מי ידאג לתושבי מפרץ חיפה?

מצב
הנושא נעול.
מי ידאג לתושבי מפרץ חיפה?

מי ידאג לתושבי מפרץ חיפה?
דליפה מסוכנת ממפעלי דור כ' לבזן שסגרה כבישים ועורקים מרכזיים בקריות, דליפה נוספת של חומרים מסוכנים מגדיב (בבעלות בזן) מסתבר שהחברה הזאת מזהמת את הים ללא פיקוח

בימים כאלה האלטרנטיבה למוצרים של בזן (בעיקר דיזל) הם כל כך חשובים ואפילו יעלה קצת יותר שיעלה כי יש לנו כל כך הרבה מה להפסיד בשעה שאנחנו לא מתקדמים אל העתיד של התחבורה החשמלית ו-או הנקיה יותר מה שזה לא יהיה..
במיוחד במדינה מהצפופות והפקוקות כשהזיהום חוגג ואיכות החיים נפגעת ולא רק במפרץ חיפה אלא גם במרכז הפקוק (רכב חשמלי אגב ינקה גם את זיהום ה'רעש' ממנועים במיוחד לדיירים שגרים סמוך לכביש)

זה הזמן לדעתי להשקיע באנרגיה נקיה ואם באירופה זו המגמה אז אצלנו קל וחומר

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3762443,00.html
 

dw2322

New member
אנרגיה מתחדשת בישראל

מי ידאג לתושבי מפרץ חיפה?
דליפה מסוכנת ממפעלי דור כ' לבזן שסגרה כבישים ועורקים מרכזיים בקריות, דליפה נוספת של חומרים מסוכנים מגדיב (בבעלות בזן) מסתבר שהחברה הזאת מזהמת את הים ללא פיקוח

בימים כאלה האלטרנטיבה למוצרים של בזן (בעיקר דיזל) הם כל כך חשובים ואפילו יעלה קצת יותר שיעלה כי יש לנו כל כך הרבה מה להפסיד בשעה שאנחנו לא מתקדמים אל העתיד של התחבורה החשמלית ו-או הנקיה יותר מה שזה לא יהיה..
במיוחד במדינה מהצפופות והפקוקות כשהזיהום חוגג ואיכות החיים נפגעת ולא רק במפרץ חיפה אלא גם במרכז הפקוק (רכב חשמלי אגב ינקה גם את זיהום ה'רעש' ממנועים במיוחד לדיירים שגרים סמוך לכביש)

זה הזמן לדעתי להשקיע באנרגיה נקיה ואם באירופה זו המגמה אז אצלנו קל וחומר

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3762443,00.html
אנרגיה מתחדשת בישראל
העליתי כאן לפני כחודשיים הרצאה מקצועית בה השתתפתי של סמנכלית רשות החשמל.

ישראל כבר עכשיו מסבה במהירות את משק החשמל שלה גם למתחדשות.
שנה שעברה 3%, 2020 (שזה מחר בבוקר, המתקנים כבר בהקמה) 10% וב 2030 17% מהמשק יעבוד על מתחדשות (זה בעצם כפול מגהוואט מ 2020 אבל אנחנו מתרבים כמו שפנים, לכן גם הגז יעלה)
אולי אנשים לא יודעים אבל עד לפני 20 שנה עבדת רק עם פחם, מזוט וסולר. כן כן. היום 60% זה גז, שזה שיפור משמעותי מבחינת צמצום הפליטות. בעתיד יעלה ל 80% (והשאר מתחדשות).

לגבי חשמל בעיר אי אפשר להפריז בחשיבות המהלך לטובת שיפור איכות החיים ברחובות הראשיים. אלנבי ת"א הולך לעבור מהפכה (בוקר טוב למשקיעי הנדלן, המחירים כבר טסו אבל בערים אחרות אולי פחות מודעים לכך)
אוטובוס חשמלי אומר שאין רעש ואין פיח. מדהים.

לגבי בזן ופז נפט (אשדוד בדיוק כמו חיפה) רכב פרטי מנועי עוד יהיה איתנו לפחות עד 2050 (בתרחיש הכי אופטימי רק חשמלי יהיה מ 2030 והילך, ונותנים עוד 20 שנה לתפעל רכבים ישנים על הכביש). צריך גם לתדלק משאיות, ספינות ומטוסים, אז בוא נרגיע. בזן ופז נפט לא הולכות לשום מקום.
נכון לעכשיו גם משק האנרגיה שלך איננו מתוכנן לשנע את צי הרכב של מדינת ישראל. צריך אנרגיה כדי לשנע 2 מיליון כלים וכרגע אין לך שום יכולת ייצור חשמל כזו, וגם לא תהיה לך במשך 10-20 שנה לפחות (אתה זוכר שאתה מתרבה בקצב חסר אחריות, נכון? למזלו של כדור הארץ רובו לא מתרבה ככה). תחנת כח זה האם-אמא של הנימבי ושיהיה לך הרבה בהצלחה לקדם מתקנים כאלה. יש מלא התנגדויות (ואני מדבר על גז נקי יחסית, ברור שלא פחם, מזוט או סולר)
 
מה שלא תעשה זה יהיה עדיף על זיקוק נפט

אנרגיה מתחדשת בישראל
העליתי כאן לפני כחודשיים הרצאה מקצועית בה השתתפתי של סמנכלית רשות החשמל.

ישראל כבר עכשיו מסבה במהירות את משק החשמל שלה גם למתחדשות.
שנה שעברה 3%, 2020 (שזה מחר בבוקר, המתקנים כבר בהקמה) 10% וב 2030 17% מהמשק יעבוד על מתחדשות (זה בעצם כפול מגהוואט מ 2020 אבל אנחנו מתרבים כמו שפנים, לכן גם הגז יעלה)
אולי אנשים לא יודעים אבל עד לפני 20 שנה עבדת רק עם פחם, מזוט וסולר. כן כן. היום 60% זה גז, שזה שיפור משמעותי מבחינת צמצום הפליטות. בעתיד יעלה ל 80% (והשאר מתחדשות).

לגבי חשמל בעיר אי אפשר להפריז בחשיבות המהלך לטובת שיפור איכות החיים ברחובות הראשיים. אלנבי ת"א הולך לעבור מהפכה (בוקר טוב למשקיעי הנדלן, המחירים כבר טסו אבל בערים אחרות אולי פחות מודעים לכך)
אוטובוס חשמלי אומר שאין רעש ואין פיח. מדהים.

לגבי בזן ופז נפט (אשדוד בדיוק כמו חיפה) רכב פרטי מנועי עוד יהיה איתנו לפחות עד 2050 (בתרחיש הכי אופטימי רק חשמלי יהיה מ 2030 והילך, ונותנים עוד 20 שנה לתפעל רכבים ישנים על הכביש). צריך גם לתדלק משאיות, ספינות ומטוסים, אז בוא נרגיע. בזן ופז נפט לא הולכות לשום מקום.
נכון לעכשיו גם משק האנרגיה שלך איננו מתוכנן לשנע את צי הרכב של מדינת ישראל. צריך אנרגיה כדי לשנע 2 מיליון כלים וכרגע אין לך שום יכולת ייצור חשמל כזו, וגם לא תהיה לך במשך 10-20 שנה לפחות (אתה זוכר שאתה מתרבה בקצב חסר אחריות, נכון? למזלו של כדור הארץ רובו לא מתרבה ככה). תחנת כח זה האם-אמא של הנימבי ושיהיה לך הרבה בהצלחה לקדם מתקנים כאלה. יש מלא התנגדויות (ואני מדבר על גז נקי יחסית, ברור שלא פחם, מזוט או סולר)
מה שלא תעשה זה יהיה עדיף על זיקוק נפט
אפילו תחנות כח בגז קל וחומר מתחדשות, לגבי ההתנגדות- התנגדות התנגדות אבל זה לא מגיע לרמות ההתנגדות לבתי זיקוק וראה המגמות באירופה ובסין ובעיקר במדינות הנורדיות

יש כבר דבר אחד כלכלי כבר בימינו אנו שהוא רכבת חשמלית (ללא תלות בסוללה) ולצערינו השוק שלנו מפגר ב100 שנה לעומת המערב (והמזרח) בעניין
 

dw2322

New member
בזן קמה לפני התושבים

מה שלא תעשה זה יהיה עדיף על זיקוק נפט
אפילו תחנות כח בגז קל וחומר מתחדשות, לגבי ההתנגדות- התנגדות התנגדות אבל זה לא מגיע לרמות ההתנגדות לבתי זיקוק וראה המגמות באירופה ובסין ובעיקר במדינות הנורדיות

יש כבר דבר אחד כלכלי כבר בימינו אנו שהוא רכבת חשמלית (ללא תלות בסוללה) ולצערינו השוק שלנו מפגר ב100 שנה לעומת המערב (והמזרח) בעניין
בזן קמה לפני התושבים
בזן הוקמה בשטח מרוחק מהעיר חיפה. עם השנים, והתרבות האוכלוסיה, התושבים הם אלה שהתקרבו לבזן, לא להפך.

לכן לא לעניין להתלונן על משהו שכל הזמן ראו מול העיניים.
מה שכן אפשר לעשות זה לדרוש שיפור פליטות לאורך השנים, כדי שהמפעל הזה, ומפעלים נוספים, יפגעו פחות בסביבה.

גם רידינג בת"א פעם זיהמה יותר, כשעבדה על מזוט/סולר, וכיום כשעובדת על גז הזיהום נמוך בהרבה, וכך ניתן היה להקים את שכונת כוכב הצפון שלידה (ממש מרחק אפס, אתה הולך את זה ברגל בכמה דקות הליכה) ולהרחיב כיום את תוכנית ל' מערבה.

אף רשות מקומית בישראל לא תסכים לקחת את הנימבי הזה של בזן או פז נפט. הם גם צריכים להיות קרוב לים, כדי שיהיה יעיל שמיכלית נפט תגיע לנמל, תפרוק סחורה וזו תזוקק מייד דרך צינורות לבית הזיקוק ולא שיצטרכו לתפעל צי ענק של משאיות מיכליות.
נמל יש לך רק באשדוד וחיפה, וזהו, לא יקימו עוד.
לצד בית זיקוק הגיוני להקים תשתית פטרוכימית, שוב, מטעמי יעילות. בגלל הם קמו שם. ולא, זה לא נחמד. ככה זה עולם מערבי וכאשר האוכלוסיה מתרבה כמו שפנים הזיהום רק ילך ויעלה. עוד תושבים זה עוד מכוניות ועוד תחנות כח.

מתישהו יצטרכו להפסיק לעודד את הילודה פה, שאיננה בשום הלימה למקובל ב OECD. אנחנו כבר 9 מיליון תושב פה ולא 600 אלף יותר. לא צריך לעודד בכוח אנשים להביא עוד ועוד ילדים. יש מספיק. אבל זו סוגיה לאומית רגישה, וייקח זמן עד שהציבור יפתח לדון בזה.
את התוצאות של הריבוי המוגזם הזה מרגישים היטב תושבי חיפה.
 
במערב משתדלים ללכת לחשמלי

בזן קמה לפני התושבים
בזן הוקמה בשטח מרוחק מהעיר חיפה. עם השנים, והתרבות האוכלוסיה, התושבים הם אלה שהתקרבו לבזן, לא להפך.

לכן לא לעניין להתלונן על משהו שכל הזמן ראו מול העיניים.
מה שכן אפשר לעשות זה לדרוש שיפור פליטות לאורך השנים, כדי שהמפעל הזה, ומפעלים נוספים, יפגעו פחות בסביבה.

גם רידינג בת"א פעם זיהמה יותר, כשעבדה על מזוט/סולר, וכיום כשעובדת על גז הזיהום נמוך בהרבה, וכך ניתן היה להקים את שכונת כוכב הצפון שלידה (ממש מרחק אפס, אתה הולך את זה ברגל בכמה דקות הליכה) ולהרחיב כיום את תוכנית ל' מערבה.

אף רשות מקומית בישראל לא תסכים לקחת את הנימבי הזה של בזן או פז נפט. הם גם צריכים להיות קרוב לים, כדי שיהיה יעיל שמיכלית נפט תגיע לנמל, תפרוק סחורה וזו תזוקק מייד דרך צינורות לבית הזיקוק ולא שיצטרכו לתפעל צי ענק של משאיות מיכליות.
נמל יש לך רק באשדוד וחיפה, וזהו, לא יקימו עוד.
לצד בית זיקוק הגיוני להקים תשתית פטרוכימית, שוב, מטעמי יעילות. בגלל הם קמו שם. ולא, זה לא נחמד. ככה זה עולם מערבי וכאשר האוכלוסיה מתרבה כמו שפנים הזיהום רק ילך ויעלה. עוד תושבים זה עוד מכוניות ועוד תחנות כח.

מתישהו יצטרכו להפסיק לעודד את הילודה פה, שאיננה בשום הלימה למקובל ב OECD. אנחנו כבר 9 מיליון תושב פה ולא 600 אלף יותר. לא צריך לעודד בכוח אנשים להביא עוד ועוד ילדים. יש מספיק. אבל זו סוגיה לאומית רגישה, וייקח זמן עד שהציבור יפתח לדון בזה.
את התוצאות של הריבוי המוגזם הזה מרגישים היטב תושבי חיפה.
במערב משתדלים ללכת לחשמלי
אתה צריך תזכורת על קנסות ענק לVW ובעצם כל חברת רכב שקיימת (חוץ מכאלה שכמעט לא נכנסו לדיזל) אתן לך תזכורת או עדכון על כך שבתי זיקוק באירופה נסגרים- נסגרים, נסגרים
חלאס זה תהליך שכבר ישנו במערב (ובסין) גם פה אין שום סיבה- ארץ צפופה זה אומר הרבה אגזוזים מפיצים רעל בגובה של הילדים שלנו
יש למסות את החברות האלה ולקנוס ביד קשה כדי לסבסד תחבורה חשמלית (בעתיד העסק יהיה כלכלי ויתפוס ללא סיבסוד)

אמנם תהליך המעבר לחשמלי בארהב מקרטע אבל אתה לא יכול להשוות את המרחבים שיש בארהב לכל רכב מול הצפיפות והזיהום פה.. חשוב לזכור שמפרץ חיפה הוא איזור מגורים כן איזור מגורים- קרוב לים עם מזג אויר נעים ממוזג (5-10 מעלות פחות מבמזרח אליו בטבריה ואפילו עמק יזרעאל בית שאן) והוא מאכלס יותר מדי תושבים זועמים והתוכניות לגביו רבות וטובות
יש לציין שאפילו בארהב יש איזורים אסורים לכניסה לרכבי דיזל (אתה יודע שחיפה גם כזו? אגב) ויש מדינות מובילות במעבר לחשמלי כמו קליפורניה (במיוחד לוס, אנגלס ניו יורק ועוד)

אני יודע שזה לא קל אבל אנחנו לא 'מדברים באויר' תרתי משמע ומחפשים אלטרנטיבה לא סתם כי כיף
 

dw2322

New member
גוש דן יותר מזוהם ממפרץ חיפה

במערב משתדלים ללכת לחשמלי
אתה צריך תזכורת על קנסות ענק לVW ובעצם כל חברת רכב שקיימת (חוץ מכאלה שכמעט לא נכנסו לדיזל) אתן לך תזכורת או עדכון על כך שבתי זיקוק באירופה נסגרים- נסגרים, נסגרים
חלאס זה תהליך שכבר ישנו במערב (ובסין) גם פה אין שום סיבה- ארץ צפופה זה אומר הרבה אגזוזים מפיצים רעל בגובה של הילדים שלנו
יש למסות את החברות האלה ולקנוס ביד קשה כדי לסבסד תחבורה חשמלית (בעתיד העסק יהיה כלכלי ויתפוס ללא סיבסוד)

אמנם תהליך המעבר לחשמלי בארהב מקרטע אבל אתה לא יכול להשוות את המרחבים שיש בארהב לכל רכב מול הצפיפות והזיהום פה.. חשוב לזכור שמפרץ חיפה הוא איזור מגורים כן איזור מגורים- קרוב לים עם מזג אויר נעים ממוזג (5-10 מעלות פחות מבמזרח אליו בטבריה ואפילו עמק יזרעאל בית שאן) והוא מאכלס יותר מדי תושבים זועמים והתוכניות לגביו רבות וטובות
יש לציין שאפילו בארהב יש איזורים אסורים לכניסה לרכבי דיזל (אתה יודע שחיפה גם כזו? אגב) ויש מדינות מובילות במעבר לחשמלי כמו קליפורניה (במיוחד לוס, אנגלס ניו יורק ועוד)

אני יודע שזה לא קל אבל אנחנו לא 'מדברים באויר' תרתי משמע ומחפשים אלטרנטיבה לא סתם כי כיף
גוש דן יותר מזוהם ממפרץ חיפה
עיקר הזיהום בישראל איננו מהמפעלים אלא מאגזוזי המכוניות, ומאחר וגוש דן זה האזור הכי הכי צפוף במדינה, והולך להיות עוד יותר צפוף, תוכל להבין את הבעייתיות.

לכן אני מקווה שהמעבר של האוטובוסים לחשמל יתבצע מהר ככל הניתן. זה יחסית פשוט לביצוע ומשק החשמל מסוגל לתמוך בזה.

בעתיד הנראה לעין אין יכולת לתדלק את כל צי הרכב בישראל עם חשמל. פשוט אין לך רזרבה ואת מה שיש אתה צריך כדי לתמוך בקצב הריבוי המוגזם וחסר האחריות של האוכלוסיה פה.
בבחירה בין חשמל לעוד 200 אלף גולגלות שמתווספות לכאן מדי שנה בשנה לבין פינוק של רכב חשמלי? החשמל למעלית, למקרר ולמזגן לוקחים. וזה המקום להזכיר שהמגזר הערבי שלך, 20% מהאוכלוסיה, עדיין בלי מגדלים וקניונים. אני מקווה שברור לך שזה ישתנה. זה אומר עוד גידול בצריכת החשמל.

כדי לטפל בחוכמולוגים שיעברו מרכב מנועי לחשמלי סביר מאד שהטבת המס על החשמלי תצומצם בעתיד. כל עוד זה נישה זה לא מפריע לאוצר. ע"ע רכב מונע בגז.

אפשר להוריד את קצב הריבוי המוגזם והכי הכי גבוה בעולם המערבי, בעזרת רגולציה (ביטול קצבאות ילדים, חילוט ילדים עודפים (ע"ע ילד 1 בסין) אבל תפיסתית אנחנו עדיין עוד רחוק מאד משם.
ההצעה הכי הכי מתונה שאני יכול לחשוב עליה זה לבטל קיצבת ילדים מילד 3 ומעלה, וכדי לענות על מחאת הורים קיימים אז להחילה רק מעוד 18 שנה מהיום (קרי שנת 2037 והילך). אפילו את הדרדל'ה הזה עוד לא חוקקנו. אנחנו עדיין עמוק עמוק בתוך התפיסה ש"ילדים זה שמחה".
לצפיפות ההולכת וגוברת יש מחיר. אתה אולי מתחיל להפנים אותו והיום זה עוד טוב. בעתיד אנחנו הולכים להיות המדינה הכי הכי צפופה בעולם (למעט נגב). למזלי אני כבר לא אחיה בגיהנום הזה.
 
מצד אחד החדשות מתחום הEV

גוש דן יותר מזוהם ממפרץ חיפה
עיקר הזיהום בישראל איננו מהמפעלים אלא מאגזוזי המכוניות, ומאחר וגוש דן זה האזור הכי הכי צפוף במדינה, והולך להיות עוד יותר צפוף, תוכל להבין את הבעייתיות.

לכן אני מקווה שהמעבר של האוטובוסים לחשמל יתבצע מהר ככל הניתן. זה יחסית פשוט לביצוע ומשק החשמל מסוגל לתמוך בזה.

בעתיד הנראה לעין אין יכולת לתדלק את כל צי הרכב בישראל עם חשמל. פשוט אין לך רזרבה ואת מה שיש אתה צריך כדי לתמוך בקצב הריבוי המוגזם וחסר האחריות של האוכלוסיה פה.
בבחירה בין חשמל לעוד 200 אלף גולגלות שמתווספות לכאן מדי שנה בשנה לבין פינוק של רכב חשמלי? החשמל למעלית, למקרר ולמזגן לוקחים. וזה המקום להזכיר שהמגזר הערבי שלך, 20% מהאוכלוסיה, עדיין בלי מגדלים וקניונים. אני מקווה שברור לך שזה ישתנה. זה אומר עוד גידול בצריכת החשמל.

כדי לטפל בחוכמולוגים שיעברו מרכב מנועי לחשמלי סביר מאד שהטבת המס על החשמלי תצומצם בעתיד. כל עוד זה נישה זה לא מפריע לאוצר. ע"ע רכב מונע בגז.

אפשר להוריד את קצב הריבוי המוגזם והכי הכי גבוה בעולם המערבי, בעזרת רגולציה (ביטול קצבאות ילדים, חילוט ילדים עודפים (ע"ע ילד 1 בסין) אבל תפיסתית אנחנו עדיין עוד רחוק מאד משם.
ההצעה הכי הכי מתונה שאני יכול לחשוב עליה זה לבטל קיצבת ילדים מילד 3 ומעלה, וכדי לענות על מחאת הורים קיימים אז להחילה רק מעוד 18 שנה מהיום (קרי שנת 2037 והילך). אפילו את הדרדל'ה הזה עוד לא חוקקנו. אנחנו עדיין עמוק עמוק בתוך התפיסה ש"ילדים זה שמחה".
לצפיפות ההולכת וגוברת יש מחיר. אתה אולי מתחיל להפנים אותו והיום זה עוד טוב. בעתיד אנחנו הולכים להיות המדינה הכי הכי צפופה בעולם (למעט נגב). למזלי אני כבר לא אחיה בגיהנום הזה.
מצד אחד החדשות מתחום הEV
חלשות והאלטרנטיבה מתרחקת
מצד שני אני ממש לא מסכים איתך לגבי זה שאין חשמל, אם אין חשמל אז יהיה ואגב דרוש פחות חשמל לאותה הנעה של תחבורה מכיון שהמנועים החשמליים בעלי יעילות גבוהה (כשהבעיה היא אופן איחסון החשמל ויוקר הסוללה)
 

dw2322

New member
אנרגיה ל 2M רכבים זה לא צחוק

מצד אחד החדשות מתחום הEV
חלשות והאלטרנטיבה מתרחקת
מצד שני אני ממש לא מסכים איתך לגבי זה שאין חשמל, אם אין חשמל אז יהיה ואגב דרוש פחות חשמל לאותה הנעה של תחבורה מכיון שהמנועים החשמליים בעלי יעילות גבוהה (כשהבעיה היא אופן איחסון החשמל ויוקר הסוללה)
אנרגיה ל 2M רכבים זה לא צחוק
אין לך, פשוט אין, את המתקנים לייצר להם אנרגיה.
זה מה יש כאשר אתה מתרבה כל שנה עם 200 אלף תושב, שכולם רוצים אנרגיה.

אתה כיום נהנה מלוקסוס של חשמל 24/7/365. אתה מדליק את מתג החשמל והופ, קסם, יש לך חשמל. זה לא מובן מאליו, ובשכונה שלך (המזרח התיכון) זו איננה הנורמה. בתרחיש השבתה של מתקן ייצור גדול עלולות להיות הפסקות חשמל.

הרכבים יכולים לנסוע גם עוד 30 שנה על בנזין. עובדה שעשו את זה כאן בישראל במשך 70 שנה וזה עבד לא רע.
 

dare devil ית

New member
בטור X בטר פלייס אני יכולה להגיד לך

גוש דן יותר מזוהם ממפרץ חיפה
עיקר הזיהום בישראל איננו מהמפעלים אלא מאגזוזי המכוניות, ומאחר וגוש דן זה האזור הכי הכי צפוף במדינה, והולך להיות עוד יותר צפוף, תוכל להבין את הבעייתיות.

לכן אני מקווה שהמעבר של האוטובוסים לחשמל יתבצע מהר ככל הניתן. זה יחסית פשוט לביצוע ומשק החשמל מסוגל לתמוך בזה.

בעתיד הנראה לעין אין יכולת לתדלק את כל צי הרכב בישראל עם חשמל. פשוט אין לך רזרבה ואת מה שיש אתה צריך כדי לתמוך בקצב הריבוי המוגזם וחסר האחריות של האוכלוסיה פה.
בבחירה בין חשמל לעוד 200 אלף גולגלות שמתווספות לכאן מדי שנה בשנה לבין פינוק של רכב חשמלי? החשמל למעלית, למקרר ולמזגן לוקחים. וזה המקום להזכיר שהמגזר הערבי שלך, 20% מהאוכלוסיה, עדיין בלי מגדלים וקניונים. אני מקווה שברור לך שזה ישתנה. זה אומר עוד גידול בצריכת החשמל.

כדי לטפל בחוכמולוגים שיעברו מרכב מנועי לחשמלי סביר מאד שהטבת המס על החשמלי תצומצם בעתיד. כל עוד זה נישה זה לא מפריע לאוצר. ע"ע רכב מונע בגז.

אפשר להוריד את קצב הריבוי המוגזם והכי הכי גבוה בעולם המערבי, בעזרת רגולציה (ביטול קצבאות ילדים, חילוט ילדים עודפים (ע"ע ילד 1 בסין) אבל תפיסתית אנחנו עדיין עוד רחוק מאד משם.
ההצעה הכי הכי מתונה שאני יכול לחשוב עליה זה לבטל קיצבת ילדים מילד 3 ומעלה, וכדי לענות על מחאת הורים קיימים אז להחילה רק מעוד 18 שנה מהיום (קרי שנת 2037 והילך). אפילו את הדרדל'ה הזה עוד לא חוקקנו. אנחנו עדיין עמוק עמוק בתוך התפיסה ש"ילדים זה שמחה".
לצפיפות ההולכת וגוברת יש מחיר. אתה אולי מתחיל להפנים אותו והיום זה עוד טוב. בעתיד אנחנו הולכים להיות המדינה הכי הכי צפופה בעולם (למעט נגב). למזלי אני כבר לא אחיה בגיהנום הזה.
בטור X בטר פלייס אני יכולה להגיד לך
שיש חשמל
אתה מטעין את המכוניות חכם בלילה בעיקר
זה גם משהוא שמאד יעזור (היה עוזר...) לחברת חשמל
 
אפשר לייבא מוכן

אנרגיה מתחדשת בישראל
העליתי כאן לפני כחודשיים הרצאה מקצועית בה השתתפתי של סמנכלית רשות החשמל.

ישראל כבר עכשיו מסבה במהירות את משק החשמל שלה גם למתחדשות.
שנה שעברה 3%, 2020 (שזה מחר בבוקר, המתקנים כבר בהקמה) 10% וב 2030 17% מהמשק יעבוד על מתחדשות (זה בעצם כפול מגהוואט מ 2020 אבל אנחנו מתרבים כמו שפנים, לכן גם הגז יעלה)
אולי אנשים לא יודעים אבל עד לפני 20 שנה עבדת רק עם פחם, מזוט וסולר. כן כן. היום 60% זה גז, שזה שיפור משמעותי מבחינת צמצום הפליטות. בעתיד יעלה ל 80% (והשאר מתחדשות).

לגבי חשמל בעיר אי אפשר להפריז בחשיבות המהלך לטובת שיפור איכות החיים ברחובות הראשיים. אלנבי ת"א הולך לעבור מהפכה (בוקר טוב למשקיעי הנדלן, המחירים כבר טסו אבל בערים אחרות אולי פחות מודעים לכך)
אוטובוס חשמלי אומר שאין רעש ואין פיח. מדהים.

לגבי בזן ופז נפט (אשדוד בדיוק כמו חיפה) רכב פרטי מנועי עוד יהיה איתנו לפחות עד 2050 (בתרחיש הכי אופטימי רק חשמלי יהיה מ 2030 והילך, ונותנים עוד 20 שנה לתפעל רכבים ישנים על הכביש). צריך גם לתדלק משאיות, ספינות ומטוסים, אז בוא נרגיע. בזן ופז נפט לא הולכות לשום מקום.
נכון לעכשיו גם משק האנרגיה שלך איננו מתוכנן לשנע את צי הרכב של מדינת ישראל. צריך אנרגיה כדי לשנע 2 מיליון כלים וכרגע אין לך שום יכולת ייצור חשמל כזו, וגם לא תהיה לך במשך 10-20 שנה לפחות (אתה זוכר שאתה מתרבה בקצב חסר אחריות, נכון? למזלו של כדור הארץ רובו לא מתרבה ככה). תחנת כח זה האם-אמא של הנימבי ושיהיה לך הרבה בהצלחה לקדם מתקנים כאלה. יש מלא התנגדויות (ואני מדבר על גז נקי יחסית, ברור שלא פחם, מזוט או סולר)
אפשר לייבא מוכן
 

dw2322

New member
נכון, אבל זה מסכן את בטחון ישראל

אפשר לייבא מוכן
נכון, אבל זה מסכן את בטחון ישראל
שאלתי על זה פעם וההסבר הוא שנפט אתה יכול לייבא מכל ספק מפוקפק בעולם (ואז לייצר לעצמך מה שאתה צריך), אבל בנזין, סולר ובפרט דלק סילוני, אותו אתה חייב לחיל האויר שלך - זו כבר סחורה מפוקחת הרבה יותר, וישראל לא הולכת לסכן את בטחונה בשביל זה.
 
גם לא מקובל עלי, הרי נפט אתה מקבל בלי בעיה

נכון, אבל זה מסכן את בטחון ישראל
שאלתי על זה פעם וההסבר הוא שנפט אתה יכול לייבא מכל ספק מפוקפק בעולם (ואז לייצר לעצמך מה שאתה צריך), אבל בנזין, סולר ובפרט דלק סילוני, אותו אתה חייב לחיל האויר שלך - זו כבר סחורה מפוקחת הרבה יותר, וישראל לא הולכת לסכן את בטחונה בשביל זה.
גם לא מקובל עלי, הרי נפט אתה מקבל בלי בעיה
וגם סולר תקבל, לא חסר.. הקטע שאין בעיה להשאיר את המפעלים האלה אבל בצמצום וככה גם את התירוץ הזה אין

מצד שני כאמור כרגע החדשות מהאלטרנטיבה החשמלית לא משהו בעולם אז זה מוריד..
 

הפרבולה

New member
לא צריך לגור במפרץ חיפה

מי ידאג לתושבי מפרץ חיפה?
דליפה מסוכנת ממפעלי דור כ' לבזן שסגרה כבישים ועורקים מרכזיים בקריות, דליפה נוספת של חומרים מסוכנים מגדיב (בבעלות בזן) מסתבר שהחברה הזאת מזהמת את הים ללא פיקוח

בימים כאלה האלטרנטיבה למוצרים של בזן (בעיקר דיזל) הם כל כך חשובים ואפילו יעלה קצת יותר שיעלה כי יש לנו כל כך הרבה מה להפסיד בשעה שאנחנו לא מתקדמים אל העתיד של התחבורה החשמלית ו-או הנקיה יותר מה שזה לא יהיה..
במיוחד במדינה מהצפופות והפקוקות כשהזיהום חוגג ואיכות החיים נפגעת ולא רק במפרץ חיפה אלא גם במרכז הפקוק (רכב חשמלי אגב ינקה גם את זיהום ה'רעש' ממנועים במיוחד לדיירים שגרים סמוך לכביש)

זה הזמן לדעתי להשקיע באנרגיה נקיה ואם באירופה זו המגמה אז אצלנו קל וחומר

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3762443,00.html
לא צריך לגור במפרץ חיפה
אפשר לגור בגליל בגולן בעפולה טירת הכרמל עתלית ( שהם יחסית רחוקים מהזיהום וקרובים לים למי שאוהב ים ), הרבה זגות צעירים יעדיפו לגדל ילדים במקומות עם סיכון נמוך יותר לאסטמה ולמחלות ריאה אחרות.
ואז עם ירידת הביקוש ירדו מחירי הדיור וזה יהיה לחץ כלכלי לריסון ולצימצום המזהמים.
 

dw2322

New member
רוב חיפה והקריות לא מרגישות את בזן

לא צריך לגור במפרץ חיפה
אפשר לגור בגליל בגולן בעפולה טירת הכרמל עתלית ( שהם יחסית רחוקים מהזיהום וקרובים לים למי שאוהב ים ), הרבה זגות צעירים יעדיפו לגדל ילדים במקומות עם סיכון נמוך יותר לאסטמה ולמחלות ריאה אחרות.
ואז עם ירידת הביקוש ירדו מחירי הדיור וזה יהיה לחץ כלכלי לריסון ולצימצום המזהמים.
רוב חיפה והקריות לא מרגישות את בזן
מתנגדי המפעל משתמשים בדמגוגיה כאילו כל חיפה מרגישה אותו אבל זה כמובן לא נכון. רק חלקים קטנים ומאד מאד מסויימים. מי שגר על הכרמל, או לאורך החוף, לא מרגיש את בזן שממוקם בכלל כמה קילומטרים טובים מזרחה.

מזכיר קצת את הדמגוגיה בת"א, אותה אני מכיר יותר טוב. רוב מוחלט של התושבים לא מרגישים את האפריקאים. האפריקאים גרים רק ב 3 שכונות מאד מאד מסויימות: נווה שאנן, שפירא והתקווה. זהו.
אפילו ברובע דרום ת"א, רוב התושבים הישראלים גרים בכלל בשכונות אחרות: קרית שלום ונווה עופר, ושם אין אפריקאים.

בשכונת נווה שאנן למשל רק 15% הם ישראלים (!), ומתוכם חצי ג'נטריפיקטורים, כלומר אנשים שיודעים טוב מאד לאן *בחרו* ללכת לגור, וגם קומץ הותיקים יכולים להשכיר דירותיהם לעובדים זרים, לקבל שכ"ד גבוה יחסית ולגור באזורים אחרים בגוש דן (למשל חולון) בלי בעיה, כפי שעשו רוב שכניהם.
 
מה זה אם לא האמא של הדמגוגיה :)

רוב חיפה והקריות לא מרגישות את בזן
מתנגדי המפעל משתמשים בדמגוגיה כאילו כל חיפה מרגישה אותו אבל זה כמובן לא נכון. רק חלקים קטנים ומאד מאד מסויימים. מי שגר על הכרמל, או לאורך החוף, לא מרגיש את בזן שממוקם בכלל כמה קילומטרים טובים מזרחה.

מזכיר קצת את הדמגוגיה בת"א, אותה אני מכיר יותר טוב. רוב מוחלט של התושבים לא מרגישים את האפריקאים. האפריקאים גרים רק ב 3 שכונות מאד מאד מסויימות: נווה שאנן, שפירא והתקווה. זהו.
אפילו ברובע דרום ת"א, רוב התושבים הישראלים גרים בכלל בשכונות אחרות: קרית שלום ונווה עופר, ושם אין אפריקאים.

בשכונת נווה שאנן למשל רק 15% הם ישראלים (!), ומתוכם חצי ג'נטריפיקטורים, כלומר אנשים שיודעים טוב מאד לאן *בחרו* ללכת לגור, וגם קומץ הותיקים יכולים להשכיר דירותיהם לעובדים זרים, לקבל שכ"ד גבוה יחסית ולגור באזורים אחרים בגוש דן (למשל חולון) בלי בעיה, כפי שעשו רוב שכניהם.
מה זה אם לא האמא של הדמגוגיה :)
אתה צודק שרוב חיפה לא מרגישה את בזן על הכרמל וכו' אבל הם בהחלט העיר שמלקטת את הארנונה מבזן
את הזיהום הכבד עד לרמה שממש לא נעימה למגורים ירגישו בנשר, קרית חיים וקרית ביאליק דרום במיוחד ובקרית אתא קריית טבעון כפר חסידים ק' ים ומוצקין

אבל זה לא ה'אישיו' הקטע הוא שבעולם המערבי כרגע יש ויכוח לגבי זיהום הדיזל וכמו שאתה יודע ואומר בעצמך- בעיית הפליטות מהרכבים
הדמגוגיה פה שדיזל הוא התוצר העיקרי של בזן ובוא לא ניתמם- קנסות הענק שהוטלו על VW וכל יצרניות הרכב שלא עמדו בהצלחה בסינון רכבי הדיזל מתוצרתם הם בגלל שלא ניתן לסנן בצורה מייטבית את הרכבים האלה
עוד נציין שאנחנו בארץ פקוקים וצפופים במיוחד אז מה הופך את בזן לכל כך לגיטימת בעיניך? היא בסך הכל יצרנית של מוצר מאוד שנוי במחלוקת בסופו של דבר, מוצר שהעולם יוצא מגידרו במו'פ כדי למצוא לו אלטרנטיבה

ועוד לא דיברתי על זה שהקריות הם כרך קרוב לים במזג אויר 5-10 מעלות צלזיוס יותר נוח מבמזרח צפון המדינה ושהציבור רוצה לחיות ולגור כאן וכן מחפש גם אלטרנטיבה למוצר הבסיסי שעליו נשען המפעל הבעייתי שאכן היה מאוד נחוץ אבל בתקווה שימצאו חלופות ויש חלופות (בסדר לאט לאט)
 

הפרבולה

New member
מי שגר על הכרמל בהחלט מרגיש את הזיהום

רוב חיפה והקריות לא מרגישות את בזן
מתנגדי המפעל משתמשים בדמגוגיה כאילו כל חיפה מרגישה אותו אבל זה כמובן לא נכון. רק חלקים קטנים ומאד מאד מסויימים. מי שגר על הכרמל, או לאורך החוף, לא מרגיש את בזן שממוקם בכלל כמה קילומטרים טובים מזרחה.

מזכיר קצת את הדמגוגיה בת"א, אותה אני מכיר יותר טוב. רוב מוחלט של התושבים לא מרגישים את האפריקאים. האפריקאים גרים רק ב 3 שכונות מאד מאד מסויימות: נווה שאנן, שפירא והתקווה. זהו.
אפילו ברובע דרום ת"א, רוב התושבים הישראלים גרים בכלל בשכונות אחרות: קרית שלום ונווה עופר, ושם אין אפריקאים.

בשכונת נווה שאנן למשל רק 15% הם ישראלים (!), ומתוכם חצי ג'נטריפיקטורים, כלומר אנשים שיודעים טוב מאד לאן *בחרו* ללכת לגור, וגם קומץ הותיקים יכולים להשכיר דירותיהם לעובדים זרים, לקבל שכ"ד גבוה יחסית ולגור באזורים אחרים בגוש דן (למשל חולון) בלי בעיה, כפי שעשו רוב שכניהם.
מי שגר על הכרמל בהחלט מרגיש את הזיהום
בעיקר בעונות המעבר שהרוח חלשה או צפונית. גם בלילות הקיץ שהרוחות חלשות ויש אינברסיה הזיהום נלכד מתחת לשכבת האינברסיה שהיא בגובה 400-600 מטר בדיוק הגובה של הכרמל ששם סובלים הכי הרבה אפילו יותר מאלו שגרים למטה.
 

dw2322

New member
בזן מודיעה על החלת משטר צנע ב-דלק במדינת ישראל


מי ידאג לתושבי מפרץ חיפה?
דליפה מסוכנת ממפעלי דור כ' לבזן שסגרה כבישים ועורקים מרכזיים בקריות, דליפה נוספת של חומרים מסוכנים מגדיב (בבעלות בזן) מסתבר שהחברה הזאת מזהמת את הים ללא פיקוח

בימים כאלה האלטרנטיבה למוצרים של בזן (בעיקר דיזל) הם כל כך חשובים ואפילו יעלה קצת יותר שיעלה כי יש לנו כל כך הרבה מה להפסיד בשעה שאנחנו לא מתקדמים אל העתיד של התחבורה החשמלית ו-או הנקיה יותר מה שזה לא יהיה..
במיוחד במדינה מהצפופות והפקוקות כשהזיהום חוגג ואיכות החיים נפגעת ולא רק במפרץ חיפה אלא גם במרכז הפקוק (רכב חשמלי אגב ינקה גם את זיהום ה'רעש' ממנועים במיוחד לדיירים שגרים סמוך לכביש)

זה הזמן לדעתי להשקיע באנרגיה נקיה ואם באירופה זו המגמה אז אצלנו קל וחומר

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3762443,00.html
בזן מודיעה על החלת משטר צנע ב-דלק במדינת ישראל

למי שמיכל הדלק שלו לא מלא? כדאי לרוץ היום ולמלא מלא מלא בתחנת הדלק. לא בטוח לכמה זמן יספיק מלאי הדלק של מדינת ישראל.

למה? כי עינת קליש ראשת עיריית חיפה משביתה את פעילות דור כימיקלים, המספקת תוסף דלק חיוני לבנזין שבזן מייצרת, מה שיפגע ביכולת לספק דלק שעומד בתקנים לרכבים בישראל.

תבחרו: פחות זיהום אצל קליש או שתוכלו להמשיך לנהוג? (או שאצלכם הזיהום יעלה ושמכלולי המכונית שלכם יתקלקלו, מבחינת המוסכניק שלכם זה דווקא רעיון לא רע
)

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001286718
 
לא מפריע לי, אני גם ככה ממלא

בזן מודיעה על החלת משטר צנע ב-דלק במדינת ישראל

למי שמיכל הדלק שלו לא מלא? כדאי לרוץ היום ולמלא מלא מלא בתחנת הדלק. לא בטוח לכמה זמן יספיק מלאי הדלק של מדינת ישראל.

למה? כי עינת קליש ראשת עיריית חיפה משביתה את פעילות דור כימיקלים, המספקת תוסף דלק חיוני לבנזין שבזן מייצרת, מה שיפגע ביכולת לספק דלק שעומד בתקנים לרכבים בישראל.

תבחרו: פחות זיהום אצל קליש או שתוכלו להמשיך לנהוג? (או שאצלכם הזיהום יעלה ושמכלולי המכונית שלכם יתקלקלו, מבחינת המוסכניק שלכם זה דווקא רעיון לא רע
)

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001286718
לא מפריע לי, אני גם ככה ממלא
במאה שח
 

dare devil ית

New member
מעדיפה דלק מאשדוד+יבוא

בזן מודיעה על החלת משטר צנע ב-דלק במדינת ישראל

למי שמיכל הדלק שלו לא מלא? כדאי לרוץ היום ולמלא מלא מלא בתחנת הדלק. לא בטוח לכמה זמן יספיק מלאי הדלק של מדינת ישראל.

למה? כי עינת קליש ראשת עיריית חיפה משביתה את פעילות דור כימיקלים, המספקת תוסף דלק חיוני לבנזין שבזן מייצרת, מה שיפגע ביכולת לספק דלק שעומד בתקנים לרכבים בישראל.

תבחרו: פחות זיהום אצל קליש או שתוכלו להמשיך לנהוג? (או שאצלכם הזיהום יעלה ושמכלולי המכונית שלכם יתקלקלו, מבחינת המוסכניק שלכם זה דווקא רעיון לא רע
)

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001286718
מעדיפה דלק מאשדוד+יבוא
מאשר סרטן וסכנת פיצוץ ליד כל כך הרבה אנשים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה