חברת 'צרפתי' כשמשקיע אקטיבי נכנס לתמונה

חברת 'צרפתי' כשמשקיע אקטיבי נכנס לתמונה

חבר'ה מקרן גידור 'אתו' (בעלי קרן הריט מגוריט) קנו מניות בצרפתי והתערבו באסיפות עד קיצוצי שכר- התוצאה:

בעלי קרן מגוריט טירפדו את השכר - צרפתי קנה אותו "החוצה" ב-7 מיליון שקל
צבי צרפתי רכש 526 אלף מניות, קרוב ל-3% מהון החברה, מידי ארז רוזנבוך ותומר חפץ ■ הרכישה נעשתה בפרמיה של 75% - כשבועיים לפני כינוס האסיפה להצבעה על השכר
https://www.themarker.com/markets/1.6826749

כמוכן החבר'ה של 'אתו' השיגו בהסכם הפשרה קניה חוזרת של מניות (לא כולל חלק אחזקות המשפחה) של כ10 מ' במחיר של 11000 למניה (כרגע כ970) והבטחה לחלוקת דיב' יפה בהמשך אולי לראשונה בחברה..
 
קצת על EV תחום הרכב החשמלי

שימו לב לאלקטריאון ופייטון שתי חלוצות ישראליות בתחום
באירופה ובעולם (בעיקר בשוק הסיני המתחשמל) מזניחים את הרכב ההיברידי ופונים לקראת הדבר האמיתי- רכב חשמלי
העניין ברכב היברידי הוא חיסכון של כ20-25% בהוצאות הדלק (מדבר על היברידי לא נטען כי נטען חוסך יותר) תלוי באינטנסיביות הנסיעות מה גם שהמנוע החשמלי יושב כמו עלוקה שחוסכת כסף (נטענת תוך כדי נסיעת מנוע הבנזין וכשהמנוע מנצל את ההטענה הנהג בעצם נוסע חינם) וכמעט שאינה דורשת טיפול שנתי (יותר נכון המנוע החשמלי לא דורש בכלל טיפול- אין פילטרים אין שמן אין פלאגים וכו')
בעולם לוקחים את זה קדימה גם מכיוון הצרכנים (בעוד כשאצלנו רק מגלים את המכוניות ההיברידיות מהסוג ועוד מהסוג הפשוט שעדיין לא נטען) וגם מכיוון היצרנים- כמה וכמה יצרניות מפסיקות את הייצור ההיברידי לגמרי ועוברות לרכב חשמלי EV טהור..
מה הרעיון? רכב היברידי עדיין נושא מנוע בנזין חסכני או או פחות (אבל לא מגיע לרמת היעילות של מנוע חשמלי)
1 לייצר רכב עם שני מערכות מנועים זה יקר ומיותר מבחינת החברות והצרכן
2 לרכב היברדי למנוע הבנזין-סולר יש צורך בגיר, לחשמלי לא
3 מבחינת הצרכן מנוע בנזין-ס' זה פגישה שנתית עם המוסכניק הנחמד בחשמלי ישנו חיסכון יפה
4 לרכב חשמלי יש מערכת בלימה שמטעינה את הרכב, מוסיפה טווח ומורידה את בלאי הבלמים
5 אין זיהום ולכן יש הטבות מס ומענקים ממשלתיים בכל מיני ממשלות כל אחת לפי הדחיפה לתחום
6 נקודת התורפה- עלות הסוללה הולכת ומוזלת ומצד שני הולכים ונוספים פתרונות הטענה.
כאמור אלקטריאון בעלת פטנט הכביש המטעין ובארצנו שממש רחוקה מלהיות חלוצה בתחום הEV ועדיין ישנה תנופה מרשימה בתחום האוטובוסים החשמליים (כאמור החברה היא ישראלית אבל גם פעילות עולמית, במיקוד לאירופה כרגע)
פייטון פלנר קיבלה לאחרונה הזמנה מיצרן EV, הזמנה שהכפילה לה את צבר ההזמנות וכדאי לעקוב לדעתי
 
מכפילי רווח בענף הרכב האמריקאי

...............מכפיל רווח..תשואת דיב'
פורד.................6...........7.5%~
גנרל מוטורס....5.5..........4.5%~
פיאט קרייזלר.....4
טסלה...............40

https://www.youtube.com/watch?v=Tnd9L4Gt3qM

אמנם טסלה צנחה חמישי שעבר בחדות יחסית אבל עדיין צריך לשים לב שטסלה חברה ממונפת ובעייתית וסוג של סטארטאפ בעצם וגם עד שמגיעים למכירות רכבים טסלה מכוונת לעשירונים עליונים עם רכבי יוקרה יחסית ולמרות זאת המשקיעים נתנו לה שווי עצום- כיאה לחברה שמשקיע למרות הכל רוצה להיות בה ובענף הEV שמקבל פה ציון חד משמעי
מכפילי הרווח גם תופסים את חברות הרכב המסורתיות בעמדה של שינוי בעצמן ומעבר לפיתוח רכבים חשמליים משל עצמן כדי להדביק את הפער..

חומר למחשבה לתימחור של בתי זיקוק מול חברות EV או כל דבר אחר בענף שעולה מול ענף שנכחד..
 
למעלה