בהמשך לשאלה הקודמת

אוסנתס

New member
בהמשך לשאלה הקודמת

על קניית מנייה בפחות מהמינימום בשלב הרצף. האם בכל חברה המינימום הוא 43 מניות לפקודה בשלב הרצף, או שבכל חברה זה מינימום אחר?

לפי מה כדאי להחליט איזו מנייה לרכוש ובאיזה סכום?

תודה.
 

עפר088

New member
בהמשך לשאלתך

כאמור, בשלב המסחר הרציף יש לכל נייר ערך כמות מינימום לפעולת קנייה או מכירה ולכל נייר זו כמובן כמות שונה. שאלתך השנייה היא השאלה שכל המשקיעים בכל העולם שואלים את עצמם מדי יום מאז שהחלו לסחור בניירות ערך (נדמה לי שבמאה ה 18...). קבלי עצה מאדם בעל נסיון: אם את רוצה להיכנס לשוק ההון תשקיעי זמן בקריאה אינטנסיבית לפני שתבצעי אפילו פעולה אחת. אני קורא בפורום הזה (ובאחרים) מה אנשים כותבים ופשוט כואב לי הלב כי אני יודע שהם הולכים להפסיד כסף ...
 

אוסנתס

New member
מתי נקבע מהו המינימום בשלב הטרום או בשלב הרצף?

ומי קובע מהו המינימום? נקבע על ידי החברה עצמה או על ידי חישוב קבוע של הבורסה עבור כל חברה? אם זה לפי חישוב לפי איזה חישוב זה נקבע?
 

עפר088

New member
מי קובע

המינימום משתנה מפעם לפעם (בד"כ שבועות או חודשים) והוא פונקציה של השער המשתנה של הנייר. אם לדוגמה מנייה מסויימת ירדה ב 15% אז הבורסה לניירות ערך (הגוף המפקח והמנהל של הבורסה) תעלה את כמות המינימום עבור אותה מנייה (אבל כאמור זה לא משתנה כל יום) כך שהסכום המינימלי לפעולה יהיה סביב ה 5,000 ש'. בתעודות סל זה סביב ה 2,000 ש' ולאגרות חוב זה יכול להגיע גם ל 15-20 אלף. כשאת נותנת פקודה, אמור להיות רשום (בחלון הפקודה) מה היא כמות המינימום. בכל מקרה, אם תתני (בשלב הרציף) פקודה לא מתאימה היא לא תקלט.
 

אוסנתס

New member
תודה רבה על כל התשובות

מתי נקבע שערך של מנייה ירד למשל ב- 15%, מתי עושים את החישוב הזה ומעלים את כמות המינימום, באיזה זמן של המסחר, שהרי אם יש מסחר כל הזמן בשלב הרצף אז הערך יכל להשתנות בכל רגע נתון.
אם הבורסה מעלה את כמות המינימום כאשר ערך המנייה יורד, אז איך בעצם מתבטאת ירידת ערך המנייה, אם המשקיעים נאלצים בעצם להשקיע סכום יותר גדול כאשר ערך המנייה יורד?
 

עפר088

New member
אוסנתס היקרה

סליחה, אבל משאלותיך עולה אי הבנה בסיסית ביותר בכל הקשור למסחר בניירות ערך בבורסה - אלא אם כן זו בדיחה או מתיחה... אם את רצינית בשאלותיך אז אני מציע שתעשי גוגל על מסחר בבורסה ותלמדי מושגים בתחום.
 

אוסנתס

New member
נכון, אין לי שום נסיון, מנסה לברר

מכיר אתר שניתן לקרוא על מסחר בבורסה, אבל ממש מהתחלה?
 

עפר088

New member
כן - הסולידית

חפשי "הסולידית" ותקראי את הכל מההתחלה ... המלצה: אל תשקיעי אפילו שקל אחד לפני שתהיה בטוחה שאת לכל הפחות מבינה מה זה בורסה ואיך "היא" עובדת. מה לקנות, כמה ומתי - זו כבר אופרה אחרת ... בהצלחה !
 
למעלה