סיקור אסיפת אינטרנט זהב

dw2322

New member
סיקור אסיפת אינטרנט זהב

אתמול אחה"צ התקיימה בר"ג אסיפה של נושי אינטרנט זהב.
לאסיפה הגיעו די הרבה אנשים, יכול להיות 100 איש. כ"כ הרבה אנשים עד שלא נשארו כסאות בחדר ישיבות ולכן מי שהגיע לקראת 17, כמוני, נאלץ לעמוד מאחורה. לא לשבת. לעמוד.
כן כן, עד כדי כך היה עמוס. גם לא היה כיבוד וחבל, כי זה היה יכול להרגיע קצת את האמוציות שהיו שם.
מי היו כל אותם אנשים? מהרושם מהדברים שאמרו ובשיחות מסדרון שעשיתי לאחר מכן יכול להיות "בשר טרי", כלומר משקיעים חדשים שיכול להיות שזה הסדר החוב הראשון שהם חווים. היו כמובן גם פזמניקים רגועים כמוני עם הרבה פז"מ בהסדרים. בשיחה לאחר מכן עם איזה בחורצ'יק הבנתי שהוא למשל מחזיק לא רק את האגח אלא גם את המניה של אינטרנט זהב
הזכרתי לו את מה שקרה באידיבי אחזקות (שבה האגח הצליח לחלץ משהו אבל האקוויטי? נמחק) ושאולי עדיף לעשות סטופ לוס ולחלץ משהו ע"פ 0. האקוויטי של אינטרנט זהב בכ"ז נסחר היום לפי 80 מיליון שקל, ככה שעדיין יש בשר לרדת. לפחות הוא לא נבהל מזה שלפעמים מפסידים ולא תמיד רק מרוויחים בבורסה.
כנראה שיש אנשים שנכנסו לניירות הללו רק כי הם ירדו הרבה וחושבים שמה שיורד צריך גם לעלות. נכון, לפעמים ניירות גם מתקנים, אבל לפעמים הם ממשיכים לרדת ולרדת. לא כל סיפור נגמר ב happy end.

דורון עבר איתנו על המצגת: https://maya.tase.co.il/reports/details/1209540/2/0
הוא הסביר שבימים האחרונים התכנסו אסיפות דירקטוריונים מדי יום ולאור ניגוד העניינים הוחלט על פיצול ושהוא ימנכל את אינטרנט זהב בלבד, ולא גם את ביקום.
באסיפה ניסו לשאול אותו כמה פעמים, גם אני, על מהלכיה הבאים של ביקום והוא ענה שהיא עצמאית להחליט מה שהיא רוצה ואנחנו פה באינטרנט זהב.
הוא ציין שהמצב חמור ושחייבים לפעול מהר, למנות נציגות שאיתה הוא יוכל לעבוד.
ישנן 3 תביעות ייצוגיות נגד החברה, שזה משהו שחלק מאיתנו אולי לא שמו לב. מישהו שאל ויכול להיות שיהיה צריך לשעבד מזומן לצורך זה. בעיה.

הם עבדו יפה בתקופה האחרונה והצליחו לגייס 100 מלש"ח אקוויטי (מהלך פנטסטי לדעתי, היום להערכתי כבר לא היה ניתן לעשות את הקסם הזה), הצליחו למחזר חלק מהחוב של ביקום ומדברים עם משרד התקשורת כדי להקל בדרישות השליטה (על כך שאלתי בהמשך כי זה ההבדל מבחינתי בין לספר סיפורי פוגי לבין להצליח להנזיל את הנכס), הם פנו לעשרות גופי השקעה, בארץ ובעולם, כדי לעניין אותם בנכס (מניות ביקום), רובם לא התעניינו בכלה אבל לבסוף כן נשארו כמה. ההצעות בכל מקרה נמוכות ומגלמות תספורת והוא אמר משהו על כך שכנראה מישהו הדליף לעיתונאי גולן חזני את המספרים 400-420 מלש"ח וזה פגע ביכולת המו"מ להרים את המחיר. לא הוא זה שהדליף.

אחרי זה היה מישהו שמחזיק את ג' הקצרה שטען שלחברה יש כסף לשלם את 2019 ולכן הוא מתנגד לכניסה להסדר החוב (מה שהוא רוצה בעצם זה שהחברה תפרע פארי מלא את ג הקצרצרה וש-ד הארוכה, שזה רוב החוב, יתקעו). דורון ענה לו שלאור ה NAV השלילי אין ברירה אלא להתחיל הסדר חוב. בהמשך גם העו"ד שלנו הנושים, עדי פיגל, הסביר שיש פה NAV שלילי עמוק ולכן אין מצב לפרוע את ג', שהוא מציע שתהיה נציגות אחת ל 2 הסדרות אבל אם ג' רוצים ללכת ראש בראש? תפדל. זכותם. אבל לא כדאי כי זה סתם עוד עומס ועלויות על ההליך. זה לא הסדר חוב ראשון שבו יש התנגשות בין קצרה לארוכה.
אחרי הישיבה היתה עוד ישיבה רק למחזיקי ג' הקצרה אבל אינני יודע על מה הם דיברו. רוב האנשים בחדר היו ד' הארוכה ומפיטפוטים עם אלה שהיו לצידי כולנו הסכמנו ש-ג' חיים בסרט אם הם חושבים שהם יוכלו להחלץ בפארי בעוד אנחנו נחטוף את כל האש.
שאלו את דורון כמה עולה להחזיק אותם וזה כנראה 6 או 20 מלש"ח לשנה. לא זוכר. מאחר והנייר דואלי גם פה וגם בנאסדק אז יש עלויות.
כמה מחזיקים ביקשו לפרסם את ההצעה של סרצ'לייט. הם לא רצו בהתחלה כי זה עלול להבריח אותם אך בסוף הסכימו ובהמשך הערב זה עלה למאיה. הם הדגישו שבהצעה של סרצ'לייט יש תנאים מתלים. שאלו אם אלה תנאים שמבטלים בעצם את ההצעה (כלומר הצעה ישראבלוף) והוא ענה שלא. זו הצעה אמיתית אך לא מחייבת. הם מנסים במו"מ לצמצם את ההתניות הללו.
כמה מחזיקים עצבניים צעקו על עו"ד גיסין המסכן והוא ניסה להרגיע אותם.
היה מחזיק עצבני אחד שאמר שהוא דיבר עם הבנקים (ברור, הוא נפגש לבראנץ' כל שישי עם פינטו ורקפת
) ולדבריהם בזק שווה 17-20 מיליארד שקל ולכן אפשר למכור את הנכסים בהרבה יותר מאשר המחיר בשוק. לא ממש ענו על זה.
אני חושב שהיה מישהו שאמר שבזק יורדת בגלל מתקפת שורטיסטים ואחרי שזו תסתיים הנייר יחזור ל 400 ואפילו 600. נו נו. חושב ששאלתי אותו (או שזה היה מישהו אחר, לא זוכר, היו כמה וכמה כאלה שהתבכיינו על העולם האכזר והירידה במניית בזק
) אחרי האסיפה כמה הוא חושב שבזק שווה והוא אמר 20, וכששאלתי אותו למה הוא ענה שהיא מרוויחה מיליארד לשנה וכששאלתי אותו מה כ"כ אטרקטיבי בתמחור שלו ומה יקרה אם הרווחיות מהטלפון הקווי תרד אז הוא התעצבן והלך.
הרושם שקיבלתי שאנשים התאהבו בנייר הזה של בזק ושלא מוכנים לקבל שמצבה העיסקי עלול להיות מורע (בשקט, בשושו, שמתם לב לחוב הלא קטן של בזק? על החוב של טבע כולם יודעים לספר אבל מה עם החוב של בזק, בפרט בתרחיש גנריקה בקופקסון שלה (טלפון קווי) ? ). אצל טבע הכינו את המשקיעים שנים לפני שהתחילה הגנריקה בקופקסון, אז אף אחד לא לקח את הירידה בנייר באופן אישי. אתמול באסיפה היו הרבה אנשים שזה בכלל לא בתפיסת העולם שלהם שבזק יכולה לרדת ככה.
היו כמה כאלה שאמרו שהבנקים היו לא בסדר (לדעתי זה שלא לקחו את ההצעה החלומית (כיום) של האחים נוימן היתה ללא ספק שגיאה קשה קשה, חבל שלא למדו את השיעור שמתחת לכל רצפה יש מרתף) ושהם צריכים להזרים הון פנימה בתור פיצוי. נו נו, מישהו חי בלה-לה-לנד. חושב שהבנקים הם פיה טובה

מישהו אחר העלה הצעה מעניינת שבתמורה לכך שהבנקים יזרימו הון פנימה הנושים יסכימו לעצור את פירוק החברה מה שישמיד את האקוויטי כליל. פה אולי אולי כן יש משהו?
באסיפות של אפריקה למשל גישת המחזיקים הרבה יותר מקצועית. עולם אחר. יכול להיות בגלל התמשכות הליך הסדר החוב (כמה שנים) כך שכל המחזיקים האינדיאנים כבר התייאשו ופרשו. פה זה עדיין טרי טרי ומכאן האמוציות.

ממה שהבנתי מדורון אינטרנט זהב לא יכולה למכור מניות ביקום וביקום לא יכולה למכור מניות בזק בגלל עניין השליטה. אני ועוד מישהו תהינו מה בכלל נותן לנו עניין השליטה, וע"ע פטרוכימיים (גם בבזן נדרש היתר שליטה), והוא אמר שכך אפשר לקבל פרמיה וגם שצריך לקבל אישור רגולטורי. יכול להיות, אבל לא כ"כ הצלחתי להבין אם נגיד שנגמרו החלומות על פרמיות, האם תכל'ס ניתן להנזיל את הנכס כן או לא? זה ההבדל מבחינתי בין סיפורים על שווי (שכל סקטור ה BVI מספר לנו למשל) לבין תכל'ס קש מני מזומני. אני נושה. לא אקוויטי חולמני.

בעקבות שאלתי מישהו אחר שאל אם הקונים יקבלו אישור רגולטורי והוא ענה שהם (הקונים, קרי סרצ'לייט) סבורים שכן. אהה. צריך להזכיר שגם 3 סינים מכובדים רצו לקנות את כלל ביטוח חשבו שיקבלו אישור? אז חשבו. מה יקרה אם במשרד התקשורת יעשו להם תרגיל דורית סלינגר 2?

מישהו יודע מה זה בדיוק הסרצ'לייט האלה שמפנטזים להשתלט על בזק?

בסה"כ במחירים נוכחיים של 50-55 לשתי הסדרות (בהנחה ש-ג' ירדו מהעץ), יש מצב להרוויח פה כמה לירות, אבל זה מאד תלוי בכך שיצליחו לממש את נכס מניות ביקום אחרת... ברוכים הבאים ל... broke-land


בוא נאמר שאגחי אפריקה נראים לי עם יחס סיכון/סיכוי עדיף (נכסים יותר יציבים ומחזיקים מפוכחים ולא אינדיאנים עם פנטזיות על בנקים פיות טובות ובזק ב 600)

לא כולם שם היו אינדיאנים. גם יניב רחימי המקצוען היה באסיפה:
https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3754516,00.html
 
למעלה