איך הייתם ממליצים לבן 23 להתחיל?

richy9

New member
עדיף לקנות ולמכור על יבש

השוק לא קל ורוב הסיכויים שתפסיד.
תכין אקסל או מחברת ותבצע הוראות..כל שבוע תעשה בדיקה..
אחרי חודשיים אם תהיה בכיוון תפתח חשבון
 

dw2322

New member
ספוטיפיי שווים היום 32B$

זה יותר מ-טבע או צ'קפוינט למשל, כן?
&nbsp
מה מיוחד בספוטיפיי למול שירותי מוסיקה מתחרים? מה מונע ממתחרה חדש לקום בחודש הבא ולקחת ליבחוש הצעיר הזה את השוק? מתי להערכתך ספוטיפיי יתחילו להרוויח, והרבה, כדי להצדיק ש"ש של 32 מיליארד דולר? עסק שמפסיד כסף, כן?
&nbsp
למה אתה חושב שגוגל תתנחמד עוד הרבה זמן לבחור החדש בבלוק ולא תנסה לשחוט
את המתחרה הקטן והחצוף שדופק לה את הביזנס של יוטיוב שלה (אותה רכשה ב 1.6B$, שזה 1/20 ממה שספוטיפיי שווה היום)
גוגל הם לא יצור קטן ונחמד. גם אפל לא.
&nbsp
נראה כי המודל העיסקי של SPOT דומה למודל של WIX הישראלית. מוצר חינמי למנויי בייסיק ובתשלום למנויי פרימיום.
&nbsp
אתה בחור צעיר ולכן מן הסתם מעורה טוב יותר ממבוגרים כמונו בעסקים חדשניים כגון אלה, אבל השאלות שהעליתי למעלה הן שאלות חשובות ומהותיות, כי לא מדובר פה באהדה למוצר אלא בהשקעה כספית. בורסה זה לא קבוצת כדורגל. משקיעים בעסק שחושבים שערכו יעלה בעתיד יחסית לשוויו הנוכחי.
&nbsp
לטובת מי שלא מכיר את ספוטיפיי: https://www.youtube.com/watch?v=jSrckknI__s
https://tech.walla.co.il/item/3148962
 

chen2133

New member
אענה בקצרה :)

ספוטיפי הפכו מותג והם ישמרו על שמם ויהפכו להיות הגוגל/קולה/נייקי הבאים בתחומם,המתחרים לא עומדים בתחרות אף על פי שניסו עם הוצאת אלבומים אקסקלוסיביים לפטלטפורמות שלהן,בכל זאת ספוטיפי מתעלה והצרכן מעדיף ללכת לשם,כנראה בגלל הממשק הנוח והקטלוג העצום,לא יודע מי מכם שמע אך דרייק הראפר הוציא לפני כמה ימים אלבום,בתוך יומיים הוא עקף את מיליארד ההשמעות בספוטיפי(או שזה הייה בסטרימינג ככלל) בכל מקרה זה רק מראה לכם שהעתיד זה זה,כל הוצאת אלבום של אמן גדול או סינגל היא פוטנציאל לספוטיפי למשוך עוד מנוי אליה,כיום המנויים הם כמעט חינמיים אך בעתיד אני בטוח שתהייה להם דרך חכמה להגדיל את הכנסתם,בין אם זה דילים עם לייבלים ובין אם זה העלאת המחירים,בכל מקרה היא אפילו לא קרובה להיות בשיא שלה ויש פוטנציאל עצום לממש איתה.
 

bogii

New member
שאפו מה שבטוח הפוטנציאל שלך נראה לי מבטיח

&nbsp
רק תיזהר מכל מיני מאחזי עיניים ושרלטנים
&nbsp
&nbsp
לשאלתך
אם אתה לא מתכוון לעשות הרבה פעולות?
אתה יכול לסחור מול הברוקרים בארץ
אם אתה מתכוון להתמקצע ולהיות בשוק
ההון כדרך חיים? אתה יכול לפתוח חשבון
ב-IB אינטר אקטיב ויש גם את אמריטרייד
אלה הוותיקים שיש לי שאני מכיר והם טובים
&nbsp
יש כמובן עוד כמה אבל אני לא יכול להמליץ לך
כי אני לא מכיר
&nbsp
ואל תתעסק עם ברוקר ללא ביטוח פדרלי
קח בחשבון שיש לא מעט שרלטנים
רק לאחרונה נסגרו ברמיה כמה דריקרים
ולאנשים הלך הכסף
&nbsp
אז דיר באלק
 

chen2133

New member
בגלל הפחד שלי ליפול לחרטטנים אני שואל

תודה על המידע,האמת שאני עוד לא סגור על הכיוון שלי לגבי המניות,אין לי ראש מתמטי חזק ובכלליות אני רוצה להתעסק בחיי עם משהו אחר,זה יותר כלי להשיג כסף גדול בצורה (מהירה?) אני פשוט עדיין בתהליכי חקירה,כרגע מסתכל יותר לעומק על short selling וקורא את מילניאל מאני למי שמכיר,מקווה לקבל כיוון עד המשכורת הבאה ולהתחיל כבר :)
תודה לכם על העזרה
 

dw2322

New member
שמעת על AOL? נטסקייפ? אהה, תפוז?

כן כן, תפוז היו פלטפורמה די חזקה בפורומים לפני עשור, אבל אז הגיע פייסבוק ולקח חלק גדול מהטרפיק. היה גם רעיון בשם פליקס, שזה youtube ישראלי.
למה ש SPOT תהיה פה בעוד 5 שנים? אולי בשנה הבאה גוגל/יוטיוב או אפל יוציאו פיצ'ר חדש שיחסל אותם? או סתם יגיע מתחרה חדש, צעיר וחצוף ואז פוף, הלכה ספוטיפיי?

קצת יותר כבוד לקוקה קולה, שזה מותג שמצליח לשרוד 100 שנה ולקבל פרמיה הרבה הרבה מלפני עידן ההייטק (וקמו לו מתחרים, והוא ניצח אותם, הבעיה שלהם זה שינוי טעמי ציבור שמתחיל להיות מודע לבריאותו ועשוי לעבור מסירופ ממותק עם המון סוכר וגזים למשקאות אחרים).
גם נייקי זה מותג חזק שקיים כבר כמה עשרות שנים, ומתחרה ראש בראש מול אדידס. פעם פעם היה la.gear בנעליים, גם ריבוק. לא בטוח אם אתה כצעיר מכיר את השמות הללו.

גוגל זו חברה שכבר מראה פז"מ נאה, ומצליחה לחסל די בהצלחה את המתחרים שלה. פעם מיקרוסופט (גורילה של פעם) ניסתה להתחרות מול גוגל עם מנוע חיפוש, ונכשלה.
פעם NOK הפינית היתה שם דבר בסלולרי. ואז באה אפל (ואחריה סמסונג). לא בטוח אם אתה כצעיר השתמשת בטלפונים של נוקיה, אבל זה היה שם נרדף לסלולר. פעם. בעזרתם אלוביץ' הפך להיות טייקון בישראל.

לכן השקעה ב SPOT לפי 32B$ (סכום אסטרונומי), שזו חברה די צעירה בסה"כ, ומפסידה כסף, לא נראית, לטעמי, כמו הנייר הראשון שהייתי מכניס לתיק, אבל אני מודה שאני שמרן וזהיר יחסית. הנייר הזה יכול להשחט כמו כלום. לא 10%. 99%.
זה משהו אחד לחלק סחורה בחינם, ואז יש לך הרבה קליינטים, ומשהו אחר לגמרי להצליח למכור בכסף סחורה לקליינטים ולהרוויח, והרבה. בשביל להצדיק ש"ש של 32B$ , לאורך זמן, צריך להרוויח יפה. SPOT לא שם. האם תהיה? אולי.
סיפורים יש כמו חול, אבל רווחים? אין מה לאכול.

נ.ב. אין לי מושג מי זה הדרייק הזה.

פה בדיוק מגיע היתרון שלך, שאתה צעיר ויותר מחובר למה שהצעירים היום רוצים. אממה? קח בחשבון שיש עוד מיליונים כמוך בנאסדק, כך שאין פה סוד מיוחד, ובגלל זה SPOT הגיע לש"ש אסטרונומי של 32B$. הכל מבוסס על חלומות. אולי יצליח אבל אם לא? YYY, זה בדיוק מה ש bogii מחפש לשרטט. יש הרבה בשר בש"ש של 32B$ לחברה שמפסידה כסף.
 

chen2133

New member
סליחה שאני יוצא טאמבל אבל

מה הכוונה בש"ש? מה אתם בעצם מתכוונים כשאתם מציגים לי את הנתון הזה של ה32b? זה משהו טוב זה משהו רע?
אני אומר לך לגבי ספוטיפיי שהיא תהייה מותג ותזכרו את המילים שלי,הציבור מכיר משהו כלכך טוב הוא לא משחרר מימנו לא משנה מה,כרגע הציבור מכיר את ספוטיפיי בעולם בצורה מפגרת ולא צפויה בעליל ומפה יוצאת התיאוריה שלי שלא משנה כמעט מה החברה תעשה (קחו לדוגמה את הטעויות של קולה בעבר עם טעמים כאלה ואחרים וכו') הם תמיד יצליחו לשרוד בגלל היותם מותג,בטח ובטח בתעשיית המוזיקה שתחשבו שכבר היום יש לה מתחרים מפגרים בסדר גודל שלהם,יש את גוגל מיוזיק ששוה לתחת ןאני בשוק אם היא מייצרת רווחים,יש את אפל מיוזיק שאחראית על אייטונס ויש את טיידל החברה של גיזי הראפר שכושלת כרגע,אבל למרות כל התחרות הקשה ספוטיפי מקום ראשון בבחירת הלקוחות.
Its a done deal ספוטיפי פה להשאר,אם מישהו יחדש משהו ספוטיפי יקנו את החידוש או שיעבדו עם אותם מפתחים אבל הם יהיו הפייסבוק של תחום הסטרימינג שהוא תחום מ פ ו צ ץ בכסף!!!
 

pompompom1

New member
השווי שוק של החברה גבוה מאוד

גם אם אתה חושב שהונדה סיוויק זה הרכב המשפחתי הכי טוב (או כל רכב אחר) לא היית משלם על הרכב הזה 2 מיליון שקל, נכון?

השוק של המוזיקה הוא מאוד מסובך, האם ספוטיפי יחזיקו מעמד? אי אפשר לדעת, מה שחשוב לזכור בהשקעה כזו הוא שהכל יכול לקרות.

היתרונות שיש לגוגל ולאפל הם Siri, Google Assitant והמוצרים שלהם לרכב (CarPlay, Android Auto). בסופו של דבר גם אם Spotify יהיה מוצר טוב יותר, יש סיכוי שאנשים יעדיפו את המוצרים של אפל וגוגל בגלל הנוחות.

גם לאמזון יש יתרון והוא שהם מוכרים את הפתרון שלהם לטלויזיה ואת אמזון פריים ביחד עם המוזיקה (אם אני לא טועה). אם אתה מנוי של Amazon Prime אתה כבר נהנה משירות מוזיקה.
 

chen2133

New member
ובכל זאת

אני חושב שאתה מפספס את הנקודה שאני מנסה להבהיר לך שהיא בעצם שספוטיפיי היא בעצם העדיפה על הצרכנים,יותר מגוגל מיוזיק ויותר מאפל מיוזיק העצומות.
היופי האמיתי בספוטיפי זה שלא צריך לדחוף לצרכן אותה לגרון,הם רצים על פירסום מינימלי לעומת אפל מיוזיק כדוגמה ובכל זאת מייצרים את ההיפ הראוי להם,זה logevity (אם ככה רושמים) בעיניי ואני חושב שזה מתבטא במחיר המניה שרק עולה בשבוע האחרון ושובר שיאים מאז הוצאת האלבום של דרייק
 

pompompom1

New member
אני מבין את זה לחלוטין,

אבל לצערינו לפעמים לדחוף משהו לגרון מצליח להשפיע יותר ממוצר טוב. אם לקוח אמריקאי משלם בכל מקרה על אמזון פריים, לא תמיד הוא ירצה להשקיע עוד כסף בשירות מוזיקה. אני מקווה שבמקרה של ספוטיפי לא נראה את זה, אבל באמת שאין לדעת.
&nbsp
ולגבי השווי שוק, גם אם ספוטיפי תחזיק מעמד, לא בטוח שהיא מצדיקה את מחיר המניה, במיוחד עכשיו כשהנסדאק נוסק כמו רקטה. תיאורטית יכול להיות שספוטיפי תתחזק ותגדל תוך כדי שמחיר המניה יורד לאורך זמן. בשביל להבין את זה צריך לעשות ניתוח מעמיק, ואם אתה מתכנן להשקיע בה שווה לך לנסות להעריך את זה בעצמך כך גם תוכל ללמוד על שוק ההון.
 

chen2133

New member
תודה חבר

מידע חשוב,אנסה לבדוק יותר לעומק לגבי ניתוח מעמיק
 

pompompom1

New member
בכיף, תחפש כמה ספרים ואתרים בנושא

שמסבירים את כל העניין. יש באינטרנט את התמונה הגדולה והסולידית ששופכים הרבה אור על הנושא. קח בחשבון שלכל אחד יש את האסטרטגיה והאמונות שלו אז אל תיקח שום דבר כתורה מסיני, תנסה להוציא משם בעיקר את ההסברים על הכלים השונים ויכולות הניתוח.
 

chen2133

New member
יש המלצות מסוימות?

יש לך או לכם המלצות לספרים מסוימים? אני קורא כרגע את millennial money
 

pompompom1

New member
חבל שהשאלה והתגובה שלך מתחבאות...

בין כל הזבל שיש פה בפורום.
 
התחלתי בגילך.. תלך על מניות שאתה מאמין בחברה שתשגשג

זה לא חייב להיות משהו חדש כמו ספוטיפי או הייטק אפילו חברות רגילות - חברת מחשבים או ציפים שאתה מאמין בה, חברת נפט אם אתה חושב שהם יעשו הרבה כסף, בתחום הבריאות יש הררי כסף, בתחום הפנאי נופש -מלונות או קרוזים וכדומה. מיש אתה מאמין שיעשה כסף תשקיע בו. הכוונה להשקעה לא למסחר. במקביל תשכלל ותלמד כמה כסף הם בדיוק עושים-- יחס P/E למשל , מחלקים דיבידנד ואיזה אחוז מהרווח וכדומה. בהצלחה. ותלמד גם כלים פיננסים אחרים כמו אגחים ולא רק מניות , וקרנות שיפתרו לך את הצורך לבחור ויקטינו את הסיכון.
 
למעלה