פתרון אפשרי לבעיית IDB ואפילו בצורה אלגנטית - תשובה לסייבר

  • פותח הנושא jsphs
  • פורסם בתאריך

jsphs

Well-known member
פתרון אפשרי לבעיית IDB ואפילו בצורה אלגנטית - תשובה לסייבר כתבתי לך תשובה, יצא טיפה ארוך אז החלטתי לשים כפוסט חדש.
-------------------------------------

סייבר, הבעיות של אלשטיין הן הבעיות שלו - לא של בעלי האג"ח.

כעת בוא נראה מה יש לנו:

אלשטיין לקח התחייבות להזרים 2 כפול 70M ש"ח שרובם היו אמורים לפרוע את החוב של אג"ח ט בשנים 2020, 2021.

כולם הכירו את לוח הסילוקין והסתכלות בו יחד עם ההזרמה היו אמורים לפרוע שליש פארי לאג"ח ט' לכולם היה ברור שהיה צריך להגיע איזשהו הסדר ב- 2021 עם אג"ח י"ד.

אז אלשטיין לקח את ההתחיבות הזאת של 140M ש"ח הוסיף 160M ש"ח ותמרן את עצמו למצב שאג"ח י"ד יקבל פרעון 30% שנתיים ומחצית מוקדם יותר ואת יתרת הקרן לגלגל עם אותם בטחונות קרי היקף הבטחונות הוא כעת לא 50% אלא קרוב ל- 90%.

מבחינתו של אלשטיין, סדרא י"ד מרוצים.

סדרא ט"ו שאמורים לקבל את כלל טרם הגיבו.

מה נשאר, אג"ח ט' מה יעד אלשטיין לאג"ח ט' שאריות שאין להם שום שווי שוק למעט מניות של דסק"ש ואלו הם 75M ש"ח בלבד. מניות תעופה? השווי של זה כרגע אפסי. מניות של בניין עם NOI נמוך שרק לפני כמה ימים נכסים ובניין דחו את הקנייה שלו - יש לזה שווי אבל מאוד נמוך. IDB תיירות? איזה שווי יש לפעילות הזאת עכשיו? כנראה כלום.

כלומר אלשטיין מצפה לא לשלם ריבית בזמן ולאחר מכן לזרוק לנושים כמה בוטנים ושהוא ישאר בעל שליטה?

אם זה ההסדר שאלשטיין בישל הוא בסבירות גבוהה הולך לאפס את ההשקעה שלו בישראל פשוט כי הוא תמרן את המצב לכך שסדרא י"ד אין להם סיבה לסגת. ט"ו עוד לא אמרו כלום. ואג"ח ט' עם הגב לקיר הולכים לשלוח את החברה הזאת לאפיק המשפטי פשוט כי אין להם מה להפסיד.

לדעתי, ההתנהלות של אלשטיין היא שלומיאלית. בכל תרחיש, משקיע טהור של ט' חייב להגיד אם הנושים לא מקבלים את כספם בעלי המניות ומי שניווט את הספינה כפי שניווט חייב להשאר עם שום דבר.

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא הזרמה של הריבית בזמן לכל הסדרות ביוני ולאחר מכן יש לו חודשיים למתווה חדש אחרת כבר ביוני יש לאג"ח ט' כל סיבה הגיונית למנות קצין ביהמ"ש לחברה. הפעולה הזאת תקנה זמן ומכרז ציבורי. ההתנהלות של אלשטיין בארץ הקודש ע"פ המפורט בתקשורת קנתה די הרבה אויבים.

------------------

מתווה חדש יכול להכיל את אותם המרכיבים לסדרות י"ד ו- ט"ו שאין להם שום סיבה לסגת לאחר שפורסמו ויש להם את כל הבטחונות לכך. אבל IDB ט' תגולגל לעוד כמה שנים קדימה כלומר במקום פרעון בשנים2025-2020 הפרעון יתחיל ב- 2030 האג"ח ידרוש הזרמה של כ- 50M ש"ח ריבית שנתית מצידו של אלשטיין לטובת ט'. הסדרא החדשה שתחליף את אג"ח י"ד תשולם ב- 6 תשלומים נניח משנת 2025 ובכל פעם שתשולם קרן בסדרא הבטחונות הללו ישוחררו ויועברו לסדרא ט' כך שישמר סדר הנשייה בין י"ד ו- ט'. סדרא י"ד מרוצים עד האוזניים בהצעה של אלשטיין ואני לא רואה סיבה למה שלא יסכימו למתווה הפריסה מחדש. כמו כן, כל אג"ח ט' שחברות שלו מחזיקות הופכות להון - לא סוכריה כזו גדולה כי בפירוק החוב הזה נדחה מפני הנושים.

מה זה דורש מאלשטיין? הזרמה שנתית של כ- 100M ש"ח (לטובת ט' והסדרא החדשה).

למה לדעתי ההתנהלות של אלשטיין לדעתי שלומיאלית? כי אם הוא היה אומר: המצב קשה אין לי איך לממש כרגע את ישראייר, תיירות ו- IDBG כל הנכסים הללו נפגעו קשה במשבר אני זקוק לזמן נוסף, פרעתי עד עכשיו את כל החובות במועד. הזרמתי מיליארדים. מימשתי נכסים במיליארדים בתחתית הפירמידה. אני אמשיך לתמוך בחברה אבל כרגע אני מבקש להפרע מסדרות ט"ו ו- י"ד על ידי הזרמה של הון לתוך החברה בערך 100M$. חלק מהחוב המבוטח יפרע וחלקו יגולגל קדימה אפילו תחת השם י"ד. אג"ח ט' יגולגל קדימה בלי לפגוע באף אחד. גם לנושי ט' היה כל מניע לעזור בגלגול החוב. הפעולה הפשוטה הזאת היתה מקטינה את החוב המבוטח בכחצי מיליארד ש"ח ביום הבצוע.

הוא מימש נכסים במיליארדים בתחתית הפירמידה ובנה את התשתית לפרעון של דסק"ש. המיליארדים בקופה + מכירה במחיר טוב של שופרסל מחסלים את החוב בגזרת דסק"ש.

הרי ברגע שהחוב של דסק"ש מחוסל או רובו מחוסל וזה יקרה בשנתיים - שלוש הקרובות אג"ח ט' ואג"ח י"ד החדשה ניתנים לרכישה בזול מחוץ לבורסה ע"י דסק"ש.

אם נניח כי סדרא ארוכה ללא בטחונות ל- 2030 תסחר ב- 50אג לאגרת וסדרא עם בטחונות בין 2025-2030 תסחר ב- 70אג. לאורך זמן ניתן לקנות את החוב הזה בזול יחסית ע"י דסק"ש שתהיה נזילה עד אז.

בין 2020 ל- 2025 יש מספיק זמן שאם יהיה שפור במצב הבורסות בעולם. ישראייר שכרגע לא שווה כלום ותיירות ו- IDBG תהינה שוות משהו בעתיד.

אלשטיין פעל תמיד בדקה ה- 90, אפילו הייתי אומר 92 וכשאתה צריך לממש וכולם יודעים שאתה חייב לממש המחיר בהתאם. כך הוא השחית לנושים את שווי כלל בטוח ועוד.

במקום "לצאת גדול", לאחר כל מה שהשקיע הוא החליט לחסל בנזיד עדשים את סדרא ט' לשים אותם במצב שאין להם מה להפסיד. ועוד הגדיר זאת כ- "שיפור מבנה ההון של החברה" - ואיך הוא הציע לחזק את מבנה ההון של החברה? למחוק בחינם את סדרא ט'. אלשטיין כאדם דתי צריך היה לדעת שחז"ל אמרו שאין מבקשים מהנידון למוות להושית את צווארו לחבל התלייה. האם הוא באמת ציפה שאג"ח ט' יסכימו להתאבד? כי ההסדר הזה משמעותו העברת 10-15א"ג לנושים ביום ההסדר.

בקשה להסדר כמו שאני תארתי דלעייל היתה קונה לו שם טוב כמי שתומך בחברות בשליטתו גם בזמנים קשים. החוב המבוטח היה מרוצה בגלל פרעון של 50% כאן ועכשיו ו- 50% גלגול לעוד 5 שנים. החוב הלא מבוטח היה מתבקש לגלגל החוב נניח 10 שנים קדימה כשמובהר שכל תשלום קרן בי"ד ישחרר בטחונות ל- ט.

מבחינתו, עוד שנתיים - שלוש, יש לו נזילות בגזרת נכסים ובניין ודסק"ש. מכירה במחיר טוב של שופרסל במצב בורסות אופורי ואין חוב ברמת דסק"ש ואין סיבה שזה לא יקרה שנתיים - שלוש קדימה. קנייה בבורסה אג"ח ט' 50אג על פארי 120אג ואג"ח י"ד החדש דרך שחקן בורסות שהיה מקבל חבילת מזומן מדסק"ש נניח 100M ש"ח ולאורך כמה חודשים אוסף 200M ש"ח אג"ח ט' וביום מסויים היתה מפורסמת הודעת מאיה שדסק"ש קיבלה הצעה לרכוש בלוק של 200M ע.נ ב- 100M ש"ח ודירקטוריון החברה בדק ומצא שזו השקעה מצויינת ושמוש ראוי למיליארדים ששוכבים בקופת דסק"ש וביצע את הרכישה. הנה פעולה פשוטה מקטינה את החוב במאוד זול. כל תשלום של ריבית ב- ט' החדשה זה להעביר כסף מכיס ימין לכיס שמאל כי אלשטיין מחזיק כ- 85% ממניות דסק"ש והשאר זה הצבור. וכך הוא היה מקטין את החוב בצורה חוקית ונקייה ואפילו הוגנת בלי לדXוק אף אחד. מי שרוצה למכור שימכור. את הפעולה הזאת אפשר לעשות אפילו שנה אחרי פעם נוספת והנה הלכו להם עוד 200M ע.ה כלומר החוב הולך ופוחת ההזרמות השנתיות הולכות ודועכות (ממשיכות להתקיים אבל למעט 15% של הצבור זה להעביר כסף מכיס ימין לכיס שמאל).

תאר לך שבשיא הירידות בחודש מרץ או אפריל, אלשטיין אומר שהמצב קשה, לא ניתן לממש שום דבר שקשור לתיירות או תעופה. הוא יכניס את היד לכיס - נניח 100M$ יפרע במזומן חלק מהחוב המבוטח + יחלק חלק ממניות כלל לחוב המבוטח ויגלגל ב- 5 שנים את החוב הזה במקביל הוא יגלגל ב- 10 שנים את החוב הלא מבוטח כשהוא מתחייב להמשיך לתמוך בחברה.

איך שוק ההון היה מקבל אותו אם כזו הודעה יוצאת במרץ או אפריל?

ההתנהלות שלו מזכירה לי אימרה ישנה: גם אכל את הדגים הסרוחים, גם הוכה נמרצות וגם גורש מהעיר וזה כנראה מה שהולך לקרות.
 

gili667

Member
אלשטיין התנהל במכוון להגיע להסדר, כנראה חושב שזה הרגע המתאים
תזכורת: בגין רכחשת דסקש לא שולמה ריבית ,
ע"פ עסקת המכר ניתן לדרוש מדולפין תלום 300 מיליון - כך שה 300 המוצע אינו טובה מצד אלשטיין - כי אם מהלך שצריך להתבצע לפני כל הדסר שהוא
&nbsp
אתם צריכים לדרוש ממנו נחרצות להזרים את ה 300 לפני כל הסדר שהוא , ולהסביר יפה להנהלה שאי עמידה על דרישה כזו והם צפויים לתביעה
&nbsp
"העסקה שבה העביר אדוארדו אלשטיין את דסק"ש מאי.די.בי פתוח לדולפין כללה סעיף חירום שמאפשר דרישת פירעון של עד 15% מהלוואת המוכר — כ־300 מיליון שקל"
&nbsp
https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3797916,00.html
&nbsp
&nbsp
 

jsphs

Well-known member
גילי, אתה צודק, המלחמה משך שנים ברגולטורים מוכיחה זאת
אתה צודק, אדם סביר לא ישתין כנגד הרוח כי הוא יודע שהוא ירטב. לא קשר ליכולת השלפוחית ולאורך הצינור כל פעולה תגמר רע מאוד.

מצופה מאיש עסקים שפועל מול רגולטורים שידע מה אפשרי ומה פשוט That just .
isn't done.

מה התרחיש הסביר כרגע? לדעתי אי תשלום ריבית, הפעלה של הלשכה לפועל אחרי כן הקפאת הליכים והעברת ניהול העניין מידיו של אלשטיין ואנשיו לידי ביהמ"ש.

אלשטיין כנראה קיבל עצה שמחזיקי האגח בישראל הם פראיירים - זרוק להם כמה בוטנים, תמחוק חוב במאות מיליונים ועוד כמה שנים תוכל לגייס ללא בטחונות בריבית נמוכה.

הוא גם ידע שאג"ח י"ד לוחמני ובעל בטחונות - מה עשה פרסם מתווה שכולו לטובת י"ד. ט חלש אז הוא הציע "לחזק הון" ע"י התאבדות של ט.

אין ל- ט מה להרוויח והבריירה שנותרה לו היא העברת הזירה לביהמ"ש - מקום בו אלשטיין יצטרך לענות על שאלות והשליטה כבר לא בידיו.
 
תגובה ארוכה של jsphs אך מצויינת
שבת שלום
1. תשובתך הארוכה מצויינת.
2. מציע שתיצור קשר עם מר עופר גזית, הנציג של אג"ח ט ותשוחח איתו.
מהיכרותי עם עופר הוא אדם נחמד, מקצועי והוא עונה עיניינית לכל הערה והצעה שמציעים בפניו.
3. אם אלשטיין היה מאמץ את הצעתך היינו במצב טוב יותרר כעת.
בהצלחה.
 

jsphs

Well-known member
יוסי, חשבתי על המתווה ב- 5 דקות שלקח לי לכתוב לסייבר
אני בטוח שכל מה שאני יודע יודע גם אלשטיין וגם הנציגות.

כפי שכתבתי לגילי, אני מעריך שאלשטיין קיבל עצה: בישראל אין טעם לשלם חובות למוסדיים. מחזיקי האג"ח פראיירים. זרוק כמה בוטנים, תמחוק חוב במאות מיליונים, דרוש פטור מתביעות, עוד כמה שנים תגייס שוב ללא בטחונות ובריבית נמוכה.

אני מניח שאלשטיין בטוח שנושי אג"ח ט הולכים להתאבד ועוד לנשק את ידו.

הוא ראה את הסדר החוב בדלק נדלן, הוא ראה את המחיקה, הוא ראה את תשובה מגייס רק כמה שנים מאוחר יותר בריבית של 3% ללא בטחונות.

הוא ראה את לבייב מושך את הסדר אפריקה ישראל השני - שנתיים. שם כמה מאות מיליונים, קונה את מה שמעניין אותו שזה היה אפי פתוח ושולח את שאר החברה לעזאזל - אם ללבייב מותר למה לאלשטיין אסור? אז הוא החליט שהוא שם הצעה שמטיבה עם נושי י"ד, נותן הצעה סבירה לט"ו ומשמיד את סדרא ט'.

אני לא אתפלא אם הוא צודק, מאוד יכול להיות שיהיו כאלו שיצביעו על דחיית ריבית, אי העמדה לפרעון מיידי, ואי הסמכה לא לדון במתווה פשוט כי הם כבר הפסידו ב-ט' כל כך הרבה והם מחזיקים ב- י"ד ו- ט"ו שמבחינתם המעט שנותר להם הוא זניח.

אג"ח ט' ירד ל- 30אג כי המוסדיים מכרו את הנייר הזה בכל מחיר. מה שנשאר זה שאריות. מבחינתם, הנזק לפנסיות כבר בוצע, עוד 100 מיליון או פחות 100 מיליון פחות חשובים מהמוניטין שלהם. פעולות יח"צ יכולות להיות חשובות למוסדי שמכר מאות מיליונים ונשאר עם כמה עשרות מיליונים הרבה יותר מאשר לקבל עוד 40אג או פחות 40אג על אגרת.
 
הערות
שבת שלום
1. אלשטיין בניגוד לתשובה לא משך דיבידנדים והזרים כ 3 מיליארד ש"ח לאידיבי.
אני הנחתי בעבר וטעיתי, שמי שהשקיע 3 מיליארד ש"ח בקבוצתו יעשה כל מאמץ לשמור על השקעתו ולא יבצע תספורת.
2. מאג"ח י"ד הוא חושש. מחזיקים שם קרן ברוש ונחמיאס והם במוצהר מעוניינים להשתלט על דסק"ש. אחזקתם משמעותית בסידרה י"ד. לכן אלשטיין עושה מאמץ לשלם להם פארי, מוציא אותם מהמשוואה ועל הדרך הפריד אותם משילוב פעולה עם אג"ח ט.
3. בהצעה הנוכחית אג"ח ט אין לו מה להפסיד ורק ללכת לבית משפט. אלשטיין יפסיד יותר.
כמו כן הוא שוכח ומתנער מ 2 הזרמות של 70 מיליון ש"ח שאמור היה לבצע בספטמבר הקרוב והבא שמרביתם היה מיועד לנושי אג"ח ט.
כמו כן היה אמור לבצע המרת מניות כלל באג"ח ט . דבר שהיה מפחית את חוב הקבוצה בצורה משמעותית. אפילו בשיחה ב 19.4 פילוסוף טען שהם מתכוונים לבצע זאת... אז טען.
4. לפי דעתי יש ל"הצביע בעד" ולסרב לדון עם אלשטיין אודות ההצעה הבזויה הנוכחית.
אם יצביעו כמות משקיעים משמעותית כ 200 מליון ע.נ. (יותר מ 25% ממחזיקי הסידרה) משמעות הדבר שלא יהיה הסדר בשום אופן.
לכן,או שהולכים לחדלות ואלשטיין זז הצידה או שדנים בהסדר ראוי.
לפי הסכם דולפין, בעת מצוקה עליו להזרים 300 מליון ש"ח תוך חודש.
היה ומבצע זאת , עיסקת ווגאס והמרת 3.52% ממניות כלל באג"ח ט
אנו נמצאים במקום מצויין עם שער סחיר של 70-80.
5. מבקש שוב חברים להצביע.
לעצור את הדורסנות של אלשטיין.
אני מחזיק כמות יפה לאדם פרטי ואעשה כל שביכולתי למנוע את הדורסנות של אלשטיין.
 
הופמן - אני איתך שבת שלום
1. הופמן, אני זוכר ששוחת עם פילוסוף וקאופמן אודות המרת מניות כלל לאגח ט. דיברת מספר פעמים.
חבל שלא מקיימים את מה שאמרו לך בשיחה. מאכזב.
אני איתך הופמן.
אתה באמת רוצה לשפר את מבנה החוב של אידיבי בצורה הוגנת בו בזמן שאחרים רוצים לשפר את מבנה החוב ע"י השתמטות מחובם. בושה וחרפה. אני נסער מההצעה של אלשטיין.
2. המשך פעילות.
התרשמותי שציבור משקיעי אגח ט ידחה את ההצעה
אלשטיין יאלץ לשלם את הריבית באיחור ולדון עם המשקיעים אחרת השקעתו ירדה לטימיון.
בראש ובראשונה לדחות את ההצעה של אלשטיין
להצביע בעד לא לפתוח במו"מ מולו.

לפי ההסכם עם דולפין שיזרים 300 מיליון שח.
המצב קטסטרופה וזוהי חלק מהתניות בהסכם.
דחיית תשלום קרן לאגח ט בשנתיים עד שישראייר תחזור לעצמה.
המרת 3.52 %מניות כלל באגח ט.
יפחית כ 200 מליון ע.נ. מאגח ט
שיגיע להסדר מה שנח לו עםאגח יד ו ט"ו .

בעוד שנתיים עם התאוששות ישראייר והתאוששות דסקש והפחתת כמות הע.נ. של סידרה ט מצבינו ישתפר פלאים.
ההצעה מושתת על זמן
 

jsphs

Well-known member
יוסי ואילן
השיקולים שלך הגיוניים.

גם אני ציפיתי שמי שהשקיע 2.7 מיליארד ש"ח והצליח להביא את החוב הכולל בקבוצה לרמות נשלטות, הפך את נכסים ובניין ודסק"ש למאוד נזילות לא ינסה לא ללשם כמה מאות מיליונים אחרונים.

מה שאלשטיין עשה משול למי שמילה את הדלי ואז רגע לפני הוא בא ובועט בו.

חד משמעית, מוסדי שההחזקות שלו ב- ט' נמוכות גם אם יש לו החזקות צולבות ב- י"ד ו- ט"ו גם אם הוא מניח שהפעולה לא תייצר רווח כלשהו יש לו אינטרס להצביע נגד לזרוק את אלשטיין מכל המדרגות ולו על מנת להבהיר לשוק ההון כמשחק שחוזר שוב ושוב מה ההשלכות של אי תשלום חוב.כשהמשק ישוב לסדרו אני מאמין שאנחנו רק בתחילת הגל של הסדרים. הבנקים יתחילו לצמצם אשראיים ואז מי שלא נזיל ימצא את עצמו בבעיה. בכובעם כנושי י"ד ו- ט"ו הם יראו הרבה יותר מזומן במכרז גם אם לא יכסה את החוב כולו ואג"ח ט' ישאר עם פירורים.

דווח כי בשיא המשבר כאשר מחיר השוק של IDB ט' עמד על 20אג אלשטיין נתן הצעה בע"פ לפרוע את החוב במחיר השוק.

תאר לך שהיועצים שלו אמרו לו: תן הצעה מבזה כזו ששמה חסם עליון לאג"ח ב- 12אג בעוד כמה שנים אח"כ שלח מישהו שיציע לקנות את האג"ח ב- 25אג כאן ועכשיו. לא אתפלא אם בשבועות הקרובים נראה הצעת מאיה שמציע לרכוש את האג"ח ב- 20+אג. תאר לך שיושב שחקן בורסות שקיבל 100M ש"ח במזומן עם הבטחה לבונוס של מיליון ש"ח אם יצליח לקנות 600M ע.נ.

לדעתי כפי ששניכם כתבתם לנושה ט' טהור אין שום מניע להצביע בעד משהו שאלשטיין מציע - מצביע טהור חייב לפעול להוצאות ההצגה מהידיים של אלשטיין הכי מוקדם. אין לו מה להפסיד.

מצביע 50-50% בראיה כוללת יקבל יותר דרך התמחרות וגם לו יש אינטרס להזיז את אלשטיין.

מצביע טהור י"ד - ברור שהוא שיחק אותה ויצביע בעד.

מצביע מוסדי עם החזקות נמוכות - האינטרס שלו הוא לאותת לשוק ההון ולבעלי השליטה שתיכף יכנס לעונת ההסדרים - אנחנו הולכים עד הסוף. לא נסכים לתספורות כסאח.
 
לא בטוח שתמיכת יד מובנת מאליה.
בתרחיש שיש משקיע אחר שעומד על הקווים ולא נופתע אם יש מספר משקיעים פוטנציאלים אזי כדאי להם להעיף את אלשטיין ולא להגרר אחר השטיקים שלו .סהכ בסכום קטן יחסית אפשר להשתלט על הקונצרן והרבה יהיו מרוצים.להמחשה מכירת ישפרו כאשר שני משקיעים אנונימים יחסית קונים חברה קטנה ב800 מ.אין הרבה חברות גדולות על המדף כך שאין בעיה למצוא רוכש.ראו מקרה אפריקה שהיה נדמה שלאחר מכירת אפריקה נכסים אין ביקוש לשאר הנכסים ובסוף היתה התמחרות של חמישה גופים.אין להוציא מכלל אפשרות שמחזיקים נוספים ב יד לוטשים עין על החברה למעט נחמיאס.ואם שכחנו הרי בכותרת הפניה של דולפין כתוב טיוטה לדיון בלבד. כך שאין מה להתרגש לפי שעה. ואם ההצעה לא תשופר נראה בעלים חדשים...
 

jsphs

Well-known member
מה שאתה כותב הוא בונוס - אג"ח ט' לא צריכים לפתוח חזית מול יד
 

gili667

Member
הכסף שאלשטין שם היה ע"מ לקנות את אידיבי - זה היה מזמן
בשלב מסויים הוא הוטדיע שהחברה צריכה להחזיק את עצמה
&nbsp
כמובן שלא משך דיבדנדים - לא היהממה למשוך
&nbsp
הוא הבין מזמן שעשה טעות בהשקעה וחיפש כיצד לעשות המטב [מבחינתו!!! לא מבחינתך , אל תתבלבל]
&nbsp
&nbsp
החברה החשובה היא דיסקונט השקעות , וכשהמצב היה קשה דאג להעבירה לעצמו חינם אין כסף......
&nbsp
איזה ערך יש בזה לחברה? כלום!! אפילו ריביות לא שילם לך .........
&nbsp
ע"פ ההסכם אפשר לדרוש כ 300 מיליון - שילם לך? כלום
&nbsp
האיש מעביר לעצמו נכסים על חשבונך , לא משלם לך את התמורה - מה עוד צריך?
&nbsp
המוסדיים הנהיגו כאן נורמה שלא חובה לשלם חובות ,במקום להתאמצ ולהביא כסף מכסחים את האגחים
אלשטיין למד זאת בשנים שעברו והבין שזו השיטה להציל מה שיותר כסף
&nbsp
הגישה שלך [ ולצער גם של מוסדיים ] שהוא שם כסף אז מגיע לו כעת שיעשו עבורו תספורת היא אם כל חטאת
הוא שם כסף כי חשב שזו עסקא טובה עבורו - לא עבור העינים היפות שלך
&nbsp
לגבי תשובה , התלונה לא במקום , החברה חילקה דיבדנדים כי היו להתזרימים מצוינים , וגם הצפי היה מצוין , איש לא תאר לעצמו שתהיה קורונה שתאפס את מחיר הדלק
להבדיל אלשטיין הוא הבין את הבעיה ופועל ע"מ לשלם חובות במועד
&nbsp
עשה לעצמך כלל: מי שמשתדל לשלם את חובו - עזור לו
&nbsp
מי שפועל ע"מ שתהיה תסורת - זרוק אותו לכל הרוחות
&nbsp
לאלשטיין אין שום ערך מוסף , בכל השנם הללו לא עשה שום דבר לשיפור מצב החברות
&nbsp
כרגע זה הזמן הכי לא טוב לנושי ט ללכת לבית המשפט , לכם עדיף להמתין שהקורונה תהיה מאחורה
&nbsp
ע"פ הסכם המכר ניתן לדרוש מאלשטיין לפרוע כ 15% מהתחיבותו עבור דסקש - עליכם לדרוש זאת ללא שום הסדר!!
&nbsp
בינתיים הדירקטורים הם דג - תבהירו להם שיתבעו על כך
&nbsp
אני מקווה שגם את הריבית אפשר לדרוש
&nbsp
מומלצ לבדוק גם מה מועד שטר החוב לתשלום בגין דסקש
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

cyber101

New member
תגובה
מה שחוסר קצת בתשובה שלך זה ניתוח קר של המצב בלי אמוציות. יש לך חברה עם נכסים ידועים מראש. הוא מציע לך לקחת את כל הנכסים החופשיים בלי להתחלק עם שאר הסידרות שזה בפירוש יותר ממה שיש לך כרגע. צריך לזכור שאגח זה הלוואה נונ רקורס ו השווי נגזר מהשווי של הנכסים ו לא מהציפיות או רצונות. בכל רגע נתון אפשר לשים את המפתחות על השולחן ו לתת לך חברה.
האם השווי של הנכסים הם לא מספקים זה לא בעיה שלו. אם אתה חושב שישראייר שווה 0 מה אתה עושה באגח ט? נכון יהיה עכשיו קשה להנפיק אותה אבל כשהמשבר יסתיים יקנו אותה בלי הנפקה ו הטייסים יעשו פחות בעיות.
כמו שכתבתי זה הצעה ראשונה ו חושב שיהיה שיפור. אבל מי שבונה לראות 80-90 אגורות זה לא יקרה. 40-50 אולי כן.
האם הנושים בארץ הם פראיירים? לא. אבל מבחינה משפטית הם במצב הרבה פחות טוב מנושים באמריקה. כש היו מניפולציות בנתונים באנרון המנהלים הלכו ל בית כלא ו ארטור אנדרסן שהיה אודיטור הכי גדול בעולם באותו זמן הפסיק להתקיים. גם במקרים פחות חמורים כמו בקדייטינג בקומברס קובי אלקסנדר ברח לנמיביה ואחרי זה גם ישב בכלא. פה בא ברוקלנד וחודשיים לפני פשיטת רגל מדווח בדוחות ש ההון עצמי יותר גבוה מהחוב בעשרות אחוזים. הכל חתום ע''י רו''ח ו בפשיטת רגל אין כיסוי ברור אפילו ל10 אג.
אני לא חושב שהוא ילך על אגח ל10 שנים. הוא רוצה לסיים את הסגה. הוא לא גר פה והמוניטין שהוא צבר הוא שלילי ביותר לכן אם לא יגיעו להסכם הכל ימכר למישהו אחר.
 
שכחת את הנכס העיקרי דסקש
אל תתיחס למחיר הבורסאי . לזה אלשטיין דואג היטב שיהיה נמוך.מכירה סבירה של דסקש יכולה לכסות חלק ניכר מהחוב.וזאת מבלי להתחשב בשאר הפרורים.אם אתה מחפש ניתוח קר ללא אמוציות אז הנה לך.אתה מתנהל כמו שאלשטיין מצפה -זורק פרורים ובסוף שיגיעו ל 40 אג תגיד תודה. התנהלות נכונה יכולה לשפר את ההחזר.
 

cyber101

New member
אף אחד לא שוכח את דסקש
ההתנהלות הנכונה שאתה מדבר עליה דורשת שיתוף פעולה עם י''ד אם יש אותה אז צריך להפסיק לדבר עם אלשטיין ואם אין אז יש לט נכסים ב10 אג.
 

jsphs

Well-known member
אל תתן לו להלחיץ אותך - הלחץ צריך להיות עליו
שבוע טוב,

המצב נתון.

להערכתי, במצב הקיים עסקי תיירות ותעופה שואפים ל- 0. האם בעתיד יהיו שווים? אולי כן ואולי לא.

האם הנושים צריכים להסכים לקבל היום פירורים ששווים הנוכחי אפסי ולהשאיר לאלשטיין את דסק"ש שהיא היחידה שמעניינת אותו? לדעתי ממש לא.

לנושי אג"ח ט בעוד כמה שבועות בודדים יהיה קייס ללכת לביהמ"ש ולהוציא את ניהול ההצגה מידי אלשטיין.

אם זה מה שהוא רוצה - זה מה שיהיה.

דסק"ש שווה הרבה יותר מהמחיר שהיא נסחרת בו.

יהיו מציעים אחרים שמודעים לכך שדסק"ש מלאה במזומן, מחזיקה בנכסיים ובניין שגם היא מאוד נזילה ושופרסל שמכירתה כנראה יחד עם המזומן סוגר את החוב של דסק"ש.

הנושים לא צריכים להלחץ, הפירורים לא מעניינים, בפירוק נראה מה יהיה בפירוק.
בהתמחרות על דסק"ש אלשטיין יעמוד מול מציעים אחרים והחבלה שהוא הציע אומרת שעל מנת שיבחרו בו צריכה להיות הרבה יותר טובה ממציעים אחרים שלחלקם חשבון איתו.

אתה הזכרת את המוניטין הגרוע שלו.

הנושים לא לחוצים, אלשטיין הוציא כמה בוטנים מהכיס וזרק לקופים, אלשטיין לקח התחייבות שהיתה אמורה להגיע ל- ט לפי לוח הסילוקין הקיים. הוסיף 160M על מנת לעמוד בהתחיבות של 300M ששייכת לכלל הנושים ויעד אותה ל- י"ד.

מסקנה: הוא בא לפגע ב- ט'.

ט' צריכים להגיב בהתאם ומה שעומד לרשותם הוא העברת העניין לקצין ביהמ"ש שלא חייב לאלשטיין שום דבר.
 
שבוע טוב לכולם.יש מספר דברים מעניינים בהצעה
שלך ומספר דברים שכנראה לא יהיו.
מהסדרי חוב אחרים שהיו ,סביר להניח כי לא תהיה הסכמה לפריסת החוב לשנים רבות קדימה כמו שהצעת.לי באופן אישי אין בעיה להסכים למהלך כזה אבל מנסיוני בהסדרי חוב אחרים רוב הנושים גם המוסדיים וגם הפרטיים מעדיפים לסיים את ההסדר כמה שמהר.
בנוסף ברצוני לציין כי אלשטיין בנה את האימפריה שלו מקניית חברות במצוקה וכן התנסה במספר פשיטות רגל של ממשלת ומדינת ארגנטינה וצלח עם חברותיו הציבוריות והפרטיות שם את כל המשברים.
לכן אין ספק כי צפוי לנו קרב קשה איתו.יש לו ניסיון רב בהסדרי חוב וגם יש לו יעוץ משפטי מעולה ששם בכיס הקטן את היעוץ המשפטי של הנושים.
אני באידיבי ואגח ט עוד מימי דנקנר ואידיבי אחזקות.עשיתי מיצועים בדרך של ט וקניתי גם מסידרה יד.
בסיבוב ההוא אלשטיין ויועציו המשפטיים עשו עלינו סיבוב מרשים כאשר נציגי האגחים הסכימו להצעותיו ולא נתנו לו את הפייט הראוי.לא פלא שלא קיבלנו שום תמורה ממכירת כלל ביטוח,מכירה שהיתה אמורה להניב תוספת תמורה לנושי אידיבי אחזקות בתנאים מסויימים.התנאים כמובן לא התקיימו וזה היה ברור לי בזמנו והתרעתי על כך.
עם זאת לדעתי נפל דבר בתחום הסדרי החוב בישראל.אחת הפעמים הבודדות שזה קרה היה לא מזמן עם קבוצת דלק של תשובה.נציגות האגחים עמדה לשם שינוי על הרגליים האחוריות והתעקשה .אחת הסיבות לכך היא שהנציגות שהורכבה ממוסדיים שעברו קיצוץ כנפיים משמעותי בדלק נדלן והבינו סוף כל סוף איך לעמוד מול הטייקון.
אני סבור שלקח זה יהיה גם במקרה של אידיבי ט .כולם למדו מהכיסוח של אלשטיין את בעלי האגחים באידיבי אחזקות ועכשיו בסיבוב הזה אין לי ספק כי גם המוסדיים יתנו לו פייט כהוגן.
בניגוד לתשובה אשר כדי להציל את דלקקבוצה עושה fire sale של כמעט כל נכסיו הפרטיים והציבוריים הרי שאלשטיין ממשיך להתנהל על מי מנוחות ומאמין שידו תהיה על העליונה מול בעלי האגחים.
זאת הסיבה שאני בעד מלחמת חורמה באלשטיין.הוא אינו מראה שום נכונות (בניגוד לתשובה במקרה הנוכחי של דלק קבוצה ואני לא מתייחס לאשר היה בזמנו עם דלק נדלן שם הוא התנהג כמו שאלשטיין מתנהג איתנו כעת) להכניס יד לכיס (והכיס הזה אינו ריק,הוא בעל האדמות החקלאיות הכי גדול בארגנטינה,בעל בנקים ויש לו מה למכור).
בנוסף אם אני מנסה להעריך את האישיות שלו מעבר ליכולותיו הכספיות הרי שאני מעריך כי הוא בשום אופן לא יהיה מוכן לוותר על אידיבי ודסק"ש( במיוחד האחרונה) לאחר שהשקיע כ-3 מיליארד שח .ההשקעה שם היתה לא רק כלכלית אלא גם משיחית -דתית ובנוסף לא נראה לי כי האגו שלו יוכללוותר על החברות לאחר שהשקיע שם כ -3 מיליארד שח.
לכן המסקנה שלי היא כי לאלשטיין יש מקורות נוספים להשקעת כסף אישי בחברותיו בארץ וכי לא יוותר עליהן. אני מקווה שבסיבוב זה,נציגות האגחים תיתן מלחמה שערה על למקסם את הריקברי שלנו בשער הכי גבוה אפשרי.
 
תצביע ותשפיע בוקר טוב

1. מסכים לחלוטין למה שרשמת.
2. בכדי לעצור את דורסנותו של אלשטיין כלפי אגח ט נדרשת פעולה אקטיבית מצד המשקיעים ובפרט ממך.
לכן, נא להצביע כמו שחברים אחרים הצביעו (עד יום ב בבוקר) שאתה בעד לא לפתוח במו"מ עם אלשטיין עם ההצעה שנתן.
3. הסדר לא עובר ללא רוב של 75% ממצביעי אגח ט.
לפי ההסדר מול דולפין (להזכירך הוא לא נתן מזומן....) בעת מצוקה על דולפין להעביר 300 מיליון שח.
אנו במצוקה נוראית וההסכם לא מקויים !

לכן על אלשטיין לקיים את החוזה ולהזרים ללא תנאי את שסוכם 300 מיליון שח.
בנוסף המרה של מניות כלל באגח ט ועיסקת ווגאס מקפיצה אותנו לשער 70 ומעלה לאגח ט.
פשוט לקיים את ההסכם.
 
בהנחה שלא ישלם את הריבית
האם ה3 אגורות נעלמים או שיופיע חש ?
אני יודע שרק מפדיון קרן שלא שולמה מופיע חש?
 
למעלה