סאפיינס (spns) דיווחה Q4 לאחרונה
סאפיינס (spns) דיווחה Q4 לאחרונה
לפני כשבועיים סאפיינס דיווחו את הדוח השנתי, ולאחר מכן ערכו מפגש משקיעים, אליו הוזמנתי גם, באדיבות משרד אייזנברג קשרי משקיעים.
הם גם מדווחים היום על זכייה בחוזה חדש:
https://maya.tase.co.il/reports/details/1217340/2/0
למי שאיננו מכיר, סאפיינס היא חברת הייטק המתעסקת עם תוכנה לחברות ביטוח.
בליגה המקומית זו חברה שנחשבת די גדולה, במדד ת"א 90, אך בנאסדק היא smallcap, טיקר spns
אפשר לקבל אליהם חשיפה גם דרך אמא פורמולה (forty)
בגדול? נייר בש"ש 700M$, מכירות צומחות, סדר גודל 300M$ שנתי, רווחית, עם מכפיל 50 אחורה ומכפיל 23 קדימה. לא זול אבל איכותי.
החלום הגדול, בגללו השקעתי בהם בעבר, זה החזון להפוך לאמדוקס של הביטוח.
אם יצליח? אז למרות כברת הדרך שעברו בשנים האחרונות הם רק בתחילת הדרך. DOX נסחרת בש"ש של 7.5B$ . פי 10 מהם. בקטנה.
(וזה עוד כש DOX קצת פישלה לאחרונה וירדה)
הם העלו את המצגת שראינו גם למאיה:
https://maya.tase.co.il/reports/details/1215840/2/0
קהל היעד שלהם אלה חברות ביטוח הנדרשות להחליף ולשדרג את מערכות התוכנה שלהן, שזה מהלך קריטי ורגיש לכל חברת ביטוח. לכן לוקח זמן עד שמשיגים לקוח אבל אחרי שמשיגים? הוא איתך להרבה הרבה שנים. יש גם יתרון לגודל, כי חברות ביטוח תפחדנה להתעסק עם סטארט-אפ שמחר בבוקר עלול להעלם.
זה לא מגרש לחובבנים כך שיש חסמי כניסה וביצורי וורן באפט סביב העסק.
השוק הזה הוא שוק ענק, כך שיש מקום לכמה שחקנים גדולים.
ב 2018 ההכנסות עלו מ 272M$ ל 290, עם 33 החלפות אצל לקוחות (go live זה החלפה) והם צופים עלייה דו ספרתית.
הרווחיות השתפרה: מ 23M$ ל 39M$ תפעולי, מ 8.5% ל 13.6%, והצפי קדימה הוא 15% (כי הם משתפרים ומתייעלים, ועל כך בהמשך)
באירופה הם צומחים בקצב דו ספרתי (באנגליה ומדינות נורדיות), והכוונה בעתיד היא לשכפל את זה גם בארה"ב וזה מה שאמור לייצר להם את המשך הצמיחה.
השחקן הגדול בסקטור נקרא guide wire, טיקר GWRE. ש"ש של 7.2 מיליארד, כמעט כמו אמדוקס
מכפיל אחורה 170, מכפיל קדימה 56. מה לעשות? ניירות צמיחה בשוק גדול לא נסחרים בזול.
אחריו יש 3 שחקנים קטנים בהרבה, ולא הבנתי אם הם האחרון מביניהם (קרי רביעי בסקטור) או שהם מייד אח"כ. בכל אופן הם רוצים להיות השחקן השני שם, כלומר שלישי בשוק. חוץ מאלה יש 50 שחקנים קטנים ומשהו כמו 1500 סטארט-אפים בתחום. כאמור, שוק ענק, עם המון המון כסף. חלק מהסטארט-אפים הללו מגיעים אליהם, כי כאמור קשה לסטארט-אפ לעניין חברת ביטוח. לכן שת"פ עם סאפיינס זו דרך טובה מבחינתם לצמוח.
חלק מהגידול שלהם הגיע מרכישות, ב 2016, 2017 ו 2018 מה ששם אותם כיום עם ליין יפה של מוצרים להציע ללקוחות, ובשנה הקרובה הם מתכוונים למתג מחדש כדי שיבינו שהם one stop shop ולא מקבץ של חברות.
בתחום ה life היו קשיים עם מוצר אליס, יצאו מארה"ב ועברו לאירופה ומתכוונים לחזור שוב לארה"ב. יש עיסקה באופק. היתה ירידה ב 2018 וכעת מצפים ליציבות. בכל שאר מוצרי ה life מצפים לצמיחה.
יש להם 453 לקוחות, לחלק אין מערכות חדשות והם מנסים לשכנע אותם לשדרג
managed service (שקף 22), זה מעבר לענן. חברות ביטוח לא רוצות IT אצלן ורוצים לעבוד כמו עם אמזון. זה לא יהיה רק רישיון אלא גם שירות מנוהל. לצורך כך הם גייסו מנהל מאמדוקס.
כל המערכות תהיינה פתוחות לדיגיטל
כאמור יש המון המון סטארט-אפים בתחום ה insure-tech, חלקן מנסים לאיים על חברות הביטוח, כמו לימונייד, וחלקם ישתלבו. כל חברות הביטוח הגדולות משקיעות בחדשנות ויש גם VC בתחום
פוטנציאל השוק גדול ואנחנו כרגע רק זבוב יחסית לפוטנציאל. תבינו שפה בישראל אף אחד לא החליף אלמנטרי כבר 15 שנה, ומתישהו יחליפו. 6-9 חברות מתוך 150 חברות באירופה החליפו. כל החלפה כזו זה 30-100M$ בהשקעות, ובסופו של דבר כולם יעשו את זה.
אנחנו גלובאלים אך ממוקדים כיום בארה"ב, OK, נורדיק (כשלא היינו שם לפני 3 שנים) וכיום נחשבים שם למובילי שוק. יש גם ספרד וגרמניה, כלומר יש פוטנציאל גיאוגרפי.
לא עובדים כ"כ עם שותפים, רק לעיתים נדירות וגם מכאן יכולה להגיע צמיחה
דופקים לנו בדלתות ורצים אחרינו, יש חברות שרוצות לייצג אותנו (אם אני מבין נכון זה משהו כמו מטריקס שרוצה לייצג אותם במדינה X) אבל אנחנו מעדיפים קשר ישיר עם הלקוח
ה services רק בתחילת הדרך (זה כל מה שאיננו מוצר מוגמר)
בדיגיטל אנחנו טיפה בים. אנחנו אקסלרטור לסטארט-אפים (יש 1500 כאלה, שקף 26), ורבים רוצים לעבוד איתנו כי אנחנו מבחינתם גשר ללקוחות. זו עוד דוגמה למדוע אנחנו כיום רק בתחילת הדרך.
כיום אנחנו עובדים עם חברות tier 2-4 בעולם (בארץ כמובן tier 1) אבל שואפים לעלות גם ל tier 1 .
רוצים לתפוס נישות כמו marine insurance
ב 5 השנים הקרובות יש מספיק לאן לצמוח. רוצים לפתח מוצר עם לקוח ראשון ולהתחלק עימו בעלויות הפיתוח ואז יהיה קל יותר לשווק ללקוחות נוספים
לפחות פעם בשנה מוצאים גירסה חדשה למוצר
עסקאות managed services זה לפחות 5-10 שנים ועשוי להגיע גם לחוזים ל 15 שנה
הלקוחות הם הנכס הגדול ביותר שלנו. לכל כנס שאנחנו מארגנים מגיעים 400-500 איש, יש מעל 20 user groups והקהילות הללו זה דבר טוב
לעשות transfer ללקוח זה ביזנס קשה כי הלקוחות מפחדים. אחרי שסיימת הלקוח איתך ל 20 שנה.
אם בשנים קודמות צמצמנו קצת במספר העובדים אז ב 2019 אנו צפויים לגיס עובדים חדשים ומתחילים לבנות pipeline של מוצרים ל 2020
אחרי רוני עלתה מנהלת בשם יפה, שהסבירה על המיתוג שלהם. יש להם 30 שמות מוצרים, 8 חברות והם רוצים brand אחד. אנחנו לא 8 חברות אלא חברה אחת, וזה אמור לעזור למכור עוד מוצרים ללקוח קיים.
יש אתר אינטרנט חדש ואתם מוזמנים לעיין בו
לאחר מכן עלה מנהל החטיבה ההודית שלהם (אמרנו או לא אמרנו אמדוקס?
)
הודו היא שוק גדול. בשנת 2000 היו רק 5 חברות ביטוח גדולות ממשלתיות ומאז הרבה חברות נכנסו (AIG, אליאנס ועוד). היום אנחנו 800 איש ובעתיד נהיה כפול (לחר מכן ניגשתי ושאלתי אותו אם זה צפי ריאלי והוא ענה שכן, כשלמיטב ידיעתו לאמדוקס יש בהודו כ 30 אלף עובדים! ), עובד הודי עולה... חמישית מעובד ישראלי יקר, ועובד פולני עולה חצי מישראלי. חלק משיפור הרווחיות מגיע כנראה מצמיחה גדולה יותר ברכיב ההודי של החברה.
אנחנו מחליפים את הלב של חברת הביטוח ולכן חייבים להיות טובים.
הם גדלו מ 6 מנהלים ל 25, הגיל הממוצע של העובדים הוא 28, ועובדים שנתיים בסאפיינס
לאחר מכן עלה החשב ודיבר על הפיננסים
הכנסות 290M$, רווח תפעולי 40M$, מרג'ין 13.6%. שקף 71.
הכפלנו את הרווחיות, מ 8.5% ל 13.6%
ב 2018 לא תכננו לצמוח משמעותית אלא לבנות את התשתית לצמיחה בהמשך. 2018 היתה שנת transition
אנחנו חברת צמיחה וחושבים שיכולים להמשיך ולצמוח. נכון, ב 2018 היתה פחות צמיחה.
ארה"ב זה 52 מדינות וזה השוק הכי גדול בעולם. נכנסנו דרך stoneriver
אירופה קצת פחות 50%, עם פעילות בעיקר ב OK ונורדיק. רוצים גם גרמניה וצרפת
השוק האלמנטרי יותר קל משוק ה life
שקף 76 מנתח את הצמיחה ב2018: 3% אורגני, 10% מיזוגים, 2 אזורים שגרמו לירידה (יצאו מיפן), מטבע קצת הפחית.
אדפטיק היו 12M$ פלאט. רכשנו אותם בפברואר-מרץ, עשו 10M$ בשארית השנה
סך השפעה מצטברת 27M$ (שקף 77)
ארועים פחות טובים: יצאו מיפן, שזה היה 18M$ עם רווחיות נמוכה, ולא עסקו בביטוח. תרבות שונה. יצאנו משם. ב 2018 ירד 5M$ וזה לא ימשיך כמובן.
צופים 3% אורגני.
אדפטיק וסטונריבר יהווה מוצר בארה"ב, חתמנו 3 עסקאות נוספות ויש פייפליין. רק התחלנו שם.
שיפרו רווחיות תפעולית עד 14.8% (שקף 81)</d
סאפיינס (spns) דיווחה Q4 לאחרונה
לפני כשבועיים סאפיינס דיווחו את הדוח השנתי, ולאחר מכן ערכו מפגש משקיעים, אליו הוזמנתי גם, באדיבות משרד אייזנברג קשרי משקיעים.
הם גם מדווחים היום על זכייה בחוזה חדש:
https://maya.tase.co.il/reports/details/1217340/2/0
למי שאיננו מכיר, סאפיינס היא חברת הייטק המתעסקת עם תוכנה לחברות ביטוח.
בליגה המקומית זו חברה שנחשבת די גדולה, במדד ת"א 90, אך בנאסדק היא smallcap, טיקר spns
אפשר לקבל אליהם חשיפה גם דרך אמא פורמולה (forty)
בגדול? נייר בש"ש 700M$, מכירות צומחות, סדר גודל 300M$ שנתי, רווחית, עם מכפיל 50 אחורה ומכפיל 23 קדימה. לא זול אבל איכותי.
החלום הגדול, בגללו השקעתי בהם בעבר, זה החזון להפוך לאמדוקס של הביטוח.
אם יצליח? אז למרות כברת הדרך שעברו בשנים האחרונות הם רק בתחילת הדרך. DOX נסחרת בש"ש של 7.5B$ . פי 10 מהם. בקטנה.
הם העלו את המצגת שראינו גם למאיה:
https://maya.tase.co.il/reports/details/1215840/2/0
קהל היעד שלהם אלה חברות ביטוח הנדרשות להחליף ולשדרג את מערכות התוכנה שלהן, שזה מהלך קריטי ורגיש לכל חברת ביטוח. לכן לוקח זמן עד שמשיגים לקוח אבל אחרי שמשיגים? הוא איתך להרבה הרבה שנים. יש גם יתרון לגודל, כי חברות ביטוח תפחדנה להתעסק עם סטארט-אפ שמחר בבוקר עלול להעלם.
זה לא מגרש לחובבנים כך שיש חסמי כניסה וביצורי וורן באפט סביב העסק.
השוק הזה הוא שוק ענק, כך שיש מקום לכמה שחקנים גדולים.
ב 2018 ההכנסות עלו מ 272M$ ל 290, עם 33 החלפות אצל לקוחות (go live זה החלפה) והם צופים עלייה דו ספרתית.
הרווחיות השתפרה: מ 23M$ ל 39M$ תפעולי, מ 8.5% ל 13.6%, והצפי קדימה הוא 15% (כי הם משתפרים ומתייעלים, ועל כך בהמשך)
באירופה הם צומחים בקצב דו ספרתי (באנגליה ומדינות נורדיות), והכוונה בעתיד היא לשכפל את זה גם בארה"ב וזה מה שאמור לייצר להם את המשך הצמיחה.
השחקן הגדול בסקטור נקרא guide wire, טיקר GWRE. ש"ש של 7.2 מיליארד, כמעט כמו אמדוקס
אחריו יש 3 שחקנים קטנים בהרבה, ולא הבנתי אם הם האחרון מביניהם (קרי רביעי בסקטור) או שהם מייד אח"כ. בכל אופן הם רוצים להיות השחקן השני שם, כלומר שלישי בשוק. חוץ מאלה יש 50 שחקנים קטנים ומשהו כמו 1500 סטארט-אפים בתחום. כאמור, שוק ענק, עם המון המון כסף. חלק מהסטארט-אפים הללו מגיעים אליהם, כי כאמור קשה לסטארט-אפ לעניין חברת ביטוח. לכן שת"פ עם סאפיינס זו דרך טובה מבחינתם לצמוח.
חלק מהגידול שלהם הגיע מרכישות, ב 2016, 2017 ו 2018 מה ששם אותם כיום עם ליין יפה של מוצרים להציע ללקוחות, ובשנה הקרובה הם מתכוונים למתג מחדש כדי שיבינו שהם one stop shop ולא מקבץ של חברות.
בתחום ה life היו קשיים עם מוצר אליס, יצאו מארה"ב ועברו לאירופה ומתכוונים לחזור שוב לארה"ב. יש עיסקה באופק. היתה ירידה ב 2018 וכעת מצפים ליציבות. בכל שאר מוצרי ה life מצפים לצמיחה.
יש להם 453 לקוחות, לחלק אין מערכות חדשות והם מנסים לשכנע אותם לשדרג
managed service (שקף 22), זה מעבר לענן. חברות ביטוח לא רוצות IT אצלן ורוצים לעבוד כמו עם אמזון. זה לא יהיה רק רישיון אלא גם שירות מנוהל. לצורך כך הם גייסו מנהל מאמדוקס.
כל המערכות תהיינה פתוחות לדיגיטל
כאמור יש המון המון סטארט-אפים בתחום ה insure-tech, חלקן מנסים לאיים על חברות הביטוח, כמו לימונייד, וחלקם ישתלבו. כל חברות הביטוח הגדולות משקיעות בחדשנות ויש גם VC בתחום
פוטנציאל השוק גדול ואנחנו כרגע רק זבוב יחסית לפוטנציאל. תבינו שפה בישראל אף אחד לא החליף אלמנטרי כבר 15 שנה, ומתישהו יחליפו. 6-9 חברות מתוך 150 חברות באירופה החליפו. כל החלפה כזו זה 30-100M$ בהשקעות, ובסופו של דבר כולם יעשו את זה.
אנחנו גלובאלים אך ממוקדים כיום בארה"ב, OK, נורדיק (כשלא היינו שם לפני 3 שנים) וכיום נחשבים שם למובילי שוק. יש גם ספרד וגרמניה, כלומר יש פוטנציאל גיאוגרפי.
לא עובדים כ"כ עם שותפים, רק לעיתים נדירות וגם מכאן יכולה להגיע צמיחה
דופקים לנו בדלתות ורצים אחרינו, יש חברות שרוצות לייצג אותנו (אם אני מבין נכון זה משהו כמו מטריקס שרוצה לייצג אותם במדינה X) אבל אנחנו מעדיפים קשר ישיר עם הלקוח
ה services רק בתחילת הדרך (זה כל מה שאיננו מוצר מוגמר)
בדיגיטל אנחנו טיפה בים. אנחנו אקסלרטור לסטארט-אפים (יש 1500 כאלה, שקף 26), ורבים רוצים לעבוד איתנו כי אנחנו מבחינתם גשר ללקוחות. זו עוד דוגמה למדוע אנחנו כיום רק בתחילת הדרך.
כיום אנחנו עובדים עם חברות tier 2-4 בעולם (בארץ כמובן tier 1) אבל שואפים לעלות גם ל tier 1 .
רוצים לתפוס נישות כמו marine insurance
ב 5 השנים הקרובות יש מספיק לאן לצמוח. רוצים לפתח מוצר עם לקוח ראשון ולהתחלק עימו בעלויות הפיתוח ואז יהיה קל יותר לשווק ללקוחות נוספים
לפחות פעם בשנה מוצאים גירסה חדשה למוצר
עסקאות managed services זה לפחות 5-10 שנים ועשוי להגיע גם לחוזים ל 15 שנה
הלקוחות הם הנכס הגדול ביותר שלנו. לכל כנס שאנחנו מארגנים מגיעים 400-500 איש, יש מעל 20 user groups והקהילות הללו זה דבר טוב
לעשות transfer ללקוח זה ביזנס קשה כי הלקוחות מפחדים. אחרי שסיימת הלקוח איתך ל 20 שנה.
אם בשנים קודמות צמצמנו קצת במספר העובדים אז ב 2019 אנו צפויים לגיס עובדים חדשים ומתחילים לבנות pipeline של מוצרים ל 2020
אחרי רוני עלתה מנהלת בשם יפה, שהסבירה על המיתוג שלהם. יש להם 30 שמות מוצרים, 8 חברות והם רוצים brand אחד. אנחנו לא 8 חברות אלא חברה אחת, וזה אמור לעזור למכור עוד מוצרים ללקוח קיים.
יש אתר אינטרנט חדש ואתם מוזמנים לעיין בו
לאחר מכן עלה מנהל החטיבה ההודית שלהם (אמרנו או לא אמרנו אמדוקס?
הודו היא שוק גדול. בשנת 2000 היו רק 5 חברות ביטוח גדולות ממשלתיות ומאז הרבה חברות נכנסו (AIG, אליאנס ועוד). היום אנחנו 800 איש ובעתיד נהיה כפול (לחר מכן ניגשתי ושאלתי אותו אם זה צפי ריאלי והוא ענה שכן, כשלמיטב ידיעתו לאמדוקס יש בהודו כ 30 אלף עובדים! ), עובד הודי עולה... חמישית מעובד ישראלי יקר, ועובד פולני עולה חצי מישראלי. חלק משיפור הרווחיות מגיע כנראה מצמיחה גדולה יותר ברכיב ההודי של החברה.
אנחנו מחליפים את הלב של חברת הביטוח ולכן חייבים להיות טובים.
הם גדלו מ 6 מנהלים ל 25, הגיל הממוצע של העובדים הוא 28, ועובדים שנתיים בסאפיינס
לאחר מכן עלה החשב ודיבר על הפיננסים
הכנסות 290M$, רווח תפעולי 40M$, מרג'ין 13.6%. שקף 71.
הכפלנו את הרווחיות, מ 8.5% ל 13.6%
ב 2018 לא תכננו לצמוח משמעותית אלא לבנות את התשתית לצמיחה בהמשך. 2018 היתה שנת transition
אנחנו חברת צמיחה וחושבים שיכולים להמשיך ולצמוח. נכון, ב 2018 היתה פחות צמיחה.
ארה"ב זה 52 מדינות וזה השוק הכי גדול בעולם. נכנסנו דרך stoneriver
אירופה קצת פחות 50%, עם פעילות בעיקר ב OK ונורדיק. רוצים גם גרמניה וצרפת
השוק האלמנטרי יותר קל משוק ה life
שקף 76 מנתח את הצמיחה ב2018: 3% אורגני, 10% מיזוגים, 2 אזורים שגרמו לירידה (יצאו מיפן), מטבע קצת הפחית.
אדפטיק היו 12M$ פלאט. רכשנו אותם בפברואר-מרץ, עשו 10M$ בשארית השנה
סך השפעה מצטברת 27M$ (שקף 77)
ארועים פחות טובים: יצאו מיפן, שזה היה 18M$ עם רווחיות נמוכה, ולא עסקו בביטוח. תרבות שונה. יצאנו משם. ב 2018 ירד 5M$ וזה לא ימשיך כמובן.
צופים 3% אורגני.
אדפטיק וסטונריבר יהווה מוצר בארה"ב, חתמנו 3 עסקאות נוספות ויש פייפליין. רק התחלנו שם.
שיפרו רווחיות תפעולית עד 14.8% (שקף 81)</d