כתבה חשבונאית על אל על

dw2322

New member
כתבה חשבונאית על אל על

כתבה איכותית של רו"ח אבישי עובדיה.
עשוי לעניין את מי שחושב שאל על נמצאת במצב של "דם ברחובות" (נשחטה 75% בשנה החולפת, מי שהיה כאן קרא דיעה שלילית על הנייר
).
מסתבר שעם כל הדימום המאזן עדיין לוקה באופטימיות יתר: גם ההפסד בדוחות היה בעצם יותר גדול משמוצג כי הכניסו פנימה אופטימיות לגבי רווחים גדולים בעתיד וגם לא בטוח שערך המטוסים במאזן איננו יותר אופטימי מאשר צריך להיות, מה שאומר שעלול להיות עוד יותר רע מהמצב הנוכחי...

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001244655

בסיום הכתבה עובדיה רושם שיכול להיות שהפירמה תגיע לדיפולט ותבקש שהמדינה תציל את הפירמה.
אני כאזרח משלם מיסים מתנגד שהמדינה תציל את אל על.
טייסי אל על מרוויחים הרבה יותר מאשר רוב אזרחי ישראל וזה מכביד על ביצועי הפירמה. תתכבד החברה ותבצע מהלך התייעלות משמעותי, הכולל צמצום משמעותי בשכר העובדים, לפני שהיא תשיט ידה לכיס של כולנו ציבור משלמי המיסים.
טייס אל על הוא בעצם סוג של נהג אוטובוס אווירי. נהגי אוטובוס משתכרים כ 40-45 שקלים לשעה. לא עשרות אלפי שקלים או אפילו 100 אלף שקל לחודש.
ואם אל על תפשוט רגל? אז שתפשוט רגל.
שנה אח"כ יקימו חברה חדשה ובה השכר לעובדים יהיה מידתי. אין שום הצדקה שנהג אוטובוס אווירי ישתכר 100 אלף שקל בחודש.
 

dw2322

New member
ערוץ 10 עשו אתמול כתבת מגזין של רבע שעה על אל על

שביתות, הדרת נשים, תיעדוף חרדים וכרטיס יקר לנוסע? בדיוק הדרך למטה

&nbsp
הראיון עם אלי דפט, יו"ר החברה, נראה די מביך. איך יו"ר דירקטוריון לא יודע שהחברה חילקה דיבידנד???
איזה משקיע שפוי יסכים לסכן כספו אצל יו"ר שלא מכיר את החברה שלו???
&nbsp
https://www.10.tv/news/167375
 

yel5

Well-known member
נורא מפתה לקנות מניה שירדה 80%. האם אנו לקראת שפל חדש?

 

dw2322

New member
אתה ידעת שהמאזן מנופח?

ושהדוחות האיומים היו צריכים להיות עוד יותר איומים?
(כלומר כדי לייפות דוחות עבר מישכנו את העתיד)

הדבר היחיד שטוב יותר היום באל על זה שהדולר ב 3.65 במקום 3.45 . זה אמור לשפר את הדוח הקרוב ובשאיפה גם את הבאים.
סבבה, אבל בשביל הדולר אנחנו המשקיעים יכולים לקחת חשיפה מטבעית, ולא להכניס נכס רעיל כזה לתיק האישי. מצד שני הנפט עלה.
זה שמניה חוטפת 70% לא אומר שהיא לא יכולה לחטוף עוד 70%.

הפירמה כרגע מיועדת לשרת משכורות עתק של חלק מהעובדים (הדיילות ועובדי התחזוקה כנראה משתכרים בסדר גמור (אם לא נמוך אפילו) ואין מקום לקיצוץ)
איזה אינטרס יש לי כמשקיע לשים כסף פרטי שיקר לי כדי לפרנס את הטייסים היקרים??? שהטייסים ישימו את כספם הפרטי על המניה. הם מיליונרים אז הם יכולים.
למה שאנחנו נשים כסף טוב ונסכן אותו?
מבחינתנו מניית אל על היא בסה"כ עוד מניה ויש מספיק פירמות אחרות החושקות בכספנו.
 

yel5

Well-known member
למה הבורוביצ'ים לא סוגרים ופותחים מחדש בתנאים חדשים?

 

dw2322

New member
לטייסים כדאי לחלוב את החברה כמה שיותר

כל חודש שהחברה ממשיכה להתקיים זו בוננזה מבחינתם. מי ישלם להם 100 אלף שקל לחודש על נהיגת אוטובוס אווירי?
קצת כמו עובדי הנמלים.
&nbsp
אחרי שהחברה תגיע לדיפולט זה לא חייב להיות דווקא הבורוביצ'ים שיפתחו אותה מחדש.
עקרונית הטייסים המיליונרים יכולים להשתלט על החברה ולפתוח אותה מחדש, כחברה פרטית שלהם.
מבחינת המשקיעים, כולל הבורוביצ'ים, כל האקוויטי יתפוגג.
&nbsp
מבחינתי אל על כרגע זה נייר שלא נוגעים בו אפילו לא עם מקל. לא חסר מספיק ניירות יותר מעניינים בשוק.
אם הטייסים לא מוכנים לסכן את הכסף הפרטי שלהם, ויש להם הרבה ממנו, אז למה שאנחנו נסכים? מה? אנחנו מזוכיסטים?
 

yel5

Well-known member
ככה נראת חברה ללא בעל בית. שכר טייסים בשמיים ודיילים בקרקע

 

ערני222

New member
האם אל-על יכולה להשתפר כלכלית?

מאד מפריע לראות את החברה כושלת .לעניות דעתי המנכ"ל וחבר עוזריו חייבים לעשות מספר תהליכי ייעול -אחרת המצב יורע...
שום טייס בחברה לא חייב להשתכר מעל 40000 שח! מעל שכר זה -זו משכורת מנופחת ,שמקשה על התזרים.
טוב יהייה אם החברה תדאג לקיום בית-ספר לטיסה בחסותה -לקידום טייסים צעירים ורעבים לעבודה על חשבון הטייסים הותיקים בעלי משכורות מנופחות.
בדיקת אופציות על דלק למטוס -קנייה של אופצייה כשהדלק במחיר נמוך -מתחת ל50 $ משתלמת כעת ובעיתות שהדלק מתייקר.
בחינה של ההטבות לעובדים =טיסות חינם -לשימוש מושכל במתן ההטבות .
הידוק הבקרה הכספית במחלקת הכספים וביקורת ההוצאות .
 
למעלה