כמה הערות על טבע,אפריקה,אידיבי

  • פותח הנושא hayek
  • פורסם בתאריך

dw2322

New member
ממליץ באוטובוס או במונית

כי אין כ"כ חניה באזור
(או שיש חניה, אבל היא די יקרה, למשל בחניון מתחת לכיכר אתרים)
&nbsp
פשוט תגיע למלון קראון פלאזה בת"א, עם אישור בעלות על אחד האגחים, אותו תוכל לקבל מהבנק/ברוקר שלך היום או מחר.
&nbsp
אגב, באסיפת התייעצות של אגחים זה גם לא ממש חובה לבוא עם אישור בעלות, להבדיל מאסיפות של מניות בהן מצביעים ממש, ואז בהחלט חייבים להוכיח בעלות.
 

dw2322

New member
נכון, אם כי כאמור מומלץ כן לבוא עם אישור מסודר

 

hayek

New member
כמה הערות על טבע,אפריקה,אידיבי

טבע
גם קודם לא הייתי אופטימי במיוחד אבל המצב בחטיבה הגנרית גרוע בהרבה משסברתי.
הנה נתונים מספריים שימחישו את עומק הבור.
רבעון 2 2016 לפני רכישת אקטביס ב-40 מיליארד דולר (33 מזומן ועוד 100 מיליון מניות שהיום שוות 2 מיליארד ואז היו שוות 7 מיליארד)-
מכירות החטיבה הגנרית - 2.6 מיליארד, רווח תפעולי 610 מיליון דולר
רבעון נוכחי 2017
מכירות - 3.1 מיליארד , רווח תפעולי 690 מיליון דולר

ועל זה שולמו 40 מיליארד!(אם כי סביר שגם ביצועי טבע היסטורית ירדו)

מתזרים המזומן מהחטיבה הגנרית יש עוד לנכות מס (20%) וריבית על ההלוואה , כמו גם הוצאות משפטיות שאיכשהו הן לא ממש חד פעמיות.

התקווה היא שהעסקים הגנריים ישתפרו מהותית בהמשך, אבל יש לזכור שמדובר בתחום שהופך לתחרותי יותר ויותר והכיוון בשנים האחרונות הוא דווקא לכיוון של צמצום המרווחים. אם נייחס את כל החוב נטו 35 מיליארד דולר לחטיבה הגנרית, אז עם קצת מאמץ הייתי נותן לחטיבה ערך אפס בניכוי החוב, אבל סביר יותר ערך שלילי בניכוי חוב של 7 מיליארד דולר, לפי מכפילי רווח מקובלים לענף תחרותי לא צומח.

החטיבה האתית היא עדיין רווחית מאוד , עם רווחיות תפעולית של מעל למיליארד דולר ברבעון שרובה המכריע מהקופקסון שעתיד להתמודד עם תחרות גנרית בארה"ב בשלהי השנה או תחילת 2018. תרופה אחרת של טבע למערכת העצבים - אזילקט- איבדה פטנט בשנה האחרונה ומכירותיה צנחו ב-70 אחוז בשנה. לטובת הקופקסון נזכיר כי המכירות באירופה כ-200 מיליון דולר ברבעון מוגנות בפטנט לעוד כמה שנים טובות, אבל המכירות הרבעוניות בארה"ב צפויות להיחתך בצורה חדה מ-800 מיליון דולר לרבעון לאזור ה-200-400 מיליון דולר. לטבע עוד מספר תרופות אתיות בתחומים שונים שכולם בירידה והתרומה שלהם לרווח התפעולי די שולית לעומת הקופקסון. יש להם גם את התרופה החדשה למיגרנה ותנועות לא רצוניות שיכולות לתרום בצורה נאה בעתיד, אבל רחוק מאד ממה שטבע הורגלה מהקופקסון. להערכתי שווי החטיבה האתית כ- 14-20 מיליארד דולר.
פסימי - שווי גנרי בניכוי חוב שלילי 7 מיליארד דולר , שווי אתי 14 מיליארד סהכ 7 מיליארד - שווי למניה 6 דולר
אופטימי - שווי גנרי בניכוי חוב 0 שווי אתי 20 מיליארד - שווי למניה 18 דולר

אפריקה
הירידות באג"ח כח' מעלות חשש שההסדר עם סיידוף לא מתקדם באופן הרצוי. הנציגות הבריחה את בן משה בדרישה הפופוליסטית להרחקת לבייב ועלולה למצוא את עצמה ללא קונה.

אידיבי
לאחר ביטול ההנפקה באירסה נראה שאלשטיין שלף את המכירה לגורם הסיני החדש במטרה לעצור את המכירה הקרובה של 5% נוספים מכלל ביטוח. בנתיים אין אפילו הצעה מחייבת אז ספק אם סלינגר בכלל תתחשב בהצעה. כרגע מחכים לדיווח אידיבי בקשר לשווי עסקת מכירת דסק"ש והבטחונות שיתן. מכירה בשווי הוגן צריכה להיות לפחות ב-2 מיליארד שקל, אחרת מחזיקי האגח צריכים לדרוש קיום הליך תחרותי. מסופק בקשר לבטחונות שיציע אלשטיין מעבר למניות דסק"ש שיקבל ואילו שכבר בידיו שכן עד כה נמנע מלשעבד את עסקיו בארגנטינה.
 

adiv82

New member
תודה HAYEK .תוכל לנתח את בז"ן ואג"ח פטרוכימיים 1 ו- ד'

(שהפרעון שלהם נגזר משווי מניית בז"ן).

תודה .
 

ambalo

New member
Hayek תודה על הניתוח הדיווחים שלך תמיד מעניינים

 

dw2322

New member
הערות

H2 צפוי להיות טוב מ H1, עם השקה של תרופות גנריות חדשות גדולות יותר (לדוגמה ויאגרה גנרית צפויה להיות מושקת בדצמבר) וגם בשנים הקרובות צפויה להיות צמיחה - בגלל זה הם קנו את אקטביס.
כמו כן ישנה כרגע השפעה זמנית שלילית של ונצואלה.
2. שאלתי אותם אודות הצפי בירידה לקופקסון והמספרים שרשמת הינם מוגזמים מאד מאד מאד. לדבריהם, ואני יוצא מהנחה שהם מכירים את הביזנס שלהם טוב ממני וממך, הוא לירידה כוללת של 1-1.3B$ (מתוך סך של 4). בהנחה שלך מגולם צפי לירידה של 1.6-2.4B . מיילן לא התייבשה שנים כדי לייצר תרופה מורכבת בחיניי חינם. זה לא אקמול.
3. איפה ביו-סימילר? לשיטתך, המסתכלת רק על Q2 זמני וחלש, פוף, אין הרצפטין ואין ריטוקסן. אתה מוזמן קצת לקרוא על השווקים שלהן. זה הולך להיות הרבה כסף, וכרגע לא רק שאתה לא רואה ממנו שקל הכנסות אלא המו"פ אפילו עולה לך כסף ודופק לך את מספרי 2017. אם אתה מכיר מוצר ביו-סימילר כזה המוצע למכירה איפושהו בעולם תמורת 0 אז אני יכול להציע לך לתווך אותו לטבע או למיילן ולקבל הרבה הרבה כסף. הם מחפשים כאלה בנרות.
4. איפה התרופה האינובטיבית והבלעדית להנטינגטון? זה הולך להיות תרופה מהותית, עם צפי מכירות של מאות M$. ההנטינגטון+מיגרנה ונגיד לשם הזהירות גם דיסקינזיה (שעדיין אין אישור!) אמור לתת כיסוי מלא לירידה במוצר הקופקסון.
אם לקחת את כל החוב על החטיבה הגנרית ואיפסת אותה (שזה חתכ'ת כיסוח) אז כבר אין חוב ועל רווח תפעולי של 4B$ (בלי הוצ' מימון בכלל) אפשר לקבל יותר מ 14-20.
מכאן שבתרחיש הגרוע שלך הנייר מתומחר בסדר (21) ואם המצב יהיה פחות גרוע, או לחילופין תגיע הצעת רכש בפרמיה - השווי למשקיע יהיה גבוה יותר.
 

ANZ1

New member
בדרך שטבע מתקדמת

היא לא תשאר עד דצמבר.
 

dw2322

New member
היא לא תשאר ישראלית אתה מתכוון
הזאבים באים


 

ANZ1

New member
והם יחסלו את המשקיעים הקיימים בהתחלה

הם לא יתנו לך להרויח דולר
 
למעלה