מדיוי - לחובבי קנאביס

dw2322

New member
מדיוי - לחובבי קנאביס


היום הייתי במצגת של חברה זעירה מהיתר בשם מדיוי, שהציגו מרכולתם במשרדי חברת קשרי משקיעים גלברט כהנא.
בעבר הרחוק הם התעסקו עם מוצר רפואי, נכשלו ופחות או יותר נעלמו לירכתי היתר.
בחודשים האחרונים שינו את אופי הפעילות, והכניסו פעילות של... גידול מריחאונה לצרכים רפואיים.


אם חלק מעובדי החברה מגיעים מהתחום הרי שהמנכ"ל מנחם כהן רחוק מאד מהדימוי, והרבה יותר סולידי ממה שאפשר היה לצפות בחברה כזו - הוא ברנש דתי המגיע בכלל מתחום נדל"ן של דיור מוגן, ולדבריו גם מעולם לא עישן קנאביס, כך שההלצות מתבקשות אבל זה ממש לא הוא.

קודם כל זהירות - זה ניירונצ'יק מרשימת השימור! שעלה במאות אחוזים בתקופה האחרונה! ונסחר כיום בש"ש מפולפל למדי של 60 מיליון שקלים! (קולפלנט למשל, חברת ביוטק ברמה אחרת לגמרי, נסחרת ב 100 מלש"ח, כך ש 60 מיליון זה לא מעט בכלל בכלל) אבל אין ספק שתחום הפעילות חריג ומיוחד, ומכאן העניין, בפרט למי שלא מכיר בכלל את התחום כמונו.

בגדול - הם מתכוונים לפתח, לגדל ולשווק קנאביס רפואי איכותי בישראל ובהמשך לייצא לעולם.
לישראל יש שם טוב בתחום הודות למחקר שהחל כאן לפני 30 שנה (פרופ' משולם). בקנאביס הרפואי יש 2 מרכיבים חשובים: THC ו CBD.
המצב כיום הוא ש 30 מדינות ברחבי העולם, ו 29 מדינות בארה"ב, מתירות קנאביס ברמה כזו או אחרת. בקנדה יש לגליזציה, בגרמניה מאושר קנאביס רפואי, צ'כיה היא הכי מתקדמת בקנאביס רפואי באירופה, בבריטניה וספרד מותר CBD.
בישראל ישנן 7 התוויות רפואיות בגינן מותר לרופא לרשום קנאביס רפואי לחולה. בהמשך כנראה יאשרו CBD. פוטנציאל השוק להערכתם הוא כ 200K חולים בישראל. משרד הבריאות כיום אישר ל 14-30 רופאים ובהמשך לעוד 81 רופאים, מה שיאפשר קצב הנפקת מרשמים גבוה בהרבה. כיום יש הרבה חולים אך רק מעט מגיעים לממש זכותם.
לגבי יצוא זה אושר ע"י ועדות הכנסת אך מתעכב בממשלה. הוא מצפה לאישור ב 2018 ויצוא בפועל מ 2019.
כיום פעילות בישראל 8-10 חוות וזה מספיק לשוק המקומי. אחרי שיותר יצוא לדבריו גם ל 100 חוות תהיה פרנסה טובה.
התקינה הישראלית נחשבת לדי איכותית בעולם.
הם חברו לקיבוץ בצפון (מסרב לאמר מי, מסיבות בטחוניות (כנראה חוששים מגנבים)), הם 49% ומדיוי 51%. הם הביאו 6 רשיונות תקינה, יכול גידול מלאה - יכולים לגדל קנאביס בלי לשלם שכ"ד.
הם רוצים לפעול בכל שרשרת הערך, כלומר להיות seed to pharma, וכך למשל לשלוט על איכות ייצור משובחת כך שהצרכן הסופי יעדיף לקנות את המותג שלהם.
לאחר מכן הם חברו עם חברה הולנדית בשם בארניס פארמה, שלפי מה שהם מספרים היא נחשבת למותג ידוע בקרב קהילת המעשנים, ומשווקת קנאביס בקופי שופס באמסטרדם. הם אמורים לסייע ביצוא הבינ"ל. הם הביאו פרוטוקלי גידול וכן השקיעו בחברה במחיר מעל השוק בזמנו.
הקיבוץ מספק 200 דונם ל 24 שנה, ללא תשלומים. ליד יש שטח תעשייתי בן 7.5 דונם, שעליו יש מבנה בן אלף מטר ואפשר יהיה להרחיבו עד 3500. התצורה הזו של שדה צמוד למפעל יעילה מאד מבחינתם כי כאשר ישנו מרחק אז צריך לשנע את המריחואנה באוטו ברינקס עם מאבטחים, וזה תענוג יקר. כאן הכל בקיבוץ, יש אבטחה היקפית של הקיבוץ ובנוסף אבטחה שלהם.
אח"כ צירפו צוות גידול מעולה (מהנדס מים בשם איתי הכט, המכיר היטב את הענף, הוא כבר כן נראה ברנש צבעוני יותר ויותר קרוב לתדמית שכולנו מדמיינים). ישנו דירקטור בשם ד"ר אשר הולצר, שכבר הקים כמה חברות ביוטק ציבוריות (אינספייר, נורוג'ן). ברט ההולנדי הוא הבעלים של בארניס פארמה, שלדבריהם היא השלישית בגודלה בתחום הגנטיקה והזרעים בתחום הזה, ומפעילים קופי שופס באמסטרדם.
עם בארניס יש להם שת"פ אסטרטגי, כדי לפתח מותג עולמי. הם מביאים 30 שנות מוניטין. הגידול יעשה בתנאים איכותיים במיוחד - בחממות וללא חומרי הדברה, וההדברה של המזזיקים שבכ"ז יחדרו תהיה ביולוגית ולא כימית.

האסטרטגיה העיסקית היא להתחיל עם השוק המקומי, ורק בעוד שנה וחצי שנתיים לפזול ליצוא. הוא רוצה קודם כל להגיע לאיזון בשוק המקומי. בהמשך מתכוונים להשיק מוצרים נוספים בשוק המקומי, כמו CBD.
המפעל יהיה ברמת GMP והגידול ברמת GAP. הודות לבארניס תהיה יכולת לייצא לאירופה ואוסטרליה, שיש לה רשת שיווק גלובאלית. בהמשך מתוכנן יצוא למדינות נוספות (לארה"ב לא ניתן כיום כי הפדראלי מגן על תוצרת מקומית)

ג'רי ברט אח"כ הסביר שהם קיימים בהולנד מ 1986, הם מהמובילים בעולם (מקום 2-3 בתחום של high end genetic marihuhana). הוא העביר לחברה את ה IP, המוניטין ורשת השיווק.
הם מצפים להיות בין ה 2-3 הגדולים בישראל
יש כמה סוגי רשיונות, ולהם כבר יש את ה 4 הראשונים, עובדים על החמישי ובהמשך יהיה גם השישי.
1 - חוות ריבוי זרעים, 2- גידול, 3 - ייצור מוצרים, 4 - איחסון וסחר, 5- בית מרקחת יעודי, 6 - מחקר.
זה שיש מפעל בקיבוץ מקצר את זמן היציאה לשוק. הצפי הוא להתחיל גידול בעוד חצי שנה (אזור יולי), אחרי כמה חודשים ובסה"כ בעוד 10 חודשים להתחיל לשווק תוצר ראשון. בגדול Q4 ב 2018 עד Q1 ב 2019 מתחילים למכור, ואולי טיפה קודם.

להם יש 200 דונם וזו המון. בשביל כל ישראל מספיק 50 דונם ולכן בהמשך הם בונים על יצוא. האזור האקלימי מתון ומוצלח - לא חם מדי ולא קר מדי.

אח"כ הם הציגו 4 תרחישים של רווח תפעולי עתידי: 2 בלי יצוא, עם קצב צמיחה מתון וגבוה, ואותו כנ"ל עם יצוא.
כמה אנשים, כולל אנוכי, תחקרו אותו לגבי ההנחות במודל. הוא מצפה ללפחות קצב של 16% גידול שנתי. בשנה השנייה הוא כבר אמור להציג רווח תפעולי. מישהו צלב אותו ומסתבר שזה לא כולל מו"פ, אם יהיה בהמשך.
כרגע יש להם מספיק מזומן לשנה וחצי אבל הוא צופה שעוד קודם לכן תהיינה הכנסות. כמו כן מתוכננת הנפקה, והם יתחילו להפגש עם מוסדיים. אני אח"כ הערתי שזה חשוב כי בכ"ז זה תחום שנחשב בעייתי יותר, ולכן חשוב שיהיו גם מוסדיים ולא רק פרטיים אינדיאנים. שוב, שימו לב שהנייר בשימור. אם וכאשר תהיה הנפקה זה כנראה יוכל להוציא את הנייר מהרשימה המפוקפקת. אני שאלתי לגבי מעבר לדיווח רבעוני במקום הג'סטה שהבורסה עושה לחאפרים (טוב, לא התנסחתי ככה
) בדיווח חצי שנתי והוא אמר שבינתיים ימשיכו עם חצי שנתי, כי כל עוד אין מכירות אין הרבה טעם בדיווח יקר יותר מדי רבעון אך בהמשך כן מתכוונים לעבור לדיווח רבעוני. יפה.
אח"כ צלבתי אותו קצת לגבי קצב הצמיחה הגבוה שהוא חוזה והוא הסביר שזה שיהיו עכשיו 100 רופאים יאפשר לנפק הרבה יותר מרשמים ולכן המכירות צפויות לעלות. מסתבר שלחולה זה עולה 370 שקל פיקס לחודש, ולא משנה כמה קנאביס צורכים (זה הולך לפי מרשם), ככה שזה הרבה פחות יקר משחשבתי (צלבתי אותו על re-imbursment של קופות חולים/חברות ביטוח אולם אם זו העלות אז זה לא נורא ולא אמור לעכב קצב החדרה לשוק, כנראה בשוק העברייני המחירים של המוצר גבוהים בהרבה)
אחרי זה גם צלבתי אותו לגבי תחרות גנרית מהודו - למה שלא יצוצו 10 הודים שישחטו אותו במחיר כי העלויות שלהן נמוכות ממנו וקרקע וכ"א לא חסר שם? אז הוא לא נבהל והסביר כי חוץ מהודו יש גם קולומביה אולם הם מייעדים את המוצר להיות איכותי, כך שהצרכן יעדיף לקנות את הקנאביס שלהם. זה אמור להיות מוצר ברמה גבוהה מאד, ואחיד (כלומר שלא תהיה תנודתיות ואז האפקט הרפואי עלול להיות שונה). בשביל זה גם בארניס בתמונה.

בסה"כ אין ספק שזו חברה שונה מהמקובל, ונראה שהחבר'ה שם לא חובבנים שבאו להתעסק עם שלד בורסאי אלא אנשים רציניים לגמרי, אבל לאור הזינוק החזק במניה בחודשים האחרונים הרי ש 60 מלש"ח זה לא זול בכלל בכלל (כאמור חברת הביוטק קולפלנט, שאותה הצגתי כאן בזמנו בתמחור 60 מלשח וכיום נסחרת ב 100 מלש"ח, זה ליגה אחרת לגמרי, עם מוצרים מאושרים באירופה, תחילת מכירות ומוצר חלומי של דיו ביולוגי). נצטרך לחכות ולראות באיזה תמחור תהיה ההנפקה ואם זו תעשה בתמחור נוח יותר זה עשוי להיות מעניין
 

ANZ1

New member
כל נייר שמישהו מזכיר מריחואנה/קנביס עולה

זה סתם מילת קסם,
כמו שלפני כמה שבועות זה היה ביטוקוין או בלוקציין

בתאכלס, לגדל מריחואנה לא שונה מלגדל פטרוזיליה,
עשב, זה הכל, ואם יש לך זרעים טובים ואתה מטפל נכון זה יגדל,
לא יכול להיות לזה שוק יותר מאשר למלפפונים.
אין לזה שום עתיד כלכלי ענק, כי אין פה שום בעיה טכנולוגית או מגבלה אחרת,
וכל עוד מדינה מאפשרת גידול, אין שום מניעה שיהיו אין ספור מתחרים.
כמו שאין מילונרים מגידול מלפפונים לא יהיה מילונרים מגידול קנביס,
הדבר היחיד שעוד מגביל את זה, אבל זה הולך ונעלם זה מגבלות חוקיות,
אתה רואה בכל העולם מבטלים את ההגבלות על קנביס כי הבינו שזה לא שונה מנזקים של אלכוהול, וכל עוד אין מגבלה על גידול ענבים אין סיבה שיהיה מגבלה על גידול קנביס
 

dw2322

New member
קנאביס זה לא מלפפון

ההבדל נובע מרגולציה.
כל אחד יכול לגדל מלפפונים. אפילו אנחנו העירוניים במיזם קהילתי הנקרא גינה קהילתית (אצלי המלפפון לא כ"כ הצליח, עגבניות שרי כן).
קנאביס מאידך אסור לגדל, בגלל רגולציה, זה פלילי ואפילו אפשר ללכת על זה לכלא.
בגלל זה נותר פער מחירים עצום בין המוצרים:
גרם קנאביס רפואי חוקי עולה 10 שקלים. גרם קנאביס פלילי בשוק השחור של ת"א עולה 100 שקלים ואילו קילו מלפפונים עולה במרכול (כולל מתח הרווחים של המרכול ושרשרת האספקה) 6 שקלים.
כלומר קנאביס עולה בין פי 1500 לפי 15000 ממלפפון! מכאן אפשר להבין את העניין העיסקי במוצר החקלאי הזה ולהבדיל ממלפפונים, אפשר להיות מיליונרים מקנאביס.
מאחר ופער המחירים המטורף נובע מרגולציה הרי שברגע שזו תחלש הרי שמחיר המוצר יכול לצנוח ולצמצם את שולי הרווח (ובפרט בפלח השוק העברייני). המגדלים החוקיים גם חשופים לגניבות מכיוון שיש להם שדות ענקיים של מוצר שכל העבריינים במדינה רואים איך אפשר לעשות ממנו כסף טוב, מה שאומר שתדרש השקעה כספית לא מבוטלת באבטחה.
&nbsp
אני מבין שכמה וכמה קיבוצים פועלים בכיוון של גידול קנאביס רפואי:
http://mynetkibbutz.co.il/article/156467?OriginalPostId=156561
ומאחר ואנחנו מדינה קטנה הרי שברור לגמרי שהיקף הייצור שהולך להיות כאן תוך שנה שנתיים יעבור פי כמה את צרכי השוק המקומי, לכן המחירים ירדו (ובפרט בשוק העברייני שבו המחיר פשוט מופרך, משוגע מי שמסכים לשלם מחירים כאלה, לכן אני מבין שיש לקוחות שלוקחים סיכון (פלילי! ) ומגדלים את המוצר בעצמם בבית, כי אין הרבה מוצרים פשוטים עם פערי מחירים כ"כ כ"כ גדולים), ולכן כל העסק נשען על יצוא.
&nbsp
כיום לא מתירים יצוא (שוב, רגולציה) אבל אמורים להתיר, ואז היצוא יוגבל למדינות המתירות יבוא. ארה"ב למשל מגנה על חקלאי הקנאביס המקומיים ולכן שוק זה איננו רלוונטי, אבל כרגע יש מספיק מדינות שאליהן כן אפשר לייצא, ופה בארניס השותף הוא מרכיב חשוב. אם אלה תגבלנה יבוא כמו ארה"ב, או תאפשרנה גידול מתחרה אצלן, זה יצמצם את פוטנציאל היצוא.
&nbsp
לפי מה שהוא הסביר היתרון המסחרי שלהם הוא איכות. זה הטיקט עליו הם הולכים.
גם אם יש היום בישראל מספר חקלאים הרי שהגידול והייצור איננו איכותי, ואילו הם מתכוונים לייצר מוצר באיכות גבוהה, שסביר שלצרכני השוק הרפואי יותר חשוב מאשר לצרכני הפנאי (כי הם גם אנשים יותר חלשים פיזית וגם מחיר המוצר נמוך פי 10, כך שהשיקול הכלכלי פוחת), כי אלה מעוניינים במוצר דמוי תרופה - כלומר אחיד לאורך זמן.
להם ולעוד קיבוץ כנראה יהיה מפעל בתקן GMP. האחרים חאפרים, ולכן כאשר הצרכן הרפואי יבוא לבחור את המוצר בבית המרקחת הוא כנראה יעדיף מוצר בסטנדרטים גבוהים כמו תרופה ע"פ עשבים שלך תדע באיזו איכות הם.
&nbsp
ועדיין, הוא הסביר שחשוב להבין שמדובר לא בתרופה אלא בתוסף תזונה, ומכאן חסמי כניסה נמוכים בהרבה. מדיוי וקולפלנט (או פרוטליקס) זה עולם אחר לגמרי, עם חסמי כניסה שונים בתכלית.
לכן 60 מיליון שקל למדיוי זה לא מעט כסף בשביל שוק עם חסמי כניסה לא גבוהים כמו שיש בשוק התרופות הביו-סימילר המופקות מצמחים.
 

ANZ1

New member
מלכוד 22

כל עוד מריחואנה לא חוקית, אסור ליצא, השוק המקומי קטן, יש בעיות של אישורים, שמירה וכו.
וכשהכיוון הוא לעשות את הכל חוקי, אז יהיה שוק גדול, אבל גם הרבה תחרות.
מבחינת הגידול עצמו, אין שום בעיה מיוחדת לגדל קנביס.
ובכל מקרה, לטווח ארוך אין כאן רווחים גדולים.
 
הסיפור יקום או יפול על ייצוא

ללא ייצוא, החוות הקיימות מסוגלות לספק לא רק את הביקוש הקיים בשוק המקומי אלא פי כמה וכמה ממנו (אם יהיה), הן פועלות בתפוקה נמוכה משמעותית ממה שהן יכולות, ובשנה האחרונה התקבלו רשיונות חדשים לעשרות חוות חדשות. אז אל תתרשם מהסיפורים על 100 רופאים שיתחילו לרשום מרשמים בצורה סדרתית. זה כלום.

ללא ייצוא זה יהפוך, ברוח הדברים ש-ANZ כתב, לשוק שהוא אפקטיבית כמעט פתוח לגמרי. המחירים יפלו, היום יש כבר חוות שהורידו מחירים כי הם מפחדים מהתחרות שנכנסת. לחברה ציבורית עם תקורה גבוהה לא תהיה זכות קיום מול מגדלים פרטיים, קיבוצים ומשקים במושבים שממש לא צריכים את כל הטררם מסביב בשביל לספק את המרשמים. חלק מהחוות הקיימות כיום זה אנשים פרטיים שהרימו את האופרציה עם הון עצמי אפסי וללא הלוואות. הרשיונות החדשים אמנם מציבים דרישות יותר מחמירות שמייקרות את העניין (אבטחה ותשתיות), אבל עדיין מדובר במיליוני שקלים בודדים להרים אופרציה מכובדת.

כשמכניסים ייצוא לתמונה הדברים נהיים מעניינים יותר ובאמת יכול להיות יתרון לגוף עם מומחיות, שנותן מוצר איכותי ואמין בשרשרת הלוגיסטית, שיווקית וכו' (אם זה בכלל המצב אצלם, כמה וכמה דברים שכתבת בנושא נשמעים לי מוזרים אבל נשים את זה בצד).

הקטע, שרק שני דברים קטנים פיציים חסרים לפני שמתחילים לספור את המיליונים והמיליארדים: אישורי ייצוא ואישורי ייבוא


כיום *אין* עדיין לאף אחד אישור לייצא קנביס ממדינת ישראל. אם יהיה, או שכן או שלא, מה שבטוח - אולי.

ורוב המדינות שהוזכרו אצלך, למרות שמאפשרות צריכה ברמה כזו או אחרת, כיום *לא* מאשרות ייבוא מאף מדינה אחרת.

אז הכל יפה בתיאוריה, רק לזכור את ה"אם".
 

aeonf

New member
דבריך נכונים אבל יש עוד כמה דברים שצריכים התייחסות

מגמת הלגליזציה לצרכי פנאי ו/או רפואיים מתפשטת מאד בעולם, עוד ועוד STATES בארה"ב, חלקים מדרום אמריקה, קנדה (לגליזציה מלאה!).
המריחואנה בארץ בהשוואה בינלאומית היא באיכות ירודה מאד נכון להיום, אין לנו נכון להיום כל יכולת להתחרות בתוצרת הבינלאומית, מה שיש פה בקושי בר מכירה במדינות נורמאליות, בנוסף לכך יש בגדול 2 שיטות גידול, INDOOR עם מנורות הנחשב איכותי יותר, או OUTDOOR הנחשב איכותי פחות, בארץ גידול INDOOR יקר מאד בהקפים גדולים גם בגלל חשמל יקר יחסית וגם בגלל שפשוט חם פה ועלויות קירור יהרגו אותך, יש פה יתרון מובהק למדינות שקר בהם.
תוסיף לזה עלויות שינוע יקרות למדי, מיסוי אם וככל שיהיה במדינות שמייבאות את זה וחסם כניסה נמוך מאד כמו שכתבת ולדעתי לא תהיה פה בוננזת ענק.
כבר כיום אגב יש עודפי יצור במקומות מסויימים (כמו בLA לדוגמא) והמחירים הסיטונאיים שם פשוט בתחתונים והאיכות טובה יותר מפה פי כמה.
 
אני לא מכיר את אופן הגידול של המוצר הזה לעומק, אבל

יפתיע אותי מאוד אם יש יתרון מובהק כפי שכתבת למדינות קרות, זה הפוך ממה שקיים בכל ענף חקלאי באשר הוא.

כל הייצוא החקלאי מישראל לאירופה כיום ובעשרות השנים האחרונות נסמך על יתרון אחד ויחיד של ישראל: יותר אור שמש וטמפרטורות גבוהות יותר.

צמחים צריכים אור וחום לגדול והם קופאים או במקרה הטוב מאטים צמיחה משמעותית בחורף האירופאי שלא לדבר על הקנדי.

הבעייה בגידול חקלאי, בגדול, היא לחסוך עלויות חימום ולא עלויות קירור. גם בארץ דרך אגב חלק מהגידולים עדיין צריכים חימום בחורף, ושוב היתרון נשמר כשצריך להעלות את הטמפ מ-10 מעלות ל-20, לעומת ממינוס 10 ל-20.
 
ולגבי מבני הגידול

קודם כל אף אחד לא מכניס גידול חקלאי לתוך מבנה אם הוא לא חייב.
אם צריך להגן מפני חרקים אז בונים בתי רשת.
ואם רוצים לשמר טמפרטורה בלילה ולהגן על הגידול מגשם בונים חממות פלסטיק.
ואם צריך לשמור עליו מקפיאה בטמפרטורה של מינוס 10 או לפעמים מינוס 20 מעלות ובמקביל לשמור על אור שמש אז צריך חממות זכוכית עם אופרציות חימום יקרות מאוד.
מי שמגדל צמחים במבנים קטנים ומסתמך על תאורה מלאכותית לדעתי זה לא הנפחים עליהם מדובר פה.

צמחים בגדול גדלים בחממה עם כמה שיותר אור שמש. בתאורה מלאכותית (חוץ מאלה שגדלים בארון שהמשטרה לא תראה) משתמשים כשממש חייבים, או מסיבות של מתן סיגנלים לצמחים של יום ארוך, מניעת פריחה (אינדוקציה) - "עובדים" על הצמחים כדי שיתנהגו בצורה מסוימת. גם בארץ יש גידולים שמקבלים תאורת לילה, בתוך חממות, כמו סוגים מסוימים של פרחים.
 

aeonf

New member
שמע אלי אין לך מושג על מה אתה מדבר

ואתה כותב שטויות. גידול מריחואנה באיכות טובה היא דבר שונה מגידול מלפפונים.
ישראל היא מעצמת יצוא של פירות וירקות שצריכים חום ולא קור, ראית שמייצאים מפה דובדבנים ואוכמניות? לא.
בגידול פנים הידרופוני שהוא האיכותי יותר (ככה גם מגדלים בארה"ב בגידולים היותר איכותיים) יש לך בעיה של חום כי המנורות מחממות רצח וצריך לאוורר או למזג את החדרי גידול.
אתה לא מאמין איזה אופרציות עצומות של גידולי פנים יש כבר בארה"ב, יש אפילו קרן ריט מתמחה לנושא.
הנה אחד של מיליון רגל רבוע (בחממות):
https://qz.com/872938/the-biggest-m...y-in-the-us-isnt-where-you-think-it-would-be/
 
בסדר, *לי* אין מושג


וקנביס זה גידול דומה באופיו לדובדבנים ואוכמניות, כן
צא ותלמיד קצת לפני שאתה זורק סתם כל מה שבא לראש.

אתה עושה סלט, כל גידול שאינו גד"ש מגודל היום או בבתי רשת או בחממות, אם לזה אתה קורה "indoor" אז כל גידול קנביס, גם בארץ, הוא indoor.

כשמגדלים בחדרים סגורים עם תקרה נמוכה אז אין תאורת שמש, ואין ברירה אלא להשתמש בהרבה מנורות קרובות לצמחים. אז אכן יווצר חום עודף שאז תצטרך גם לפזר אותו. כל התנאים האלה נחותים ביחס לגידול מסחרי שלא צריך להצטופף ולא צריך להתחבא. ממש כמו זה אליו קישרת.

החממות בלינק שנתת הן חממות פלסטיק בדיוק כמו אלה שבארץ, אם אתה לא מסוגל לזהות חממת פלסטיק זו באמת בורות. והאקלים שם אפילו יותר חם מהאקלים ברוב האזורים בארץ (בקיץ עד 42 מעלות, בחורף 19 מעלות), זה Desert Hot Springs בדרום קליפורניה, לא רחוק מהגבול עם מקסיקו.
https://en.wikipedia.org/wiki/Desert_Hot_Springs,_California#Climate

ממש מסתדר עם התיאוריה המצחיקה שלך שיש יתרון "מובהק" לאזורים קרים, כנראה האמריקאים שכחו לבדוק את מזג האוויר במקום או אולי בכוונה הם רוצים להוציא הרבה כסף לקרר אותו


מציע שתפסיק לקשקש בדברים שאין לך מושג קלוש בהם.
 

aeonf

New member
אתה רפה שכל אז אעזור לך

אסביר לך בנקודות, אולי ככה זה יכנס לך לשכל:
1. תקרא את הכתבה, מקימים במסצוסטס אופרציה גדולה פי כמה ושם קר מאד (האמן לי הייתי שם).
2. הסברתי לך ואסביר לך בשנית: גידול אינדור איכותי יותר מאאוטדור (יתכן מאד ובחממות ניתן להגיע לתוצאות דומות לאינדור בגידול הידרופוני, איני יודע).
באינדור ובאינדור בלבד יש יתרון מובהק מאד לאיזורים קרים. באאוטדור זה בדיוק ההפך, צריך מזג אוויר נעים ויציב ובטח שלא קר מדי והמון שמש.
3. יש בעיות חוקיות בארה"ב לשנע גראס מסטייט לסטייט ומCOUNTY לCOUNTY, בגלל זה לSTATES יש אופרציות משלהם ויש גם אופרציות בתוך ערים שממוקמים בנדל"ן יקר מאד ובכלל אופרציות יקרות (בSF לדוגמא), הציעו לי לא מזמן להצטרף בעקיפין לאופרציה כזו ככה שגם יש לי את המספרים.
4. אסור לייבא מריחואנה לארה"ב בכלל וגם לא לרוב המדינות המערביות, לבנות על יצוא בהיקף נרחב זה פנטזיה. לאן תייצא בדיוק?
5. יש מקומות בארה"ב עם עודף יצור (כמו קליפורניה) והמחירים שם ירדו לתחתונים, על איזה יצוא אתה מדבר? אתה תמכור את זה שם בפחות מעלות היצור והשינוע שלך...
6. נכון להיום המריחואנה בארץ באיכות מזעזעת, אין לנו שום יתרון יחסי בתחום, במדינות מתוקנות זורקים איכות כזאת לזבל בתור פחת, מי יקנה את זה ממך בכלל? (אגב אחת היצרניות קיבלה תביעה יצוגית בנושא הזה לא מזמן), נכון שאפשר להשתפר אבל בנתיים השנים עוברות וזה לא קורה, כדי לייצא איכות המוצר שלך צריכה להיות או באיכות מעולה או במחיר זול מאד כדי להיות תחרותי באחד מ2 האפיקים, נכון להיום אין לנו לא את זה ולא את זה.
7. לא שאני רואה את זה קורה בקרוב אבל אם וכאשר תהיה לגליזציה ברמה פדראלית בארה"ב כל האופרציות שם סוגרות את הבסטה כי ענקיות הטבק כמו PM או MO פשוט ישתלטו על התחום בעולם.

אז אתה יכול להמשיך לבלבל את המוח עם מידע שאתה שואב מגוגל ולנסות להראות שאתה חכם בפורום (אולי אתה חכם באמת אבל לא בתחום הזה), תפסיק לנסות להראות שאתה צודק (אתה לא) ותרד מהעץ המטופש שטיפסת עליו.

אה ואני מניח שאתה באמת חושב שיש פה בוננזת ענק אז אתה מחזיק במניות הבדיחה הישראליות בתחום נכון? או שאתה עוד קשקשן שלא שם הכסף איפה שהפה שלו...
 
מה אתה כל כך מתרגש...

כולה עלינו על סתירות במה שאתה כותב, אני מבין שזה פוגע לך באגו אבל תנשום עמוק, תספור עד 10, שתה הרבה מים קרים ואולי, אולי זה יעבור לך


בוא נתחיל שכל מה שכתבתי פה זה לא מגוגל (חוץ מהטמפ השנתיות של האתר שקישרת אליו) זה מידע אישי, מנסיון שצברתי בשנים של מעורבות באופרציות ייצוא חקלאי, אמנם לא של קנביס (כאמור, אין יצוא קנביס מהארץ וספק אם יהיה) אבל נראה שמי שמקורות המידע שלו הם יד שלישית זה אתה ולא אני.

דבר שני, כשאני רואה טעות צורמת כפי שעשית ב"יש יתרון מובהק למדינות קרות" אני רואה צורך לתקן. התייחסתי לנקודה הזו בלבד. אני לא אומר שלישראל יש יתרון בתחום, ממש לא - ההפך. הנסיון שנצבר במדינות אחרות עשיר בהרבה ובעצם אי אפשר להצביע על משהו שלנו יש ולאחרים אין.

יותר מזה - גם בסקירה של DW הוא ציין שהם נעזרים בגופים הולנדים ות'כלס, הם מביאים את המומחיות מבחוץ. לקיבוצניקים בארץ, עם כל הכבוד, יש אפס נסיון בגידול קנביס, לא היתה להם אפשרות לצבור נסיון כזה. עכשיו, אם ישראל יכולה או תוכל לספק איכות עודפת או לא, זה דורש הוכחה בפועל - ממש לא משהו שאפשר להניח כמובן מאליו, עם כל הכבוד ל"מהנדס המים" ושות' שהופיעו שם. מצגות פאורפוינט ותוארים אוניברסטאים רלוונטיים (אם יש להם) זה דבר אחד, תוצאות ת'כלס זה דבר אחר לגמרי.

יותר מזה (2), כפי שציינתי במפורש בתגובתי ל-DW, כל הסיפור בנוי על "אולי ואולי ואם וכאשר", אני חושב שדעתי היתה ברורה לגבי ריבוי סימני השאלה בהשקעה בתחום ומכך ההתפרצות שלך לגבי אם אני שם כסף בזה או לא תמוהה מאוד. ברור שלא. אם עדיין לא הבנת, חילוקי הדעות העיקריים בינינו הם לא לגבי האטרקטיביות של אותן חברות ישראליות אלא לגבי הטענה השגויה שלך ש"למדינות קרות יש יתרון מובהק בתחום".

בטיעונים סדורים לא הצלחת לתמוך את הטענה השגויה הזו וכנראה זו הסיבה שעברת לקללות והתפרצויות. מצטער אבל זה לא מחזק את הטענות.

לגבי אופרציות במדינות קרות - כן, הן קיימות ויש הרבה כאלה - אבל כפי שציינת *בעצמך* (כאשר אזכרת את ההגבלה של מעבר בין מדינות) וכפי שציינתי אני, כל הסיפור מגיע מהגבלות רגולטוריות. בכלל כל ייצור במתקנים קטנים וסגורים הוא או אופרציות זעירות או בא מתוך הכרח. אני לא יודע כמה פעמים אני צריך לחזור על זה - בתחום הזה כל השוק מוכתב לפי אישורי ייבוא ואישורי ייצוא. אם ארה"ב היתה מייבאת חופשי אז לא היו הרבה אופרציות גידול בארה"ב בכלל, רוב רובה של התוצרת היתה מגיעה בכלל מדרום אמריקה. וכנ"ל, אם מדינות אירופה היו מייבאות חופשי אז לא היה ייצור בחדרים קטנים כאלה עם מנורות, וקירור, רוב רובה של התוצאת היתה מגיעה ממדינות אפריקה (שוב, בהנחה שהגידול היה חוקי שם וכמו כן הייצוא).

אתה פשוט מתבלבל בין מגבלות חוקיות אשר יצרו מצב קיים של ייצור במדינות קרות לבין תנאים רלוונטיים לגידול. והעובדה שזנים טובים פותחו בתנאי קור, שוב, רק מתוך הכרח וחסמים חוקיים. וגם זה לא באמת קור אירופאי אלא בתוך מבנים בהם מושקע הרבה הרבה כסף בחימום. כל הכבוד שביקרת במסצ'וסטס ווידאת שקר שם, גם באירופה טיפ טיפה קר בחורף ואם נראה לך שאיזשהו קנביס היה יכול לגדול שם בלי השקעה מסיבית בחימום אתה טועה בגדול.

אני לא יודע להתנבא כמו אחרים פה אם באמת העולם הולך לכיוון של פתיחות בסחר בקנביס או לא, וכנ"ל בתוך מדינות, אבל אם כן אתה יכול להיות בטוח שהאופרציות בתנאים קרים יצטמצמו והאופרציות כמו זה שבדרום קליפורניה או במדינות חמות ככלל יגדלו.

ואם זה עדיין לא ברור אין בכך כדי להביע דעה חיובית כלל וכלל בייצור מישראל. פתיחות אומרת פתיחות מהרבה ארצות - וכפי שאופרציות במדינות אפריקה חיסלו הלכה למעשה את ענף הפרחים בישראל, אופרציות גידול קנביס במדינות אחרות עם שכר עבודה זול יכולות לפגוע בכל אופרציית ייצוא קנביס ישראלית.
 

aeonf

New member
נו אז בסוף אנחנו מסכימים

אם יפתחו את השוק העולמי ליבוא/יצוא אז אין לנו יתרון כלשהו (מים יקרים, כוח עבודה יקר, שטחי חקלאות מאד מצומצמים וכו') כמו שכתבת ייצרו במדינות שזול לייצר.
אם השוק ישאר סגור ליצוא/יבוא למי למכור בדיוק?
תוסיף לזה את העובדה שהאיכות פה ירודה מאד ותבין שאין פה דבר וחצי דבר, סתם חלומות ורודים של משקיעים.

ובפעם השלישית: מדינות קרות מהוות יתרון לגידולי פנים בלבד, האם מגדלים בפנים בלבד רק בגלל סיבות רגולטוריות? יתכן מאד וכן, איני בעניינים כבר זמן מה.
קנדה לדוגמה היא מעצמת גידול (ותתעצם כתוצאה מלגליזציה מלאה שם) והרבה מהגידולים שם הם פנים. הם גם מייצאים לא מעט (לא חוקי כמובן) לארה"ב.

ואתה ממשיך לקשקש: הרבה מהאופרציות הגדולות בעולם הם גידולי פנים תחת מנורות, זאת לדוגמא:
https://www.canopygrowth.com/
עם כחצי מיליון רגל רבוע ויש עוד רבים מאד כאלה, יש יתרונות בלגדל תחת מנורות ולא תחת השמש.
לא כל האופרציות של מנורות הם קטנות כפי שאתה רואה.
 

dw2322

New member
השותף ההולנדי הוא מרכיב חשוב

אני מבין שהוא מביא ידע (בכ"ז 30 שנים בתחום), ומן הסתם הם צריכים זרעים מסוג איכותי. הם אמרו שאיכות הקנאביס שכרגע מוכרים בארץ לא מספיק טובה ויש מקום לשיפור ועל זה בדיוק בנוי המודל שלהם - אם הצרכן הרפואי לא יבחר, במודע, במוצר שלהם, שכנראה יעלה יותר מסתם מוצר של חאפר, אז אין בסיס לציפיות הצמיחה החזקות. המודל שלהם מבוסס על כך שהם יהיו בין הגדולים בשוק וזה יקרה רק אם יהיה בידול שיווקי.
אם כולם ישתפרו ויהיו טובים והשוק יתחלק שווה בשווה בין כולם אז הלך המודל העיסקי. לשיטתם אין כרגע יותר מדי מתחרים ברמת מפעל GMP, וזה כן נראה סוג של יתרון תחרותי.
&nbsp
לפי מה שהבנתי מהם הגידול אמור להתבצע בתוך חממות, ולהיות מבוקר, אולם מאחר ועדיין מזיקים עלולים לחדור ההדברה תהיה ביולוגית. זה אמור להיות עוד סוג של יתרון שיווקי.
 
עם כל הכבוד לידע שאתה מפגין פה

לגבי האיכות של הקנאביס הרפואי בישראל אני לא מתווכח איתך כי התחום באמת בחיתולים וב'ה בתיקווה לקראת פריצה משמעותית גם באיכות וגם בכמות
בכל אופן אפשר להתווכח עד מחר- במחקר ופיתוח ישראל מעצמה עולמית בתחום הקנאביס ועוד היד נטויה..
 

dw2322

New member
במו"פ יש לנו שם טוב

המנכ"ל אמר שכחלק מהתנעת הפעילות הוא נסע לכל מיני כנסים של קנאביס בחו"ל וקיבל את הרושם שיש בעולם הערכה למו"פ הישראלי. הוא ציין שמובילאיי ודומיו בהחלט עושים לנו שם טוב.
&nbsp
בהקשר הקנאביס אפשר להזכיר את פארמוס ז"ל, שהבנתי שפותחה על בסיס מרכיב סינתטי.
&nbsp
גם בחקלאות מתקדמת (טפטפות, רפתות ממוחשבות) יש לנו שם טוב.
בהקשר הזה החדשנות והיצירתיות באים לידי ביטוי אבל אם פיליפ מוריס תכנס לזה? game over.
זה אגב מעורר תהייה לגבי PM או MO. קנאביס יכול להיות יופי של מנוע צמיחה עבורן, ובכזה מקרה או שתפתחנה בעצמן או שתקנה יבחוש מוכח (אחרי שיוכח כמובן) כמו מדיוי בכמה גרושים (מבחינתן) בעוד כמה שנים (נגיד בהנחת הצלחה מסחרית היסטרית) וזה יוכל להוות אקזיט חלומי למשקיעי מדיוי (אם למשקיעי פורסייט מותר לחלום בהקיציס שמישהו יקנה אותם בשווי מפולפל למה למשקיעי מדיוי אסור? )
&nbsp
https://finance.yahoo.com/news/why-philip-morris-international-inc-005400584.html
 

dw2322

New member
מדיוי יותר מעניין אותי

אבל לא במחיר הזה של 60 מלש"ח.
לפחות למדיוי יש איזשהו בסיס רציני שנראה כמו סטארט-אפ בעל פוטנציאל (אך ורק בהנחת יצוא! עם שוק מקומי זה ישאר ניירונצ'יק יתר)
&nbsp
בהתחשב שיש ביתר הרבה חברות רווחיות הרי ש 60 מלש"ח זה לא מעט לחברה עם יכולת חלום מוגבלת (כאמור עם רף כניסה נמוך יחסית למתחרים, בהשוואה לחברות ביוטק כמו קולפלנט שלא הרבה יותר יקרה ממנה, או חברות מסורתיות כמו פרידנזון שגם כן לא הרבה יותר יקרה ממנה ומרוויחה 8-10 מלש"ח שנתי נקי בלי טובות)
&nbsp
למותר לציין דרישת יסוד, ולא בקשה מנומסת, להיות הנייר ברשימה הראשית ולא בשימור!
בנייר שימור אני לא נוגע אפילו לא עם מקל
, אלא אם כן יש סיבה סופר סופר סופר טובה (כגון זה שנתקעתי בזמנו עם פרידנזון לרגע קט בשימור, ואך ורק בגלל שווי אחזקות ציבור נמוכות (שזו הסיבה הכי חלשה, להבדיל מהון עצמי שדוף), וזה כאשר הפירמה כבר היתה רווחית לאורך זמן ובמכפיל נמוך, שזה היה מאפיין חריג מאד מאד לרשימת השימור המפוקפקת, איפה פרידנזון ואיפה מדיוי)
לכן פרינדזון היא קנדידט ראוי לתיק ני"ע מהיתר מבחינתי (וגם נמצא אצלי בתיק מזה כמה שנים) בעוד מדיוי כרגע לא.
בהנחת המשך פיתוח עיסקי אצל מדיוי (קרי הצלחה בשיווק מקומי (לא רק סיפורים אלא גם התחלת מכירות בפועל) ופזילה רצינית ליצוא) + הצלחה בהנפקה (נגיד בהיקף של 10-20 מלש"ח) אני בהחלט יכול לראות את הנייר יוצא מהשימור, והופך להיות נייר יתר קטן לגיטימי.
לכן אינני פוסל מראש ולחלוטין השקעה בהם במסגרת הנפקת אקוויטי בשנה הקרובה, אך זאת בתנאי שהתימחור יהיה צנוע יותר.
&nbsp
גם בקולפלנט יש לנו התחלת מכירות, אבל גם פטנטים ורף כניסה גבוה בדומה לכל חברת ביוטק עם מו"פ משמעותי, וכן מוצר חלומי עתידני (דיו ביולוגי), ולכן זה נייר יתר לגיטימי מבחינתי (גם אם מסוכן ביותר). הם השלימו לאחרונה בהצלחה הנפקה פרטית (כך שכנראה לא רק אני גיליתי בהם עניין מסויים) ומקדמים רישום בנאסדק.
אני לא רואה את מדיוי הזעטוטה מעניינת מישהו בארה"ב. בשלב זה בכל אופן.
 

aeonf

New member
הצדק עימך, במו"פ אנחנו בחוד החנית

(אבל לא במו"פ של פיתוח זנים).
זה נכון בהרבה תחומים בארץ, גם בתחום הרכב האוטומטי למשל אנחנו אימפריית מו"פ, אני לא חושב שיראל תתחיל לייצא רכבים מחר בבוקר.
ישראל היא מעצמה של ידע ומוח יהודי אבל בטח לא ביצור של מוצרים כלשהם (גם לא חקלאיים), הסיבה היחידה כנראה שיש פה חקלאות ליצוא היא ככל הנראה סיבסוד של המדינה אבל אסייג ואמר שאיני מכיר את התחום לעומקו אז זה בערבון מוגבל.
 
למעלה