מכפיל הון ומכפיל רווח

השאלה לגבי יקר וזול

הרי אם מניה זולה יותר מאחרת, אז זה לא נתון לפרשנות. אבל מה הכוונה "מניה X יותר זולה מ-Y"?
 

aeonf

New member


 
מכפיל הון ומכפיל רווח

יש לי שאלה לא לגבי נוסחאות החישוב אלא למשמעות.

1. מכפיל רווח- הבנתי שהוא נועד להבין אם מניה היא יקרה או זולה ביחס למניות מאותו תחום בשוק. מה הכוונה "זולה"? אם סתם לדוגמה המכפיל של לאומי הוא 12 ומזרחי הוא 9, מה אני יכול ללמוד מזה?

2. מכפיל הון. הבנתי שהוא בדר"כ נע סביב 1. אם הוא גבוה יותר אז חושבים שהחברה תהיה שווה יותר ממה שהיא נסחרת בה, או להיפך. אז אם המכפיל גבוה זה טוב, כי חושבים שהיא תכלס שווה יותר ותגדל? הבנתי שזה יכול להשתנות בגלל כל מיני גורמים לא צפויים. אז איך זה עוזר לי ואיך אני יכול לצפות את זה? אני יודע שזו כל התורה, ואף אחד לא יודע מראש, אבל בכל זאת- מה כלל האצבע הזה נותן לי? כמה להתחשב בו?

תודה.
 
האמת היא ששניהם לא יעזרו לך. יש כל כך הרבה השקעות גרועות

למרות ששני המכפילים הללו נמוכים.
&nbsp
מכפיל רווח למשל יכול להשתנות משנה לשנה, הוא רלוונטי רק עם הרווחים יציבים ככה שהממוצע שאתה מבצע לו באמת יכול להשליך על העבר. אבל מצד שני, מה זה שווה עם חברה מצליחה להיות עם רווח יציב כששורת ההכנסות יורדת משנה לשנה? באופן כללי מכפיל זול זה לא מספר שאתה יכול לשלוף, אתה יכול להגיד זול יותר ממכפיל המדד לדוגמה, או המכפיל של סקטור.
&nbsp
מכפיל הון בדר"כ רלוונטי לבנקים, אבל עם זאת אתה צריך שהתשואה על ההון תהיה מעל 7-8%. ואז אם קנית במכפיל הון 1, אז אתה יודע להשליך מה תהיה התשואה שלך. אבל, מי אמר שזו התשואה העתידית, ומי אמר שההון לא יפחת. (עם זאת, אני כן חושב שההשקעה בבנקים לפי מכפיל הון ותשואה על ההון בהתחשב בסוג ההכנסות של הבנק וניתוח קצת מעמיק יכולה להיות עסק טובה)
&nbsp
הייתי מציע לך לא לתפוס את עולם ההשקעות (לא משנה עם אתה משקיע ערך \ טכני או וואטאבר) כעולם עם כללי אצבע. אם יש משהו שהוא לא זה עולם עם כללי אצבע. משמעות שלילית של פרמטר אחד יכול להיות בעל משמעות חיובית לפרמטר אחד.
&nbsp
בהצלחה.
 
למעלה