לאומי מורידים מחיר יעד לבזק

dw2322

New member
לאומי מורידים מחיר יעד לבזק

האנליסט של לאומי, גיל דטנר, שומר על אופטימיות, אבל אם קודם אמר רוצו מהר מהר לקנות בזק: http://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/555007

עכשיו הוא מתחיל להפנים את הבעיות (יס בשווי מיליארד, פלאפון בשווי 6 מיליארד, בטח בטח), ומוריד מחיר יעד, מ 720 ל 620 (נו טוף, עדיין הבחור שומר על אופטימיות בריאה, נחמדים ועדינים פה בת"א, להבדיל מהכסחנים בארה"ב) http://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/603351

מניית בזק לאט לאט חוזרת לשער העגול 500, ונראה אם תשבור למטה.
ביקום חוזרת חזרה ל 5000 ואינטרנט זהב? אללה ירחמו. אתם זוכרים שהנייר הולך לעוף ממדד ת"א90 בעידכון הקרוב וככל הנראה תעודות הסל יזרקו את הזבל הזה בלי סנטימנטים לרשימת היתר בעידכון הקרוב. אפילו לא ל SME60.
 

yel5

Well-known member
אני דוקא רואה פה המלצה חיובית. אם הוא

ממליץ על שער 620 ונסחרת ב- 510 - האפסייד 22%.
הוא כותב: ".... ההמלצה שלנו למשקיעים לטווח ארוך היא לנצל את הירידות ולקנות את המניה".
ואכן רכשתי בעיקר את הסבתא (לפני חודש) ולא מצטער.

אגב, הוא כתב שמאז פרוץ המשבר המניה ירדה ב- 11%. לא יודע מאיפה החישוב. לפי החישוב שלי ירדה ב- 21%.
 

dw2322

New member
נדיר לראות המלצות מכירה בישראל

כאן אנחנו רחמנים בני רחמנים. בארה"ב פחות נחמדים.
&nbsp
אז מה אם נייר נסחר בדיסקאונט מסויים? כך גם ניירות מעוף אחרים.
למה לקנות דווקא בזק ולא טבע או חברה לישראל או דלק קבוצה? כולן ירדו בשנה החולפת.
&nbsp
בזק ניצבת בפני סיכון אובדן ה"קופקסון" שלה, הטלפון הקווי, ובמקום לפתח מוצרים תחליפיים, כפי שטבע עשתה (לפעמים יותר בהצלחה לפעמים בפחות), בוחרת לחלק את כל הרווח כדיבידנד, בגלל שיקול צר של קומץ מבעלי המניות שלה.
ומה יקרה אם מחיר קו קל ירד למחיר סביר והוגן של 5 שקלים, ירידה של "רק" 80% מהמחיר המופקע כיום של 25 שקלים, כשחברות סלולר מציעות במחיר כזה קו+דבר חופשי+סמס חופשי+קצת גלישה לפעמים.
אם במקרה לא נהיה מול המסך ונגיב מהר אנחנו עלולים לחטוף ירידה של 50% כמו כלום ואנחנו זה עוד משקיעים קטנים שיכולים להנזיל סחורה. מה יאמר גוף מוסדי שתקוע עם עשרות מיליונים של סחורה שקשה קשה להפטר ממנה?
אתה רואה איזה בנק במדד המעוף שמחר בבוקר יכול לחטוף ירידה של 50%?
ומהממשל התאגידי של בזק אתה מרוצה? האם יש נייר מעוף עם ממשל תאגידי יותר גרוע מזה של בזק? נו - מה הפלא שרואים שלמשקיעים נמאס משאול וחבורתו ולאט לאט יוצאים מהנייר. מה? אין אלטרנטיבות השקעה?
&nbsp
בזמן שהנהלת בזק מבלה בחדרי החקירות טבע בינתיים הספיקה לתקתק ולמצוא מנכ"ל חדש ומרשים ומחליפה דירקטורים. מתי סטלה עוזבת? אפילו התחילו לחפש מחליף? בינתיים עשו טובה והחליפו לך דירקטור אחד, וגם זה בקושי, ואחרי שגופים מוסדיים מכובדים עמדו על הרגליים.
על הרבה פחות פאקים עשו שינויים בהנהלת גזית גלוב, וזה נייר מעוף שנסחר בפחות מהונו העצמי (להבדיל ממכפיל ההון המפחיד של בזק) וגם כן מחלק דיבידנד. נכון, לא מופרז ומוגזם כמו בזק, אבל 4% שנראה סביר שימשיך לאורך זמן.
אצל בזק אני לא יודע מה יהיה בעוד שנה עם הדיבידנד.
זה הלא ברור לגמרי שיס לא שווה מיליארד שקל בדוחות ושפלאפון לא באמת שווה 6 מיליארד, אבל אם היו מבצעים מחיקת ערך, כפי שטבע לא התביישה לעשות בדוח האחרון, אז שאול כבר לא יוכל למשוך דיבידנדים, ובלי דיבידנד שמן מה יש לחפש בנייר?
&nbsp
אז זה לא שאי אפשר בכלל בכלל לפסול השקעה בבזק. אם נראה דם ברחובות והמחיר ירד לזנות? (נגיד כמו שטבע נסחרה מתחת למיילן לפני כמה ימים, נגיד שבזק תסחר במחיר של סלקום) בסדר, גם אני אתקשה לסרב להצעת השקעה בבזק במחיר של סלקום, אבל במחיר הנוכחי, כשאפילו אנליסט אופטימי מקווה לאפסייד של 20%? למה שאפקיר כספי כדי לחלץ אותו? אין לי אלטרנטיבות השקעה לא פחות טובות?
 

dw2322

New member
דוגמה: דלק קבוצה עולה חצי מבזק

אחד עולה 7.5 מיליארד ושני 14. שתיהן מרוויחות אותו דבר בערך (3 הרבעונים האחרונים של דלק קבוצה מציגים שיפור מרשים, פעם הם הרוויחו הרבה פחות, בעוד בזק מעט נחלשת)

אתה מוכן לחתום לי שבזק תמשיך להרוויח כמו דלק קבוצה בעוד עשור?
לא יודע. אז נכון שהביזנס של בזק קיים ועובד בעוד דלק קבוצה משקיעה בפיתוח מיזם חדש, שיניב לה רווחים נאים בעתיד, אבל אני לפחות מתקשה להצדיק מדוע שגוף השקעות בינ"ל, בלי סנטימנט מיוחד לישראל, ישקיע דווקא בבזק במקום בדלק קבוצה.
דלק משקיעה בעתיד שלה. בזק שואבת את כל הכסף כדיבידנד, עקב אינטרס צר של קומץ בעלי מניות.

שוב. אם בזק תוצע לי במחיר של סלקום? וואלה, להצעה סקסית כזו אתקשה לאמר לא (למרות שלפעמים קורים דברים משונים כמו טבע במחיר של מיילן), אבל זה אומר בזק בשער 100. אני די מסופק אם נגיע לשם.
 

dw2322

New member
גם גזית גלוב מסוגלת לשאוף לאזור המיליארד שקל שנתי נקי

אבל בכ"ז זוכרים לה את הפאק של דורי, פאק פאק, שמחק לה שנה רווחים, לא כ"כ מהר נשכח להם את זה, והיא גם עדיין לא בליגה של להביא מיליארד שקל שנתי נקי לאורך זמן.
גם היא עולה לי חצי בזק. אפילו קצת פחות. יופי של אלטרנטיבת השקעה.
&nbsp
אז למה שאפקיר 14 מיליארד שקלים על בזק? מה? סטלה דואגת לי בעל המניות הקטן? הדירקטוריון עובד בשבילי?
בשווי של בזק אתה יכול לקנות 1 בנק מזרחי. למי יש הנהלה ודירקטוריון יותר טובים? מזרחי רוצה עכשיו לבלוע בנק קטן (איגוד), שזה יופי של עבודה מבחינת בעלי המניות.
מה בזק עושה? מחלקת את כל הכסף למעלה, במקום לפתח עסקים.
&nbsp
כיל נסחרת קצת יותר מבזק, אבל יש לנו שם פלקטואציות ברווחיות השנתית לאורך זמן, אבל פעם היא הביאה רווחיות של 2 ואפילו 3 מיליארד שקלים בשנה. גם אצלה אני חושש שההנהלה לא משהו, ועדיין, אם אני צריך לבחור בין השקעה בבזק או בכיל? אני חושב שכיל נראית לי קצת יותר אטרקטיבית. אפשר לעשות בנייר מהלך הרבה יותר גדול מ 20%, אבל זה לא תלוי בהם אלא בשוק העולמי.
&nbsp
אז למה להדבק לנייר מעוף בעייתי כמו בזק?
חסר לי ניירות מעוף אחרים?
 

dw2322

New member
במחיר של בזק אפשר לקנות את פרוטרום

מה עדיף? אההה, בזק הצולעת או אחד מניירות המעוף הכי חמים שיש? (גם מניית בזן מבצעת יפה). זה כבר לא כ"כ פשוט.
מצד אחד, אין ספק שהנהלת פרוטרום זה ליגה אחרת מהנהלת בזק, ובעל הבית עובד יפה ולא מתנהג כאילו החברה היא צעצוע פרטי שלו.
מצד שני, הם יותר בסדר גודל של 400-500 שנתי נקי מאשר מיליארד. החברה צומחת יפה, לאורך זמן ומגיע לה מכפיל גבוה, השאלה כמה גבוה.
&nbsp
לחילופין אפשר לקנות 1 נייס במקום בזק. OK, נייס זו חברת הייטק, ואלה תמיד נסחרות במכפילים גבוהים.
איפה הנהלת נייס ואיפה בזק? עולם אחר. גם אין בעל בית שמתנהג עם החברה כאילו היא צעצוע פרטי שלו. מה שכן, הרווחים קצת שדופים בשביל 16 מיליארד, וכאן בזק כן יותר טובה, אבל האם גם בעוד עשור בזק תרוויח כפול מנייס? לא בטוח. לנייס בכ"ז יש פוטנציאל צמיחה בינ"ל. בזק תקועה כאן (ואם היה כסף לצאת להשקעות בחו"ל אז שאול מושך אותו למעלה, עקב שיקולים אישיים שלו) ואם תעריפי הטלפון הקווי המופקעים ירדו כפי שירדו תעריפי הסלולר? אז נייס עשויה עוד להסתכל על בזק מלמעלה.
&nbsp
אם בכח מחפשים נייר מעוף, באזור השוויים של בזק, שפחות ברור אם אטרקטיבי פחות מבזק אז בקושי הצלחתי למצוא את אופקו, שזה ביוטק שיותר טוב בסיפורים (ולזכותם אפשר לאמר שיש סיפורים יפים) מאשר בביצועים. לזכות אופקו אפשר לאמר שהמנכ"ל מכניס את היד לכיס וקונה מניות. שאול רק מוציא כסף.
כלומר אפילו מול אופקו ב 12 מיליארד אני לא חותם שהייתי מעדיף את בזק
אבל בסדר, מול אופקו בזק נראית כמו השקעה בכ"ז די סבירה

נו נו. באמת כבוד גדול. מול חברת ביוטק.

&nbsp
דיסקונט קצת יותר קטנים אך מתחילים לפנטז לעבר המיליארד שנתי, והם מציעים את עצמם למשקיע ב 10 מיליארד, במקום ה 14 של בזק.
&nbsp
שאר הניירות במדד נסחרים או בהרבה פחות או בהרבה יותר, אז הם לא באותה ליגה.
 
למעלה