הסדר אפריקה - אקסל ראשוני

תודה רבה. הערה על תמורה נוספת

לפני יומיים פורסמה במאי"ה התחייבות לבייב לקנות בתוך 3 ימים מהשלמת ההסדר את שארית אופציות אפי פיתוח ב 18 מלש"ח, שאמורות להתחלק בין הסדרות.

להבנתי גם זה אמור להכנס לסך התמורות, לא?
אמנם לא מאוד משמעותי, אבל בכל זאת, עוד 1% לסה"כ תמורות ההסדר...

שוב תודה על סקירתך המקיפה.
 

hayek

New member
אכן +לבייב התחייב ל-20 מיליון שח בתוך 3 שנים מקרקע ברוסיה

האקסל התייחס רק לתמורות סיידוף. אבל מסכים שנכון יותר גם להכליל תמורות לבייב בגין ויתור על תביעות.

כמה הערות נוספות:
1. למעשה לפי הצעת ההסדר הנוכחית - יונפקו 3 סדרות מתוקנות צמודות למדד שיחליפו את הסדרות הקיימות, כאשר המדד הבסיסי של כל אחת מהן זהה לסדרה המקורית. לפיכך למעשה הפארי של סדרה ו המתוקנת יהיה 108.8 אג' (צמודה למדד 3/2010) והע.נ. שיתקבל יותאם (בכל מקרה חוב האגח כולו 1.57 מיליארד). לא ברור לי אם הריבית של 4% צמודה ממדד הבסיס או ממדד תחילת ההסדר. אגח כו וכז יעבירו חלק מהאגח המתוקנות שיקבלו לכח', וכח תעביר חלק מאגח כח המתוקן לכו כז- וכל העסק נבנה בצורה מסורבלת ולא בהירה.

2. לא אהבתי - סיידוף ניהל חלופת מכתבים ענפה בקשר לסכום של 1.5 מיליון דולר שהפקיד אצל הנאמנים, ובנוסף התעקש לכלול בהסדר אפשרות להחזר הלוואת הבעלים שלו ודיבידנדים הרבה לפני שהאגח יפרע. בסופו של דבר הוסכם על מנגנון מניח את הדעת, אבל כל ההתמקחות מעלה אצלי ספקות בקשר ליכולתו הכספית האמיתית של סיידוף, ואם לא מדובר מבחינתו בסיבוב פיננסי מהיר , בו יוציא את השקעתו במהירות וישחק בכספי הנושים.

3. בסופו של דבר מאחר וחלק הארי של ההסדר יתקבל במזומן + אגח מובטחת בשעבוד חלקי של אפריקה נכסים, החלטת ההשקעה צריכה להיות מבוססת על תחזית מחיר האגח המובטח ביום שאחרי ההסדר.

4.במצב הקיים אגח כח' לא נראה משתלם. אגח כו כז אולי.
 
לדעתך סדרה כח יחזרו מהתנגדותם לחלוקה?

כמו שציינת, נראה שסדרה כח' כרגע הכי פחות אטרקטיביים.
כזכור הם מתנגדים לחלוקה הקיימת בין הסדרות, וגם האישור באסיפה היה עם דיסקליימר שהחלוקה לא מקובלת, וללא הסכמה יביאו הנושא להכרעת ביהמ"ש.

אני מעריך שהנושא יעלה בימים הקרובים שוב, ולדעתי צריך להיסגר פנימית בין הסדרות (במיוחד שהרמטיק נאמן של כולם...).

אני חייב להודות שנושא החלוקה בין הסדרות ממש לא ברור לי – אולי תוכל להאיר.

אני ציפיתי שהחלוקה תהיה פרו ראטה לפי גודל הסדרות, כשכמובן נושא הביטחונות ל כו/כז בא לידי ביטוי – למשל אם משאירים להם את הסדרות המובטחות ולכח' את הלא מובטחת – בדיוק כמו היום.
וזה לא מה שעשו – חלוקת הפרו-ראטה ה"סטנדרטית"נותנת בערך 12/36/51 ל כו/כז/כח בהתאמה – כמו שגם ציינת באקסל שלך, בעוד שבהסדר זרקו איזו חלוקה (5/40/45) בלי לציין לפי איזה רציונל בוצעה החלוקה.

ואכן החלוקה שהוגדרה מורידה ההחזר הצפוי לכח' לעומת החלוקה ה"סטנדרטית" שציינתי למעלה.

בכל מקרה, שינויים אם יהיו בין הסדרות יהיו לא משמעותיים לדעתי – כי זה משחק סכום אפס בין הסדרות, וקשה לי לראות ש כו/כז מוותרים ל כח' על סכום משמעותי, עכשיו אחרי שההסדר בשלבים סופיים.
 

rinmat

Active member
חלוקת התמורה לאג''ח כ''ח לא הגיונית

החלק של כ''ח בחוב הוא 12% והיא מקבלת רק נתח של 6.3% מהאג''ח, צריך לזכור שהחלוקה הזאת נקבעה על ידי נציגי סיידוף (ואין לי מושג איך הם הגיעו לחלוקה הזאת) ולא פלא שהנאמן לאג''ח כ''ח קפץ על הרגליים וטען שהחלוקה לא מקובלת.
להערכתי, החלוקה תהיה לפי פארי פאסו, וסידרתי את האקסל לפי חלוקה באופן יחסי של הסדרות, גם של המזומן, באופן שחלקה של כ''ח באג''ח צריך להיות 186 מיליון, ולכן היא תקבל את כל האג''ח הלא משועבד בנוסף ל86 מיליון מהאג''ח המשועבד, כך יוצא השווי ההוגן של כ''ח 70 אגורות, ולכן מלוא האפסייד נמצא בכ''ח וכך צריך להיות. אני כבר בחמישי נכנסתי לכ''ח והוספתי עוד הבוקר, הסיכון \ סיכוי כאן הוא בגדול לטובת כ''ח, במקרה שאני אטעה אני אקבל 55, אבל אם ההערכה שלי נכונה יש כאן אפסייד משמעותי.
אני לא ממליץ, זאת רק הערכה שלי ויש סיכוי כמובן שאני טועה.
 

hayek

New member
הערות

1. הייתי מצפה שגובה הסדרה הלא מובטחת יחושב לפי אחוז חוב סדרה כח מסך החוב, כלומר 1.57 מיליארד כפול 12 אחוז בערך = 187 מיליון שח שכולה יוענק לכח' , ויתרת האגח יהיה מובטח ויינתן רק לכו-כז'. כל יתר התמורות יחולקו לפי האחוזים היחסיים בחוב.

2. בפועל המשא ומתן מול סיידוף נוהל ע"י נציגי כו'-כז' שהשתדלו להגדיל ככל האפשר את גובה הסדרה המובטחת ע"ח זו שאינה מובטחת. במקור סיידוף רצה שהסדרה הלא מובטחת תהיה גבוהה בהרבה ממה שנסגר. כך נקבע שהסדרה הלא מובטחת שינפיק סיידוף תעמוד על כ-100 מיליון שח בלבד.

3. אם נשים לב למבנה החלוקה לכח' באקסל נראה שלמרות שיחס החוב אליה הוא 12%, היא קיבלה 20% מכל תמורה למעט המזומן והאגח המובטחות שם ניתן לה ביחד 20%.

4. לסיידוף לא אכפת מה כל סדרה קיימת תקבל ונראה שנאמני כו-כז דחפו קצת לכיוונם , אולי בגלל שהרגישו שבחלופת פירוק כח' תקבל הרבה פחות, ואלי בגלל שזקפו לזכותם את הגדלת חלק הסדרה המובטחת מסך הכל האג"ח שיתקבל.

5. נאמן כח' מתנגד לחלוקה המוצעת ולטענתו החלוקה המוצעת מנוגדת לחוק והוא מאיים לקחת את זה לבית המשפט.

6. מאמין שתימצא פשרה כגון עוד 20 מיליון שח לכח' מהאגח הלא מובטח לכח'. לא סביר שכו-כז יסכימו שאגח כח' ישמרו על חלקם 12% באגח, אבל יקבלו כמעט חצי באגח מובטח.
 

rinmat

Active member
הערות

אג''ח כו וכז ישמרו על השיעבוד באופן שיקבלו את כל הסדרה המשועבדת, מסכים איתך שאם היו נותנים סדרה שאינה משועבדת בגודל הסדרה שאג''ח כ''ח אמורים לקבל שזה 187 מיליון, אז היה הרבה יותר ברור, זה שנאמני כ''ו וכ''ז השיגו יותר, לא אומר שהם אמורים לקבל תמורה יותר גבוהה על חשבון אג''ח כ''ח, וכמו שנאמן אגח כ''ח טען, זה לא עומד בהוראות הדין.
אני בתור מחזיק כ''ח מצפה שיחלקו את התמורות באופן יחסי בין הסדרות (ושכל האג''ח הלא מובטח יקבלו כ''ח), קיבלתי גם תשובה מנאמן האג''ח שהם פועלים לשנות את החלוקה לרבות פניה לבית המשפט.
 
למעלה