הערות אודות אידיבי 24/5/20

הערות אודות אידיבי 24/5/20

ערב טוב 1. היום פורסם ע"י גולן חזני "בלון ניסוי" להצעת הסדר באידיבי. למרות שחזני הוא הכתב הכלכלי הכי מקורי, הפעם הוא שימש כשופר של אלשטיין. הצעה של גבינה שוויצרית מלאת חורים. https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3826234,00.html 2. ראשית מדובר בתספורת מטורפת לאג"ח ט ואני מתקשה להאמין שמשקיע כלשהו יסכים לכך. 744,849,441 ע.נ. כאשר הפארי הוא 123.66 . לכן החוב לבעלי אג"ח ט הוא כ 919 מליון ש"ח . לפי חזני ההצעה היא 330 מליון ש"ח. 919 \ 330 = 0.359 . כלומר מדובר על כ 64.1 % תספורת. אני אצביע נגד אם תהיה הצבעה. https://www.globes.co.il/portal/instrument.aspx?instrumentid=26407 3. ההנחות חלקן לא ריאליות. בעת הזו החזר של 100-150 מליון ש"ח לישראייר שכלל לא טסה. קיבלה הלוואה של 100 מליון ש"ח בערבות מדינה, אם ככה שוויה בעת הזו בפועל נמוך מ 50 מליון ש"ח אך חזני הניח וכתב אחרת... למה שיתנו 12% מדסק"ש למחזיקי ט ? למה שי"ד ו ט"ו ישושו לתת למחזיקי ט מתנה כלשהיא ? למה שיתנו לי"ד חצי מהחוב במזומן ויפרסו את שאר החוב ? 450 מליון ש"ח ינתן להם מזומן ? פנטסטי ולאג"ח ט יתנו 65% תספורת. לא רציני. 4. אני מודע היטב למצב, אך אלשטיין מחזיק את החברה ב stress בכדי שהאג"ח לא יעלו. המרת מניות כלל באג"ח ט יכלה להניב הפחתת חוב משמעותית אך בפועל היא לא קודמה. מיזוג גולן וסלקום ישיא רווח רב לקבוצה בעתיד ועוד. שופרסל מפרסמת דוח ביום ד' הקרוב - החברה עולה ועולה . על הדרך יש לציין את הפסדי העתק שהיסב לקבוצה עם התעקשותו ו"מלחמתו" בממונה על הבטוח הקודמת עם מכירת מניות כלל. כלל קרסה + הפסדי הסוואפ על מניות כלל גרמו להפסד של מיליארד ש"ח לקבוצה מדהים !. 5. למטרות הסדר יש לחשב את דסק"ש בשווי של כ 1.4 מיליארד ש"ח והמרת מניות כלל באג"ח ט תניב לפחות רווח של כ 200 מליון ש"ח (יחס המרה הוא 1:100 בקירוב כעת). משקף ערך של 85 . כלומר תספורת של 32%. אני בעד לפרוס את החוב מחדש ולתת לאלשטיין שנתיים נוספים לפריסת החוב בתמורה להזרמת מזומן לחברה, תשלום מזומן לבעלי האג"ח ולהמיר את החוב עם 8.5% עם מניות כלל. 6. ההצעה הנוכחית של חזני היא בלון ניסוי ותו לא. אני חושב ששווה לכולם להתפשר אך בגדר הסביר. בסופו של דבר אם אלשטיין לא יכול \ לא מעוניין להזרים הון בסכום ראוי, כדאי ללכת למכרז אך לפני זה להשביח את דסק"ש ולהזיז את כל שרשרת הניהול והדירקטורים של אלשטיין.
 
יפה

לילה טוב 1. מסכים עם מה שכתבת ובפרט על גובה התספורת. יש לדרוש הסדר הוגן. 30% זה המון ! 2. לפי דעתי אלשטיין לא ויתר על אידיבי. משכך, שינסה לרכוש אגח בשוק לפני שייתן הצעה וולנטרית \ הצעת קיבול וכד'. יתכן ובגלל המסחר הנמוך שער האגח יאמיר בחדות ויתכן ולא. מכיוון שרוב הדעות טוענות שלא נלך להסדר בשער נמוך מ 50 באגח ט שיינסה לרכוש אגח בשוק עד שער 50. יתכן שיקנה כמויות משמעויותיות לפני שייתן הצעה כלשהי. יקנה אגח בזול ויפחית את חוב הקבוצה. שינסה לרכוש אגח טו. אכן הסחירות נמוכה אך יוכל לשחרר את מניות כלל המשועבדות לאגח זה ולבצע המרה מול אגח ט. מדובר במהלך מפחית חוב בצורה משמעותית (קניית אגח בזול יחסית טו והמרת מניות כלל באגח ט ביחס 100 : 1). 3 כרגיל ממתינים לרגע האחרון ומנסים לבצע מהלכים חשובים תוך כדי לחץ בכדי "לעקוץ" ולהפחית את החוב בצורה משמעותית. .
 

yel5

Well-known member
כדאי שתפנימו שבהיעדר שעבודים מחזיקי ט נמצאים בתחתית

שרשרת המזון. התזונה שלהם תהיה רק שאריות הנכסים של אידיבי. ואם זה לא מספיק אז אם יד + טו לא יפרעו בפארי הם יחלקו עם ט את מעט השאריות. לא כדאי למחזיקי ט לגרור החברה לבימש כי גם את מעט הפירורים שיקבלו בעוד שנים הם יצטרכו לחלק עם אוכלי הנבלות. עוד משהו קטן, יתכן שתמצאו עצמכם בעמדת מיעוט אם רוב המחזיקים יחשבו שהחזר של 50-70 אג' הוא ראוי.
 

yuval7070

New member
אם יש מצב לחתוך את ההפסד באגח ט' בשישים אגורות אני אומר תודה

אין מצב לראות יותר אם מפרקים את החברה. היא לא שווה כלום אחרי האגחים עם הביטחונות. צריך להכיר בהפסד וללכת הביתה. אף אחד חוץ מאלשטיין לא ייחלץ את אגח ט.
 

rinmat

Active member
לא צריך את אלשטיין בשביל לחלץ את אגח ט

יש שטר חוב מאירסה על סך 2G על הקנייה של דסק''ש, אלשטיין לא יכול\רוצה לשלם? אין בעיה, שיחזיר את המניות של דסק''ש, ואז הוא מוחק 3G השקעה באידיבי. כמו באפריקה, נעמיד את דסק''ש למכרז, ההון העצמי של דסק''ש הוא 1.8G, אני מניח שאפשר יהיה למכור אפילו בהנחה של 10% מההון העצמי ואז בקלות יש החזר 105 אגורות לט', וכאן אני עוד שמרן לגבי המחיר של דסק''ש אני חושב שבמכרז אם תהיה תחרות, אפילו נגיע למכירה לפי ההון העצמי זה המצב האופטימלי, המטרה של אלשטיין לנצל את המצב תוך כדי שמירת החברה בסטרס בשביל לקבל הנחה נוספת על המכירה של דסק''ש כאן הנאמנים והנציגות צריכים לעמוד על המשמר, כי האקדח נמצא בידיים שלהם, לא צריך את אלשטיין בשביל לקבל פירורים.
 
תשובה מצויינת

שלום תשובה מצויינת. חד וחלק - מדובר בנכס בעל שווי גבוה שאלשטיין מנסה להציגו בשווי נמוך משמעותית משוויו בפועל. גם אני בעד ללכת למכרז במידת הצורך. אני הערכתי את שווי אגח ט ב 85. ידידי העריך בלמעלה ב 100 בגלל הערכתו השונה משלי לשוויה של דסקש. אם אראה שער 85 אני מיידית מוכר ונפרד מאלשטיין. מקווה שעופר גזית ישמור על זכויות אגח ט כראוי.
 

yuval7070

New member
ואם תקבל מיליארד לא ישאר לך כלום

ריאלי זה מיליארד שזה 50% מעל השווי שוק לא 1.8. ובמצב כזה הכל הולך לאגחים כמעט. ונשארת עם ישראייר ... נהדר.
 

rinmat

Active member
השווי שוק לא משקף בחברה כמו דסק''ש

במיוחד ש 85% מוחזקים על ידי הבעלים, כמו שחברות ביטוח בעבר שנסחרו הרבה פחות מההון העצמי - במכירת השליטה נמכרו קרוב לשווי ההון, ובדסק''ש אין רגולטור כמו על הביטוח שיעשה בעיות
 
ל- YEL5 יש מצב שכן פונים לבית המשפט ט' + יד' ביחד

המשא ומתן האמיתי לדעתי הוא בין 2 הסדרות ט' ו- יד' &nbsp כל הדיבורים על מה יכול אלשטיין לעשות וכל העצות שהוא מקבל כאן בפורום בשפע ובחינם לא רלוונטיים כל כך לדעתי. &nbsp המו"מ בין 2 סדרות האג"ח הוא על אופן מימוש מניות דיסקונט. המניות המשועבדות לסדרה יד' ואלה המוחזקות ע"י דולפין משועבדות ל- IDB &nbsp שורה תחתונה מאפשרים לאלשטיין להציע הצעה אבל נערכים ליום שאחרי פירעון מידי. &nbsp &nbsp
 
אם ההצעה המינמלית גבוהה משמעותית ממחיר השוק

אז אני באמת לא מבין או שזה כשל שוק או שיש משהו שאנחנו לא יודעים ? &nbsp
 

LbJ6

New member
ומה אם השוק מעריך שהצעה כזאת לא תתקבל ותוביל לפיצוץ?

ומה אם הוא לא מאמין לשווי של ישראייר? בקיצור, יש כאן הרבה אי וודאות.
 

raiman

New member
מדובר בהצעה ראשונית - אף אחד לא מחויב לחתום לאלשטיין

יותר חשוב מהכל זה הבנה והסכמה בין הנציגויות לא לממש מניות דסקש. על אף העמדה לפרעון מיידי. 44 אג פורסם בכלכליסט יש מי שמסכימים לקבל את זה ולהפרד לשלום , אני יכול להבין את הרצון להיפרד ממשחית הערך אבל העניין איך מתייחסים למקורות התשלום ? פרט ל IDBG שטרם נסגר ? מה זה אומר ישראייר ? מי יקנה ולמה למכור עכשיו את ישראייר, הרי אלטשיין לא מכניס יד לכיס ומשלם את ה 44 אגורות , ומה הכוונה 12% מדסקש ? האם הוא יממש מניות שהוא מאמין ששוות פי 3 ? נרשם שהוא מכניס הון 1/2 משווי אגח יד ובמקביל הוא יגייס את ה1/2 הנוסף ויעביר בטחונות לאגח החדש שיהיה לו יחס כיסוי מלא , אפילו פי 2.
  • סדרה יד - מקבלים פארי והולכים הביתה מבסוטים .
  • סדרה חדשה 450 מיליון מקבלת מניות דסקש ביחס כיסוי חזק
המכה הכואבת היא על אגח ט תוך כדי הצגת תשלומים ממקורות הזויים לא ישימים הנציגות של ט תצטרך להיות מאוד יצירתית כדי להוציא 50% פארי במזומן בתנאי שוק אלו. כל הקלפים אצל אלשטיין ובסוף נראה שכולם יחטפו ב 60- 50 אג השאלה איך מקבלים אותם ? במניות ישראייר? אלשטין מוחק חוב 500 מיליון שח , הסדר שעד לפני 3 חודשים היה נראה הזוי גם לו. אם הנציגות תהיה תקיפה היא כן יכולה (כמובן בהסכמת יד וטו) : 1. לקיחת החברה ושחרור כל אנשיו מהנהלות/ דירקטוריון של כל החברות. 2. הקפאת תשלומים לשנתיים לכל הסדרות. 3. מכירת שופרסל ומחיקת 1/2 מהחוב בדסקש . 4. מימוש נכסי נדלן ומחיקת חובות בנכסים ומיזוגה לדסקש. 5. בעוד שנתיים במתווה הקיים דסקש תהיה שוה פי 3 וכל האגחים בפארי מלא. 6. חלוקת מניות דסקש למחזיקי החוב וסגירת אידיבי.
 

jsphs

Well-known member
רבותי, אתם מחזיקים בשטר של 120אג - זה מה מגיע לכם
אלשטיין קנה חברה שיש בה דסק"ש והוציא אותה לדולפין.

דסק"ש משועבדת לסדרא י"ד וכלל משועבדת ל- ט"ו.

אלשטיין צריך לשלם ריבית לכל הסדרות בעוד חודש - ישלם? יש שקט תעשייתי לרבעון.

אלשטיין הסתסך עם צחי מחברת מגה אור שמחזיק 6% + מסדרא י"ד. צחי יותר מישמח אם אלשטיין לא ישלם איזה תשלום באיזו סדרא. בניגוד לפרטיים שחלקם לא מצביע הוא יצביע באופן לעומתי בכל הצבעה.

יש 2 אופציות: ישלם ע"פ השטר הכל בסדר. לא ישלם, הוא מאבד 3,000,000,000 ש"ח ועוד יכול להתבע על רשלנות -> הנושים ט'\ י"ד ו- ט"ו יחפשו קונה אחר לדסק"ש שחולשת לרוחב המשק הישראלי.

זכותו של אלשטיין להציע הצעות - מי שמוכן לקחת חלק מהכסף מוקדם זכותו. מי שלא מוכן שיחזיק עד לפרעון. אלשטיין רוצה לפרוע חצי מסדרא י"ד ולהנפיק סדרא חדשה ארוכה - זכותו - מי שמוכן לקנות ממנו אג"ח שיקנה.

אתם היד החזקה על השולחן ולכן תפסיקו להתפתל וליבב.
שישלם או שיפסיד 3 מיליארד + תביעות.
 
אני רק שאלה למחזיקים

יש לכם איזשהו רציונל להחזיק רק ט' או רק יד' \ טו'? לדעתי גם מי שמעוניין להיות חשוף לסיפור הזה של אלשטיין יעשה בחוכמה אם יחזיק שילוב. ככה מקטינים את החשיפה להתגוששות בין הסדרות. לשים את כל הסכום המוקצה להשקעה זו באחת הסדרות בלבד נראה לי סיכון מיותר ללא הצדקה. דעתכם?
 

yel5

Well-known member
לאחר שהשלמתי את ההמרה (מכירת יד וקניית ט) אסביר למה

בימים האחרונים (וגם היום) מכרתי את כל האחזקה שהיתה לי ב יד ובתמורה קניתי את ט. יד נסחרת ב 72 ואני מאמין שהמחזיקים שלה יקבלו בסופו של דבר את הפארי, פשוט בגלל השעבוד של מניות דסקש. כדי להגיע לפארי עליה לעלות ב 39% (100/72-1). אם במקום להחזיק את יד אמכור אותה ואקנה את ט בשער 32, אז עם אותה תשואה (39%) אגיע לשער 44 (1.39*32). כעת נשאלת השאלה האם ההמרה היתה כדאית, כלומר האם אגח ט תיפרע מעל או מתחת לשער 44? אם היא תיפרע מתחת ל 44 אז כל מהלך החלפת יד ב ט היה הפסדי ולא כדאי. אם היא תיפרע מעל ל 44 אז כל מהלך החלפת יד ב ט היה רווחי וכדאי. אני מעריך שעבור אגח ט אלשטיין יציע לנו 50-80 אג'. אין לי שום ביסוס לכך, אך אם הפארי הוא 123.7 סביר שיציע לפחות חצי מכך. בנוסף, מכיוון שהוא מאמין מאוד באידיבי הוא יותר לחיץ לשלם מחיר גבוה יותר. ולבסוף, הוא לא ירצה לקבל איומי העמדה לפרעון מיידי (סיפור דלק מאוד טרי) ולסכן שליטתו. ולא הזכרתי את השקעתו - קרוב ל- 3 מיליארד. הסתיגות חשובה אחת. גם אם אני מכניס גם את אלמנט המיסוי (עדיפות לאגח יד), עדיין אני מאמין במהלך.
 
למעלה