000,000 ש"ח במזה"ת?

רוצה צ'יקן, אין בעיה - שחק, אנחנו נכונים.

ואגב, כשנצטרך להסביר הפסד 95% אל מול 90% כפי שאתה הצעת זה לא נזק כזה גדול - מבחינת משקיעי הפנסיות בישראל המוסדיים הפסידו לפנסיות של מר וגברת ישראל 90% או 95% מההשקעה - מבחינה תדמיתית זה אותו הנזק.

מצד שני, כולנו יודעים שיש קרוב ל- 4,000,000,000 ש"ח במזומן בקופה של דסק"ש ונכסים ובניין, כל המציעים מכירים את המספרים. מספיק שיבוא מציע שיפרע את השווי שוק המבוטח של י"ד ו- ט"ו בכמה מאות מיליוני ש"ח. יבנה סדרא חדשה באיחוד ט, י"ד ו- ט"ו וישעבד לה בשעבוד צף את דסק"ש (85%), כלל, והפירורים שיעדת ל- ט' ויתחייב על הזרמה שנתית של כ- 60-70M ש"ח ל- 5שנים.
בעוד 5 שנים דוידנד מדסק"ש יכסה את החובו כולו או רובו.

יש מספיק גופים נזילים בארץ ובעולם שמבחינתם לשים 100M$ על דסק"ש ביום העסקה ועוד 20M$ בפריסה ל- 5 תשלומים. לנהל את החברה כמו שצריך ובעוד 5 שנים למשוך משם דוידנד של מיליארד ש"ח לאחר מכירה של שופרסל (רבע חברה כבלוק) - יש מספיק גופים שיהיו מוכנים לכזו עסקה ויתחרו עליה - הן בארץ והן יהודים מארה"ב.
 

raiman

New member
מסכים בהחלט - לא שילם ריבית להעיף אותו מכל המדרגות!!

החוב הזה חוב שהתגלגל מאחזקות למניות פיתוח וגורלו כנראה לא להיות משולם הבחור הרס כל חלקה טובה בפירמידה שנקראת אידיבי להפסיד 85% או 95% ממש לא חשוב לי , אעדיף להפרד ממנו לשלום ולא להתראות !! זה משחק שלו על העצבים של המשקיעים והנאמנים , הוא אלוף בזה , למתוח קצוות. לא לפחד מהפסד , ב 20 אג אגח מה כבר יכול להיות ? מקסימום נצא להתמחרות על כל חלקי דסקש , לפחות אולי נראה בסוף מזומנים ולא חלקי מטוסים או פרוייקט כושל שתקוע בגרון עוד מימי דנקנר את הבטחונות של IDBG שימכור לדולפינוס או אירסה וישלם את הריבית
 

jsphs

Well-known member
אתה היד החזקה בפוקר בקלפים כמעט גלויים
אם נדמיין את המצב לפוקר אזי היד החזקה על השולחן היא בעלי האג"ח ומתוכם סדרא י"ד.

אלשטיין מנסה לייצר עסקה מול י"ד על מנת לפגע ב- ט' ואף ב- ט"ו לאחר שהפעולות שלו והניהול שלו גרמו לקריסת מניות כלל - ערך שהיה מאפשר בזמנו לפרוע את כל החוב לנושים. הניהול שלו הוביל את דסק"ש לשווי של כשליש מההון העצמי - גם סכום שהיה מאפשר לפרוע את החוב לנושים כולם.

הניהול הגרוע שלו (להבנתי) הוביל את י"ד לבטחונות חלקיים על דסק"ש ואת ט"ו לבטחונות חלקיים על כלל.

כעת הברנש שמחזיק ביד החלשה ביותר על שולחן הפוקר המשוחק בקלפים כמעט גלויים לשכנע את ט"ו לתספורת 20%, את י"ד לפרעון של 30% מהחוב וערבות לשנתיים לריביות והפחתת ריבית ל- 3.5% ואח"כ יעלה ל- 5%. ולכסאח על העצם את ט.

ברור שהמוסדיים מחזיקים את 3 הסדרות האינטרסים שלהם צולבים.

יש לדרוש ממנו 140M + 300M ולהעביר את ההצגה למשהו ניטרלי.

או שישלם ע"פ האמור בשטר או שיקום מהשולחן.
 
. בנוסף אסור להגיע איתו להסדר כאשר הוא ינצל מהגשת תביע

תביעות נגדו על כל תעלוליו שהביאו להשמדת ערך רב. גם לא ברור לי כיצד לא הוגשו עד כה תביעות ממחזיקי מניות כלל ביטוח בנוגע לכל עיסקאות ותחבולות הסוואפ במניה שהשמידו ערך לבעלי המניות שמחזיקים בה. כיצד הדירקטורים והנהלת החברה הסכימו לכל השטיקים והטריקים של אלשטיין כאשר מחוייבותם היא לכל בעלי המניות לרבות בעלי מניות המיעוט.
 
מרוצה ממך

התגובה שלך מצויינת ! אל תשכח להצביע (עדיף עם טופס עדכני) ולדחות את הצעתו של אלשטיין. ראשית לקבל ריבית אח"כ בוא נראה מה הלאה. לא תשלם בספטמבר מעיפים אותו.
 

jsphs

Well-known member
תודה, מעיפים לא מספיק יש גם התחיבויות שלו כלפי החברה.
 

reem8

New member
עד מתי אפשר למשוך את דחיית הריבית?

ב 06/07 הוא יציע שוב הצעה ללא שיפור מהותי ושוב לא ישלם ב 07/07, זה לא סגור איפשהו?
 

cyber101

New member
לפי דעתי
אם ט רוצים הם יכולים כבר מחר להתחיל את כל התהליכים. צריך הצבעה ו אחרי זה הולכים לבית המשפט ומעמידים את החוב לפירעון מיידי.
אני חושב שלא ניתן לקבל ממנו הצעה סבירה ולכן זאת הדרך היחידה.
מכיוון שהתהליכים האלה יקחו זמן לא מבוטל חבל לבזבז אותו עכשיו על אלשטיין.
 

jsphs

Well-known member
כתוב שחור על גבי לבן שהחברה מתכוונת לשלם ריבית ב- 07.07.2020
אם אתה פונה לפני כן יגידו לך התכוונו לשלם אבל התחלת הליכים אז כעת לא נשלם.

לדעתי, יש להמתין עוד שבוע, לדחות את הצעת החברה שהיא none starter, ולדרוש את הכסף ב- 07/07/2020.

מקסימום הלך עוד שבוע.

שום ביהמ"ש לא יוכל להגיד שהנושים של IDB לא היו סבלניים.
 

cyber101

New member
נראה
אני חושב שבעוד שבוע הוא ישנה עוד פסיק במתווה ו יגיד שהתשלום יהיה בעוד שבוע או עד שהוא יסיים את המו''ם. אני מסכים שצריך להמתין עוד שבוע עד לבית המשפט אבל צריך להתארגן בינתיים לקראת הצבעה כדי לא יתבזבז זמן סתם. זה מה שעשו בדלק וזה זירז את התהליכים.
 

jsphs

Well-known member
ככל שיתמיד ב"משחקים" שאלת תום הלב תהיה לטובתך
שופטי ישראל הם לא אנשים תמימים.

כשזה יגיע לביהמ"ש שאלת תום הלב תעמוד לבחינה.

כשתטען לנזק בגין "תעלולים" שהשמידו ערך במלחמות ברגולטורים השונים, המשך ב"תעלולי דחייה של ריבית", המשך בחוצפה של "חיזוק הון על חשבון מחיקת מאות מיליונים של כספי פנסיה, גמל והשתלמות.

ככל שירבה במיני תעלולים ההתנהגות שלו לטובתך.
 

cyber101

New member
לא בטוח
הוא יגיד שהוא רוצה להגיע להסדר כולל ו זה לא משחק או מריחת זמן סתם.
הוא לא רוצה לשלם ריבית ומייד אחרי זה להגיע לבית המשפט. לכן אני לא רואה פה איזהשהו קייס.
בכל מיקרה צריך לשלוח אותו הביתה ולנסות למכור את מה שיש. חבל על הזמן להתעסק איתו. שבוע אפשר להמתין אבל מעל זה לפי דעתי לא.
 

jsphs

Well-known member
אג"ח זה חוזה, רצונות לא קשורים לתשלום
הנייר סובל הכל, להגיד אפשר כל מה שרוצים.

בסופו של יום, אי תשלום חוב במועד מאפשר גישה להוצל"פ ללא קשר לרצון זה או אחר.

זכותו להציע, הנושים לא חייבים לקבל את ההצעה.
 

cyber101

New member
כנראה לא הבנתי למה התכוונת
זה ברור שאפשר לגשת לבית משפט ו לדרוש פירעון מיידי.
האם זה שהוא מורח אותנו נותן לי נקודות? לא בטוח וזה מה שכתבתי.
הריבית לא נצברת בזמן שנמרח והחוב שלו לא יגדל.
האם אני אקבל פיצוי על התנהגות שלא בטום לב? אני חושב שלא.
 

dw2322

New member
סוגיית "תום הלב" איננה זניחה

ע"ע הויכוח בין נושי אפריקה ומוטי בן משה על 100 מיליון שקל. בלי שיש לך קייס טוב של באמת באמת להראות שעשית הכל לקראת בעל הבית יהיה לך קשה בבית משפט, וכפי שאנחנו רואים באפריקה - גם אז זה עדיין לא פשוט, ובעל הבית ינסה לקרקס אותך. אל תיתן לאלשטיין לברוח מהעיסקה בגלל שבוע. הוא התחייב מולך ל 70+70 (ויש כאלה שטוענים גם על 300). אני רוצה לראות 70 מיליון מגיעים מבחוץ בספטמבר. זה שווה הרבה כסף לנושים ויהיה לו קשה מאד להסביר לבית משפט למה ה 70 הללו לא מגיעים.
 

cyber101

New member
תגובה
אתה מעמיד את החוב לפירעון מיידי וגם דורש את ההזרמות שהוא התחייב עליהם בעבר. אחרי הכל אם היינו מעמידים את החוב לפירעון לפני שנה המצב היה שונה. בנינו על ההזרמות האלה ועכשיו כשהם לא מגיעות הוא צריך לפצות על זה.
אבל כל זה לא קשור לפיצוי על המריחת הזמן הקטנה.
 

dw2322

New member
ההזרמות הותנו באי העמדה לפרעון מיידי

מה שהוגן הוגן. אתה לא יכול לקחת לו את החברה אחרי שהוא מעביר לך, מבחוץ, 70 מיליון שקל. הוגן. אבל אם הוא לא מעביר לי 70 מיליון למה אני צריך אותו?
להחזיק דסק"ש סחיר וישראייר לא סחיר אני יודע לבד.
 
למעלה