אסטרטגיית אלשטיין

מצב
הנושא נעול.
אסטרטגיית אלשטיין

אסטרטגיית אלשטיין

1. אין כוונה למזג את נכסים ובנין עם דסק"ש (כפי שחשב אורי טל טנא) בשל פער התשואות באג"חים ושעבודים שיצטרכו לתת לנושי נכסים ובנין (נושא מורכב). הפיתרון- בעלי מניות נכסים ובנין (דסק"ש או דסק"ש/ציבור) יקבלו הטבה לרכוש את גב ים מנכסים ובנין לפי שווי מאזני ולא לפי שווי שוק (שווי השוק גבוה ב- 70% מהשווי המאזני). כך דסק"ש תחזיק ישירות בגב ים ובנכסים ובנין ונפתרה הבעיה. חשיבה יצירתית ויפה. דסק"ש תהפוך להיות חברה עם דגש על נדל"ן מניב (תחום המומחיות של אלשטיין).
2. ישראייר- אידיבי רוצה להרוויח את חודשי הקיץ והחגים החזקים של ישראייר (יניבו רווחים ותזרים חזק) ולכן תמכור את ישראייר רק לקראת סוף שנה.
3. החוליות החלשות כיום שהן סלקום וכלל ביטוח נמצאות בתהליך הבראה מתקדם. סלקום צפויה להתחיל להראות איזון ותוצאות יותר טובות לאור ייעול שעברה ועוברת (וזה לפני רגולציה אוהדת שצפויה ממשרד התקשורת) וגם בכלל ביטוח נעשים תהליכים טובים שלוקחים אותה לכיוון טוב לאחר הניהול הכושל של איזי כהן (תשואות משופרות מאוד בקופות, שיווק אגרסיבי והגדלת נתחי פעילות).
4. אלשטיין אמור ביולי להערכתי לקבל אינדיקציה או היתר בכלל ביטוח. הוא שם את כל יהבו בנושא וכנראה קיבל הבטחה שאם יעמוד בכללים היבשים אז לא ימנעו ממנו היתר (כמו שאכן הוא ראוי לאור השקעתו העצומה בישראל). אם יקבל היתר אז כלל ביטוח תימכר לדסק"ש/אירסה או שילוב ביניהן ובעיות אידיבי נפתרו והאג"חים בדרך לפארי. יצטרכו בדסק"ש למכור נכסים מסוימיים או חלקם כדי לא להיחשב תאגיד ריאלי וגם כך יצטרכו למכור כדי לממן את רכישת כלל ביטוח (לאור התזרים שדסק"ש תוציא על רכישת נכסים ובנין בהצעת רכש+ רכישת גב ים לאחר מכן לפי שווי מאזני ). עדיין יהיה אפשר להחזיק את נכסים ובנין אבל אולי למכור את גב ים כדוגמה. אם אלשטיין מקבל אינדיקציה שלילית הוא מיד מוציא את כלל ביטוח למכירת שליטה עם פרמיית שליטה נדיבה לצד ג' או אולי לארקין וגם אז נפתרו בעיות אידיבי והאג"חים יגיעו לפארי.

בסופו של דבר דסק"ש נמצאת ברה ארגון שיסייע לה לקבל החזקות מניבות וחזקות מצד אחד ולא להגדיל מינוף מצד שני. יש הרבה חשיבה מאחורי הקלעים (אני מניח של אבן גיזה ולא של שולם לפידות). דסק"ש תיראה בעוד מספר חודשים אחרת לגמרי וזה יהיה שינוי לטובה.
ההגעה לחוף מבטחים מבחינת נושי אידיבי טמון גם בתהליכים הטובים שצפויים בדסק"ש אבל בעיקר במכירה טובה של כלל ביטוח עם פרמיית שליטה (לאלשטיין או לצד ג') . מכירה של 70% מהון עצמי של כלל ביטוח תספיק לצורך כיסוי החוב והגעה לפארי אך הציפייה היא לפחות ל- 80% מההון העצמי של כלל ביטוח. הרבה יותר קל למכור שליטה ב- 37% החזקות של כלל ביטוח מאשר 55% כפי שהיה .
כל האמור הינו על דעתי בלבד .
גילוי נאות- מחזיק את אג"חים ט' ו- יד' ומאוד מאמין בהם.
אציין כי אלשטיין עשה טעות חמורה בכך שלא הוציא את כלל ביטוח למכירה לגורם מערבי כבר לפני שנים והיה אמור לקבל לפחות 90% מהון עצמי של כלל ביטוח (לפי פרסומי תקשורת לגבי הצעות שקיבל לדוגמה מקרן אקסין ההולנדית) ולחסוך עלויות מימון באידיבי. אבל על הטעות הזו הוא היחיד ששילם ומשלם ע"י הזרמת הון עצום . עד כה ולדעתי גם בעתיד אידיבי תמלא את מלוא התחיבויותיה לנושים ללא שום הסדר ומתי שלא תהיה ברירה אלשטיין ידאג לתזרים. כאמור אני מקווה בשבילו שיקבל היתר שליטה כי זה החלום שלו אבל כנושה חוב לא ממש מעניין אותי אם ימכור לעצמו או לצד ג' ובלבד שנקבל מחיר שיבטיח ללא קושי את תשלום האג"חים והגעה לפארי עוד בשנה זו. אני מניח שבקרוב יופעל לחץ על ידי נאמני האג"חים לקבל תזרים מאלשטיין על חשבון מכירת כלל ביטוח כדי לתת את ההסכמה להמשיך בכיוון של קבלת היתר. במקביל אני מקווה שמר ברקת נמצא בשלבי סיום של הבדיקות. למיטב הבנתי אלשטיין חשף לברקת את כל המידע שצריך על מנת שיוכל לקבל החלטה בהקדם כך שגם אם ההחלטה תהיה שלילית אז תהיה שהות למכור את כלל ביטוח לצד ג' לפני סוף שנה כדי להימנע ממכירה של נתח נוסף של ככל ביטוח בינואר 2020 ללא פרמיית שליטה.
 
בנוסף שווי נכסי אידיבי כיום מאוזן- להלן הסבר

אסטרטגיית אלשטיין

1. אין כוונה למזג את נכסים ובנין עם דסק"ש (כפי שחשב אורי טל טנא) בשל פער התשואות באג"חים ושעבודים שיצטרכו לתת לנושי נכסים ובנין (נושא מורכב). הפיתרון- בעלי מניות נכסים ובנין (דסק"ש או דסק"ש/ציבור) יקבלו הטבה לרכוש את גב ים מנכסים ובנין לפי שווי מאזני ולא לפי שווי שוק (שווי השוק גבוה ב- 70% מהשווי המאזני). כך דסק"ש תחזיק ישירות בגב ים ובנכסים ובנין ונפתרה הבעיה. חשיבה יצירתית ויפה. דסק"ש תהפוך להיות חברה עם דגש על נדל"ן מניב (תחום המומחיות של אלשטיין).
2. ישראייר- אידיבי רוצה להרוויח את חודשי הקיץ והחגים החזקים של ישראייר (יניבו רווחים ותזרים חזק) ולכן תמכור את ישראייר רק לקראת סוף שנה.
3. החוליות החלשות כיום שהן סלקום וכלל ביטוח נמצאות בתהליך הבראה מתקדם. סלקום צפויה להתחיל להראות איזון ותוצאות יותר טובות לאור ייעול שעברה ועוברת (וזה לפני רגולציה אוהדת שצפויה ממשרד התקשורת) וגם בכלל ביטוח נעשים תהליכים טובים שלוקחים אותה לכיוון טוב לאחר הניהול הכושל של איזי כהן (תשואות משופרות מאוד בקופות, שיווק אגרסיבי והגדלת נתחי פעילות).
4. אלשטיין אמור ביולי להערכתי לקבל אינדיקציה או היתר בכלל ביטוח. הוא שם את כל יהבו בנושא וכנראה קיבל הבטחה שאם יעמוד בכללים היבשים אז לא ימנעו ממנו היתר (כמו שאכן הוא ראוי לאור השקעתו העצומה בישראל). אם יקבל היתר אז כלל ביטוח תימכר לדסק"ש/אירסה או שילוב ביניהן ובעיות אידיבי נפתרו והאג"חים בדרך לפארי. יצטרכו בדסק"ש למכור נכסים מסוימיים או חלקם כדי לא להיחשב תאגיד ריאלי וגם כך יצטרכו למכור כדי לממן את רכישת כלל ביטוח (לאור התזרים שדסק"ש תוציא על רכישת נכסים ובנין בהצעת רכש+ רכישת גב ים לאחר מכן לפי שווי מאזני ). עדיין יהיה אפשר להחזיק את נכסים ובנין אבל אולי למכור את גב ים כדוגמה. אם אלשטיין מקבל אינדיקציה שלילית הוא מיד מוציא את כלל ביטוח למכירת שליטה עם פרמיית שליטה נדיבה לצד ג' או אולי לארקין וגם אז נפתרו בעיות אידיבי והאג"חים יגיעו לפארי.

בסופו של דבר דסק"ש נמצאת ברה ארגון שיסייע לה לקבל החזקות מניבות וחזקות מצד אחד ולא להגדיל מינוף מצד שני. יש הרבה חשיבה מאחורי הקלעים (אני מניח של אבן גיזה ולא של שולם לפידות). דסק"ש תיראה בעוד מספר חודשים אחרת לגמרי וזה יהיה שינוי לטובה.
ההגעה לחוף מבטחים מבחינת נושי אידיבי טמון גם בתהליכים הטובים שצפויים בדסק"ש אבל בעיקר במכירה טובה של כלל ביטוח עם פרמיית שליטה (לאלשטיין או לצד ג') . מכירה של 70% מהון עצמי של כלל ביטוח תספיק לצורך כיסוי החוב והגעה לפארי אך הציפייה היא לפחות ל- 80% מההון העצמי של כלל ביטוח. הרבה יותר קל למכור שליטה ב- 37% החזקות של כלל ביטוח מאשר 55% כפי שהיה .
כל האמור הינו על דעתי בלבד .
גילוי נאות- מחזיק את אג"חים ט' ו- יד' ומאוד מאמין בהם.
אציין כי אלשטיין עשה טעות חמורה בכך שלא הוציא את כלל ביטוח למכירה לגורם מערבי כבר לפני שנים והיה אמור לקבל לפחות 90% מהון עצמי של כלל ביטוח (לפי פרסומי תקשורת לגבי הצעות שקיבל לדוגמה מקרן אקסין ההולנדית) ולחסוך עלויות מימון באידיבי. אבל על הטעות הזו הוא היחיד ששילם ומשלם ע"י הזרמת הון עצום . עד כה ולדעתי גם בעתיד אידיבי תמלא את מלוא התחיבויותיה לנושים ללא שום הסדר ומתי שלא תהיה ברירה אלשטיין ידאג לתזרים. כאמור אני מקווה בשבילו שיקבל היתר שליטה כי זה החלום שלו אבל כנושה חוב לא ממש מעניין אותי אם ימכור לעצמו או לצד ג' ובלבד שנקבל מחיר שיבטיח ללא קושי את תשלום האג"חים והגעה לפארי עוד בשנה זו. אני מניח שבקרוב יופעל לחץ על ידי נאמני האג"חים לקבל תזרים מאלשטיין על חשבון מכירת כלל ביטוח כדי לתת את ההסכמה להמשיך בכיוון של קבלת היתר. במקביל אני מקווה שמר ברקת נמצא בשלבי סיום של הבדיקות. למיטב הבנתי אלשטיין חשף לברקת את כל המידע שצריך על מנת שיוכל לקבל החלטה בהקדם כך שגם אם ההחלטה תהיה שלילית אז תהיה שהות למכור את כלל ביטוח לצד ג' לפני סוף שנה כדי להימנע ממכירה של נתח נוסף של ככל ביטוח בינואר 2020 ללא פרמיית שליטה.
בנוסף שווי נכסי אידיבי כיום מאוזן- להלן הסבר
אורי טל טנא לקח את שווי דסק"ש לפי שווי שוק שלא מייצג דבר לאור הסחירות הנמוכה שם (אין כמעט ציבור).
יש לקחת את דסק"ש לפי שווי נכסי ולא שווי שוק. בשווי הנכסי אורי טל טנא (ואני מעריך מאוד את האיש) הפחית 200 מילון ש"ח על היוון עלויות מטה. להערכתי בעת מכירת של דסק"ש לקונה לא תהיה הפחתה של עלויות מטה כי הקונה רואה לנגד עינו אפשרות גם של מכירת ההחזקות של דסק"ש באופן מיידי ללא המשך החזקת דסק"ש.
אם נתייחס לדסק"ש לפי שווי נכסי ללא הפחתה של 200 מיליון על היוון הוצאות הנהל וכלליות אז שווי נכסי אידיבי הוא אפס (וזה אומר פארי לאג"חים כמובן עם סיכון גבוה). לכן מכירת כלל ביטוח עם פרמיית שליטה היא זו שתמצב את החברה לשווי חיובי מובהק ועם תזרים שבאמצעותו תרכוש את האג"חים בבורסה עד ההגעה לפארי ואף מעבר לזה.
 

yuval7070

New member
תודה על הסקירה. נדע בקרוב אם זה הולך לכיוון הזה.

בנוסף שווי נכסי אידיבי כיום מאוזן- להלן הסבר
אורי טל טנא לקח את שווי דסק"ש לפי שווי שוק שלא מייצג דבר לאור הסחירות הנמוכה שם (אין כמעט ציבור).
יש לקחת את דסק"ש לפי שווי נכסי ולא שווי שוק. בשווי הנכסי אורי טל טנא (ואני מעריך מאוד את האיש) הפחית 200 מילון ש"ח על היוון עלויות מטה. להערכתי בעת מכירת של דסק"ש לקונה לא תהיה הפחתה של עלויות מטה כי הקונה רואה לנגד עינו אפשרות גם של מכירת ההחזקות של דסק"ש באופן מיידי ללא המשך החזקת דסק"ש.
אם נתייחס לדסק"ש לפי שווי נכסי ללא הפחתה של 200 מיליון על היוון הוצאות הנהל וכלליות אז שווי נכסי אידיבי הוא אפס (וזה אומר פארי לאג"חים כמובן עם סיכון גבוה). לכן מכירת כלל ביטוח עם פרמיית שליטה היא זו שתמצב את החברה לשווי חיובי מובהק ועם תזרים שבאמצעותו תרכוש את האג"חים בבורסה עד ההגעה לפארי ואף מעבר לזה.
תודה על הסקירה. נדע בקרוב אם זה הולך לכיוון הזה.
 
לא מסכים

בנוסף שווי נכסי אידיבי כיום מאוזן- להלן הסבר
אורי טל טנא לקח את שווי דסק"ש לפי שווי שוק שלא מייצג דבר לאור הסחירות הנמוכה שם (אין כמעט ציבור).
יש לקחת את דסק"ש לפי שווי נכסי ולא שווי שוק. בשווי הנכסי אורי טל טנא (ואני מעריך מאוד את האיש) הפחית 200 מילון ש"ח על היוון עלויות מטה. להערכתי בעת מכירת של דסק"ש לקונה לא תהיה הפחתה של עלויות מטה כי הקונה רואה לנגד עינו אפשרות גם של מכירת ההחזקות של דסק"ש באופן מיידי ללא המשך החזקת דסק"ש.
אם נתייחס לדסק"ש לפי שווי נכסי ללא הפחתה של 200 מיליון על היוון הוצאות הנהל וכלליות אז שווי נכסי אידיבי הוא אפס (וזה אומר פארי לאג"חים כמובן עם סיכון גבוה). לכן מכירת כלל ביטוח עם פרמיית שליטה היא זו שתמצב את החברה לשווי חיובי מובהק ועם תזרים שבאמצעותו תרכוש את האג"חים בבורסה עד ההגעה לפארי ואף מעבר לזה.
לא מסכים
הנתוח שלך לא משכנע.מצטער.
סלקום במשבר נוראי- המניה מתחת ל 1200 ! אלרון לא רק שלא מצליחה נזקקה להזרמת הון מדסקש. שופרסל רווחית אך אחוזי החזקה פחתו. הצעת רכש גבוהה יחסית לנכסים ובניין שתיקח כשליש מהמזומן של דסקש. כלל במשבר וממתינים להזרמת כספים (קבלת היתר ובעקבותיה הזרמת מזומן) מצב גרוע גם המנכ"ל לפידות ברח. סגי איתן מנכל נכסים לשעבר התפוטרה.

שום פתוח עסקי, רק כשלונות והפסדים.
לא פלא שהמנכל נזרק. קווים ב"ה לבשורה טובה של קבלת היתר ובעקבותיה הזרמת ענק. אמן
 

naftul21

Member
צר לי .כל הנקודות שמניתה הם חסרי ביסוס

אסטרטגיית אלשטיין

1. אין כוונה למזג את נכסים ובנין עם דסק"ש (כפי שחשב אורי טל טנא) בשל פער התשואות באג"חים ושעבודים שיצטרכו לתת לנושי נכסים ובנין (נושא מורכב). הפיתרון- בעלי מניות נכסים ובנין (דסק"ש או דסק"ש/ציבור) יקבלו הטבה לרכוש את גב ים מנכסים ובנין לפי שווי מאזני ולא לפי שווי שוק (שווי השוק גבוה ב- 70% מהשווי המאזני). כך דסק"ש תחזיק ישירות בגב ים ובנכסים ובנין ונפתרה הבעיה. חשיבה יצירתית ויפה. דסק"ש תהפוך להיות חברה עם דגש על נדל"ן מניב (תחום המומחיות של אלשטיין).
2. ישראייר- אידיבי רוצה להרוויח את חודשי הקיץ והחגים החזקים של ישראייר (יניבו רווחים ותזרים חזק) ולכן תמכור את ישראייר רק לקראת סוף שנה.
3. החוליות החלשות כיום שהן סלקום וכלל ביטוח נמצאות בתהליך הבראה מתקדם. סלקום צפויה להתחיל להראות איזון ותוצאות יותר טובות לאור ייעול שעברה ועוברת (וזה לפני רגולציה אוהדת שצפויה ממשרד התקשורת) וגם בכלל ביטוח נעשים תהליכים טובים שלוקחים אותה לכיוון טוב לאחר הניהול הכושל של איזי כהן (תשואות משופרות מאוד בקופות, שיווק אגרסיבי והגדלת נתחי פעילות).
4. אלשטיין אמור ביולי להערכתי לקבל אינדיקציה או היתר בכלל ביטוח. הוא שם את כל יהבו בנושא וכנראה קיבל הבטחה שאם יעמוד בכללים היבשים אז לא ימנעו ממנו היתר (כמו שאכן הוא ראוי לאור השקעתו העצומה בישראל). אם יקבל היתר אז כלל ביטוח תימכר לדסק"ש/אירסה או שילוב ביניהן ובעיות אידיבי נפתרו והאג"חים בדרך לפארי. יצטרכו בדסק"ש למכור נכסים מסוימיים או חלקם כדי לא להיחשב תאגיד ריאלי וגם כך יצטרכו למכור כדי לממן את רכישת כלל ביטוח (לאור התזרים שדסק"ש תוציא על רכישת נכסים ובנין בהצעת רכש+ רכישת גב ים לאחר מכן לפי שווי מאזני ). עדיין יהיה אפשר להחזיק את נכסים ובנין אבל אולי למכור את גב ים כדוגמה. אם אלשטיין מקבל אינדיקציה שלילית הוא מיד מוציא את כלל ביטוח למכירת שליטה עם פרמיית שליטה נדיבה לצד ג' או אולי לארקין וגם אז נפתרו בעיות אידיבי והאג"חים יגיעו לפארי.

בסופו של דבר דסק"ש נמצאת ברה ארגון שיסייע לה לקבל החזקות מניבות וחזקות מצד אחד ולא להגדיל מינוף מצד שני. יש הרבה חשיבה מאחורי הקלעים (אני מניח של אבן גיזה ולא של שולם לפידות). דסק"ש תיראה בעוד מספר חודשים אחרת לגמרי וזה יהיה שינוי לטובה.
ההגעה לחוף מבטחים מבחינת נושי אידיבי טמון גם בתהליכים הטובים שצפויים בדסק"ש אבל בעיקר במכירה טובה של כלל ביטוח עם פרמיית שליטה (לאלשטיין או לצד ג') . מכירה של 70% מהון עצמי של כלל ביטוח תספיק לצורך כיסוי החוב והגעה לפארי אך הציפייה היא לפחות ל- 80% מההון העצמי של כלל ביטוח. הרבה יותר קל למכור שליטה ב- 37% החזקות של כלל ביטוח מאשר 55% כפי שהיה .
כל האמור הינו על דעתי בלבד .
גילוי נאות- מחזיק את אג"חים ט' ו- יד' ומאוד מאמין בהם.
אציין כי אלשטיין עשה טעות חמורה בכך שלא הוציא את כלל ביטוח למכירה לגורם מערבי כבר לפני שנים והיה אמור לקבל לפחות 90% מהון עצמי של כלל ביטוח (לפי פרסומי תקשורת לגבי הצעות שקיבל לדוגמה מקרן אקסין ההולנדית) ולחסוך עלויות מימון באידיבי. אבל על הטעות הזו הוא היחיד ששילם ומשלם ע"י הזרמת הון עצום . עד כה ולדעתי גם בעתיד אידיבי תמלא את מלוא התחיבויותיה לנושים ללא שום הסדר ומתי שלא תהיה ברירה אלשטיין ידאג לתזרים. כאמור אני מקווה בשבילו שיקבל היתר שליטה כי זה החלום שלו אבל כנושה חוב לא ממש מעניין אותי אם ימכור לעצמו או לצד ג' ובלבד שנקבל מחיר שיבטיח ללא קושי את תשלום האג"חים והגעה לפארי עוד בשנה זו. אני מניח שבקרוב יופעל לחץ על ידי נאמני האג"חים לקבל תזרים מאלשטיין על חשבון מכירת כלל ביטוח כדי לתת את ההסכמה להמשיך בכיוון של קבלת היתר. במקביל אני מקווה שמר ברקת נמצא בשלבי סיום של הבדיקות. למיטב הבנתי אלשטיין חשף לברקת את כל המידע שצריך על מנת שיוכל לקבל החלטה בהקדם כך שגם אם ההחלטה תהיה שלילית אז תהיה שהות למכור את כלל ביטוח לצד ג' לפני סוף שנה כדי להימנע ממכירה של נתח נוסף של ככל ביטוח בינואר 2020 ללא פרמיית שליטה.
צר לי .כל הנקודות שמניתה הם חסרי ביסוס
במקרה הטוב אלו הם מחשבות חיוביות כנראה תוצאה של פוזיציה.

2 איך אתה בטוח שיהיו חודשים טובים לישראייר בקיץ (לקחת אפשרות מלחמה .מזרח תיכון )
יש לך קונה במחיר טוב.אדאורד לחוץ למכור (לפחות כך מניחים קונים פוטנציאליים )

3 הבראה בסלקום ? ...מקסימום דמי הבראה בחודש הבא.
"רגולציה אוהדת ממשרד התקשורת" ..?... אתה יודע מי יהיה השר ?
"כנראה קיבל הבטחה להיתר שליטה "
אם כל הברדק שהוא עשה באי די בי .אני לא רואה מי החמור שיתן לו היתר שליטה.

יש הרבה מהניתוח שלך שהייתי מכניס ל "הכנראה" הזה.
 

raiman

New member
משקפיים ורודות לא יפתרו את הבעיות האמיתיות

אסטרטגיית אלשטיין

1. אין כוונה למזג את נכסים ובנין עם דסק"ש (כפי שחשב אורי טל טנא) בשל פער התשואות באג"חים ושעבודים שיצטרכו לתת לנושי נכסים ובנין (נושא מורכב). הפיתרון- בעלי מניות נכסים ובנין (דסק"ש או דסק"ש/ציבור) יקבלו הטבה לרכוש את גב ים מנכסים ובנין לפי שווי מאזני ולא לפי שווי שוק (שווי השוק גבוה ב- 70% מהשווי המאזני). כך דסק"ש תחזיק ישירות בגב ים ובנכסים ובנין ונפתרה הבעיה. חשיבה יצירתית ויפה. דסק"ש תהפוך להיות חברה עם דגש על נדל"ן מניב (תחום המומחיות של אלשטיין).
2. ישראייר- אידיבי רוצה להרוויח את חודשי הקיץ והחגים החזקים של ישראייר (יניבו רווחים ותזרים חזק) ולכן תמכור את ישראייר רק לקראת סוף שנה.
3. החוליות החלשות כיום שהן סלקום וכלל ביטוח נמצאות בתהליך הבראה מתקדם. סלקום צפויה להתחיל להראות איזון ותוצאות יותר טובות לאור ייעול שעברה ועוברת (וזה לפני רגולציה אוהדת שצפויה ממשרד התקשורת) וגם בכלל ביטוח נעשים תהליכים טובים שלוקחים אותה לכיוון טוב לאחר הניהול הכושל של איזי כהן (תשואות משופרות מאוד בקופות, שיווק אגרסיבי והגדלת נתחי פעילות).
4. אלשטיין אמור ביולי להערכתי לקבל אינדיקציה או היתר בכלל ביטוח. הוא שם את כל יהבו בנושא וכנראה קיבל הבטחה שאם יעמוד בכללים היבשים אז לא ימנעו ממנו היתר (כמו שאכן הוא ראוי לאור השקעתו העצומה בישראל). אם יקבל היתר אז כלל ביטוח תימכר לדסק"ש/אירסה או שילוב ביניהן ובעיות אידיבי נפתרו והאג"חים בדרך לפארי. יצטרכו בדסק"ש למכור נכסים מסוימיים או חלקם כדי לא להיחשב תאגיד ריאלי וגם כך יצטרכו למכור כדי לממן את רכישת כלל ביטוח (לאור התזרים שדסק"ש תוציא על רכישת נכסים ובנין בהצעת רכש+ רכישת גב ים לאחר מכן לפי שווי מאזני ). עדיין יהיה אפשר להחזיק את נכסים ובנין אבל אולי למכור את גב ים כדוגמה. אם אלשטיין מקבל אינדיקציה שלילית הוא מיד מוציא את כלל ביטוח למכירת שליטה עם פרמיית שליטה נדיבה לצד ג' או אולי לארקין וגם אז נפתרו בעיות אידיבי והאג"חים יגיעו לפארי.

בסופו של דבר דסק"ש נמצאת ברה ארגון שיסייע לה לקבל החזקות מניבות וחזקות מצד אחד ולא להגדיל מינוף מצד שני. יש הרבה חשיבה מאחורי הקלעים (אני מניח של אבן גיזה ולא של שולם לפידות). דסק"ש תיראה בעוד מספר חודשים אחרת לגמרי וזה יהיה שינוי לטובה.
ההגעה לחוף מבטחים מבחינת נושי אידיבי טמון גם בתהליכים הטובים שצפויים בדסק"ש אבל בעיקר במכירה טובה של כלל ביטוח עם פרמיית שליטה (לאלשטיין או לצד ג') . מכירה של 70% מהון עצמי של כלל ביטוח תספיק לצורך כיסוי החוב והגעה לפארי אך הציפייה היא לפחות ל- 80% מההון העצמי של כלל ביטוח. הרבה יותר קל למכור שליטה ב- 37% החזקות של כלל ביטוח מאשר 55% כפי שהיה .
כל האמור הינו על דעתי בלבד .
גילוי נאות- מחזיק את אג"חים ט' ו- יד' ומאוד מאמין בהם.
אציין כי אלשטיין עשה טעות חמורה בכך שלא הוציא את כלל ביטוח למכירה לגורם מערבי כבר לפני שנים והיה אמור לקבל לפחות 90% מהון עצמי של כלל ביטוח (לפי פרסומי תקשורת לגבי הצעות שקיבל לדוגמה מקרן אקסין ההולנדית) ולחסוך עלויות מימון באידיבי. אבל על הטעות הזו הוא היחיד ששילם ומשלם ע"י הזרמת הון עצום . עד כה ולדעתי גם בעתיד אידיבי תמלא את מלוא התחיבויותיה לנושים ללא שום הסדר ומתי שלא תהיה ברירה אלשטיין ידאג לתזרים. כאמור אני מקווה בשבילו שיקבל היתר שליטה כי זה החלום שלו אבל כנושה חוב לא ממש מעניין אותי אם ימכור לעצמו או לצד ג' ובלבד שנקבל מחיר שיבטיח ללא קושי את תשלום האג"חים והגעה לפארי עוד בשנה זו. אני מניח שבקרוב יופעל לחץ על ידי נאמני האג"חים לקבל תזרים מאלשטיין על חשבון מכירת כלל ביטוח כדי לתת את ההסכמה להמשיך בכיוון של קבלת היתר. במקביל אני מקווה שמר ברקת נמצא בשלבי סיום של הבדיקות. למיטב הבנתי אלשטיין חשף לברקת את כל המידע שצריך על מנת שיוכל לקבל החלטה בהקדם כך שגם אם ההחלטה תהיה שלילית אז תהיה שהות למכור את כלל ביטוח לצד ג' לפני סוף שנה כדי להימנע ממכירה של נתח נוסף של ככל ביטוח בינואר 2020 ללא פרמיית שליטה.
משקפיים ורודות לא יפתרו את הבעיות האמיתיות
לא רואה אפשרות להחזיק את נכסים וכלל ביטוח בדסקש בשום צורה.

תעבור על האקסל של HAYEK כדי להבין את התמונה במספרים הגיונים .

אני לא אומר שלא ניתן להגיע לפארי אבל כרגע צריך לראות מהצד השני של המשקפיים
דהיינו : לא מתקבל היתר שליטה והמכירה תבוצע בשערים הנכחים באזור ה 6000 .
בסיטואציה הזו תצטרך להתפלל שדסקש תכפיל את ערכה כדי שאגח יד לא יעצרו תשלומים לאגח ט בעוד שנה .

כמו כן תצטרך להתפלל שאלשטיין יצליח למחזר את אגח יד ב 2022 ויותר מזה שיתחיל לשלם את "אגח דולפין הנחות " וזה יקרה רק אם דסקש תכפיל את ערכה הנכחי אחרת אין לו אינטרס ומשום מה נראה שהוא מוביל לשם .

לגבי ישראייר ? כמה תרוויח בקיץ ? אם ו ... כמה 10 מיליון שח? זה שבוע ריבית של אגחי אידיבי.

סלקום לא תבריא ללא התערבות רגולטור או נפילת מפעיל תקשורת כרגע היא הבעיה המרכזית בדסקש .

שופרסל חייבת להמכר ואני לא רואה שם פרמיית שליטה גבוהה במיוחד , אגב הדיבידנד השנתי שלה מספיק לפיצוחים בדסקש.

טל טנא רשם בבירור ואם תראה את ה NAV בדוח האחרון , שווי השוק של דסקש לא רחוק מהשווי הנכסי ולהפך צפויות עוד הפחתות על סלקום .

כדי לקבל פארי או לפחות קצת שקט בקבוצה
דרוש ולא בהכרח לפי הסדר :

פתרון לכלל ביטוח וכמה יותר מהר ללא הפצה בשוק .
פרידה משופרסל בדסקש - יווצר אפקט של ייתייצבות מיידית באגח דסקש.
הורדת קומה עם הצעת הרכש לנכסים ובנין
מכירת ישראייר ו IDBG
רכישת אגחים של הקבוצה על ידי הקופה הדשנה של דסקש

הימנעות מהרפתקאות כדוגמאת בנין הליפסטיק
 
אין קשר בין שווי נכסי להפחתות חשבונאיות בגין סלקום

משקפיים ורודות לא יפתרו את הבעיות האמיתיות
לא רואה אפשרות להחזיק את נכסים וכלל ביטוח בדסקש בשום צורה.

תעבור על האקסל של HAYEK כדי להבין את התמונה במספרים הגיונים .

אני לא אומר שלא ניתן להגיע לפארי אבל כרגע צריך לראות מהצד השני של המשקפיים
דהיינו : לא מתקבל היתר שליטה והמכירה תבוצע בשערים הנכחים באזור ה 6000 .
בסיטואציה הזו תצטרך להתפלל שדסקש תכפיל את ערכה כדי שאגח יד לא יעצרו תשלומים לאגח ט בעוד שנה .

כמו כן תצטרך להתפלל שאלשטיין יצליח למחזר את אגח יד ב 2022 ויותר מזה שיתחיל לשלם את "אגח דולפין הנחות " וזה יקרה רק אם דסקש תכפיל את ערכה הנכחי אחרת אין לו אינטרס ומשום מה נראה שהוא מוביל לשם .

לגבי ישראייר ? כמה תרוויח בקיץ ? אם ו ... כמה 10 מיליון שח? זה שבוע ריבית של אגחי אידיבי.

סלקום לא תבריא ללא התערבות רגולטור או נפילת מפעיל תקשורת כרגע היא הבעיה המרכזית בדסקש .

שופרסל חייבת להמכר ואני לא רואה שם פרמיית שליטה גבוהה במיוחד , אגב הדיבידנד השנתי שלה מספיק לפיצוחים בדסקש.

טל טנא רשם בבירור ואם תראה את ה NAV בדוח האחרון , שווי השוק של דסקש לא רחוק מהשווי הנכסי ולהפך צפויות עוד הפחתות על סלקום .

כדי לקבל פארי או לפחות קצת שקט בקבוצה
דרוש ולא בהכרח לפי הסדר :

פתרון לכלל ביטוח וכמה יותר מהר ללא הפצה בשוק .
פרידה משופרסל בדסקש - יווצר אפקט של ייתייצבות מיידית באגח דסקש.
הורדת קומה עם הצעת הרכש לנכסים ובנין
מכירת ישראייר ו IDBG
רכישת אגחים של הקבוצה על ידי הקופה הדשנה של דסקש

הימנעות מהרפתקאות כדוגמאת בנין הליפסטיק
אין קשר בין שווי נכסי להפחתות חשבונאיות בגין סלקום
הפחתה של סלקום בספרי דסק"ש היא הפחתה של הון עצמי ללא השפעה על שווי נכסי. שווי נכסי נגזר משווי שוק סלקום.
אורי טל טנא הוריד 200 מיליון משווי נכסי דסק"ש על היוון עלויות הנהלה. ללא הפחתה כזו יש פער של כ- 350 מיליון בין שוווי נכסי לשווי שוק דסק"ש.
אם כלל נמכרת בשווי נוכחי אז ניתן לרכוש מכמות המזומנים ממנה ומישראייר אג"חים ט' בבורסה (נניח בפארי) ואז נשאר בגדול נכס דסק"ש מול אג"ח יד' . אין שום צורך שדסק"ש תכפיל את עצמה אלא רק תחלק קצת דיבידנדים בגובה ריבית אג"ח יד'. ברור שהמצב רגיש ולא בריא אבל אני מניח שכן יבוא שינוי לטובה מכייון כלל ביטוח (לפי כל הגיון אין סיבה למכור את השליטה בכלל ביטוח פחות מ- 75% מהון עצמי. במחיר כזהנ יהיהו מספיק קונים שיעמדו בתור) . לגבי דסק"ש- מצבה לא רע. סלקום כבר לא דומיננטית בפורטפוליו שלה ובמחיר אליו הגיעה סלקום יש הרבה יותר סיכוי שתעלה מאשר שתרד
 
תשובה יפה + הערות

משקפיים ורודות לא יפתרו את הבעיות האמיתיות
לא רואה אפשרות להחזיק את נכסים וכלל ביטוח בדסקש בשום צורה.

תעבור על האקסל של HAYEK כדי להבין את התמונה במספרים הגיונים .

אני לא אומר שלא ניתן להגיע לפארי אבל כרגע צריך לראות מהצד השני של המשקפיים
דהיינו : לא מתקבל היתר שליטה והמכירה תבוצע בשערים הנכחים באזור ה 6000 .
בסיטואציה הזו תצטרך להתפלל שדסקש תכפיל את ערכה כדי שאגח יד לא יעצרו תשלומים לאגח ט בעוד שנה .

כמו כן תצטרך להתפלל שאלשטיין יצליח למחזר את אגח יד ב 2022 ויותר מזה שיתחיל לשלם את "אגח דולפין הנחות " וזה יקרה רק אם דסקש תכפיל את ערכה הנכחי אחרת אין לו אינטרס ומשום מה נראה שהוא מוביל לשם .

לגבי ישראייר ? כמה תרוויח בקיץ ? אם ו ... כמה 10 מיליון שח? זה שבוע ריבית של אגחי אידיבי.

סלקום לא תבריא ללא התערבות רגולטור או נפילת מפעיל תקשורת כרגע היא הבעיה המרכזית בדסקש .

שופרסל חייבת להמכר ואני לא רואה שם פרמיית שליטה גבוהה במיוחד , אגב הדיבידנד השנתי שלה מספיק לפיצוחים בדסקש.

טל טנא רשם בבירור ואם תראה את ה NAV בדוח האחרון , שווי השוק של דסקש לא רחוק מהשווי הנכסי ולהפך צפויות עוד הפחתות על סלקום .

כדי לקבל פארי או לפחות קצת שקט בקבוצה
דרוש ולא בהכרח לפי הסדר :

פתרון לכלל ביטוח וכמה יותר מהר ללא הפצה בשוק .
פרידה משופרסל בדסקש - יווצר אפקט של ייתייצבות מיידית באגח דסקש.
הורדת קומה עם הצעת הרכש לנכסים ובנין
מכירת ישראייר ו IDBG
רכישת אגחים של הקבוצה על ידי הקופה הדשנה של דסקש

הימנעות מהרפתקאות כדוגמאת בנין הליפסטיק
תשובה יפה + הערות
שבת שלום.
תשובה יפה מאוד. ברצוני לחדד מספר נקודות.
1. אידיבי מתכננת להנפיק את ישראייר .עדיף במהלך הקיץ או בסתיו מכיוון שאז צפויים רווחים יפים לחברה וההנפקה תוכל להצליח ואולי גם לקבל מחיר טוב עבור החברה. מדובר על כ 210 מליון ש"ח בקירוב. כל תוספת במחיר היא מצויינת (שיקנו אג"ח ט במחירים הנוכחיים...).
https://passportnews.co.il/tag/ישראייר/
2. סלקום במשבר מורכב. שנת 2019 אבודה.
קרן האור שתגרום לה להרוויח (לא בצורה דרמטית) היא שוק הסיבים האופטיים. הרגולטור סייע לסלקום להיכנס לשותפות עם חברת החשמל.
רווחים ממיזם זה יהיו כנראה רק בשנה הבאה.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001289507
3. הכסף הגדול זה כלל בטוח. מקווה שהחודש יתקבל היתר שליטה. אלשטיין יזרים כסף ובשעה טובה יתחיל לנהל. נעשו המון טעויות בנושא זה שעלו לאלשטיין ולציבור המשקיעים בסכומי עתק. מקווה שב"ה עם קבלת ההיתר + הזרמה נראה אופק טוב יותר. בינתיים יש שינוי מרענן בכלל בטוח מאז כניסת המנכ"ל החדש.
יש רווחים + "מלחמה" על תחומים שבעבר נזנחו. מצוין. ב 15.7 אמור להיות מפורסם האם הם יחלקו דיבידנד.
4. שופרסל בתנופה חיובית בשנים האחרונות. מאריך שתוך שנה שנתיים הרווחים יזנקו : BE יתחיל להחזיר את ההשקעה, הנפקה של חברת הנדל"ן+כניסה לאספקת מזון וציוד למכולות ומרכולים שכונתיים. אם צריך למכור כדאי לדרוש פרמיית שליטה \ פוטנציאל עתידי.
5. נכסים ובניין. עד היום לא ראיתי פרשן שהצליח לחזות מראש את מהלכיו של אלשטיין. גם hayek שהוא מעולה ! וגם אורי טנא שהוא מצויין לא הצליחו לחזות מהלכים. לכן, זוטר כמוני ודאי שלא יצליח. מקווה שיצליח בהצעת רכש ובמידה ויש פוטנציאל עם מגדל הליפסטיק אז ש"יהמר" בצורה מושכלת ושיצליח ! מי שלא קורא מראש את הראש לא יצליח לפרוץ קדימה.
6. חבל לי על המנכ"ל לפידות שמסיים את תפקידו חפוי ראש . ליבי ליבי.
אלשטיין ריפד אותו במשכורות עתק אך הבחור לא יודע לנהל חברה מסוג זה. שיהיה לו בהצלחה בתפקידו הבא.
 
יפה

תשובה יפה + הערות
שבת שלום.
תשובה יפה מאוד. ברצוני לחדד מספר נקודות.
1. אידיבי מתכננת להנפיק את ישראייר .עדיף במהלך הקיץ או בסתיו מכיוון שאז צפויים רווחים יפים לחברה וההנפקה תוכל להצליח ואולי גם לקבל מחיר טוב עבור החברה. מדובר על כ 210 מליון ש"ח בקירוב. כל תוספת במחיר היא מצויינת (שיקנו אג"ח ט במחירים הנוכחיים...).
https://passportnews.co.il/tag/ישראייר/
2. סלקום במשבר מורכב. שנת 2019 אבודה.
קרן האור שתגרום לה להרוויח (לא בצורה דרמטית) היא שוק הסיבים האופטיים. הרגולטור סייע לסלקום להיכנס לשותפות עם חברת החשמל.
רווחים ממיזם זה יהיו כנראה רק בשנה הבאה.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001289507
3. הכסף הגדול זה כלל בטוח. מקווה שהחודש יתקבל היתר שליטה. אלשטיין יזרים כסף ובשעה טובה יתחיל לנהל. נעשו המון טעויות בנושא זה שעלו לאלשטיין ולציבור המשקיעים בסכומי עתק. מקווה שב"ה עם קבלת ההיתר + הזרמה נראה אופק טוב יותר. בינתיים יש שינוי מרענן בכלל בטוח מאז כניסת המנכ"ל החדש.
יש רווחים + "מלחמה" על תחומים שבעבר נזנחו. מצוין. ב 15.7 אמור להיות מפורסם האם הם יחלקו דיבידנד.
4. שופרסל בתנופה חיובית בשנים האחרונות. מאריך שתוך שנה שנתיים הרווחים יזנקו : BE יתחיל להחזיר את ההשקעה, הנפקה של חברת הנדל"ן+כניסה לאספקת מזון וציוד למכולות ומרכולים שכונתיים. אם צריך למכור כדאי לדרוש פרמיית שליטה \ פוטנציאל עתידי.
5. נכסים ובניין. עד היום לא ראיתי פרשן שהצליח לחזות מראש את מהלכיו של אלשטיין. גם hayek שהוא מעולה ! וגם אורי טנא שהוא מצויין לא הצליחו לחזות מהלכים. לכן, זוטר כמוני ודאי שלא יצליח. מקווה שיצליח בהצעת רכש ובמידה ויש פוטנציאל עם מגדל הליפסטיק אז ש"יהמר" בצורה מושכלת ושיצליח ! מי שלא קורא מראש את הראש לא יצליח לפרוץ קדימה.
6. חבל לי על המנכ"ל לפידות שמסיים את תפקידו חפוי ראש . ליבי ליבי.
אלשטיין ריפד אותו במשכורות עתק אך הבחור לא יודע לנהל חברה מסוג זה. שיהיה לו בהצלחה בתפקידו הבא.
יפה
ליוסי אבא של רז.
כתבת תגובה יפה מאוד ומפורטת. שיכנעת אותי.
למרות שאתה רושם עליך שאתה "זוטר" ניכר שאתה מאוד מקצועי ועובד בתחום .
הדבר היחידי שחסר לי זה התנהגותו המוזרה של אלשטיין בנושא רכישת האגח שלו.דסקש יכלה לקנות את אגח י שלה . מחזיקה 2 מיליארד שח בקופה. הייתה רושמת ריווחי הון.
באופן דומה אך בתמחור נמוך משמעותי אידיבי אגח ט. שילווה לדולפין כסף בריבית 3% וירכוש אגח ט. היה מאותת לשוק על כוונותיו ומפחית באופן דרסטי את חובו ! התנהגות מוזרה.
 
כפי שכתבתי בסיפא- כצפוי נאמני האג"ח פועלים וזה מצוין

אסטרטגיית אלשטיין

1. אין כוונה למזג את נכסים ובנין עם דסק"ש (כפי שחשב אורי טל טנא) בשל פער התשואות באג"חים ושעבודים שיצטרכו לתת לנושי נכסים ובנין (נושא מורכב). הפיתרון- בעלי מניות נכסים ובנין (דסק"ש או דסק"ש/ציבור) יקבלו הטבה לרכוש את גב ים מנכסים ובנין לפי שווי מאזני ולא לפי שווי שוק (שווי השוק גבוה ב- 70% מהשווי המאזני). כך דסק"ש תחזיק ישירות בגב ים ובנכסים ובנין ונפתרה הבעיה. חשיבה יצירתית ויפה. דסק"ש תהפוך להיות חברה עם דגש על נדל"ן מניב (תחום המומחיות של אלשטיין).
2. ישראייר- אידיבי רוצה להרוויח את חודשי הקיץ והחגים החזקים של ישראייר (יניבו רווחים ותזרים חזק) ולכן תמכור את ישראייר רק לקראת סוף שנה.
3. החוליות החלשות כיום שהן סלקום וכלל ביטוח נמצאות בתהליך הבראה מתקדם. סלקום צפויה להתחיל להראות איזון ותוצאות יותר טובות לאור ייעול שעברה ועוברת (וזה לפני רגולציה אוהדת שצפויה ממשרד התקשורת) וגם בכלל ביטוח נעשים תהליכים טובים שלוקחים אותה לכיוון טוב לאחר הניהול הכושל של איזי כהן (תשואות משופרות מאוד בקופות, שיווק אגרסיבי והגדלת נתחי פעילות).
4. אלשטיין אמור ביולי להערכתי לקבל אינדיקציה או היתר בכלל ביטוח. הוא שם את כל יהבו בנושא וכנראה קיבל הבטחה שאם יעמוד בכללים היבשים אז לא ימנעו ממנו היתר (כמו שאכן הוא ראוי לאור השקעתו העצומה בישראל). אם יקבל היתר אז כלל ביטוח תימכר לדסק"ש/אירסה או שילוב ביניהן ובעיות אידיבי נפתרו והאג"חים בדרך לפארי. יצטרכו בדסק"ש למכור נכסים מסוימיים או חלקם כדי לא להיחשב תאגיד ריאלי וגם כך יצטרכו למכור כדי לממן את רכישת כלל ביטוח (לאור התזרים שדסק"ש תוציא על רכישת נכסים ובנין בהצעת רכש+ רכישת גב ים לאחר מכן לפי שווי מאזני ). עדיין יהיה אפשר להחזיק את נכסים ובנין אבל אולי למכור את גב ים כדוגמה. אם אלשטיין מקבל אינדיקציה שלילית הוא מיד מוציא את כלל ביטוח למכירת שליטה עם פרמיית שליטה נדיבה לצד ג' או אולי לארקין וגם אז נפתרו בעיות אידיבי והאג"חים יגיעו לפארי.

בסופו של דבר דסק"ש נמצאת ברה ארגון שיסייע לה לקבל החזקות מניבות וחזקות מצד אחד ולא להגדיל מינוף מצד שני. יש הרבה חשיבה מאחורי הקלעים (אני מניח של אבן גיזה ולא של שולם לפידות). דסק"ש תיראה בעוד מספר חודשים אחרת לגמרי וזה יהיה שינוי לטובה.
ההגעה לחוף מבטחים מבחינת נושי אידיבי טמון גם בתהליכים הטובים שצפויים בדסק"ש אבל בעיקר במכירה טובה של כלל ביטוח עם פרמיית שליטה (לאלשטיין או לצד ג') . מכירה של 70% מהון עצמי של כלל ביטוח תספיק לצורך כיסוי החוב והגעה לפארי אך הציפייה היא לפחות ל- 80% מההון העצמי של כלל ביטוח. הרבה יותר קל למכור שליטה ב- 37% החזקות של כלל ביטוח מאשר 55% כפי שהיה .
כל האמור הינו על דעתי בלבד .
גילוי נאות- מחזיק את אג"חים ט' ו- יד' ומאוד מאמין בהם.
אציין כי אלשטיין עשה טעות חמורה בכך שלא הוציא את כלל ביטוח למכירה לגורם מערבי כבר לפני שנים והיה אמור לקבל לפחות 90% מהון עצמי של כלל ביטוח (לפי פרסומי תקשורת לגבי הצעות שקיבל לדוגמה מקרן אקסין ההולנדית) ולחסוך עלויות מימון באידיבי. אבל על הטעות הזו הוא היחיד ששילם ומשלם ע"י הזרמת הון עצום . עד כה ולדעתי גם בעתיד אידיבי תמלא את מלוא התחיבויותיה לנושים ללא שום הסדר ומתי שלא תהיה ברירה אלשטיין ידאג לתזרים. כאמור אני מקווה בשבילו שיקבל היתר שליטה כי זה החלום שלו אבל כנושה חוב לא ממש מעניין אותי אם ימכור לעצמו או לצד ג' ובלבד שנקבל מחיר שיבטיח ללא קושי את תשלום האג"חים והגעה לפארי עוד בשנה זו. אני מניח שבקרוב יופעל לחץ על ידי נאמני האג"חים לקבל תזרים מאלשטיין על חשבון מכירת כלל ביטוח כדי לתת את ההסכמה להמשיך בכיוון של קבלת היתר. במקביל אני מקווה שמר ברקת נמצא בשלבי סיום של הבדיקות. למיטב הבנתי אלשטיין חשף לברקת את כל המידע שצריך על מנת שיוכל לקבל החלטה בהקדם כך שגם אם ההחלטה תהיה שלילית אז תהיה שהות למכור את כלל ביטוח לצד ג' לפני סוף שנה כדי להימנע ממכירה של נתח נוסף של ככל ביטוח בינואר 2020 ללא פרמיית שליטה.
כפי שכתבתי בסיפא- כצפוי נאמני האג"ח פועלים וזה מצוין
על אלשטיין להזרים כסף כנגד האופציה שרוצה לקבלת היתר שליטה. מהסדר חוב אין לו מה להרוויח כי החוב פרוס יפה והוא צפוי לאבד שליטה. לפיכך הוצא צפוי בקרוב מאוד להזרים כסף לחברה להרגעת הנושים ואם לא אז מוטב שיפנה את הדרך למימוש ע"י הנושים שרואים את הפארי מול עיניהם ולא מעבר מכך
 

rinmat

Active member
למה אתה חושב שאלשטיין יזרים כסף בחינם?

כפי שכתבתי בסיפא- כצפוי נאמני האג"ח פועלים וזה מצוין
על אלשטיין להזרים כסף כנגד האופציה שרוצה לקבלת היתר שליטה. מהסדר חוב אין לו מה להרוויח כי החוב פרוס יפה והוא צפוי לאבד שליטה. לפיכך הוצא צפוי בקרוב מאוד להזרים כסף לחברה להרגעת הנושים ואם לא אז מוטב שיפנה את הדרך למימוש ע"י הנושים שרואים את הפארי מול עיניהם ולא מעבר מכך
למה אתה חושב שאלשטיין יזרים כסף בחינם?
הסדר חוב משמעו שגם הנושים צריכים לוותר על משהו אם הם רוצים הזרמה,
אלשטיין יכול להגיד אני אזרים סכום X תמורת מחיקת חוב Y
לדעתי הנושים צריכים לחכות לברקת אם ייתן לאלשטיין היתר או לא, ואז לפעול
&nbsp
 

raiman

New member
אלשטיין לא יזרים אגורה

כפי שכתבתי בסיפא- כצפוי נאמני האג"ח פועלים וזה מצוין
על אלשטיין להזרים כסף כנגד האופציה שרוצה לקבלת היתר שליטה. מהסדר חוב אין לו מה להרוויח כי החוב פרוס יפה והוא צפוי לאבד שליטה. לפיכך הוצא צפוי בקרוב מאוד להזרים כסף לחברה להרגעת הנושים ואם לא אז מוטב שיפנה את הדרך למימוש ע"י הנושים שרואים את הפארי מול עיניהם ולא מעבר מכך
אלשטיין לא יזרים אגורה

האיש הזרים 2 מיליארד ועדיין בכל יום נראה שהוא לקראת הסדר חוב נוסף
זה נראה מאוד ברור ולכן אגח ט יוצאת למאבק

אי אפשר להמשיך לתת לו לעשות מה שהוא רוצה.

התפקיד שלו זה להרגיע את המערכת ולא לרוקן את קופת דסקש על עסקת בעלי ענין , וכל זה כשדסקש לא מסוגלת היום למחזר חוב .

מאז הההודעה על הליפסיק והצעת הרכש לנכסים דסקש נפלה מעל 25%
בכירים עוזבים ללא סיבה והוא אינו מגיב.

האסטרטגיה של אלשטיין הופכת ברורה מיום ליום.
"רכישת חברות או/ הפיכתן מציבוריות לפרטית באמצעות הלוואות מוכר / סוואפים וכל מיני משחקים פיננסים, הרחקת הציבור ועשייה בקופת החברה כרצונו"

הוא מחק את אידיבי אחזקות, מחק את אידיבי פיתוח, הוציא את דסקש מאידיבי ועכשיו מנסה למחוק את נכסים ובנין כדי להעביר עסקאת בעלי עניין.



ראו את עסקאות הסוואפ הכושלות על כלל / מתן ההלוואה הנחותה לאידיבי / הקופון למחזיקי מניות אידיבי פיתוח בהתניית מכירת כלל ביטוח.

מישהו חושב שהוא מסוגל להזרים כיום ? מישהו רואה כיצד יתנו לו לנהל את כלל ביטוח ? הרי מזה מפחדים , שכספי פנסיה יצאו לעסקאות בעלי עניין .

הוא לא עוזר לעצמו לקבל שליטה בכלל במה שקורה היום
 

יעקב ו

New member
אידיבי אגח ט יורד ב7% ל-61 אגורות

אסטרטגיית אלשטיין

1. אין כוונה למזג את נכסים ובנין עם דסק"ש (כפי שחשב אורי טל טנא) בשל פער התשואות באג"חים ושעבודים שיצטרכו לתת לנושי נכסים ובנין (נושא מורכב). הפיתרון- בעלי מניות נכסים ובנין (דסק"ש או דסק"ש/ציבור) יקבלו הטבה לרכוש את גב ים מנכסים ובנין לפי שווי מאזני ולא לפי שווי שוק (שווי השוק גבוה ב- 70% מהשווי המאזני). כך דסק"ש תחזיק ישירות בגב ים ובנכסים ובנין ונפתרה הבעיה. חשיבה יצירתית ויפה. דסק"ש תהפוך להיות חברה עם דגש על נדל"ן מניב (תחום המומחיות של אלשטיין).
2. ישראייר- אידיבי רוצה להרוויח את חודשי הקיץ והחגים החזקים של ישראייר (יניבו רווחים ותזרים חזק) ולכן תמכור את ישראייר רק לקראת סוף שנה.
3. החוליות החלשות כיום שהן סלקום וכלל ביטוח נמצאות בתהליך הבראה מתקדם. סלקום צפויה להתחיל להראות איזון ותוצאות יותר טובות לאור ייעול שעברה ועוברת (וזה לפני רגולציה אוהדת שצפויה ממשרד התקשורת) וגם בכלל ביטוח נעשים תהליכים טובים שלוקחים אותה לכיוון טוב לאחר הניהול הכושל של איזי כהן (תשואות משופרות מאוד בקופות, שיווק אגרסיבי והגדלת נתחי פעילות).
4. אלשטיין אמור ביולי להערכתי לקבל אינדיקציה או היתר בכלל ביטוח. הוא שם את כל יהבו בנושא וכנראה קיבל הבטחה שאם יעמוד בכללים היבשים אז לא ימנעו ממנו היתר (כמו שאכן הוא ראוי לאור השקעתו העצומה בישראל). אם יקבל היתר אז כלל ביטוח תימכר לדסק"ש/אירסה או שילוב ביניהן ובעיות אידיבי נפתרו והאג"חים בדרך לפארי. יצטרכו בדסק"ש למכור נכסים מסוימיים או חלקם כדי לא להיחשב תאגיד ריאלי וגם כך יצטרכו למכור כדי לממן את רכישת כלל ביטוח (לאור התזרים שדסק"ש תוציא על רכישת נכסים ובנין בהצעת רכש+ רכישת גב ים לאחר מכן לפי שווי מאזני ). עדיין יהיה אפשר להחזיק את נכסים ובנין אבל אולי למכור את גב ים כדוגמה. אם אלשטיין מקבל אינדיקציה שלילית הוא מיד מוציא את כלל ביטוח למכירת שליטה עם פרמיית שליטה נדיבה לצד ג' או אולי לארקין וגם אז נפתרו בעיות אידיבי והאג"חים יגיעו לפארי.

בסופו של דבר דסק"ש נמצאת ברה ארגון שיסייע לה לקבל החזקות מניבות וחזקות מצד אחד ולא להגדיל מינוף מצד שני. יש הרבה חשיבה מאחורי הקלעים (אני מניח של אבן גיזה ולא של שולם לפידות). דסק"ש תיראה בעוד מספר חודשים אחרת לגמרי וזה יהיה שינוי לטובה.
ההגעה לחוף מבטחים מבחינת נושי אידיבי טמון גם בתהליכים הטובים שצפויים בדסק"ש אבל בעיקר במכירה טובה של כלל ביטוח עם פרמיית שליטה (לאלשטיין או לצד ג') . מכירה של 70% מהון עצמי של כלל ביטוח תספיק לצורך כיסוי החוב והגעה לפארי אך הציפייה היא לפחות ל- 80% מההון העצמי של כלל ביטוח. הרבה יותר קל למכור שליטה ב- 37% החזקות של כלל ביטוח מאשר 55% כפי שהיה .
כל האמור הינו על דעתי בלבד .
גילוי נאות- מחזיק את אג"חים ט' ו- יד' ומאוד מאמין בהם.
אציין כי אלשטיין עשה טעות חמורה בכך שלא הוציא את כלל ביטוח למכירה לגורם מערבי כבר לפני שנים והיה אמור לקבל לפחות 90% מהון עצמי של כלל ביטוח (לפי פרסומי תקשורת לגבי הצעות שקיבל לדוגמה מקרן אקסין ההולנדית) ולחסוך עלויות מימון באידיבי. אבל על הטעות הזו הוא היחיד ששילם ומשלם ע"י הזרמת הון עצום . עד כה ולדעתי גם בעתיד אידיבי תמלא את מלוא התחיבויותיה לנושים ללא שום הסדר ומתי שלא תהיה ברירה אלשטיין ידאג לתזרים. כאמור אני מקווה בשבילו שיקבל היתר שליטה כי זה החלום שלו אבל כנושה חוב לא ממש מעניין אותי אם ימכור לעצמו או לצד ג' ובלבד שנקבל מחיר שיבטיח ללא קושי את תשלום האג"חים והגעה לפארי עוד בשנה זו. אני מניח שבקרוב יופעל לחץ על ידי נאמני האג"חים לקבל תזרים מאלשטיין על חשבון מכירת כלל ביטוח כדי לתת את ההסכמה להמשיך בכיוון של קבלת היתר. במקביל אני מקווה שמר ברקת נמצא בשלבי סיום של הבדיקות. למיטב הבנתי אלשטיין חשף לברקת את כל המידע שצריך על מנת שיוכל לקבל החלטה בהקדם כך שגם אם ההחלטה תהיה שלילית אז תהיה שהות למכור את כלל ביטוח לצד ג' לפני סוף שנה כדי להימנע ממכירה של נתח נוסף של ככל ביטוח בינואר 2020 ללא פרמיית שליטה.
אידיבי אגח ט יורד ב7% ל-61 אגורות
על רקע שמועות על עזיבת גיל קוטלר
&nbsp
https://www.haaretz.co.il/tmr/1.7373076
&nbsp
לא נעים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה