סטרווד ווסט: שימו לב שהעמדה לפרעון מיידי מחולקת

  • פותח הנושא yel5
  • פורסם בתאריך

yel5

Well-known member
סטרווד ווסט: שימו לב שהעמדה לפרעון מיידי מחולקת

ל- 2 הצבעות מותנות: 1. הצבעה ראשונה היא פשוט האם להעמיד לפרעון מיידי. 2. רק אם הצבעה 1 הנ"ל חיובית, יש כאן 2 אפשרויות. הצבעה "כן" תגרום שהעמדה לפרעון מיידי תיכנס לתוקף בעוד 10 ימים. הצבעה "לא" משמעה שהעמדה לפרעון מיידי תיכנס לתוקף מיידי (ללא המתנה). ההצבעה היא עד יום ב 25.05.20 בשעה 16:00. ל- 2 ההצבעות נדרש רוב מינימלי שח 50%. אם הבנתי נכון, הסיבה שהוסיפו את הצבעה 2 היא לאפשר לנושים להחליט אם להעניק לחברות המציעות (כולל סטרווד) תוספת של עוד 10 ימים לשיפור הצעות. אישית, עדיין מתלבט אך הצבעתי פעמיים כן לאור השחיקה הרצופה והכואבת בהכנסות, ב NOI, בשווי הנכסים שמביא לעליית LTV. כמובן שם החברה תציע הצעה עם תקווה ואופק שיקום - אשנה הצבעתי
 

jsphs

Well-known member
לדעתי, טרם הקורונה השווי של הקניונים קרוב מאוד לחוב המבוטח
לאחר הקורונה מתחת לשווי החוב.

מה שראינו הוא הפחתת שווי הולכת וגוברת מרגע ההנפקה.

סטארווד, פיחתה את הקניונים שנה אחר שנה עד שהגענו למצב בו אי אפשר למשוך תזרים מחברות הנכס בשנה האחרונה. בשנה הראשונה בעלת המניות משכה דוידנד.

למעשה, הכל מצביע על דוחות מבושלים מהרגע הראשון (כמובן לכאורה).

עוד קודם לזמני הקורונה האג"ח נסחר ב- 30אג מה שאומר שהשוק לא האמין לכל המצגים של החברה שדברו על מאות מיליוני $ הון עצמי.

כעת, האלמנט הקריטי הוא אלמנט הזמן - ככל שחולף הזמן וככל שנתחיל לצאת לחיים נורמאליים הסבלנות של נושי החוב המבוטח הולכת ופוחתת תאר לך שהם מקבלים הצעה למכור את הקניונים ב- 100% משווי החוב - באותו רגע אתה תראה דרישה לפרעון מיידי ופנייה לביהמ"ש בארה"ב.

את אלמנט הזמן מורחת החברה מזה כ- 3 חודשים - פשוט כי המשאב הזה הוא על חשבון נושי האג"ח בדיוק כפי שתשובה מרח את נושי האג"ח כל עוד לא אלצו אותו לעשות מעשה. בניגוד לתשובה, סטארווד כנראה שמחה להפטר מהחברה הזאת ומבחינתה בנזק מינימאלי.

מצב בו החוב המבוטח לוקח את הקניונים והם מצליחים לנפנף את נושי האג"ח הוא המצב האידאלי.

אלמנט הזמן יתכן ויעזור להם להחליט האם הם יפעלו לנסות להציל את העסק וזה דורש כסף - הרבה כסף. או שהם מרימים ידיים.

בינתיים, 4 גופים בארה"ב שמעו שבישראל המוסדיים הם פראיירים - וכעת מציעים שותפות מוזרה בה הם שותפים ל- 50-75% מהסכוי אל מול 0 סכון מצידם.
הם למעשה אומרים: אתם מטומטמים, אתם לא יודעים לנהל את העסקים הללו, אנחנו יודעים להתנהל מול מלווים בארה"ב ומול שוכרים ולכן אין לכם ברירה אלא לשכור אותנו בתנאים שלנו.

אם העסק יצליח, אנחנו נהנה מ- 50-50% מהרווחים. אם יכשל הפסדתם הכל.

ואני שואל את עצמי, האם אין אנשים שכירים בארה"ב שעבדו בסוג המשרות הללו שיהיו מוכנים לנהל את העסקים הללו בארה"ב? האם אין אנשים מתחום ה- retail שעבדו מול בנקים, מול שוכרים? מול תחזוקה? מול חברות בטוח?

אני מאמין שיש ויש בטח בשיא המיתון.

את הטיפול בבנקים אפשר לנהל מישראל ע"י הנאמן בטח אם מתכוונים להשתמש בכספים שהם מחוץ לחברת הנכס וכופר והחזרת דוידנד שנמשך + ערבות חלקית שקיימת מצד החברה האם.

מסיבה שאני לא מבין, אין קשר בין הנציגות לחוב המבוטח ואני לא מבין למה הקשר הזה לא נוצר? האם שמות המלווים לא ידועים? האם אי אפשר להרים טלפון לארה"ב ולהתחיל לייצר קשרי עבודה? אפשר לאמר: "אני הנאמן של אגרות החוב סטארווד שקבלו דרוג CC" - יש לנו האפשרות להעמיד את החוב לפרעון מיידי אבל לפני כן הייתי רוצה לתאם איתכם מהלכים. יש לנו כסף ברמת התאגיד, ויש לנו כספים ברמת הנכסים. למעשה, אנחנו שותפים. אנחנו מתנגדים לעצירת התשלומים שסטארווד הפעילה כלפיכם והיינו רוצים לשלם לכל הפחות את הריבית שלא שולמה. כמו כן, בעקבות הקורונה יהיו בעיות בשנה הקרובה של חנויות עוגן, שוכרים שיעזבו, ירידה בשכירות.

המצב לא מאפשר לממש במחיר הוגן איזה קניון כעת.

עלינו to restructure את כל מבנה החוב הן כלפיכם והן כלפינו כשאפשרי שנפעל להרמת כל החוב בהון.

בשביל לקיים שיחה מהסוג הזה הנושים לא זקוקים לסטארווד או לרשותה.

כמובן שזה מוציא את סטארווד מהתמונה ולאחר מכן היא תעמוד לשלל תביעות שהן יקרות (לנושי האג"ח) לנהל בארה"ב.

אם כל זה יקרה, בכל קניון צריך להביא עובד\ת שכיר\ה מהתחום שינהל את הקניון, שישלוט בכל מבנה ההוצאות, שיטפל בניקיון, באבטחה, בבטוח, בגביה,... בתמהיל השוכרים בקניון, באטרקציות המקומיות שמתאימות לאוכלוסיה שהקניון משרת - לשלם שכר בסיס מצויין ובונוסים על הצלחה.
בשביל לנהל צוות של אבטחה, ניקיון ועובד תחזוקה לא צריך חברות תווך בין העובד לקניון אלא הקניון יכול לשכור אותם אישית.

האופציה השניה היא שסטארווד לא תרים ידיים, לא תשלם כופר, לא תעמוד מול ערבות לחלק מהחוב המבוטח, לא תחזיר דוידנד, לא תעמוד מול תביעות אלא שתכניס כמה עשרות מיליוני $ לתוך החברה על מנת להבריא אותה.

לדעתי, טוב שמעמידים את סטארווד מול 2 מסלולים: הרמת ידיים + כופר \ תביעות או הסדר - החלטה שלהם והזמן קצר.
 

aeonf

New member
ניתוח מדויק

רק שניהול קניונים ועוד במקומות גאוגרפים מרוחקים בארה"ב זה לא עבודה לשכיר, יש חברות יעודיות שזה כל מה שהם עושות, ככה זה עובד בארה"ב (OPERATORS), לחברות האלה צריך או לשלם בעזרת ריטיינר קבוע או באחוזים מהפדיון. ברור שלכל קניון יש גם חברת ניהול IN HOUSE בדיוק כמו בכל קניון בארץ אבל חייבים גם מישהו מעליהם כדי לפקח ולקבל החלטות ניהוליות והוניות. &nbsp תביעות: אל תשלה את עצמך, עילות התביעה שלך הם די הזויות וגם אם כן מי ינהל את התביעות ומי ישלם לעו"ד? אתה מדבר על עלויות עתק ומשפטים שימשכו שנים, אם בכלל לא ידחו על הסף, אתה בעצם מציע הרמת מסך. &nbsp עשרות מיליוני דולרים ממש לא יספיקו להבראה פה, צריך מאות מיליונים וגם זה בכלל לא בטוח שיספיק, במולים CLASS B וC מדובר על חיות בגסיסה. מוזמן לבדוק את CBL וWPG. אפילו הקניונים A CLASS אוכלים חרא. &nbsp
 

yel5

Well-known member
מישהו יכול להסביר את הפער בשווי הנכסים (7 הקניונים). בהערכת

השווי האחרונה שהחברה פירסמה ונכונה ל 31.12.19 נקבע שווי של 1,441M$. באסיפת האגח האחרונה, אחד המציעים אמד את הנכסים בשווי 600M$ לפני הקורונה ו- 500M$ אחרי הקורונה. יתרת ההלוואות היא סביב 780M$. אני יכול להבין שאולי האומדן של המציע מוטה עקב אינטרס שלו. גם אם נוסיף 50% לאומדן שלו נקבל 750M$ שהם עדיין רק 50% מהאומדן שהחברה פירסמה - 1,440M$. מתעוררות כמה שאלות: עד כמה החברה שפירסמה את השווי אמורה לגבות אותו ולהיות אחראית לסבירות שלו? אם היא פירסמה שהשווי הוא 1440, האם ניתן לתבוע על רשלנות אם שווי השוק הוא חצי מכך? יתכן שסטרווד תמסור לנושים את הנכסים (או מניות החברה) בחפץ לב ובתוספת פיצוי של כמה מיליוני $. כרגע ישנם 2 תרחשים: א. תרחיש מכירה. אם שווי הנכסים עולה על יתרת ההלוואות. אם ששוויים נופל מיתרת ההלוואות, ובעצם הנכסים חסרי ערך עבורם, כדאי להם לבחור באפשרות ב. ב. תרחיש הפעלה. נושי האגח יפעילו את הקניונים באמצעות חברת ניהול. התקווה היא שההפעלה תניב רווח וכן תשביח את ערך הקניונים עד למכירתם בשווי העולה על יתרת ההלוואה.
 

jsphs

Well-known member
לפני שאתה מפעיל את הקניונים אתה חייב שקט תעשייתי מהחובהמבוטח
מה שקורה כרגע הוא שהחברה חדלת פרעון או לכל הפחות על סיפה של חדלות הפרעון.

יש חוב מבוטח שמקיים שיחות עם ההנהלה - כאשר החברה אינה סובלנטית.

אני אומר לא חשוב מה הפתרון אתה חייב לדבר ולקבל הסכמות של החוב המבוטח.

ולכן, חובה היה כבר לפני חודש צורך דחוף להתנהל מול המלווים בלי החברה שמייצגת את האינטרס של בעלי המניות ששונה להחלוטין מהאינטרס של הנושים הלא מבוטחים.
 

jsphs

Well-known member
סטרווד כבר נתבע בארץ וטענה שהיא סובלנטית
אתה יכול לנהל חלק מהתביעות בארץ.

מי שחתם על הדוחות הכספיים שלהם ומי שנתן להם דירוג חוב יכול לעמוד לתביעה על רשלנות מקצועית.

לגבי B או C class תשנה יעוד. תבנה אטרקציות כמו מזון זול ומהיר או הופעות או שעורי זומבה - כל מה שיביא טרפיק לקניון - זה שבאמריקה עובדים באופן מסויים אתה יכול לעבוד אחרת. יש לך בסה"כ 7 קניונים שאתה תפקח עליהם ולכל קניון שיהיה איש אמונך.
 

aeonf

New member
2 בעיות עיקריות

1. אתה לא יכול להפוך קניון בשיטהול אמריקה לקניון בברלי הילס, אתה יכול לשדרג אולי את הקניון אבל לא את כמות האוכלוסיה מסביב, כמה קניונים אחרים יש בנוסך לשלח ומה יכולת ההשתכרות של הסובבים. 2. לשנות יעוד עולה הרבה כסף והרבה זמן, תבדוק בדוחות הציבוריים של המתחרים, לחברה אין כסף ואין יכולת לגייס כסף, מי יממן את השיפוצים הנ"ל?
 

jsphs

Well-known member
תעשה מה שאפשר
אף אחד לא מצפה ממנהל מקומי לשפוך עשרות מיליונים בשיפוצים.

אבל אם לצורך הדוגמא הוא מזהה אוכלוסיה מזרח אסיאתית אז לייצר מסעדות אוכל רחוב זולות מאוד אפילו בשטחים הצבוריים על מנת למשוך טראפיק גם אם השכ"ד נמוך.

זה שהמצב גרוע ברור - אחרת לא היינו מגיעים ל- 15אג לשקל+.
 

yel5

Well-known member
אתה לא בונים מגדלים באוויר? אתם מנהלם דיון כאילו נוש האגח

הפכו למשקיעי נדלן. אז הם לא. הם לא בנויים לא להשקעות חדשות ולא לשינויי יעוד. הם מחפשים דרך קצרה ואינטלגנטית למזער נזקים. למשל, העברת הקניונים לחברת ניהול בתאום עם המלווים המובטחים. או למשל מציאת קונה שיגיע להסכמות עם המלווים המובטחים וישלם לנושי האגח סכום שיאפשר להם לבלוע הפסד לא גדול מדי.
 

jsphs

Well-known member
יש כזה משקיע? ואולי החוב המבוטח יקח את הקניונים עד שתמצא כזה
משקיע?

להכנס בנעלי בעלי המניות לא פעולה כיפיית - אבל לא רואה פתרון יותר יעיל להשבת ולו חלק מהחוב.
 

yel5

Well-known member
זכותך להיות פסימי. האופציה האופטימית שלי היא שאם סטרווד

נותנים לנו את המפתחות, נפגשים עם המלווה המובטח כדי לקבל הסכמתו למינוי חברת ניהול. החברה תקבל דמי ניהול בלבד עבור ניהול הקניונים. מכאן, האופרציה יכולה לשגשג או לדעוך כפונקציה של משתנים רבים.
 

aeonf

New member
אני ממליץ לך לקרוא קצת על CARRY COSTS

לדעתי המצב בקניונים הוא שלילי חזק, זה אומר שבתור בעל מניות אתה תאלץ להביא כסף מהבית כל חודש. &nbsp
 

tby1

Active member
תזרים המזומנים בנכסים לא "שלילי חזק"

מתייחסים לנושא כאילו מדובר בארוע מבודד של חברה כושלת. וזה לא המצב - כל הקניונים בדיוק באותה סירה ולכן - 1. הנושים המובטחים ידחו תשלומים , עד סוף השנה בוודאי 2. רשויות מקומיות ידחו / יבטלו מיסים על הנכסים 3. עובדים הוצאו לחל"ת 4 מצמצים הוצאות למינימום הכרחי 5. הממשל הפדרלי יתן סיוע כל אלו מאפשרים לנכסים להיתנהל ללא צורך בהזרמות. מה הנושים של סטרווד מצפים על מנת לתת שקט עד סוף השנה? 1. על חברת הניהול לצמצם את עמלותיה (ב- 50%) עד סוף שנה וכאשר הקניונים מתחילים להיפתח, על מנת לצמצם ההוצאות 2. התחייבות להזרמה לתשלום ריבית למחזיקים , שמירה על רמות המזומנים בחברות הנכס ובחברת האחזקות =הזרמה עפ"י לטובת צמצום החוב ברמת הנכסים 3. משקיף בדרקטוריון
 

jsphs

Well-known member
אני לא פסימי, אלא ראלי
כבר ביום שהאג"ח הונפק היה כאן לכאורה מעשה רמיה.

אם סביב משבר הקורונה הקניונים היו שווים פחות או יותר לחוב המבוטח משהו כאן רימה.

כעת יש לך 2 אופציות:
א) להביא חברת ניהול או לשכור משהו שינהל את הקניון.
ב) האופציה הזאת הרבה יותר זול כי אין middle man. אותו מנהל קניון חייב לשכור צוות אבטחה, צוות ניקיון ואיש תחזוקה לכל קניון. עליו לפעול להגדלת טראפיק בקניון והוא חייב להבין את האוכלוסיה שגרה בסביבת הקניון. לדוגמא הבאתי את הדוגמא של דוכני מזון זולים מזרח אסיאתיים.

רק כדוגמא לפני כ- 20 שנים עבדתי בחברה ששכרה שירותי שמירה. באיזשהו שלב וויתרו על זה. כשמנהל המרכז השיב הוא ענה שהמאבטח היה הוצאה גדולה - עלותו היתה כ-120ש"ח לשעה. כשנשאל אבל הוא מרוויח רק 17ש"ח לשעה התשובה היתה שחברת הניהול לוקחת את השאר.

מנהל מקומי שמבין את האוכלוסיה ואת השוכרים ואת הצוות יעשה עבודה יותר טובה מחברת ניהול כמקובל.

יש לך 7 קניונים לשרת וצריך מנהל לכל אחד ואחד.

לגבי בטוח, בקרה, קשר עם החוב המבוטח תצטרך לעשות זאת מהארץ.

תחסוך את ה- middle man ותרוויח יותר, הרבה יותר.
 

jsphs

Well-known member
אני עובד בחברה שמיזגה לתוכה חברה אמריקאית
אותה חברה היתה רגע לפני פשיטת רגל.

בהחלט עובד ועבדתי עם אנשים מארה"ב. הן פנים אל פנים והן במיילים \ voice.

הן מהחוב המזרחי והן מהמערבי.

בוא נאמר זאת כך, כעת זו אחת החטיבות המצליחות.

שיטות עבודה ישראליות הן לא בהכרח פחות טובות מאמריקאיות.
 
אמריקאים יעבדו בשיטות אמריקאיות

כי זה מה שכתוב ב"ספר" שלהם...כי ככה הדנא שלהם. &nbsp בכל מקרה, אף אחד לא קונה אג"ח כדי לנהל קניון במינסוטה או קנטקי...אפילו שנניח הנחה מופרכת שהוא יכול.
 

aeonf

New member
לא רק שהוא לא יכול, יש לך חוב בכיר בCMBS

אם מישהו חושב שהוא יכול "להסתדר" איתם הוא יגלה מהר מאד אמריקאים חסרי מצפון וסנטימנטים. &nbsp
 
למעלה