דלק קידוחים- דוח עוצמתי

דלק קידוחים- דוח עוצמתי

רווח נקי של כ- 85 מיליון $ לרבעון שנחשב חלש לאור הקורונה. בשנה מלאה= 340 מיליון $ רווח. תעשו מכפיל 10 על הרווח ותבינו שהחברה שווה לפחות 3.4 מילארד $ והיא נסחרת סביב 3.4 מילארד ש"ח.
לעניות דעתי החברה שווה פי 3.5 . טיסה נעימה , אם לא היום אז בשנה הקרובה...
 

jsphs

Well-known member
דלק קידוחים א מח"מ 1.5 תשואה 20%
השבחה בדלק יכולה לקרות רק לאחר השבחה בדלק קידוחים.

כשיש אג"ח בתשואה של 20% המניה נסחרת בחסר כי הנושים מניחים שמה שרשום בספרים לא מייצג נאמנה את המציאות.

דלק קידוחים צריכה למחזר חוב של כ- 7 מיליארד ש"ח עוד ב- 2020.
דלק קידוחים צריכה למחזר חוב אג"חי של 1.5B ש"ח עד סוף 2021.

כל עוד זה לא יקרה שום דבר לא ימריא.

איתקה, היא מגדל בן 4 קומות בעבור דלק קבוצה וצריכה לשרת אג"ח בריבית של 9.375% בקומה הראשונה ועוד חובות לבנקים דרך דוידנדים במגדל. כל עוד לא יקרה דלק קבוצה לא תראה דוידנד מאיתקה.

מה נשאר? למכור רכוש, זכויות ודלק קידוחים.

הזכויות יחזיקו את דלק + מכירת רכוש עד אמצע 2021 להערכתי.

אם ב- 2021 חובות למערכת הבנקאית מוחזרו וחלק מהאג"ח נפרע וחלקו נפרס דלק קידוחים תוכל להעלות דוידנדים לבעלי מניותיה.

אף אחד בדירקטוריון אחראי לא יאשר דוידנד כשיש אג"ח שלך במח"מ קצר ב- 20% תשואה.

לפי החשוב שלך דלק קידוחים תעלה פי 4 - הדבר נכון למי שמחזיק אג"ח ארוך של דלק קבוצה באם דלק קידוחים תחזור להיות פרה חולבת אג"ח ארוך מסדרות ל"א ו- ל"ד יעלו פי 3+ בערכן. למעשה השקעה באג"ח דלק משולה להחזקה בדלק קידוחים + זכויות צפויות + רכוש קיים + אופציה לתביעות באם ידרש.

בתרחיש חיובי בהחלט יהיה ניתן לקבל פארי בדלק קבוצה.
 
איתקה זו חיה עוצמתית לא פחות מדלק קידוחים

תוך שנה היא תחסל את חוב ה- RBL שלה וזאת בודאות לאור הגידורים שבוצעו. ישאר רק חוב אג"ח של 0.5 מילארד$ שזה כלום ביחס לנכסים של איתקה ולתזזרים השנתי שלה. לדעתי איתקה תהיה הפתעת השנה וכולם עוד יורידו את הכובע בפני תשובה על עיסקה מדהימה.
 

jsphs

Well-known member
יש גם נומורה היפני
בכל מקרה, אג"ח בריבית של 9.375% לכמעט 4 שנים לשלם לא מעט.

נושי דלק קבוצה מקווים שגם איתקה תתאוש - בהחלט.
 

raiman

New member
הרבה סיכויים והרבה סיכונים באגח דלק

לדעתי הסיכוי כיום גבוה מהסיכון : הסיכונים : קורונה גל שני / שינויים למטה בחוזי ייצוא / פופוליזם לגבי מחיר החשמל ופתיחת החוזה /סיפוח שיוביל למשבר / מחיר נפט יורד / פישול במחזור חוב דלקד / מימון מחדש איתיקה .
  • קורונה 2 - נראה שלא ישביתו שוב את המשק כאן ובעולם כולו
  • מחיר נפט - כיום 40$, ב 60$ -$50 דולר נראה את אגחי דלק באזור אחר לגמרי.
  • מיחזור חוב דלקד - הטריגר המשמעותי ביותר לפריצה מעלה , דלק קב בונה על 500 מיליון שח ב 2020-2021 ע"פ התזרים החזוי.
  • מימון מחדש לאיתקה / הכנסת שותף - חשוב לא פחות ממימון מחדש לחוב דלקד , קב דלק בונה על 400 מיליון שח מאיתיקה , כנראה ש הגידור שעשו יציל את קב דלק מקבורה.
בטווח הקצר חשוב ביותר לסיים את סיפור מכירת דלק ישראל +סך המזומנים בקופה וגיוס ההון / סה"כ 2.3 מיליארד שיאפשרו לשלם 800 מיליון לאגחים + 1.2 מיליארד כדי לשחרר את הבנקים . בשלב השני כשישאר חוב 5 מיליארד, העברת דלקד כבטחון לאגחים לפי מקדם שיקבע ע"פ אורך חיי האגח כאשר כל תשלום לקצרות ישחרר בטחונות לארוכות. נקווה שלא יהיה כאוס בחלוקת הבטחונות
 

jsphs

Well-known member
משקיע אג"ח זבל הוא משקיע אופטימי - מסכים עם דבריך
 

gili667

Member
הגיוס יהיה בזכויות , מה שרלונטי זה שווי החברה בבורסה

כיום נסחרת לפי מיליארד שח כך שעדין קל לגייס &nbsp סביר שהגיוס יבוצע זמן קצר לאחר הדו"ח, אין הצדקה למשוך וחשוב למהר לאור התדרדרות מחיר המניה
 
איתקה אכן לא פחות מדלק קידוחים

שתיהן הולכות לדיפולט. זה שהמצאת שתוך שנה היא תחסל את ה RBL שלה זה יפה , רק הבעיה שלא נסמך על כלום. למעשה, לו היית אנליסט (ואפילו לא אנליסט חוב) והיית פותח את דוחות איתקה , היית מגלה שכל התזרים שלהם השנה עד עתה היה מורכב ברובו ממימוש הגידורים. הם גם אמרו את זה. אז למזלם (או חוכמתם) הם גידרו את מחיר הנפט , לצערם, עקב חוסר במזומנים הם נאלצו לחסל חלק משמעותי מהגידורים. היות ו 40% מתוצרתם הינה גז (לפי דיווחיהם) , אני מניח שגם הם לא יסיימו את 2021 כחברה סולבנטית. אלא כמובן אם מחירי הנפט והגז יתחילו לטוס. הצלחות
 

dw2322

New member
איתקה תלויה בנפט ברנט

וזה שהוא כיום 40$ זה כבר טוב. לא מזמן היינו בחצי מזה ולפי חוזים עתידיים על 2021 המחיר עוד צפוי לעלות קצת (אך לא לטוס). נקווהה שכן יעלה יותר. בנוסף אמורות להיות הגנות בהיקף 50% על 2021, אבל יתכן וגם אלה מומשו, כמו אלה של 2020 (שהיו בהיקף 80%). לי לפחות זה לא ברור. אם הן עדיין קיימות אז המצב ב 2021 אמור להיות סביר.
 
איתקה פירסמה דו"ח רבעוני

35% מהתפוקה הינה בגז. לא ממש תלויה רק בברנט. אה....ושכחתי מחקה 490 מליון דולר הון עצמי. בקטנה. אוטוטו דלק קידוחים מגיעה לשער הבנקים , ומחזיקי אג"ח דלק עלולים למצוא עצמם מול שוקת שבורה. הצלחות.
 

dw2322

New member
דלק"ד אגח ומניה (יה"ש) עולים

בשיחת הועידה בוריס ממגדל שאל אותם לגבי המיחזור - הם מתכננים למחזר חוב בהיקף של לפחות 2B$ (אולי יותר, ואז גם ניתן יהיה לחלק דיבידנד, אבל נניח תסריטים פחות מלבבים). נגיד שיהיה תסריט שבו לא מצליחים לגייס גם לא 2B$ אלא פחות, נגיד - האם יש לכם תוכנית מגירה לגיוס הון? (בעצם גיוס זכויות ביה"ש) תשובה - כן, עד 300M$ אם הבנתי נכון, אבל אין כוונה כזו, ומקווים שלא יצטרכו. לגבי מיחזור החוב אז זה כמו שכבר הוסבר בעבר, כשהם בוחנים בתקופה זו 3 אלטרנטיבות (הארכת חוב קיים/לוייתן בונד/גיוס בנקאי), וזה מתוכנן לביצוע במהלך Q3. אם יצטרכו יותר מ 300M$ אקסטרה בהון (שכאמור כרגע לא מתוכנן) אז יצטרכו לבקש רשות באסיפת היה"שים (כי זה שותפות). אני מנחש שהסיבה לשאלה היא עניין באגח המדורג A של דלק"ד, המציע כיום כמעט 20% דולרי שמנמנים.
בוריס הוא שחקן אגחים, לא מניות. באם הסבירות לבעיית פרעון (בסוף 2021) יורדת אז סביר שהאגח יוכל להסחר גם ברמות תשואה נמוכות יותר מזו הנוכחית. הצלחה במיחזור במהלך השנה הקרובה תהווה ארוע מהותי, שיקטין דרמטית את הסיכון באגח, שזה בדיוק מה שמוסדיים מחפשים. מדובר בסידרה מכובדת בגודלה, כ 1.3 מיליארד ש"ח, כך שהסחירות למוסדיים טובה (כרגע באמצע היום 7 מלש"ח). אני מנחש שלו היתה שיקלית היא היתה מעניינת אותם עוד יותר. לגבי המניה (יה"ש), אז בהשוואה לאנרג'יאן הפשלונרית זה עדיין מרצדס מול סוסיתא.
המרצדס נסחרת כרגע בערך 10% פחות מהסוסיתא (3.1 מול 3.4 מיליארד)
מחזיק ולא ממליץ
 
גיוס חוב בדלק"ד בתקופה זו של מצוקה גדולה עלולה להיות מאוד

מאוד יקרה. קח את איתקה כדוגמה, שבה גייס תשובה אגח בריביות קרוב ל-10% וזאת בתקופה שהפירמידה של דלק קבוצה עדיין לא הייתה במצוקה. על אחת כמה וכמה בעת הזאת כאשר הפירמידה רועדת ,גיוס חוב בדלק"ד אם בהלוואות או אגח או איזה צורה משולבת תהיה בעייתית ומאוד יקרה מימונית.
 

dw2322

New member
הם מסבירים שיש בנקים שזה תחום התמחותם

בסה"כ מדובר בנכס אנרגיה יציב ומניב, לעשרות שנים, שבוודאות יצליח לפרוע את החוב כתלות בפריסה מתאימה. אני מנחש שהריבית תהיה חד ספרתית,אם כי יכול להיות חד ספרתי גבוה. באיתקה יש בעיה של עלות הפקה גבוהה יותר ומאגרים בשלב מתקדם בחייהם. מצד שני זו פעילות בים הצפוני השקט יותר ולא במזרח התיכון.
 

dw2322

New member
דו"ח עוצמתי זה לא

קודם כל , הכל היה ידוע עוד קודם בגלל דוחות נובל שפורסמו כבר לפני מספר חודשים. הדבר היחיד שחידשו בשיחה היה התקדמות בנושא המדחס למצריים שיאפשר הגדלת הייצוא ל 4.5 BCM ברמה שנתית. בלי קשר, אחרי דלק קבוצה, גם דלק קידוחים רצה במהירות לעבר דיפולט. שום סיכוי שהיא תגייס 2.5 מיליארד דולר , רוב הסיכויים שהיא תצליח לגייס בין 1.7- 2 מיליארד דולר במנגנון לוק בוקס - שכל התזרים מלייותן יילך לכיסוי החוב הבכיר. אולי יצליחו לגייס מז מעל , אבל זה כבר יהיה בריביות גבוהות מאד (דו סיפרתי קללל). אץ מאגר תמר הם משערכים בכ 5.5 מיליארד דולר - שזה כמובן גבוה בעשרות אחוזים ממה שהשוק מתמחר בישראמקו למשל. אז תחת ההנחה שלא יצליחו למכור את מאגר תמר כמו שהם רוצים , יש להם בעייה קשה בדמות חוב של 300 מליון דולר חוב לבנקים - שעבורו ייאלצו כנראה לגייס הון (ולכן השאלה של בוריס @DW) , ואז מחזיקי אג"ח דלק"ד יגיעו לסיטואציה המוכרת של מחזיקי אג"ח קבוצה - וייעשו גם הם הסדר חוב שכל מטרתו העברת נכסים שאמורים להיות אצל מחזיקי האגח לטובת הבנקים (מישהו יכול להסביר למה להעביר את דלק ישראל לבנקים? ). בקיצור, הלך הכסף. תפתחו הודעות אחרונות שלי , תראו את האזהרות שלי , ותיזהרו. בפרט בפרט בפרט מבן אדם שקורא לעצמו "אנליסט חוב" , שנותן שם מטעה ומרמז לעיסוק שהוא בוודאות לא עיסוקו לפי רמת הכתיבה. הצלחות.
 

yel5

Well-known member
לא יפה להכפיש אדם כמו שלא היית רוצה שיכפישו אותך. יש לך

השגות על מה שהוא כותב? תגיב ישירות לפוסטים שלו. אנחנו מבקרים מה שאנשים כותבים ולא את האנשים עצמם.
 
למעלה