GM מול TSLA

ANZ1

New member
בינתיים זה היה הפוך

החברה היחידה בן השתיים שפשטה את הרגל זאת גנרל מוטורס,
ובינתיים החברה היחידה שמתדרדרת בהירארכיה של עולם הרכב זה גנרל מוטורס,
לפני 10 שנים GM היתה חברת הרכב הגדולה בעולם,
היום היא מקום שישי בלבד, עם מגמת ירידה.
ומבחינת איכות ושם, טסלה היא סמל למכוניות איכותיות עם המון יכולת, אנשים בכל העולם חולמים על מכוניות טסלה, עשרות ישראלים כבר פנו לטסלה בבקשה להיות הנציגים שלהם בישראל, כולל כל אנשי העסקים הכי עשירים בישראל,
וגנרל מוטורס שפעם היתה שיא החלומות, ישראלים חלמו על פונטיאק (נסגרה) אולדסמוביל (נסגרה) ביואיק (יצאה מכל העולם פרט לארצות הברית וסין) ושברולט זה סמל למכוניות זבל.

בינתיים ברור שעולם הרכב הולך לעבור מהפך רציני, עוד 20 שנה לא יהיו יותר יצרני רכב פרטיים של מכוניות עם מנוע בעירה ונהגים כמו עד היום,
יש מספר תהליכים שהולכים להיות מהר מאד היחידים בשוק
1. רכבים הולכים להיות עם אפס אחוז זיהום בלי מנוע בעירה פנימי אלא או מנועים חשמלים או מנועי מימן (גנרל מוטורס היום היא שיאנית המנועים המזהמים וטסלה במקום הראשון).
2. רכבים הולכים להיות אוטונומים עם מינימום שליטה של הנהג (ושוב בזה טסלה מובילה וגנרל מוטורס אחרונה).
 
אל תשכח את קורוס של עופר..
שחקן חשוב בשוק המכוניות


3 חודשים לפני יציאת המכונית לשוק השותפים הסיניים הוציאו דגם זהה על שמם בלבד...איש עסקים תותח העופר הזה...
 

ANZ1

New member
אל תשכח את ההשקעה הכושלת הקודמת שלו : בטר פלייס

אבל לזכותו אפשר להגיד שבשני המקרים הוא זיהה נכון את המגמות של עולם הרכב, את הרכב החשמלי ואת מעבר של יצרנים לסין,
הבעיה שבשני המקרים הביצוע היה כושל
 

פלרית

New member
ועוד כמה וכמה שנים....

רכבים אוטונומים לא יורידו את כמות המכוניות בכבישים שרק עולה ואת הפקקים,
לכן בעתיד יהיו רחפנים, וכל אחד יסע ברחפן שלו.
 

פלרית

New member
לא צריך מגדלי פיקוח

לא צריך רמזורים ולא תמרורים בשמים.
לרחפן יהיו חיישנים הוא ינווט את הדרך לווינית עם Waze.
 
גם בתחום התעופה כיום אין רמזורים ותמרורים

וזה לא מייתר את תפקיד מגדלי הפיקוח.
נכון שמדובר במשהו עתידני, אבל לדעתי גם אז יהיו גופים שיפקחו על הנושא, לא ברמת השוטר כמובן.
 

ANZ1

New member
בתחום התעופה יש תמרורים מאד ברורים

כל מטוס שעולה לשמיים מקבל מסלול מדויק של טיסה, הוא יודע איפה ומתי הוא ממריא, מה מסלול הטיסה המדויק שלו מכל בחינה, גובה ומיקום והוא מדווח ומקבל אישור על כל קטע וקטע.
והחוקים מדויקים וברורים של מה מותר ומה אסור
 

dw2322

New member
נכון, אי אפשר לטוס לאן שרוצים

אפשר לאמר שמטוס זה יותר כמו אוטובוס מאשר רכב פרטי - יש לו מסלול ידוע וקבוע מראש.
זה כולל מטוסי מנהלים ופייפרים.
&nbsp
כבר היום השטח האוירי בישראל צפוף מאד (יש גם חיל אויר).
 
כשמדובר על מטוסים פרטיים

אז כן, יש הנחיות ברורות וצריך לבקש אישורים, אבל כל טייס פרטי עם ססנה 152 שמכיר את ההגבלות יכול לטוס בכפוף להן מהיום להיום, לא הייתי אומר שזה כמו אוטובוס.

במדינת ישראל ספציפית, אין יותר מדי איפה לטוס ואיפה לנחות, זה כבר סיפור אחר. החוקים קשיחים הרבה יותר מאשר בארה"ב למשל. עם שטח קטן כזה, נדל"ן יקר (ראה סיפור שדה דב שנמצא בתהליכי סגירה), חיל אוויר דומיננטי, אזורים אסורים בטיסה, ומספר טיסות מסחריות גדול יחסית לכמות האוכלוסייה, ובנוסף איומים אוויריים פוטנציאלים משלל כיוונים, לא מפתיע שישראל רחוקה להיות מהמקום האידיאלי לחובבי תעופה.
 

ANZ1

New member
"רחוקה להיות מהמקום האידיאלי לחובבי תעופה"

בלשון המעטה,
התעופה האזרחית בישראל לקראת סגירה סופית,
מרכז התעופה האזרחית הפרטית בישראל היתה בשדה התעופה בהרצליה,
כל לימוד התעופה, הרישיון, התחזוקה, איחסון המטוסים היה בהרצליה, שנסגר בימים אלו. (ויהפוך להיות ערימות של 10 אלפים דירות בלי שמשפרים את התחבורה).
השדה השני בחשיבותו זה שדה דב שנסגר,
אין שום שדה תעופה חלופי שנבנה,
בפועל התעופה האזרחית בישראל לקראת סגירה מוחלטת.
אם אין איפה ללמוד לטוס, אין איפה לאחסן מטוסים פרטים ואין מאיפה ולאן לטוס, התעופה תמות מוות לא טבעי.
וזה כשבישראל מראש, הדבר העיקרי שמנהל ונחשב באויר זה חיל האויר, את מה שנשאר לוקחת התעופה המסחרית, גם ככה לא נשאר הרבה לתעופה אזרחית.
 

ANZ1

New member
זה לא נכון

מעבר לעובדה שהתחבורה עוברת למעבר של תחבורה ציבורית,
ושל תחבורה שיתופית שזה העתיד,
אם כל המכוניות יהיו אוטונומיות מלאות בלי נהגים אנושים, לא יהיו פקקים בכלל,
פקקים לא נוצרים בגלל עומס מכוניות אלא בגלל
נהגת שמפחדת ונעצרת באמצע הנתיב, זקן שלא מסתכל במראה, צעיר מתלהב שעובר על חוקי התנועה,
אם כל המכוניות יהיו אוטונומיות ומקושרות בינהן, אין שום בעיה להכפיל את כמות המכוניות בכבישים הקיימים ושכולם יסעו 120 קמש, הבעיה בכבישים זה לא המכוניות אלא הנהגים.
 

פלרית

New member
הבעיה של הפקקים

שכולם נוסעים 120קמ"ש ואז מגיעים מהר מהר לכניסה לעיר....

תחשוב שיכולת לצאת דרך החלון בבית עם רחפן (כמו טוסטוס קטן) ולטוס לעבודה.
זה עוד כלום לעומת הספרים של אייזיק אסימוב.
 

ANZ1

New member
זה לא יקרה במאה השנה הקרובות

מכמה סיבות
1. אין צורך, אין שום בעיה בתחבורה היבשתית.
2. העלות יקרה מדי
3. מסובך עד בלתי אפשרי לנהל תחבורה של אלפי רחפנים.
את מדברת לצאת מהבית ולטוס ישר לעבודה, אבל גם עוד מיליון אחרים יעשו את אותו הדבר, מתמטית, ייקח לך מקסימום שבוע להתנגש ולהתרסק.
עוד שנה-שנתיים- שלוש אסור יהיה להטיס רחפן בישראל, לא מדבר על כזה שמסיע אדם, אלא על קטנציק שמצלם,
כבר היום יש דיבורים בכל העולם שכל מי שקונה רחפן אישי קטן לצילום יהיה חייב לקבל רישיון.
עולם הרחפנים היום הוא חסר פיקוח וימיו ספורים.
 
ברור שהוא לא בדיוק "מהאו"ם"

אבל זה נכון שבינתיים טסלה נכשלת בכל התחזיות שלה ועדיין מפסידה כמעט בכל רבעון.
אלון מאסק הוא יזם מרשים ביותר אבל נראה שהטכנולוגיה, החידושים והעתידנות הן מבחינתו מטרה בפני עצמה, כאשר לעשות כסף מזה, היא מטרה משנית. וכסף המשקיעים עוד לא רואים.
ממודל 3 שאמור להעביר את החברה משוק רכבי נישה לmass market היתה טסלה אמורה לייצר ברבעון ה-3 כ-1,500 יחידות ראשונות. אפילו את זה לא הצליחה לעשות, היא יצרה פחות מ-300. והתחזית הזו היא לא משהו הסטורי, היא ניתנה על ידי מאסק ביולי:
http://fortune.com/2017/10/02/tesla-model-3-production/

מכוניות מודל S היא מצליחה לייצר ולספק, אבל מוכרת אותם במחירים הולכים ויורדים.
 
לינק קצת יותר עדכני, כולל רבעון אחרון, ובעברית

הפסד של קרוב ל-620 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה ועיכוב נוסף בסדרה 3:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5037718,00.html

"ועוד בעניין זה, מעניין להביא את דבריו של מתיאס מולר, יו"ר קונצרן פולקסווגן, אשר מצא לנכון להתייחס באופן בוטה ומאוד לא מקובל לטסלה, במהלך דיון בו לקח חלק ואשר עסק במכוניות אוטונומיות. בתשובה להערה אודות היחסים בין היצרניות, אמר כי "עם כל הכבוד, יש כמה אלופי עולם בהכרזות מפוצצות, ואני לא רוצה לנקוב בשמות", אמר תוך שהוא מתייחס בבירור לאלון מאסק. "יש יצרניות שמוכרות בקושי 80 אלף מכוניות בשנה. יש יצרניות כמו פולקסווגן שמוכרות 11 מיליון מכוניות בשנה ומייצרות רווח של 13-14 מיליארד יורו. ואם המידע שהגיע לידי נכון, טסלה מפסידה בכל רבעון מאות מיליוני דולרים ומפטרת עובדים"
 

ANZ1

New member
אם ימכרו את הרכב בישראל

מכונית מנהלים יוקרתית, מהירה מכל מכונית אחרת בכביש, עם אפס עלויות דלק, המחיר שלה בארצות הברית כולל מעמ הוא 35 אלף דולר,
המחיר בישראל יהיה אם נוסיף לזה 10 אחוז מס בישראל כ135 אלף שח מחיר של מכונית משפחתית קומפקטית של יצרן עממי, ועם עלויות דלק גבוהות.
זאת יכולה להיות המכונית הכי נמכרת בישראל.
 
למעלה