דלק קב אגחים: יקבלו שיעבודים ויגוייס הון

  • פותח הנושא yel5
  • פורסם בתאריך

jsphs

Well-known member
ומה יש לך להפסיד?

למה הבנקים קבלו בטחונות נוספים אף ע"פ שהחוב הלא מבוטח באותה נקודת זמן הוא רק רבע מהחוב הלא מבוטח בכללותו? האם בקשו יפה?

או שלחצו ולחצו חזק כולל על חובות אישיים שלא קשורים לחברה דלק קבוצה בע"מ?

אז מה המסקנה המתבקשת?

לא לעשות כלום?

לדעתי, פניית ביהמ"ש להקפאת הליכים היא המוצא האחרון של הנושים הלא מבוטחים כנגד הנושים בדין כדימה שלא כדין.

יש לכם הצעות טובות יותר?

לא לשכוח שיש בטוח נושאי משרה של מאות מיליוני $ שתוקפו עד 30-06-2020 מה שאומר שאם תגישו תביעה כנגד הפוליסה כבר כעת היא תידון גם בעוד שנתיים אם יהיה צורך בכך. רק מבטוחי הדירקטור ונושאי משרה ניתן להפרע בחלק משמעותי מהחוב. לא תעשו כלום ולא בטוח שדלק תחדש את הפוליסה באותו היקף. חברת הבטוח לא פראיירית גם היא מודעת למצב.

מציע לקרוא את דבריו של ד"ר שגב בעניין טאו ובנק לאומי - נא לקרוא בין השורות מה נרמז לגבי בנק לאומי מול בעל השליטה (אם משהו מבין את הדברים אחרת זכותו).

בסופו של יום מאג"ח שלא נשאר בו כלום כי בנק לאומי ממש הכל תוך כדי משבר המשקיעים קבלו 30אג לשקל בדחייה של כמה שנים.

בנק לאומי ובעל השליטה בעבר פתחו את הארנק לא מטוב לב אלא כי כנראה הם ידעו טוב מאוד אילו דברים עלו והעדיפו לשלם הרבה מאוד כסף על מנת להשתיק אותם.

מי שחושב שבנק לאומי ואילן בן דב פילנתרופים - זכותו לחשוב כך.

בסופו של יום, המשקיעים הצליחו לחלץ כסף באיחור של שנים. לו היו פועלים מול בנק לאומי תוך כדי המשבר ולא מאפשרים לממש מניות תוך כדי נפילה היו מקבלים בדיעבד פארי מלא.

בנק לאומי חשב על בנק לאומי ולא על הנושים האחרים.

גם כאן רק לפני כמה ימים בנק לאומי קיבל 200% בטחונות על חשבון חוב גדול בהרבה לא מבוטח שנהיה לא מבוטח אפילו יותר.

באם בזמן אמת בטאו פונים לביהמ"ש, עוצרים מה שניתן גם אם התיק היה נתקע שנתיים במשפטיים - לא היה צריך לעשות כלום כי המניות תקנו בהמשך.

רבותיי, מי שמציע לתת לבנקים לקחת את אשר לקחו לכאורה או הרבה מעבר ללכאורה לא כדין זכותו.
 

cyber101

New member
סביר שיהיה הסדר חוב
זה התרחיש הכי סביר.
חלק מהחוב יומר למניות, תהיה איזה שהיא הזרמה + ויתור על תביעות.
אני חושב ש הוא ימכור את הדלק ישראל ו יפחית את החוב לבנקים ו ישעבד את מה שהם מחזיקים לטובת האגחים.
אני גם חושב שנשמע על זה בזמן הקרוב כך שיהיה עוד זמן להגיש תביעות כדי לקבל מהשהו מביטוח.
מלחמות לא טובות לאף צד ו בתרחיש הזה נראה לי ההחזר הכי גבוה.
 
ל- JSP אתה מוותר על מו"מ ? או שלא הבנתי

אם אתה פונה לבית המשפט אין מו"מ עם החברה
הנאמן להקפאת הליכים מטעם בית המשפט
מגבש הסדר נושים ואין לך הרבה אפשרויות
הנאמן כפוף לבית המשפט של פירוק ופועל מטעמו.
&nbsp
לגבי תביעות נגד נושאי משרה
לא ברור לי איך אתה תובע מישהו
באופן אישי על מאות מיליונים
ויושב איתו למשא ומתן להסדר חוב?
ובו זמנית מנהל איתו מו"מ.
&nbsp
סיכום
אתה בהחלט צודק אם הולכים בנתיב של פירוק
אין חיה כזו פירוק והסדר חוב בו זמנית.
&nbsp
כפי שכתבתי מעלה הסיכוי לפירוק קטן מאוד לדעתי
אני מעריך שיהיה הסדר חוב ולכן בו יש למקד את הדיון
דעתי
 

jsphs

Well-known member
שמעון, המלחמה היא המשך המדיניות בכלים אחרים

ביהמ"ש יכול לא לאשר הקפאת הליכים.

החברה חייבת להגיב על הפניה ולהגיב האם היא תעמוד בהתחיבויותיה או לאו.
תחת לוח הזמנים של ביהמ"ש יכולים בעלי המניות להגיב שהם יכניסו נכסים נוספים ולכן הבקשה מיותרת. תחת הבקשה בדגש שתשובה שעבד את מניות דלק קבוצה לפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי הם יבינו שיש להם מה להפסיד והרבה - אולי קבלו שעבודים מצד הנכסים אבל הם יפסידו מצד הלוואת בעלי המניות.

הבקשה יכולה לכלול בקשה לביהמ"ש להורות על הבנקים לפרט איזה שעבודים ואיזה כספים הם קבלו בחצי השנה האחרונה.

אני לא רואה מה יש לך להפסיד.
בלי קשר לאישור הבקשה - טוב שיהיה לך הנתונים מתי שועבד מה. מתי קבלו מכספים ולמה.

מבחינתי, עצם עצירת המפולת, עצירת השעבודים ואולי אף החזרתם - יתכן מאוד שעוד כמה שנים הפתרון יהיה פשוט - אין בעיה.

אנחנו במשבר בורסות בינלאומי, מטבע הדברים, בזמן משבר הכל נופל, תחת הקפאת הליכים הנכסים של חברת האחזקות יכולים לתקן. אין איזה יכולות תפעוליות לחברה ואם הם משעבדים הכל לבנקים ללא גלוי, אם הם מרוקנים את הקופה אני לא רואה שקצין ביהמ"ש יעשה עבודה פחות טובה מבחינת בעלי האג"ח.

הבנקים, מייצרים נזק במקום בו האינטרס של כולם הוא לתת לזמן לעשות את שלו. והם צודקים אם קצת לחץ והם מקבלים 200% שעבוד מהיום למחר או חוב לעוד שנה ובטחונות של 300% מאפשר להם לממש את המניות באיזה מחיר שהם רוצים, למי שהם רוצים - אז הם צודקים.

השאלה היא האם נושי האג"ח מוכנים שישתינו עליהם והם יקראו שזה גשם?

כאשר אני תובע משהו, ואני מבהיר לו שאם הוא יגיע להסדר שמקובל עלי אני אתבע רק את גובה הפוליסה ולא מעבר - יש לנתבע אינטרס לשתף איתך פעולה.
 
ל- JSP אתה מציע תרופה למישהו בריא

בכל שטר נאמנות חייבת החברה למסור מידע, כל מידע לנאמן האג"ח
גם ובעיקר מידע לא פומבי. הפרה של תנאי זה = עילה לפירעון מידי
בכל אופן במקרה של סירוב לתת מידע לנאמן האג"ח הוא יכול
לפנות לבית משפט ל א לבית משפט של פירוקים וזה ללא קשר
למצב החברה. (ראה לדוגמא מהזמן האחרון - חברת סטארווד)
&nbsp
לעניין תביעות נגד נושאי משרה
התרחיש שאתה מציע נדיר ולא קל
והוא תוצאה של פשרה במשפט ארוך וקשה.
ניראה לך שקל להוציא כסף מחברת ביטוח?
&nbsp
סיכום
לצערינו המשקיעים הפרטיים לא קובעים בדרך כלל
והקו שאתה מציע חריג ולא מעשי.
כפי שכתבתי הנתיב שיבחרו המחזיקים יהיה אחר
בהסתברות גבוהה ויחתור למיצוי זכויותיהם מתוך
הבנת כוחם האמיתי של המחזיקים. (המצב בקנטים. . .)
&nbsp
 

jsphs

Well-known member
שמעון. מה חידשת?

קשה להוציא כסף מחברת הבטוח - מה חדש בזה?

במקרה שהתיק מגיע לביהמ"ש והנושים יכולים להראות נזק שנגרם להם ביהמ"ש יכול להורות על תשלום הפוליסה ואף מעבר.

אז מה היה לנו?
א) דוידנדים שנמשכו.
ב) שעבוד כל מה שזז לבנקים.
ג) פירוק קופה של כמיליארד ש"ח בתוך כרבעון.
ד) רכש של מניות ואג"ח במחירים גבוהים רגע לפני המפולת.
ה) נושי האג"ח נותרו עם חוב עצום ללא בטחונות ובו בזמן הבנקים שלהם החוב קטן יותר קבלו שעבודים ב- 200% ו- 300% -- אם זו לא העדפת נושים קרי חיזוק בטחונות רגע לפני חדלות הפרעון - מה זו העדפת נושים אסורה?

הבנקים וחברות הבטוח יכולות לטעון שלל טענות בסופו של יום יש בטוח דירקטורים של מאות מיליוני $, יש אפשרות לדרוש החזרת דוידנדים ואם הבנקים קבלו את הדוידנדים מאת בעל השליטה גם על נקודה זו יש לתת את הדעת. יש אפשרות לדרוש החזרת כספים ומניות חופשיות.

כמובן הכל באישור ביהמ"ש.

שמעון, אתה תמיד שלילי, האם במשבר האחרון השקעת באיזה אג"ח או השקעה?
בשנים האחרונות כל מה שאתה כותב הוא השבתת שמחות.
שוק ההון הוא מקום לאנשים ריאלים אבל גם אופטימים.

תוכל לספר לנו במה אתה מושקע? מתי קנית?

כי לספר לנו על בעיות באג"ח זבל אנחנו יוכלים בעצמינו.

אתה חושב שאנחנו לא מבינים שהבנקים חילצו לעצמם את כל מה שיש בדלק על חשבון האג"ח? אנחנו מבינים טוב מאוד. האם אנחנו בוודאות נוכל לקבל פס"ד בנידון? לא בטוחים.

חג שמח.
 
ל- JSP הנושא הוא טקטיקה עדיפה למחזיקי דלק קבוצה

מדבריך אני מבין שישנן עילות תביעה
טובות נגד נושאי משרה בדלק קבוצה
ושלדעתך סיכויי התביעה טובים.
אינני מתנגד לדבריך ויש בהם טעם רב
אבל
אני טוען שהנושא לא על הפרק
ושאין רוב בין המחזיקים להגשת תביעה כאמור.
&nbsp
לגבי פילוסופית ההשקעה שלי באג"ח זבל
א. אני לא הנושא
ב. זה לא נושא השרשור הזה (דלק קבוצה)
&nbsp
חג שמח
 
לעניי עירך - לא מתחיל מו"מ ללא מסמך איסור דיספוזיציה

זה כמעט אוטומטי כצעד ראשון של היועץ המשפטי של המחזיקים
 

dw2322

New member
גם אני מוכן לגרייס של שנה שנתיים אבל...

בשביל התרומה שלי להבראת החברה אני מבקש שגם בעלי המניות, ובפרט תשובה, יתרום.

זה יכול להיות הנפקת אקוויטי (שאפשר שתעשה גם בשווי כפול מש"ש נוכחי ומי שרוצה ישתתף ומי שלא לא, אם תשובה שם כסף אין לי בעיה עם זה) או לשעבד נכסים מחוץ לפירמה, ובפרט אלעד קנדה.

זה כדאי גם לתשובה כי הוא יהיה נהנה מרכזי מהעלאת ערך האקוויטי, שהתרסק בגלל קריסת האגחים. המניה תעלה יותר חזק מהאגחים, ואין לי בעיה עם זה, לגמרי מפרגן לו, אבל בבקשה אם מבקשים ממני להכנס מתחת לאלונקה אז בבקשה שגם תשובה יכנס ושלא רק יסתכל עלי מבחוץ.
 
ל- DW ומה עם הגנה על זכויות המחזיקים?

ומה עם העדפת נושים לטובת הבנקים?
ומה עם רשלנות ההנהלה בניהול עסקי החברה?
&nbsp
אני שמח מאוד שאתה מבין עניין
&nbsp
חג שמח
 
ל- DW הייתי ציני המחמאה אמיתית

אתה בהחלט מבין עניין
ומלא ברעיונות ששווה לדון עליהם כאן בפורום
&nbsp
לעצם העניין
ברוב המקרים תוצאת ההסדר גידול משמעותי
בהון עצמי של החברה בין לילה עם אישור ההסדר בבית
המשפט לכן כל הרעיונות על שינויי לוח הסילוקין
(פרישה, גרייס וכו') הסיכוי שלהם במקרה של דלק קבוצה
קטן מהסיכוי שתהיה תיספורת.
דעתי
חג שמח
&nbsp
 

gili667

Member
אין שום הגיון ושום הצדקה לתת לתשובה ודלק גרייס

יש להם בעית תשלומים? שיגיסו הון בזכויות וישלמו
&nbsp
תיתן להם גריס כל הסיכון עליך , נחמד לצפות להתאוששות אך המצב יכול גם להתדרדר , הקורונה לא עוזרת לשיפור המצב, חוזים יכולים להפתח ועוד
&nbsp
בזמן שאתה תיתן גרייס לדלק כל הנושים האחרים ישעבדו עוד נכסים של דלק ותשאר קרח מכאן ומכאן
&nbsp
כרגע לדלק יש רק 125 מיליון בקופה , זה לא מספיק לשלם חובות השנה
&nbsp
לא יכולם לשלם חובות? המניות כולן שיעברו לבעלי האגחים , ובהיותן שוות אפס מאופס בעלי האגחים ישארו עם מלוא החוב
&nbsp
אם לתשובה יש רעיונות אחרים שיציע - התפקיד שלו הוא לפתור את בעיות דלק , לא התפקיד של האגחים
 
למעלה