אפריקה ישראל: סיידוף שם bid על חברת המפעיל

dw2322

New member
אפריקה ישראל: סיידוף שם bid על חברת המפעיל

סיידוף לא מחכה למוטי ושם bid קש מני מזומני על נכס חברת המפעיל כביש 6.
הוא רוצה לקנות מאיתנו את הנכס תוך שבוע.
לפי הכתבה הנכס מייצר 40-50 מלש"ח שנתי, יש בקופה 130 מלש"ח, וסיידוף מבקש לקנות אותו לפי שווי של 431 מלש"ח, כשלנושי אפריקה יש 35.5% מהנכס.

השאלה אם אי אפשר לחלץ מחיר טוב יותר על הנכס?

נראה שסיידוף די שוחט אותנו במחיר
(בניכוי מזומן הברנש רוצה בעצם לקנות את הנכס המניב לפי מכפיל 6). אני לגמרי מבין למה זו עיסקה טובה לשיכון ובינוי. בשבילנו פחות.
(לשם השוואה נושי ביקום מתבכיינים על נכס לפי מכפיל 9, ובתרחיש ירידה בטלפון הקווי המכפיל עלול לעלות, פה הבחור מבקש לקנות את הנכס לפי מכפיל 6, שוחט אותנו
)

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001269087
 
הצעת פתיחה בלבד

הרי הצעתו של בן משה בסך 165 מש נענתה בזכות הסרוב של שיכון ובינוי בזמנו כך שההסדר המקורי שונה.על פניו נראה שפחות מ165 לא יעבור.
 

dw2322

New member
מידרוג מסקרים את אגחי דרך ארץ

הקוראים (הפרטיים) מוזמנים לחפש באתר של מידרוג את הסיקור של אגחי דרך ארץ כדי לקבל עוד פרספקטיבה על הביזנס. למרבה הצער אגחים רק למוסדיים ולא לנו הפרטיים. החוב הנחות מדורג A (והבכיר AA).
https://www.midroog.co.il/Upload/Documents/דרך ארץ 24.01.18.pdf

זה בעצם נייר צמיחה סולידי.
כואב הלב למכור דבר כזה. איך? איך עושים דבר כזה? פשוט לתלוש את השערות. זה החלום הרטוב של וורן באפט.
גם לפי 630 מלש"ח סיידוף יעשה עיסקה טובה.
ו 430 מלשח? (שזה בעצם 300 כי שניה אחרי העיסקה הבחור מכניס לכיס 130 שלא חולקו עד היום) שסיידוף כבר יבוא ויוריד לנו את התחתונים.


זה אמנם לא חברת המפעיל אלא הכביש עצמו, אבל זה ממחיש עד כמה הביזנס הזה פנטסטי. גם צומח, גם המון לקוחות. גם חפיר עמוק בסגנון וורן באפט.
מוכרים פה יופי של חברה סולידית.
בלי פירוק בחיים לא היינו מוכרים עסק כזה.
 

dw2322

New member
תודה
יופי של סקירה על אגחי אפריקה

ללקק את האצבעות


שים לב שצ'רניאק קורע אותנו במחיר על נכס המפעיל. מה 150 מיליון?
לדעתי מי שקונה את הנכס הזה גם ב 200 מיליון עושה יופי של עיסקה ובלי פירוק בחיים לא היינו מוכרים את הנכס, גם לא ב 200.
מה? הגיעה פיה טובה ונגמרו הפקקים בישראל? מי המשוגע למכור דברים כאלה?
שים לב ששניה אחרי העיסקה הקונה מכניס לכיס 130 ששוכבים להם בקופה.

מאחר והמכונה הזו מתקתקת מזומנים אז כל חודש שלא מוכרים אותה הקופה שלה הולכת ומשמינה, אז עכשיו למכור אותה בפחות כסף ממקודם? למה מי מת?
גם ה 165 על החלק שלנו שמוטי הציע פעם זה שחיטה, והיום כאמור העסק שווה יותר.
 

aeonf

New member
אתה שוכח משהו מאד מאד מהותי

כביש שש הוא פרוייקט BOT.
בשנת 2028 כלומר עוד 9 שנים הוא חוזר למדינה (לפחות רובו).
עכשיו תחשוב עוד הפעם על התמחור.
&nbsp
 

dw2322

New member
מממ, יש בזה משהו, ושאלה: מה חוזר?

האם רק הכביש עצמו, האספלט, חוזר למדינה או גם חברת המפעיל? (עם האלקטרוניקה ומערך הגבייה)

אם רק הכביש חוזר אז מה יקרה בשנת 2029? המדינה תחליט לחלק מתנה לתושבים והנסיעה בו תהפוך לחינמית (ואז בעצם אפשר לסגור את חברת המפעיל) או שחברת המפעיל תמשיך לעבוד, רק כנראה במודל הפעלה שונה, בשביל המדינה?
עוד אפשרות זה שהמדינה תעזר בחברה אחרת לתפעל את העסק.

כתושב גוש דן אני פחות מכיר את הכביש, אבל נראה שמדובר בבוננזה לא רעה בכלל בכלל: https://www.themarker.com/markets/1.5782034

עוד תהייה זה אם אפשר לשכפל את המודל לכבישי אגרה נוספים במדינה (בעתיד הרחוק סביר שיגבו כסף על כניסה לת"א, מישהו צריך להתעסק עם זה, אולי הם? ), ואז בעצם מי שקונה עכשיו את החברה לא קונה אותה עד 2029 אלא גם הלאה?
 

aeonf

New member
עד כמה שאני הבנתי הכביש יהפוך להיות חינמי

ואז אין צורך במפעיל. יתכן וכן תהיה גביהה מסוימת כדי לתחזק את העסק אבל אין ספק שהמחירים ירדו.
בכל מקרה בכל מודל כלשהו ההכנסות מהפרוייקט ירדו דרסטית ב2028.
אולי אפשר יהיה למצוא מידע נוסף בדו"חות של אחד או כמה מהבעלים.
&nbsp
 

dw2322

New member
למה בעצם?

יש פה כביש שהמשתמשים כבר התרגלו מימים ימימה לשלם על נסיעה בו.
למה לוותר על גביית המס אם כן אפשר?

חברת המפעיל תוכל בעצם להמשיך לגבות כמו פעם (קרי היום) רק שבמקום לכסות מיליארד שקל חוב לשלם מיליארד שקל מס למדינה. סוג של פקיד שומה (כמו חברות הדלק?
)
בשביל העבודה שלהם (גבייה של מיליארד שקל) הם גוזרים קופון של 50 מיליון. סוג של outsourcing של מס הכנסה


כדי להסביר את זה לציבור יאמרו שאם עכשיו יפתחו את הכביש לנסיעה חינמית אז הרבה נהגים קמצנים יעברו מכביש החוף לכביש 6 ואז גם בו יהיו פקקים, ולכן שווה לשלם כדי לא לעמוד שעה בפקק.

בעוד עשור לא הייתי פוסל אפשרות של גביית אגרה בכניסות לת"א (כי אז אמורים כבר לפעול 3 קווי רכבת קלה, ואז יהיה קל יותר להתחיל לגבות אגרה מהציבור שמתעקש לנהוג)

ואם המדינה תחליט שבכ"ז היא כן פותחת את כביש 6 לנסיעה חינמית? אז זה יכול להעלות קצת את מחירי הנדלן בפריפריה (חריש וקרית גת למשל)
 

aeonf

New member
אחלה אבל למפעיל הנוכחי זה ידפוק את התזרים חבל"ז

אז שאתה מחשב מכפיל 6 שזה דיל טוב מדי, תחשוב בשנית כי התזרים שלך מוגבל מאד בזמן. מאד. האמת שמכפיל 6 זה הצעה יפה מאד.
&nbsp
 

dw2322

New member
הרעיון הוא שיש כרגע עשור מדהים

(וזה עוד בהנחה שהצמיחה לא תמשיך, ולמה שהיא לא תמשיך? כל שנה עוד 300 אלף לקוחות פוטנציאלים, רק מיעוטם כמובן נכנס אלי לחנות לשלם, חלקם אגב הולך לגור מטר מהחנות (חריש), אנשים מוכנים לשלם פרמיה על חנות נוחות)
אז קודם כל החזרנו את כל ההשקעה פלוס רווח יפה.
אחרי זה יש אפשרות להמשך בוננזה. מיליארד שקל תיקח המדינה ואני ממשיך לגזור קופון שנתי של 50. גם אם ירד בחצי ל 25? עדיין דיל טוב.
וזה עוד לפני שעיריית תל אביב פונה אלי בעוד עשור.

אם לא הייתי חייב? לא הייתי מוכר כזה עסק.
 

aeonf

New member
שכחת להוון

את התמורה משלמים היום במזומן, את התמורה מקבלים פרוס ל10 שנים. תהוון לפי 8% ותראה שיש לך אולי עסקה סבירה אבל בטח שלא בוננזת המאה כמו שאתה מצייר את זה.
&nbsp
 

dw2322

New member
האם 8% הוא שיעור היוון סביר או גבוה?

אמנם האגחים של המוסדיים נהנים מתשואה כזו אולם אלה אגחים פרה היסטוריים, מתקופת ההקמה של כביש 6.
גם רציו היום יותר מסוכנת משתהיה בעוד שנה, ולכן הגיוני שהתשואה באגחים שלה כיום תהיה גבוהה משתהיה אחרי שהמיזם יעלה לאויר.

יש פה יופי של נכס מניב, עם טרק רקורד של כמה שנים טובות, עם המון המון לקוחות קטנים וללא תלות בלקוח בודד, חסמי כניסה גבוהים וצפי די סביר להמשך צמיחה.
האם 8% זה לא שיעור טיפ-טיפה גבוה לכזה נכס?


יש לי הרגשה שחברות BVI נוקטות בגישה "מעט" אגרסיבית יותר מאיתנו בבואן להוון את הנכסים האמריקאים שלהן בספרים.
 

aeonf

New member
גבוה? לא חושב אבל אם אתה כן אז תהוון לפי 7.5%

אין מישהו שיקנה נכס בפחות מזה.
חברות BVI שיהוונו בכמה שבא להם, אין מי שקונה את זה למעט מטומטמים שקונים את האג"ח שלהם בארץ. משנה בכמה סוגרים עסקה לא בכמה מהוונים נכס שיש לך.
&nbsp
 
למעלה