אידיבי \ אלשטיין 3.6.20

אידיבי \ אלשטיין 3.6.20

ערב טוב 1. לאור "הבעיה" הטכנית מול המוסדיים, כנראה לא יצליחו להעביר את עיסקת בעלי העניין , עיסקת ווגאס, בתאריך המתוכנן 9.6.20. המשמעות היא שאם תהיה תשלום ריבית היא תהיה ב 30.6 וכנראה דולפין תצטרך לממן את הריבית. 2. המוסדיים לא רואים בעין חיובית את הסכום המיועד לתשלום מעיסקת ווגאס ובנוסף הם רוצים לראות ניהול איכותי וישראלי יותר בנכסים ובניין. בציניות, אלשטיין מינה עצמו היום למנכל בנכסים ובניין ואת סאול זאנג ליו"ר נכסים ובניין. בנוסף קיבלו היום הורדת דירוג - מחזיקים המון כסף בקופה בריבית אפסית, מוכרים נכסים ואין שום פתוח עסקי. 3. מחר הצבעה באידיבי על דחיית יום x לתשלום אגח ט. לפי מכתבו של מר עופר גזית והתרשמותי הכללית בעלי האגח לא יעתרו לדחיית יום ה x. המשמעות היא שלא נקבל תשלום ב 18.6.20 אך נקבל "חש" במקום לחשבון הבנק... כרגיל אלשטיין ברגע האחרון נזכר שנדרש כסף לחברה לתשלום ריבית...לצערי התנהלות צפויה. 4. מניית כלל במומנטום שלילי חזק. נסחרת בשער נמוך. יחס ההמרה בין אגח ט למניית כלל הוא 80 בקירוב. רע מאוד. חבל שלא ביצעו המרת מניות באגח ט לפני כחודש אז היחס היה 110 בקירוב. ניתן היה להפחית חוב בצורה משמעותית. כרגיל, השמדת ערך לנכסים... גם לא ניתן כעת לממש את ישראייר (כיום המחיר קרוב ל 0) ולפני שנה ניתן היה לקבל כ 180 - 200 מליון שח. מדהים.
 

jsphs

Well-known member
לדעתי, יש להעמיד לאלשטיין אולטימטום
שלם את הריבית במועד או העמדת כל החוב לפרעון מיידי.
את ההצעה ל- 80% תספורת יש לדחות על הסף כמשהו שלא ניתן להתחיל לדבר עליו.

יום איחור בתשלום הריבית ע"פ המותר בשטר ואג"ח ט' צריך לרוץ לביהמ"ש.

80% תספורת ל- ט' - אין להם מה להפסיד למעט למחוק לאלשטיין מיידית 2.7 מיליארד ש"ח ולבקש מביהמ"ש למנות כונס נכסים שיפרסם מכרז לרכישת דסק"ש כולה כשיובהר שתנתן עדיפות לנשיית אג"ח י"ד ו- ט"ו בפרעון.

הבורסות התחילו להתאושש. נכסים ובניין ודסק"ש מלאות במזומן - יתכן מאוד שיהיה מי שיקנה את דסק"ש עם כל הפוטנציאל הגלום בה.

הצעד של נושי ט' להערכתי חייב להיות דחיית המתווה על הסף, דרישה לקבל ריבית במועד או העמדה לפרעון מיידי.
בפרעון מיידי לבקש מהביהמ"ש למנות כונס נכסים שיפעל במכרז למכירת דסק"ש תוך לקיחה בחשבון את הנשייה המבוטחת של סדרא י"ד.
 

cyber101

New member
הצעה מעליבה
ההצעה משקפת מחיר שהוא קרוב למחיר האגח כרגע. סביר שינסו לשפר ו יקבלו עוד קצת ובזה הכל יסתיים. לט אין נכסים ופה הם מקבלים את כל הנכסים החופשיים שאחרת היו מתחלקים עם שאר הסידרות. אני חושב שהפרסום נעשה אחרי שקיבלו איזה שהם אינדיקציות שבסוף זה יתקבל.
 

jsphs

Well-known member
לדעתי, אין ברירה אלא לבקש את הגנת ביהמ"ש
אם נסכתל על התרחיש הבא:

א) ע"פ ההצעה: נושי ט' יאבדו 80% מנשייתם בהסדר ונושי י"ד ו- ט"ו יאבדו 30%.

ב) כשזה מצב הדברים יש לפעול להעמדת החוב לפרעון מיידי ולאחריו למכרז על מניות דסק"ש, כלל, swap כלל, ישראייר, IDBG וכל מה שיש.
כשזה יקרה אלשטיין מאבד את כל השקעתו. נושי י"ד ו- ט"ו במכרז כנראה שיקבלו את כל כספם ונושי ט' בין חלק להכל. הכל תלוי בכמה ניתן יהיה למכור את גרעין השליטה שחולש על כלל המשק הישראלי: דסק"ש, נכסים ובניין, סלקום, שופרסל, אלרון כאשר הקופות של נכסים ובניין ודסק"ש מאוד מלאות.

שווי דסק"ש מאוד נמוך ולהערכתי בשים לב לרמת הנזילות שיש לה ולבת נכסים ובניין ניתן לקבל מחיר טוב הרבה ממחיר השוק.

לנושי IDB אין מה להפסיד למעט להעמיד את החוב לפרעון מיידי ולפרסם מכרז.

אם נשווה זאת לאג"ח דלק - בדלק הלכו על זכויות ל- 2020 בתקווה שזה יספיק (לדעתי לא) דרך הזרמת הון לחברה. באם לא יספיק כנראה שידרש הזרמה דומה ב- 2021. ב- IDB אלשטיין מקווה למחוק את 80% מהחוב - זה הזמן לדעתי לגרום לו להבין שיפסיד הרבה יותר מנושי האג"ח בהם הוא מנסה לפגע.

מבחינתי, זה אפילו לא התחלה למשא ומתן. בבחירה בין להפסיד 10אג נוספות במכרז אל מול הסכוי להפרע באופו כמעט מלא והפסד מלא לאשטיין אני מעדיף זאת על פני ההצעה גם אם תשופר ל- 70% או אפילו 60% תספורת.

מבחינתי, אין לנושים מה להפסיד אלא להאבק בו בביהמ"ש כאן ועכשיו.
 

cyber101

New member
לפני שיוצאים לקרב צריך לבדוק שיש נשק
פה אין כלום. כדי שהמהלך יצליח נדרש שיתוף פעולה בין הסידרות והוא פגע בזה. יד מקבלים פארי עכשיו. איזה אינטרס יש להם לדבר עם ט?
הכיסוי לט כרגע הוא סביב 10-12 אגורות והוא בסוף אני מאמין יתן בין 40-50 כך שיש מה להפסיד.
צריך להיות ריאלי.
 

jsphs

Well-known member
סייבר, ההצעה מדברת על 10-15אג שווי שוק
נושי אג"ח ט' לא צריכים אף סדרא אחרת על מנת למנות קצין ביהמ"ש ולפטר את כל האנשים של אלשטיין שיזומנו לחקירה בידי אותו קצין ביהמ"ש.

בוא נניח מה התרחיש המינימאלי - במקום לקבל 10-15אג נושי אג"ח ט' יקבלו 5אג.

בוא נחשוב מה התרחיש המקסימלי?
נושי אג"ח ט' - נפטרים מאלשטיין כאן ועכשיו ומשהו חסר אינטרס ינהל התמחרות למניות דסק"ש וכלל - אלשטיין הסתכסך עם כל כך הרבה אנשים בעולם העסקי של ישראל (ע"ע צחי ממגה אור שדאג לקנות 6% מסדרא י"ד). לבן משה אלשטיין יצר הפסד של מאות מיליונים ב- IDB. ויש עוד.
בהתמחרות על מניות דסק"ש וזה הדבר היחידי שמעניין את אלשטיין במגדל הזה הוא שווה בין שווים - סליחה אפילו פחות משווה כי כל הצעה תועלה להצבעה של הנושים וגם במחיר של קצת פחות אני מאמין שיעבירו את השליטה בקבוצה למשהוא אחר.

כלומר אלשטיין כנראה שהוא להפסיד 2.7 מיליארד ש"ח כאן ועכשיו בחברות הצבוריות שלו - מן הסתם ידרש לתת דין וחשבון מעבר לים.

בנוסף הוא יכנס לכמה שנים של חקירות ועילה לתביעות בטוח נושאי משרה ודירקטורים ואף דרישה לרדת לנכסיו האישיים.

אלשטיין השמיד ערך גם בהשחתת מניית IDB שנתנה לנושים בהסדר הקודם והמרתה בזול באג"ח ט' וכעת הוא מבקש לחזק הון ע"י מחיקה של קרוב ל- 800,000,000 ש"ח.

לנושי ט' אין מה להפסיד למעט לפנות בשנייה הראשונה שניתן להוצאה לפועל ודרישה להקפאת הליכים ומנוי קצין ביהמ"ש לנהל את הכנוס והפירוק של IDB.

כל מי שהפסיד כל כך הרבה אתה חושב שיהיה לו קשה להפטר מעוד 5 אג? לא נראה לי.
 
הערה

ערב טוב 1. מסכים לדברים שרשמת. 2. ההצעה (לשחוט את מחזיקי ט) הנוכחית לא תעבור באסיפה מכיוון שהתספורת היא אדירה. בנוסף להצעה הגרועה הנוכחית יש לתת לנו בנוסף רכיב מזומן של 150 מיליון ש"ח ובנוסף באג"ח שהוא מתכוון להנפיק עוד 400 מיליון ש"ח והפעם עם בטחונות. במצב המשופר נקבל תספורת של כ 30% שגם זה המון. 3. אנו אמורים לקבל ריבית. קרוב לוודאי שלא נקבל בזמן ריבית. לכן המונה לחדלות פירעון מבחינת אלשטיין מתקתקת. הוא עשוי להפסיד 3 מיליארד ש"ח ! אם מעיפים את אלשטיין ניתן למצוא משקיע (לדוגמה נחמיאס צחי) שרצה לקנות את ישפארו ב 850 מליון ש"ח. כעת בסכום הזה יוכל לקנות 70% דסק"ש... ואנו מחזיקי ט (עם הנכסים הנוכחיים של החברה ישראייר, מניות כלל, 18% מניות דסק"ש, מודיעין) נוכל לקבל recovery משמעותי . 4. אני מתכוון להתנגד להצעה הנוכחית בהצבעה. אני מחזיק 1.3 מיליון ע.נ. אג"ח ט ואני משפיע .
 
גם אני אצביע נגד הצעה מסוג זה

אני נסער מאוד מההצעה העלובה . אגח יד יקבל פארי ואגח ט תספורת 80% נו באמת אין גבול ל"נצלנות" אני אתנגד כמו הופמן לתספורת כזו. עדיף ללכת למכרז ולקבל סכום משמעותי כמו שרשם הופמן עבור דסקש. עם שאר הנכסים נתחלק עם הסדרות האחרות וה recovry יהיה גבוה משמעותית מהצעתו הנוכחית של אלשטיין. בושה של הצעה
 

jsphs

Well-known member
מסביר למה לא בוצעה המרת אג"ח ט בכלל בשיא המשבר
בשיא משבר הבורסות היה מי ששאל את החברה מפורשות למה אתם לא מבצעים המרה של כלל לאג"ח ט כך שניתן לחסל 400M ע.נ חוב?

היום קבלנו את התשובה, לא בוצע כי הכוונה המקורית היתה "לדXוק" עד העצם את אג"ח ט' ולזרוק להם כמה בוטנים על מנת שישבו בשקט. את מניות כלל המתווה המפורסם מייעד להמיר באג"ח ט"ו לו המניות משועבדות.

כנראה שאלשטיין הבין שמחזיקי החוב בישראל הם פראיירים שבתמורה לכמה אגורות יוותרו לו על החוב ועל התנהלות תחת קצין ביהמ"ש.

לדעתי,

על מחזיקי אג"ח ט' לנתק מגע עם אלשטיין ואנשיו ולדרוש את כל הכסף במועד אחרת הם יפעלו דרך הוצאה לפועל. רגע לפני שמנתקים מגע, יש להבהיר לאלשטיין שכיגיע העניין להתמחרות גם אם ההצעה שלו תהיה טובה במידת מה מהצעות האחרות נושי אג"ח ט' יעשו כל מה שעל ידם שלא יזכה בהתמחרות.

למעשה יש להעמיד לאלשטיין אולטימטום, אנחנו מוכנים להפסיד הרבה אבל אתה תפסיד הרבה יותר. לנו תנתן האופציה בעתיד להחזיר חלק מהחוב דרך התמחרות לך האובדן יהיה מלא ומיידי.

רוצה לשחק chicken? אין בעיה נושי אג"ח ט' מוכנים.

הקלפים שלנו חזקים משלך ואנחנו מוכנים ללכת עד הסוף.
 

naftul21

Member
על זה נאמר..

"מי שהולך לישון במיטה עם פשפשים, שלא יתפלא, שהוא קם בבוקר עם עקיצות." יותר מי שבניתם שהוא ינהל את הקבוצה כמו שצריך ....בניתם יותר שהוא יזרים כספים מהונו האישי....רק מה...?...הפתעה ...נגמר הכסף.
 

yel5

Well-known member
לא להתרגש. השעון מתקתק. ב 18.12.20 צריך לשלם ל- ט 19 אג'.

אי תשלום יכול להביא להעמדה לפרעון מיידי. לנושים יש בקטנה יותר כח על אלשטיין מלהיפך. המוסדיים אולי יותר מילטניטיים בעקבות תקדים דלק קב. עצם זה שאלשטיין מושקע 3B וגם קשור נפשית לחברה הופך אותו ליותר "סחיט". הוא לא ימסור את אידיבי על מגש של כסף. הוא ילחם וככל שהמלחמה תעמיק, הויתורים מצידו יגדלו. היתרון בהצעות שמתפרסמות - הן מציעות ריצפת מינימום. מחזיק ב- ט ולאחרונה מכרתי יד כדי להגדיל את ט.
 

LbJ6

New member
אני מקווה שההצעה הזאת תעיר קודם כל את החולמים

כי היו כאן מחזיקים שחלמו על מספרים דמיוניים. אמרתי כבר בעבר- בין 50 ל-60 אג' אני אקח בשמחה. לא נעים לומר את זה, אבל אלשטיין מתנהל חכם ומנסה לטרפד גם את שיתוף הפעולה בין הסדרות. מצד שני, ההצעה הזאת כל כך עלובה שבאמת עדיף ללכת לבית המשפט ולקוות שיכנסו מתחרים חדשים ותהיה התמחרות על הסדר(כמו באידיבי אחזקות בזמנו).
 

yel5

Well-known member
מסכים. במקום 60 הייתי כותב 80. מה זה מתנהל חכם? אם המוסדיים

יהפכו את שיתוף הפעולה ביניהם לערך עליון (ראה דלק קב שבה המוסדיים בחוכמתם העבירו מחלוקת לבורר) אז לא משנה כמה הוא יהיה חכם הוא יצטרך לפתוח את הכיס ו\או להיות יותר נדיב. אחרת, הוא יאבד בעלות.
 

LbJ6

New member
רק תגיד לי איזה אינטרס יש ל-יד לשתף פעולה כשמציעים להם פארי?

להפך, יש להם אינטרס עכשיו לאיים על נושי ט' שלא ישברו את הכלים ולא הם יממשו את הבטוחות דסקש שלהם. הצעה מאד צינית של אלשטיין, אבל חייב לתת לו קרדיט על האסטרטגיה.
 

yel5

Well-known member
כמה לפארי הזה יש גיבוי ממשי? מישהו מאמין שלא יגיעו לבימש ללא

פתרון משביע רצון ל- ט?
 

LbJ6

New member
נכון, ובגלל זה סידרה יד לא עולה כמעט, אבל

זה נותן עכשיו תמריץ ל-יד להתנגח ב-ט', לאיים במימוש בטוחות וללחוץ עליהם לקבל הסדר רע. מצטער, אבל ל-יד' הקלפים החזקים פה בשולחן.
 

cyber101

New member
יש הרבה משקיעים שמחזיקים בכמה סידרות
אם יש לך ט וי''ד אז בי''ד אתה מקבל הכל ו בט כנראה ישפרו קצת. האם ינתרלו את המשקיעים האלה? לא בטוח. אם לא אז לפי דעתי הוא יצליח להעביר את הצעה.
 

rinmat

Active member
לי''ד יש אינטרס לשתף פעולה עם ט

אם ט תעמיד את החוב לפירעון מיידי, וימכרו את דסק''ש עכשיו במחיר נמוך, אז ט תקבל ערך נמוך, אבל גם י'ד תחטוף, ותקבל 60% מהפארי,כי אלשטיין לא יזרים כלום. אז כמו תורת המשחקים, ט וי''ד צריכות לשתף פעולה כדי למקסם את ההחזר של שתיהם
 
למעלה