איך בוחרים יועץ השקעות?

שאינפי1

New member
איך בוחרים יועץ השקעות?

יש לי כמה עשרות אלפי שקלים שאני רוצה להשקיע.
האם ניתן למצוא יועץ שהוא לא מוטה? היועץ בבנק בוודאי לא בלתי תלוי, ולדעתי גם רוב סוכני הביטוח הפרטיים שיש להם מיני הסכמים עם החברות הגדולות.

אז איך אפשר למצוא מישהו שיאמר לך משהו אמיתי?

ההתלבטות שלי היא בין השקעות בקרנות נאמנות, תעודות סל (לדעתי מחקות מדד) פוליסת חיסכון וקופת גמל להשקעה. הבנתי פחות או יותר את ההבדלים ביניהם אך את החישוב של מה עדיף לי נוכח ביצועים ודמי ניהול בכל אחד אני רוצה שיעשה מישהו שאני סומך עליו.

תודה
 

פי 10 מארס

Well-known member
קודם כל שיהיה מבוגר, שיער כסוף, רצוי ממושקף , שיקרין אמינות.

ואם זו יועצת השקעות צעירה שעובדת חצי שנה בתחום
ויכולה להיות הבת שלי, אז אני אפחד.
סתם אני מתלוצץ , משעמם
אני מניח שקודם עדיף לבחור רמות סיכון שאתה חי איתם בשלווה
ורק אחורי זה לבלבל ליועץ את המוח.
 
לא רק שאצל יועצים מסוימים

תקבל המלצות שיש בהן, ואת זה אני מנסחת בזהירות, הטיה מסוימת, בעיקר תקבל תחושה מהיועץ שהתיק שלך לא מספיק משהו - לא מספיק גדול, לא מספיק מגוון (חבל שתשקיע רק בתחום מסוים, אתה יכול להפסיד חברות מעניינות עם מניות רווחיות) ואם במקרה דווקא בחרת להשקיע בתחומים שונים הרי שהוא לא מספיק ממוקד (חבל שהכסף שלך לא יעשה את המקסימום במניה הנהדרת שעושה רושם שעומדת להיות הצלחה גדולה על פי האנליסטים). אצל היועצים האלה תקבל חיוכים בעיקר אם תשקיע במניות שכתובות בדף שחילקו להם בתחילת המשמרת

אבל ברצינות - קשה למצוא מישהו שאיננו מוטה. אני ממליצה לך לסמוך בעיקר על עצמך - לקרוא הרבה, לשאול את כל השאלות, להתייעץ עם אנשים (לא בהכרח להשתמש בעצות שלהם, אבל להקשיב זה תמיד טוב) ולעקוב מקרוב אחרי המניות שמעניינות אותך עוד לפני שאתה פועל.
 
למעלה