מחדל הדיזל ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.
מחדל הדיזל ברכבת ישראל

מחדל הדיזל ברכבת ישראל
אז מה בעצם הפסדנו ברשלנות עם עכוב חישמול הרכבת?
""בתחנת רכבת השלום בתל אביב יש שילוט אלקטרוני המצביע על זיהום האוויר וממליץ לילדים, נשים בהריון וחולים לרדת אל הרציף רק לפני הגעת הרכבת. הבעיה החמורה הזו צפויה להיפתר כאשר הרכבת תעבור מהנעה בדיזל להנעה חשמלית. מתי זה יקרה?""
"פרויקט החשמול נועד להעביר את הרכבת מעידן הדיזל לעידן החשמל, בערך 100 שנה אחרי שהרכבות באירופה ביצעו מעבר דומה. ההנעה החשמלית תאפשר לא רק הפחתה ניכרת ברמות הזיהום והרעש אלא גם שיפור משמעותי בביצועי הרכבת. רכבות בהנעה חשמלית יכולות להאיץ ולבלום מהר יותר וגם לנסוע במהירות גבוהה יותר. רכבת חשמלית יכולה גם להיות ארוכה יותר. אפשר, למשל, להסיע 14 קרונות חשמליים דו-קומתיים, ברכבת אחת, כפול מהמקובל כיום.

כלומר, רכבת חשמלית היא מהירה ורבת קיבולת לעומת רכבת דיזל, ויכולה לסייע להקלת העומס בקרונות הרכבת כיום. רכבות חשמליות הן פשוטות וקלות יותר לתחזוקה, אך הפעלתן מצריכה חיבור לרשת קווי הזנה חשמלית ותחנות השנאה. לפי נתוני הרכבת, החלפת רכבות הדיזל ברכבות חשמליות תקצר ב-30% את הנסיעה מתחנת האוניברסיטה בתל אביב לתחנת ראשון לציון מערב - מ-28 דקות ל-20 דקות - בכך שתאפשר לרכבת לנוע במהירות ממוצעת של קרוב ל-50 קמ"ש לעומת 33.6 קמ"ש כיום. חשמול המסילות שלאורך נתיבי איילון יאפשר לרכבת להוסיף 3 מיליון נוסעים לשנה, לצמצם ב-30% את מספר התקלות, להפחית את הרעש בתחנות ב-6 דציבלים, לחסוך כ-60 מיליון ליטר של דלק יקר בשנה, להוריד מהכביש אלפי מכליות המספקות דלק לרכבת ולהפחית ב-95% ומעלה את פליטת החלקיקים המזהמים והמסוכנים לבריאות שנפלטים בעת שריפת הדיזל מהקטר.""

'חישמלו' עד עכשיו מסילה אחת מתוך 6 שתוכננו להשקה כיום- בגלל בחירה רשלנית של קבלן


https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001279692
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה