האחים סיידוף נכנסים למשק הישראלי

dw2322

New member
היתה הצבעה. הרוב בחר אחרת. תפנים.

רוב קטן בחר בסיידוף. זה מה יש.
עכשיו זה שייך לפרה היסטוריה, וצריך להסתכל קדימה.

אני מעריך שנגיע לסיבוב שני בחסות בית המשפט, כי לבייב ובן משה לא יוותרו כ"כ מהר לסיידוף על הנכס. הם יטענו לרוב קטן בסידרה כו'. סיידוף יענו שקיבלו רוב בכז+כח ובסה"כ. ללבייב יש גם אינטרס אישי, וזה לא להגיע לחקירות מביכות.
אם אני אורנשטיין? הכי פשוט לבית משפט זה להציע סיבוב שני של שיפורים. בבקשה-ישחקו הנערים לפנינו.

שני הצדדים, הן סיידוף והן בן משה/לבייב, משתלטים על הנכס במחיר לא יקר מדי כאשר נדרשים לשים משהו עכשיו, ומקבלים מאיתנו תספורת נחמדה (שצומצמה יחסית להצעות הראשוניות, אני בזמנו ביקשתי שזה לא יהיה יותר מ-שקל שלנו על כל שקל של הרוכש, ובסופו של דבר העיקרון הזה התקבל, בהתחלה רצו אפילו 2 שקלים שלנו על כל שקל שלהם) + הלוואת מוכר. ארוכה ארוכה.
אם יצליח? שיחקו אותה בגדול. אם לא יצליח? הלכו כמה מאות מיליונים (בהנחה שלא יצליחו למשוך אותם בחזרה בדיבידנדים)

לא קורה כל שני וחמישי שמציעים פה בישראל אופציה להשתלט על חברה גדולה.
 

dw2322

New member
האחים סיידוף נכנסים למשק הישראלי

בהצבעת אפריקה ישראל ככל הנראה הצעת סיידוף נבחרה. לא מה שאני בחרתי (הצעת המחזיקים), אבל מילא.
http://maya.tase.co.il/reports/details/1104999/2/0
https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3715457,00.html

בית המשפט עוד צריך לתת אישור ולאחר מכן יתנהל מו"מ בין הסדרות לגבי אופן חלוקת התמורות. לדעתי כו' ו-כז' אמורות לקבל יותר מ-כח', שכן חלק מרכזי מהנכסים זה אפריקה נכסים, ששועבד להן, וגם בתוך כו-כז, הקופון של כו הוא קופון עולה (שעתיד היה להגיע עד 10% צמוד בעתיד), בעוד זה של כז קבוע, ולכן הוגן שסידרה זו תקבל מעט יותר. יתכן וגם בסוגיה זו נדרש להחלטת בית המשפט.

אולי יש אפילו מצב שלבייב ומוטי בן משה לא יוותרו כ"כ מהר על הנכס הטוב שלנו ועוד ינסו לשפר משהו?

באם סיידוף לוקחים אז אנחנו הולכים להפגש עם לבייב בבית משפט ולדרוש ממנו פיצויי עתק על מעלליו בחברה. לפי סיידוף מדובר בנכס תיאורטי שעשוי להגיע עד 150 מלש"ח! (אישית אני קצת סקפטי שנצליח לגבות ממנו כזה סכום, אבל משהו יש מצב)
 

hayek

New member
הערות

כו'-כז' יקבלו סדרת אגח חדשה שלה ירשם שעבוד דומה למה שיש להם היום של 51% ממניות אפריקה נכסים

כח' תקבל סדרה באותם תנאים אבל בלי שעבוד.

ענין הריבית שהעלית לא ממש רלבנטי היום.

סדרה כח מהווה פחות מ-12% מסך החוב. גם אם כו-כז תיאורתית ילחצו לקבל קצת יותר על חשבון כח , זה לא ממש ישנה את סך התמורות שיגיעו אליהם. אולי עוד אגורה-שתיים, במידה ויצליחו. לא חושב שבכלל ינסו, ואם כן כח' בודאות תתנגד, שכן על פניו כו-כז מחליפות שעבוד בשעבוד זהה.

בן משה לא שיפר את הצעתו הכספית לפני האסיפה, למעט שינוי באחוזי האחזקה מול לבייב ומתן אפשרות חלקית מאד לתביעות נגד לבייב בעתיד, גם כשראה שסיידוף ששיפר את הצעתו, העביר לצידו חלק ניכר מהמוסדיים. עושה רושם שבן משה סבור שההצעה שהגיש נמצאת כבר ברף העליון של מה שהוא רואה כלכלי להציע .

לדעתי טוב שהצעת הפירוק לא התקבלה. לא ראיתי שהיו קופצים רבים על אפריקה נכסים ולא חושב שיהיו. החברה נסחרת קרוב להונה העצמי ונכסיה כבר משוערכים לפי שווי שוק. נזכור שנכסיה נמצאים במזרח אירופה, וחלק ניכר מהם כולל קרקעות לא מניבות. הייתי לוקח דיסקאונט משמעותי על הערכות שווי באזור זה של העולם. עקרונית אין סיבה משמעותית שחברת נדלו מניב תיסחר מעל להונה. היוצאי דופן כמו גב ים ואמות- בגלל שבמאזניהם קיימת התחייבות חשבונאית בגובה מאות מיליוני שח בגין מיסים נדחים, שיש להוסיפה להון הכלכלי ובנוסף שיעור היוון בהערכת הנכסים שהוא שמרני בסביבת הריבית בישראל. לדעתי יהיה מאד קשה למכור את אפריקה נכסים בשווי ההון שלה.

מה מחפשים בו משה וסיידוף כאן? הם משקיעים סכום קטן יחסית שממנף אותם לשלוט בנכסים של 2 מיליארד שח, ומקבלים בעצם הלוואת מוכר בריבית נמוכה לשם כך. לא ושב שמי מהם יהיה מוכן לשים 1.2 מיליארד ולרכוש את אפריקה נכסים.
 

dw2322

New member
העליתי באסיפה את עניין הריבית

וחלק הסכימו עימי שיש פה קייס מסויים. הטיעון של מחזיקי כו' הוא שהיקף התספורת שהם חווים גבוה יותר, שכן בעתיד היקף התקבולים היה אמור לגדול.
זה לא משתקף בפארי הנוכחי.
ההסדר הנוכחי פשוט קוטם יותר תקבול עתידי ל-כו' עם הריבית המשתנה מאשר לכז ו-כח. זה לא הוגן!
&nbsp
לפני כמה שנים הוסכם על יחס המרה של 1.08: תן 1 כו' וקבל 1.08 כז'. שים לב שכל מי שמחזיק כו' כיום לא הסכים לתמורה הזו, אבל חלק כן. לכן, לדעתי, יש מקום לבצע המרה תיאורטית כזו (שגם אם מחזיקי כו' לא הסכימו לה בזמנו היא מהווה עוגן מסויים) וכך לקבוע את יחס התמורות ההוגן.
באם לא אז פשוט נלך לבית משפט, והוא יקבע.
 

rinmat

Active member
לא ראיתי שתי סדרות בהצעות של סיידוף

אבל בהנחה סבירה שפירוק לא יהיה, והצעת סיידוף תזכה, כמה להערכתך יהיה שווה אג''ח כו וכח? האם יש פוטנציאל לרווח הון בשערים של עכשיו?
 

hayek

New member
תשובה

שתי סדרות - ראה סעיף 2 בהצעה
http://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1103001-1104000/P1103770-00.pdf

על פניו נראה שסיידוף מציע סדרה 1 בהיקף 800 מיליון שח משועבדת ב 50.96% ממניות אפריקה נכסים לטובת כו-כז ועוד סדרה לא מובטחת בהיקף דומה (לכל הסדרות). יש מקום להניח שאולי בהסכם המחייב יהיה שינוי כזה או אחר.

להערכתי כו-כז נסחרות במחיר מלא שמשקף תשואה שנתית ממוצעת של 4% עד לפרעון המלא ובלי לקחת בחשבון תמורות מתביעות. בכח' התשואה הצפויה גבוהה יותר אבל זה בהנחה שהאגח הלא משועבד ייפרע כסדרו.

מי שמחפש רווח הון - לרכוש היום ולמכור יום אחרי ההסדר ברווח קטן ולהשאיר לעצמו תקבולים אפשריים מתביעות/קרקע ברוסיה/דניה - זה לא אפשרי בשער כו של 80. לקחתי בחשבון בחישוב שער של 100 אג לסדרה המובטחת ושער של 80-85 לסדרה הלא מובטחת. אפשרי בכח תחת האזהרה שהצעת סיידוף לא מחייבת ובמידה ונתגלגל לפירוק אז האגח שווה רק 30 אג' , וכן שבמידה והצעת סיידוף המחייבת תתקבל, זה יהיה באופן שכח יקבל אותם תמורות כמו כו-כז רק ללא חלק בסדרה המובטחת. בשבילי תביעות זה אפסייד בלבד ולא נלקח בחשבון-קל וחומר בהסדר זה שכן ללבייב ונושאי המשרה פטור רחב מהסדרים קודמים.

גילוי - בשלב זה אני בהמתנה. כו-כז לא מעניינות אותי. כח בוחן.
 
למעלה