דלק רכב - לאומי מרימים דגל לבן

dw2322

New member
אוהו, 2014 זה אכן ישן

אתה מוזמן לקרוא טורים קודמים של אייל דבי בביזפורטל, מהשנה החולפת.
הוא ממש ממש ממליץ על דלק רכב ומתחנן שיקנו אותו, והנייר? יורד ויורד ויורד.
&nbsp
נדיר לראות פה כזה היפוך דיעה.
&nbsp
כאמור אני יותר זהיר כי חסר לי מוצר בלוקבאסטר בפורטפוליו שלהם (לו היו מודיעים שהולך להגיע פורד או מאזדה מיני קטן וזול? הייתי רץ לקנות מניות) אבל הנייר מעניין.
 

dw2322

New member
דלק רכב - לאומי מרימים דגל לבן


(לא מצאתי אייקון של דגל לבן)
בניסוח פחות מנומס - זהו. לאייל דבי נשבר ה... (ביפ צנזורה)
http://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/588696

בחודשים האחרונים עקבתי בעניין אחר ההמלצות החמות של אייל דבי בביזפורטל אודות דלק רכב (כי זה נייר ת"א125 שנראה שנסחר די בנוח, ואף החזקתי בכמות קטנה), והנייר חטף, וחטף וחטף.

anz1 היה אומר שזה כמו dw וחיבתו לטבע


מה דעתכם? אחרי שהדם ברחובות
והמצדד הכי הכי אופטימי נכנע ומרים דגל לבן?
שווה לקנות דלק רכב?
מכפיל נוח, דיבידנד שמן.

בטורים הקודמים שלו שם נראה כאילו הבחור לא מאמין איך הנייר יורד, ויורד ויורד.

אני נמנעתי מלהגדיל עקב הסחורה הלא מספיק אטרקטיבית שיש לפורד להציע כיום (לאחרונה אולי פורד קוגה יצליח? זה suv יותר טוב מהבלוקבאסטרים של הקיה ספורטאג' והיונדאי טוסון שכל עם ישראל קונה, אבל גם עולה יותר, ועם ישראל מחפש זול, אם היו מביאים פוקוס או פיאסטה זולים המכירות היו יכולות להתרומם, מאזדה הולך ככה ככה (יש cx3 חדש) כי המחירים בחנות לא משהו, רק מותג bmw הולך להם טוב, הבעיה העיקרית שלהם היא שאין להם רכב מיני בפורטפוליו)

אגב, תשואת הדיבידנד די שמנמנה וחריגה. בהנחת שקל למניה לרבעון זה 4 שקל לנייר של 27. 15% ???


ההבדל בינה לבין בזק שכאן כולם פארי פאסו - גיל אגמון לא מוכר מכונית משומשת עם פגיעה בשאסי במחיר מופקע לבעלי המניות מהציבור, ומהשקעה טובה במובילאיי בזמנו כוווולם נהנו. גיל אגמון כמו אחרון המשקיעים. כולם באותה סירה ולא צריך לחפש איפה גונבים אותנו.

לכן בבחירה בין דלק רכב לבזק כפרות דיבידנדים
שחטפו זפטות, מבחינת איכות הניהול והמשטר התאגידי? אני מעדיף את דלק רכב.

מה דעתכם?
 

ANZ1

New member
אתה לא מבין ברכבים, אה ?

כל מה שכתבת כאן על רכבים פשוט לא נכון,
החל מהעובדה שהדגל ששמת הוא הפוך מדגל לבן,
זה דגל שמתחיל מרוץ, הפוך מהפרוש של דגל לבן.
ומה עוד
מזדה CX3 הוא לא רכב חדש, נכון שהתחילו למכור אותו בישראל עכשיו, אבל זה שנתיים אחרי העולם, חדש הוא לא, הוא גם יקר ולכן לא יכול להתחרות בשוק.
תסתכל החוצה לרחוב, תראה המון סוזוקי ויטרה, המון טראקס, והמון גוק, אבל לא תראה CX3, למרות שהוא רכב מיוחד.
גם הפורד קוגה הוא לא חדש, הוא אחד הדגמים הכי עתיקים היום בעולם הרכב, הוא כבר בן מעל 4.
להגיד שלב.מ.וו אין מיני, זה הפוך על הפוך, לא רק שלב.מ.וו. יש רכבי מיני, הם הבעלים של מותג מיני.
רכבי מיני הם מכוניות ב.מ.וו, עם כל הרכבים של ב.מ.וו ורק עיצוב מיני.

אבל לגבי המותגים של החברה,
פורד מייצרים רכבים טובים, אבל הם במשבר עולמי, פורד לא במצב טוב בעולם והם בנסיגה, מהחברה מספר 2 בעולם לפני מספר שנים הם נדמה לי מקום 7 היום ויורדים, אפילו את המנכל שלהם הם זרקו כי החברה לא מצליחה.
וזה קצת מצחיק כי הוא היה יהודי (פורד המקורי היה אנטישמי ידוע).
מזדה חברה טובה , הבעיה (לישראל), שהם הבינו שהם קטנים מדי והם עושים שני דברים לא טובים ליבואן 1. מנסים להיות רכב יוקרה עממי, שזה אומר איכות של מרצדס ובמוו ומחיר קצת יותר זול, הבעיה לישראל שהישראלים מחפשים רק את המוצר הכי זול, ומזדה יש מוצרים מעולים אבל קצת יקרים לישראל, וזה לא ישתנה, אלא הפוך, רכבי מזדה רק ילכו ויתיקרו, זאת מדיניות עולמית.
ודבר שני הם מתחברים לטויוטה, וסביר כמו שקרה לדייהטסו זכרונה לברכה, טויוטה יקנו את מזדה והיבואן יצטרך בעתיד למכור את המותג.
ב.מ.וו גם היא במשבר זהות בשנים האחרונות, הם עושים אותו הדבר פעם אחר פעם, בעולם זה לא עובד, במיוחד כשמרצדס מתחדשת בעיצוב מיוחד, יגואר פורחת, וולו פורחת, ולקסוס משתנה ומשתנה, במוו תקועה.
שנים על שנים, כל מכוניות במוו נראות אותו הדבר, אתה ממש צריך להיות מומחה רכב, לדעת עם הדגם שאתה רואה הוא האחרון, או הקודם או זה שלפניו, וזה אסון שיווקי, למה לקנות חדש אם הוא נראה כמו הקודם.
למזלה בישראל יש עוד ערסים שאוהבים ב.מ.וו. (למרות שגם הם מעדיפים מרצדס).
ומיני לא רלוונטית לישראל, התמחור הזוי, ולא ברור, בבריטניה מיני עולים קצת יותר ממזדה, בישראל מתמחרים את מיני יותר מבמוו
 

dw2322

New member
שים לב לפסיק

התכוונתי שלדלק רכב אין בפורטפוליו רכבי מיני (ע"ע קיה פיקנטו ושות). לא המותג מיני, שהוא חלק מ bmw ונמכר היטב (הודות לשינוי אסטרטגי במיצוב המותג, כשעבר מהבעלים הקודם לדלק רכב, מה שהקפיץ את מכירות המותג בישראל, בניגוד למה שרשמת בסוף)
לו היה לדלק רכב גם רכב מיני אז היקף מסירות הרכבים שלהם כנראה היה קופץ. כרגע אין.
&nbsp
אני יודע שזה דגל מרוץ, אבל לא מצאתי דגל לבן באייקונים.
מה תעשה? תהרוג אותי?
&nbsp
אינני חובב suv (למה להתנדב להסיע לכל מקום עוד 500 קילו פח וזכוכית?) אולם הבנתי מכתבות רכב שהקוגה טוב מהספורטאג' הנמכר היטב.
 

ANZ1

New member
אז ככה

לפורד יש שם לא טוב בישראל מכמה סיבות
1. בדור הקודם היה בעיות נוראיות עם הגיר של הפוקוס והקוגה, וישראלים שונאים וזוכרים לעד בעיות אמינות (ראה זכרון מסיטרואן בשנות ה80, עד היום זוכרים).
2. עדיין בישראל פורד מתקשר להרבה אנשים עם אנטישמיות.
כמו גם ב.מ.וו שהרבה ידעו להגיד לך שגאבלס היה הבעלים של החברה (הוא לא היה , הוא רק היה נשוי לבעלים), מה שאנשים לא יודעים זה שלפני שאישתו התחתנה עם גבלס היא היתה בת הזוג של חיים ארלוזרוב, ב.מ.וו כמעט היתה רכב ציוני, אבל סיימה כרכב נאצי.

אבל בתאכלס פורד קוגה אין בו שום דבר מSUV, זה פורד פוקס מוגבהת, עם עיצוב יותר "שטח" ועם יותר מקום לאנשים וציוד.
כל הגיפונים היום, אין להם שום קשר לרכבי שטח, רובם עם הנעה קידמית ומרווח גחון של רכב פרטי.
 

dw2322

New member
צודק, אבל זה לא מפריע לעם ישראל לקנות

תהרוג אותי למה לקנות רכב מנופח ומגושם, עם הנעה 2X4 (קיה ספורטאג').
לא עדיף משפחתית טובה במקום?
אבל הרושם הרושם.
&nbsp
עובדה שזה הרכב הכי נמכר בישראל, והקופה של היבואן מצלצלת.
לפחות הקוגה כנראה לא כ"כ מגושם כמו הספורטאג', אבל הוא גם עולה קצת יותר.
&nbsp
כאמור חסר לי איזה מוצר באמת נחשק בפורטפוליו (בעיקר בגיזרת המחיר, עם ישראל מוכן להתפשר בעניין האיכות), ואז המניה תהיה יופי יופי של קנייה.
 

ANZ1

New member
זה בכל העולם ,לא רק בישראל

בכל העולם הקטגוריה היחידה שצומחת זאת קטגורית הקרוסאוברים, גיפונים וכו,
כל שאר הקטגוריות יורדות.
אם תשווה את הקיה סיד לקיה ספורטאז
או את הפוקוס לקוגה,
תראה שאלו רכבים זהים לחלוטין מבחינה מכנית,
אבל הגיפון יותר גבוה, נראה הרבה יותר יקר, הישיבה יותר נוחה לא צריך להתכופף, יש יותר מקום לציוד , יושבים יותר גבוה.
והמחיר די דומה, הבדל של 10 אחוז יותר.
ב130-140 אלף שח יש אחלה גיפונים היום שנותנים לך הרבה יותר מסתם רכב משפחתי.

אבל הבעיה של דלק רכב, שאין לה יכולת ואין לה מוצרים להתמודד על החלק הזול של השוק, ובישראל זה הכל.
 

dw2322

New member
יש להם יכולת, אין להם מוצר

אם יביאו פיאסטה אוטומטית ב 80-85 אלף תראה יפה יפה איך המכירות קופצות.
במאה אלף? נו באמת.
&nbsp
לגבי טויוטה בולעת את מאזדה? זה אכן איום, אם כי אם אני זוכר כאשר החליפו יבואנים אז לא העבירו במתנה, אלא יבואן חדש שילם מחיר מכובד ליבואן ישן תמורת הזיכיון. ע"ע סובארו? פיאט?
אני מניח שזה גם כולל רשת מוסכים, לוגיסטיקה וכו, אבל כל הרעיון של דלק רכב הוא להשתמש בפלטפורמה קיימת על עוד מוצרים (ולכן רכישת bmw ומיני עשתה להם טוב, כבר היתה לוגיסטיקה ל 2 מותגים גדולים ולא נורא קשה להוסיף מותג יוקרה קטן על פלטפורמה הבנויה למותג גדול)
 

ANZ1

New member
לא חושב שזה יקרה

הדגם החדש של הפיאסטה לא יהיה זול,
חוץ מזה השוק הזה נכבש על ידי פוולסווגן, הסיאט איביזה והסקודה תופסות את החלק האירופאי של התחום והם מוכרים אותם בדיוק במחיר הנכון.
גם הצרפתיות חזקות.

בעוד 5-10 שנים מזדה וסובארו יהיו בבעלות טויוטה, זה ייקח עוד כמה שנים, אבל בינתיים מזדה הולכת להיות יותר פרמיום מרכב עממי.
 

dw2322

New member
האיביזה נמכרת היטב

רואה אותה המון בכביש.
אם יצליחו להביא את הפיאסטה במחיר של האיביזה? (אזור ה 85 אלף)
יש פה בלוקבאסטר!
ב 100 אלף קשה למכור.
&nbsp
פולו מצליחים למכור בפרמיה הודות ליוקרת מותג VW. פורד נחשב פחות.
&nbsp
אני רואה שסקודה פאביה עכשיו כבר עולה יותר יקר ממה שהיה פעם, אז כנראה שימכור פחות.
 

yel5

Well-known member
אתייחס רק לעיתוי הקניה

אני מניח שהסיבה היחידה או לפחות העיקרית לאחזקה במניה הוא הדיבידנד הנדיב. בשנת 2016 היא חילקה בחודשים ינואר, אפריל ויולי.
גם בשנת 2017 חילקה בחודשים האלה.
אם בשנת 2017 היא לא תשלם עוד דיבידנד (כפי שקרה ב- 2016) אז כדאי אולי לרכוש את המניה במהלך 4 חודשים הקרובים מתוך ציפיה להמשך ירידות. כלומר, לרכוש את המניה בזמן שלא משולם דיבידנד במקביל למומנטום שלילי במחירה.
 

raiman

New member
מה עם מה שלא מתומחר?

פורד במשבר מאזדה יקרה ויורדת עקבית במסירות
אבל לדלק רכב יש תחומים נוספים האופנועים והמשאיות ינסו להיות מס 1 בתחום
כמו כן לחברה יש נדלן שלא מתייחסים אליו בתמחור
וגם מספר השקעות בחברות טכנולוגיות.
 

ANZ1

New member
המצב היום מתומחר

העתיד לא.
לגבי אופנועים, ראית אופנועים בישראל ? זה שולי וחסר חשיבות.
לגבי משאיות פורד, ראית משאית פורד אחת בישראל ? אני לא.

אבל אם אתה חושב שהישראלים יתחילו לנסוע באופנועים ויעברו לקנות משאיות פורד, תקנה את המניה.
 

dw2322

New member
להיות מס' 1 במשאיות יהיה קשה

אבל להכנס לשוק ולקחת חלק ממנו? די סביר.
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3686635,00.html
רושמים שהם מכינים את התשתית לרשת ארצית:
http://autonews.co.il/דלק-קומסקו-משאיות-תתחיל-לשווק-משאיות-פ/

טבלת משאיות:
http://autonews.co.il/מסירות-משאיות-01-032017/
אנחנו יכולים לראות שפורד נמצאת בפלח שוק התחתון (כנראה טרנזיטים וטנדרים גדולים) אך עדיין לא במשאיות הכבדות, היכן שוולוו שחקן גדול מאד.
מן הסתם כדי לבנות 50 אלף יח"ד בשנה ולהרים מיזמי תשתיות ברחבי ישראל צריך גם כלים כבדים.

על משאיות פורד:
http://www.auto.co.il/כתבה-33489-דלק-מוטורס-תייבא-משאיות-פורד.aspx
 
למעלה