הקטע עם משאיות אוטובוסים וכו' הוא מעניין
בזין ודיזל עוד יהיו איתנו הרבה הרבה שנים
ספינות ומטוסים אפילו לא התחילו לעשות שינוי לחשמל.
לגבי ספינות מדובר בדלק משופר (פחות זיהום), אותו בזן פיתחה בשנה שעברה ולכן מקדימה בתי זיקוק אחרים באזור, שיצטרכו לפתח אותו השנה ולסגור את המפעל לזמן מה, כפי שהיא עשתה בשנה שעברה, וזה אמור לתת לה יתרון תחרותי בשנה הקרובה.
משאיות הולכות להשתמש בדיזל הרבה הרבה שנים. הטכנולוגיה החשמלית עדיין מאד מאד רחוקה.
מקסימום למרות קצב הריבוי המוגזם בישראל לא נזדקק לבית זיקוק שלישי (שכמעט בלתי אפשרי יהיה לקבל אישור להקימו, אף רשות לא רוצה את הנימבי הזה אצלה בבית)
הקטע עם משאיות אוטובוסים וכו' הוא מעניין
ידעת שרכבת חשמלית הרבה יותר זולה לתיפעול ויותר מהירה ובגלל המנוע החשמלי הקטן והחזק יכולה גם לשאת יותר נוסעים? לכן החשמלית היא הפתרון שהולך היום במערב וגם בארצות נחשלות הרכבות על חשמל
חלק מהקבלנים הגדולים שניגשים לבנות פה רכבות קלות נפסלים בגלל קשרים עם איראן, נחש מה? אפילו באיראן הן חשמליות
עכשיו זה נעשה כי ניתן לחשמל רכבת בעמודים ולכן מדלגים על הקטע של בטריה יקרה ואז זה הופך לפתרון מושלם מכל הבחינות ושוב אצלנו מתעכבים..
בכל אופן בעולם שוברים את הראש איך להגיע לחישמול של רכבים כבדים ויש כל מיני פתרונות מו'פ ונסיונות כאלה ואחרים
ב2020 הרבה חברות הכריזו על כניסה של דגמים כבדים ונכון לכרגע רק הסינים בעיקר באמת עושים משהו (אוטובוסים חשמליים של BYD אפילו אצלנו באגד דן)
בין הפתרונות- אלקטריאון או כביש מחשמל בעמודים בשבדיה גרמניה ועוד
תחבורה על מימן במנוע חשמלי, ברכב-משאית יהיה גנרטור מימן שיחשמל מנוע טויוטה ויונדאי מאוד מאמינות בתחום גם הונדה, הכרזות של כל מיני סטארטאפים חשמליים כמו 'ניקולה' וורקהורס וכל מיני למשאיות מימן כנ'ל
טסלה מבטיחה בהמשך רכבים כבדים פיק אפ ומשאית, תראה בגדול אני גם סקפטי לגבי בטריות כי חייב פה פריצת דרך אבל יש עוד שיטות למשל המימן
זה לא קל אבל אתה לא מאמין כמה יושבים על המדוכה הזאת ובסוף זה יגיע
מה שיקרה הוא שמי שלא יתעורר בזמן ימצא את עצמו בחברה מזהמת ועם אלטרנטיבה שתיהיה כלכלית או כמעט כלכלית חברות זיקוק יהיו בלתי לגיטימיות וישלמו קנסות על חריגות כמו VW וחברותיה מה ההבדל.. אבל בינתים הצדק איתך, מה שכן לא הייתי מצפה לתמחור מלא או קרוב למלא בחברות כאלה