מיכה צ'רניאק מנתח את חברת על בד

קופות גמל להשקעה, על פי תקנות משרד האוצר, אילו יש חוץ מאל"ש?

קופות גמל להשקעה, על פי תקנות משרד האוצר, אילו יש חוץ מאל"ש?

וגם שם אני מחפש בדיקות של תשואות מול או בהשוואה לקופות אחרות
 

bogii

New member
תרחיש ביטול עיסקה לא לקחתי בחשבון אבל זה
סיבה מספיק טובה מבחינתי לקבע רווח
על ידי מכירת הנייר
ואין בעיה להשאר במזומן לא חייבים להיות בפוזיציה
&nbsp
 

קיבו

New member
היי DW

מה דעתך על ההודעה בסאטקום מערכות מה 10.8.18 בדבר אומדן ראשוני...
אשמח שתתייחס...
תודה
 

raiman

New member
תודה רבה על השקעתך HAYEK
האגח של אידיבי יחזור ל 114 במוקדם או במאוחר , אין שום סיבה ל 20% פער בשער האג"ח בין אז להיום כששווי האחזקות והחוב זהים.
דיבידנד משמעותי מדסקש ידחוף את האגח וגם סוגיית פתרון השליטה בכלל ביטוח תתן דחיפה.

לפי מה שאתה כותב אירסה השקיעה 2 .2 מיליארד שח וכרגע שווי ההשקעה 400-500 מיליון , כלומר אלשטיין מופסד כ 80% על השקעתו !!!

כדי להתחיל בבקשת היתר שליטה בכלל ביטוח הוא חייב לממש נכסים שהצליחו ונתנו פרי כפי שעשה עם שופרסל (הבעיה שהוא לא אוהב למכור)
לדעתי בנין HSBC ששווה 1 מיליארד דולר צריך להמכר (לפני שיגיע משבר נוסף בארה"ב ) + מימוש 10% נוספים משופרסל + מימוש כל הנכסים הלא מהותיים כלל תיירות, IDBG , מודיעין

סלקום נפלה 40% בחצי שנה אף אחד לא ציפה להתרסקות כזו.
אפילו כלל ביטוח רק לפני חודשיים היו 25% נמוך מהשער הנוכחי.

לפעמים צריך לקפל ולהתכווץ כדי לחזור לצמוח
 

aeonf

New member
בחברת נדל"ן מניב לרווח הנקי אין משמעות

באופן כללי קשה מאד להבין דו"חות של נדל"ן מניב בארץ כי הם לוקות בחסר (למעט גזית) אבל הנתון הכי קרוב למה שאתה מחפש זה הFFO או יותר נכון FFO למניה.
&nbsp
 

aeonf

New member
IDB זו חברת אחזקות, הרווח ממש לא חשוב

מה שחשוב לך בתור מחזיק אג"ח זה התזמ"ז, לא הרווח.
&nbsp
 
קשה לדעת לו העלאת הריבית הייתה בלתי צפויה

אז מחירי אגרות החוב היו יורדים, בעיקר של אגרות החוב ארוכות הטווח.
אבל אם היא צפויה יכול להיות שהמחיר הנוכחי כבר מגלם את העלאת הריבית האפשרית.
 

pompompom1

New member
נכון
בגלל זה אני לא מדבר על שורטים או חיזוי התרסקות של השוק, אני מדבר נטו על זה שהשוק יקר. המדדים כמובן יכולים להמשיך לעלות בצורה כזו בדיוק כמו שמחירי הדיור בארץ יכולים להמשיך לעלות בצורה קיצונית, וזכור לי שמישהו כתב בבלוג או בפורום לפני ארבע חמש שנים בערך שהוא מכר את הדירה שלו אחרי העליות שהיו בשנים שלפני.
&nbsp
האם לקנות דירה להשקעה ב - 2012 היה רעיון חכם?
&nbsp
אחת הבעיות בתחום הזה היא שכשהשקעה מסוימת עולה במשך כמה שנים אז כולם מצטרפים לחגיגה מבלי להבין כלום. זה קרה עם הבורסה בארהב שאחרי שכמה אנשים התחילו לעשות הרבה כסף בשוק השורי הזה הם נותנים לאחרים תחושה שזה קל להרוויח, עם הביטקוין שאנשים שלא מבינים בזה דבר וחצי דבר התחילו לשאול איך קונים את זה (כמה חודשים לפני הירידות), וזה קורה עכשיו גם עם מחירי הנדלן בארץ.
&nbsp
הדבר הזה גורם גם לנכסים טובים להתנפח ולהגיע לשווי לא הגיוני, ולנכסים גרועים גם.
 
אגח בי קומיוניקיישן שייכת לפירמידה של

אלוביץ יחד עם אינטרנט זהב ובזק.
כל הפירמידה הזו כעת מעורערת ולא ידוע באיזו חברה מהפירמידה יבחר משקיע חדש לקנות את השליטה ומתי.
לכן טוב עשית שמכרת את אגח זה שכנראה יהיה נתון לתנודתיות גבוה אפילו אם יש לטובתו שיעבוד כלשהו (לא בדקתי).
לגבי השקעה באגח צמוד מדד מול אגח שיקלי.
בשנים האחרונות של מדדים אפסיים בישראל היה עדיף להחזיק באגחים שקליים שגם מס הכנסה עליהם 15%, נמוך ממס הכנסה על אגחים מדדיים 25% .
בשנה זו המדד מעט עולה .הותיקים בינינו זוכרים שנים של מדדים גבוהים מאוד.בשנים ההן ברור שהיה עדיף להחזיק אגח צמודות.
הבחירה בין אגח שקלי למדדי אינה הקריטריון היחידי לבחירת אגח.יש גורמים נוספים כמו מח"מ ,שיעבודים(ביטחונות),יציבות החברה,ועוד ועוד.
עם זאת ישנה נטיה כיום להשקיע יותר באגחים מדדים.אני לא שותף להשקפה זו היות ולא מעט אגחים שקליים נושאים תשואה ברוטו גבוהה בהרבה אשר מפצה על המדדים העתידיים של לפחות השנה הקרובה.
הצפי של האינפלציה לשנתיים הקרובות אינו גבוה ולכן רוב התיק שלי עדיין באגח שקלי.
&nbsp
 
אידיבי שווי נכסי

ומה שלא פחות חשוב ואולי יותר מהתזרים הוא השווי הנכסי.שגדל ל 600 מ שח מאז דוח 6.18.וזאת בזכות השיפור במחיר מניית כלל. כ225 מ שח בשווי המניה והשאר מעסקאות ההחלף שמיתרת הפסד של 82 מ שח נהפכה ליתרת רווח של כ 55 מ שח.
 
שאלה לחייק. דסקש-אידיבי

האם הפיכת דסקש לפרטית דהיינו אחזקה של 100% יכולה לתרום במשהו?
 

hayek

New member
תשובה

בדוח הכספי השנתי האחרון של אירסה ליום 30/6/17 במסגרת מכתב לבעלי המניות הודגשו 2 אתגרים לשנה הקרובה א. מכירת/קבלת היתר בכלל ביטוח ב. הורדת קומה בפירמידה באמצעות רכישת דסק"ש (ראה ציטוט למטה) ג. בנוסף אירסה שהחזיקה אז רק 68% מדולפין שמה לה ליעד לרכוש את יתרת האחזקה מאיפיסה - חברה פרטית של אלשטיין.

יעדים 2,3 הושגו אבל
בנושא כלל ביטוח אבל לא חלה שום התקדמות.

שנה חשבונאית באירסה מסתיימת ביוני והדוח בדר"כ מפורסם באמצע ספטמבר. הפעם תפרסם אירסה את דוחותיה מוקדם יותר (כנראה השבוע ואולי אפילו מחר) ונקווה שאלשטיין יציג סוף סוף תוכנית מסודרת בנוגע לכלל ביטוח. עד עכשיו חוץ מלהתקוטט עם המפקחת לא באמת ראינו התקדמות.

נושא קבלת היתר הינו מורכב ביותר בגלל א. הון עצמי נמוך באידיבי ב. יחסי מאזן בעייתיים ג. דסק"ש תאגיד ריאלי משמעותי כל עוד היא מאחדת את נכסים ובנין. הענין כל כך מורכב שלא הייתי מעלה את זה אפילו כאפשרות אם אירסה עצמה לא היתה מציינת זאת (ראה למטה). אבל אם זה הכיוון בכל זאת אז נראה לי שהדרך היחידה האפשרית היא מיזוג אידיבי-דסק"ש (לצורך הון עצמי) , פרעון סדרות אגח מסוימות (לדעתי אידיבי יד',יג' ודסק"ש י'), הפסקת איחוד נכסים ובנין, מימוש נוסף של שופרסל, הבאת רוכש לחלק שנמכר בעסקות החלף . מורכב מאד !

IDBD’s greatest challenges for the next period are the sale and/or acquisition of control of Clal Insurance, and the implementation of the mechanism adopted to comply with the requirements of the Concentration Law, whereby conglomerates are forbidden to hold 4 levels of public companies in its structure jointly with publicly listed shares and/or bonds (for example, IDBD – DIC – PBC and Gav-Yam). Concerning this aspect, the selected course of action includes the sale of all the shares of DIC, a subsidiary of IDBD, to a special purpose entity to be incorporated in Israel and to be wholly controlled by other companies controlled in turn by IRSA, for a price that would result from a valuation to be made by an independent appraiser. Payment would be implemented through a loan secured by DIC’s shares being sold and an additional collateral on assets to be agreed with IRSA. IRSA has made an offer, which is subject to approval by the Audit Committee and the Board of Directors of IDBD and IRSA
 

dw2322

New member
מעריך כל פעם מחדש את השליטה בחומר


 

bogii

New member
נו באמת בשביל מה הוא למד כל כך הרבה שנים

יכל מזמן להיות ד"ר בתחום הרפואה
כמו שההורים רוצים

&nbsp
אבל הוא החליט להיות רופא של מניות
 

ערני222

New member
כלל ביטוח-די בטוחה

לכלל ביטוח יש "לקוחות שבויים" ,קופת החולים הכללית ,למשל.זה מנע נפילות יותר גדולות כשנעשו טעויות ניהול -כמו המאבק המיותר בסלנגר.
 
למעלה