אידיבי \ אלשטיין 3.6.20

LbJ6

New member
אתה חצי צודק לדעתי

יש להם אינטרס להגיע להסכמות עם ט', אבל אלשטיין יצר ניגוד אינטרסים בין יד ל-ט כך ש-יד ירצו ללחוץ על ט לקבל את ההסדר, ויש להם כלים הרבה יותר כבדים לאיים על ט' מאשר האיום של ט' בפירוק, כך שמבשא ומתן בין הסדרות ט' יותר לחיצה לדעתי.
 

גלגלץ14

New member
מפתיע אותי הכעס שלכם כלפיו

אין ספק שהתנהלות שלו היתה חובבנית והוא השמיד ערך רב בחברה. אבל מבין בעלי השליטה הוא היה ההגון ביותר והזרים סכומים מטורפים חבל שבמקום להעריך את זה אנשים מדברים מפוזציה ורוצים 'לדפוק' אותו כאיזה חצי נחמה. אני יכול רק לקוות שבית המשפט כן יתחשב בכספים שהוא הזרים בעבר אחרת בעלי שליטה אחרים יבינו את המסר שאסור להזרים כסף לחברה ואם המצב שלה מדרדר עדיף פשוט להבריח נכסים. אם בעלי האגח יערימו קשיים אני במקומו יוצא להנפקת מניות בדסקש (כמו תשובה בדלק) ומזרים כסף מבחוץ או קנה את מניות דסקש המשעבדות. לנו כמשקיעים פרטיים היו תמרורי אזהרה כל כך ענקיים שבאמת קשה לי להבין את הפליאה פה.
 

rinmat

Active member
ומה הדבר הכי מגוחך בהצעה

ציטוט ממאיה: החברה מעדכנת כי התקבלה אצלה טיוטה של הצעתה של דולפין איי אל השקעות בע"מ , בדרך של הסדר בין דולפין, החברה ומחזיקי אגרות החוב, המבוססת על תרומה כלכלית משמעותית לחברה מטעם דולפין בטיוטת הצעה, הבהירה דולפין כי תכליתה נועדה לשיפור מבנה ההון של החברה בלבד ולמיטב הערכתה של דולפין, גם כיום יש ביכולת החברה לפרוע את חובותיה למחזיקי אגרות החוב כסדרם. זאת אומרת, אם לא תסכימו לתספורת כאסח, אז נשלם כרגיל, ויש לנו את היכולת... דבר כזה הזוי לא ראיתי בשום הסדר, מעניין מי יצביע בעד ההצעה, אולי חברים של אלשטיין שקונים ט בשוק ועוד דבר גאוני, חיזוק מבנה ההון של החברה יהיה בעזרת מחיקת חוב של בעלי החוב, איך לא חשבו על זה בדלק קבוצה?!
 

LbJ6

New member
לפי תגובת השוק, ברור לכולם שעם הצעה כזאת הולכים לפירעון

אג"ח יד בקושי עולה, אג"ח ט' מתרסק. מתמחרים הצבעה נגד ההצעה הזאת. אלשטיין יצטרך לשנות+לשפר את ההצעה כנראה.
 
הצעה רעה

אלשטיין הציעה הצעה גרועה לאגח ט בכוונה. מטרתו להוריד עוד יותר את שווי הנייר בבורסה. אולי חברים יקנו כעת ואולי בהמשך ייתן הצעת קיבול לרכש ויקנה את האגח בנזיד עדשים. מבקש מכל המחזיקים הנורמליים להצביע נגד התספורת הזו. לא ניתן להעביר הסדר בלי רוב של 75% מהמצביעים. מקווה שקרן כלשהי רכשה אגח והיא מבינה שדסקש שווה לפחות 1.4 מיליארד ומכאן נגזר השווי של אגח ט - 85. מצפה שנדחה את ההצעה הזו והיא תשופר. יש לתת למחזיקי ט רכיב מזומן משמעותי לפחות 150 מיליון שח פדיון בנוסף להצעה הנוכחית. בנוסף לאגח החדשה שתונפק עם בטחונות, מחזיקי אגח ט יקבלו 250 מיליון ע.נ. יבטיח לנו תמורה סבירה ולאלשטיין (תספורת לנו של 30%) אפשרות ל recovery. לא לוותר על זכויותינו מחזיקי אגח ט. תודה
 

rstbr

New member
לא מסכים איתך.קח בחשבון שאלשטיין מוותר על אי די בי

והולך וסוגר עם נציגות יד על קניית 70% מדסקש ב300 מליון וחוב על היתרה (580) עם שעבוד על המניות הנרכשות. יהיה לו הרבה יותר זול אם סדרה ט תצביע נגד
 
חוב לאגח ט

לא מבין מה שרשמת. יש לו חוב כלפי אגח ט. לא משלם ריבית או קרן הוא איבד את החברה. יכול ללכת להסדר ולבצע תספורת כזו או אחרת. בלי הסדר \ בלי תשלום לאגח ט לפי לוח הסילוקין אלשטיין מאבד את החברה. יתכן שאגח ט יקבל תמורה נמוכה במצב של פירוק אך אלשטיין יקבל 0 והשקעתו נעלמת. לכן תשובתך לא ברורה לי.
 

rstbr

New member
לדעתי לא הבנת. אגח יד לוקחים את הבטוחה שלהם מדולפין שזה 70%

ממניות דסקש והולכים ומוכרים אותם שוב לדולפין הפעם שהן נקיות משעבוד
 

rinmat

Active member
הוא לא יכול לעשות את זה לדעתי

לקנות מי'ד את דסק''ש ולזרוק את אידיבי, כי אחרי שהבטוחה משתחררת מי''ד - לאידיבי ואגחי ט יש שיעבוד שני על מניות דסק''ש, אז השיעבוד ילך אליהם, הוא חייב להגיע להסכמה גם עם ט
 

dw2322

New member
הופה הופה, ענית לי


שעבוד שני יכול לבטל את התעלול הניבזי של לסגור עיסקה עם יד' ושכל השאר ילכו לחפש את החברים שלהם
 

rstbr

New member
יד מחזיק בשעבודבאופן בלעדי והוא יכול למכור הלאה.אם הוא משיג

מחיר שהוא גבוה מהפארי אזי גם אגח ט תקבל את השארית.
 

dw2322

New member
תעלול מתוחכם, נבזי אמנם, אך מתוחכם


האם הוא יכול לבצע אותו? אין לנושי ט' מה לאמר? הסיכון מבחינתו הוא שיגיע קונה אחר לנכס דסק"ש מניה, ישים הצעה לנושי יד' ויעקוף אותו בסיבוב. מבחינת יד' זה יהיה חלום רטוב - תחרות הצעות על הנכס שלהם. לא כל שני וחמישי מציעים פה שליטה בחברות גדולות במשק: נכסים ובניין (עם גב ים), שופרסל, סלקום ואלרון. לכן כדאי לאלשטיין שנגיע להסכמה רחבה, כדי שאף אחד לא יוכל לגנוב לו את ביצת הזהב (דסק"ש) מתחת לשטיח, אחרי שהוא שם למעלה מ 2 מיליארד שקלים.
 
מישהו יכול להסביר מה מציעים לט״ו?

אני כנראה הבנתי לא נכון: מציעים לשלם עם הבטוחות (שכיום לא מכסות את המחיר בשוק אפילו?) ושילכו הביתה? כלומר מציעים את הסטטוס הכי גרוע שיכולים בעלי האג״ח לחשוב עליו במקרה של פירוק, נגיד פלוס השכר של המפרק שאין? מקווה שפספסתי משהו.
 

dw2322

New member
הבנתי נכון?

במקום הזרמה של 140 מיליון, שיתחלקו בין כלל הנושים, לפי המתווה המקורי, לאורך שנתיים, אלשטיין מציע עכשיו להזרים 300, רק לסידרה יד' ? ומי חוטף את כל התספורת? סידרה ט'.
לדעתי התמורה לסידרה ט' איננה מספקת.
 

raiman

New member
מערכת היחסים בין הסדרות תקבע את גורל אגח ט

ההצעה ל -ט בהחלט עלובה , אגח יד + טו יגעו בפארי על חשבון ט , לצערי כנראה שרוב מחזיק טו + יד יקפצו על ההצעה השאלה שיש לשאול את בית המשפט האם החזק (אגחים עם בטחונות) רשאי לדרוך על החלש (אגח ט) בשיתוף פעולה עם בעל האינטרס (אלשטיין) . נראה לי תקדים מאוד מעניין , הוא נותן להם 100% בתמורה יאשרו לו לדרוך על הצד השני . אלשטיין במיטבו וגם דורש פטור מתביעות . האם ניתן להעביר הסדר בצורה שכזו ? ברור שאם יתחילו להתנגח בין הסדרות המצב יהיה חמור יותר ל ט' כי לאגח ט אין שום כוח בימים אלו יש פתרון והוא תלוי בהחלטת יד בעיקר 1. לשחרר את אלשטיין + תביעות על השחתת ערך 2. לפרק את כל אנשיו מדירקטוריון כל החברות שבפרימידה 3. הקפאת תשלומים לשנתיים 4. מכירת כל נכסי הקבוצה ופירוקה 5. פרעון מלא טו 6. פרעון מלא יד 7. מה שיישאר יקבלו אגח ט
 

cyber101

New member
נכון
ולכן ט צריכים לנסות לשפר את ההצעה ולהסכים. אני לא מבין מה הם יכולים לעשות כש לי''ד יש פארי ביד.
 
אני בעד ביצוע התספורת.....לזקן של אלשטיין
.בניגוד לתשוב

לתשובה אשר עושה fire sale ומוכר או מתכוון למכור את רוב נכסיו ,גם הפרטיים כדי להציל את דלק קבוצה ,אלשטיין שהוא בעל הקרקעות החקלאיות הגדול בארגנטינה ואשר לו רכוש רב במדינה זו ,בין אם בחברות הציבוריות או הפרטיות שלו לא מראה נכונות למכור הכל כדי להציל את חברותיו בארץ.הוא מעדיף לבצע תיספורת. נכון,הוא השקיע ממון רב בפרמידת אידיבי ,לא תמיד בראיה כלכלית נכונה, אלא שילוב של השקעה משיחית - דתית פסיכולוגית ופיננסית אבל כפי שהוא שם פס על בעלי האגחים כך אנו צריכים להתייחס אליו. לכן אני סבור כי יש במקרה זה להילחם בו עד הסוף המר.זה משחק של ציקן ,מי ישתפן או ימצמץ ראשון. לא מאמין שאלשטיין יוותר על השקעותיו בארץ לאחר שהוא מושקע מיליארדים. אשר ליכולתו הפיננסית להמשיך להזרים כסף לחברות למרות המצב הקשה בארגנטינה הרי שאני סבור כי יש בידו אפשרות כזו (אדמות חקלאיות,fire sale ) . צריך להבין את אישיותו של אלשטיין.אדם זה התמחה ומתמחה בקניית חברות במצוקה.אדם זה עבר מספר פשיטות רגל של מדינת ארגנטינה.הוא שרד הכל.כנראה שניהול פיננסי של חברות אינו הצד החזק שלו (כפי שנוכחנו על בשרנו וכספנו) . כלכלה שייכת למדעי החברה ולא למדעים המדוייקים.לא סתם היא מסווגת למדעי החברה.יש השפעה ניכרת של פסיכולוגיה ותחומים נוספים על תחום הכלכלה ואצל אלשטיין זה ניכר בפעולותיו. לכן אני חושב שאין להיכנע לאלשטיין אלא לתת מאבק רציני וללכת ממש עד הסף כי המסקנה שלי היא כי הוא לא יוותר על השקעותיו ועל הכסף שהשקיע עד כה בארץ.
 
למעלה