ניתוח שווי אגח ט' של אידיבי והתנהלות אלשטיין

rinmat

Active member
ניתוח שווי אגח ט' של אידיבי והתנהלות אלשטיין

לפי הדיווחים אלשטיין הולך להציע לנושי אג''ח ט עד סוף החודש, הצעות שיכללו הזרמות נכסים מזומן וכולל תספורת, בוא נראה כרגע, כמה אג''ח ט שווה במקרה שהמחזיקים לא יקבלו את ההצעה וילכו לפירעון מיידי לא מוסכם, חוב לא מובטח לאג''ח טו (236) אחרי הורדה בטוחת כלל בשווי העכשווי (174) - 62M חוב לא מובטח לאג''ח יד (879) אחרי הורדה בטוחת דסק''ש בשווי העכשווי (484) - 395M חוב לא מובטח לאג''ח ט (912) בניכוי אחזקת דולפין (12) - 900M סה''כ חוב לא מובטח - 1374M - חלק ט' בנכסים לא מובטחים - 66% יתרת נכסים - אידיביג'י - 95 תיירות - 130 מודיעין - 25 מזומן בקופה - 21 יתרת דסק''ש - 92 סה''כ - 363M חלק ט' בנכסים לא מובטחים - 66% - 238M שווי אג''ח ט בפירוק שווה 32 אגורות (לא כולל הוצאות פירוק) אבל אם יהיה שיתוף בין מחזיקי ט לי''ד, וינסו למצוא קונה לדסק''ש ב1.2G שווי ט יגיע ל50 אגורות, מכירה ב1.5G תחזיר 70 אג (הכי סביר) ומכירה ב1.7G תעלה את השווי של ט ל90 אג' לכן רוב השווי של האג''ח נגזר בעצם משווי דסק''ש. ההתנהלות של אלשטיין במקרים קודמים היתה תמיד לחכות לרגע האחרון, לא לעשות צעדים שישפרו את המצב של החברה, בגלל זה הוא לא יקנה אגחים בשוק, הוא לא יבצע החלפה של מניות כלל, ויחכה עם השבחה של החברות הבנות, ובמצב של חברה בסטרס, להציע איזה שהוא הסדר עם תספורת גדולה שבעלי החוב יגידו תודה על מה שנתן, הבעיה של אלשטיין שאם יציע הצעה שבעלי החוב ייראו כמעליבה, הוא עוד עלול לאבד את החברה ולזה הוא לא ייתן יד, לכן מצד הנציגות חייבים להתעקש שאם תהיה תספורת, היא תהיה וולנטרית למי שמעוניין, ובשערים סבירים, בערך 100 מיליון ערך נקוב נקנו מתחת לשער 50 בזמן משבר בקורונה, לכן אלשטיין יכול לתת הצעה ראשונה נמוכה ולקנות אותם. וכמו עם תשובה, לאיים להעמיד את החוב לפרעון מיידי, ולפעול למכרז על נכסי אידיבי בדומה למה שעשו עם אפריקה, או למצוא רוכש שיזרים סכום מהותי לחברה וימשיך במקום אלשטיין, אם לחברה שולית בתוך דסק''ש כמו ישפרו, הציעו 800M, אפשר להציע לנחמיאס שאת הכסף יזרים לאידיבי ויקבל שליטה על כל דסק''ש פלוס שאר נכסי אידיבי, זאת חייבת להיות ההתנהלות של הנציגות והנאמנים. התנהלות כזאת, תוכל לתת החזר של לפחות 90 אגורות בעתיד לט.
 
אהבתי את הפרשנות

ערב טוב 1. הלוואי ונראה את אגח ט בשער 90. הנתוח מעניין מאוד. 2. איננו יודעים מה עומק כיסיו של אלשטיין. יכל לקנות אגח בשערי 13 במהלך מרץ - לא קנה. השמדת ערך מעל מיליארד שח עם מניות כלל (רב עם סלינגר ובנוסף הפסדנו עשרות רבות עם ה swap(. הפסיד שוב לאחרונה שמכר מניות גב ים במחיר נמוך מאוד ועוד. לכן אלשטיין לא צפוי מהמר ומפסיד. הייתי מעדיף התנהגות יותר שקולה מצידו. 3. אידיבי מחוייבת למכור 3.52% ממניות כלל עד ספטמבר. כדאי לקדם מכרז מול מחזיקי אגח ט. גם יפטרו מהמניות וגם יפחיתו את חוב הקבוצה ב 300 מליון שח. בינתיים מניית כלל יורדת ואיתה (שוב) מפספסים הזדמנות נוספת למהלך כלכלי טוב. מאכזב.
 

yel5

Well-known member
ניתוח קצר וקולע. 2 דברים

א. למה יתרת אגח ט בחישוב שלך היא 900M בזמן שבמאיה ובעוד מקומות היא 745M? מה נעשה בהפרש - 155M? ב. לאיים להעמיד לפרעון מיידי כמו עם תשובה? בדלק האיום אפקטיבי בגלל שלחברה נכסים עם שווי. באידיבי השווי בהווה נמוך מאוד. אולי בעתיד... אני כן מסכים שבמקרה של העמדה לפרעון מיידי אלשטיין ילחם על החברה מ- 2 סיבות. השקעתו הכבדה בחברה (כשלעצמה לא אמורה להיות סיבה) ושאלשטיין חושב שאידיבי היא נכס מקודש, ומייחס לו תכונות מאגיות.
 

פי 10 מארס

Well-known member
שמעתי אתכם מספיק ..אודות אלשטיין .. וההתנהלות

איש ישר שמשלם לכם מיליארדים... כבר שנים רבות חבורת עלוקות..מוצצי דם.. נשארו עוד כמה פירורים.. שלא שילם עדיין.. ולשווא תפגעו .. בשמו הטוב.
 
למעלה