טור דיעה של יניב פגוט מאיילון על מס הבורסה

dw2322

New member
טור דיעה של יניב פגוט מאיילון על מס הבורסה

טור דיעה קצת קונטרוורסלי - נגד הורדה של המס, שתצ'פר את הספקולנטים.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001187914

דיעה נגדית:
1. הספקולנטים מייצרים סחירות בבורסה, ולכן הם גורם חיובי ולא שלילי.
2. יניב צודק בזיהוי הפליית המס הלא מוצדקת בין משקיעי נדלן למשקיעים פיננסיים, הנדרשים לשלם 25% מס, מהשקל הראשון. יחד עם זאת, אף אחד לא ביקש ביטול המס אלא אך ורק הורדתו לרמתו מלפני המחאה החברתית - חזרה ל 20%. העלאת המס ע"י טרכטנברג עודדה משקיעים להסיט הונם משוק ההון לנדלן, ובכך תרמה לניפוח מחירי הנדלן בישראל - שגיאה קשה. לכן כל מה שמבקשים הוא תיקון הטעות הזו.
3. הורדת המס חזרה ל 20% עשויה להחזיר חלק מהון משקיעי הנדלן חזרה לשוק ההון, ובכך תתרום לירידה קלה במחירי הדיור בישראל, שזו מטרה רשמית של מדינת ישראל.
4. העלאת המס על משקיעי נדלן הגיונית, ומוצדקת בטווח הארוך, אולם מאחר ובסבירות גבוהה תביא להעלאת השכ"ד (כי כל המשקיעים ינזקו ממנה) הרי שבטווח הקצר נכון יותר להשית המס על קומץ אספני הנדלן - מס כדוגמת מס דירה 3 (בצורה כזו או אחרת). כל הרעיון במיסוי האספנים הוא לעודד את חלקם להתחיל לממש את הנכס (בדיוק כפי שכל משקיע בשוק ההון מממש נכס פיננסי מעת לעת - לא חייבים להחזיק דירה עד לקבר) וכך להעלות את היצע הדיור למכירה, עד שהגדלת היצע הדירות החדשות תגיע לשוק. חצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי. חצי!
המיסוי העודף על אספני הנדלן תעודד את חלקם לממש את הנכס שכן אלו יתקשו מאד לגלגל את המס על השוכר, שכן רוב השוק הוא גב' כהן, לה רק 2 דירות (דירתה והדירה אותה היא משכירה). רצוי מאד לא לזעזע את גב' כהן, שכן זו מספקת לנו שירות חשוב של דיור להשכרה, לא פעם במחירים נמוכים ממחיר השוק (מי לא מכיר כאלה השוכרים לאורך שנים דירה במחיר נמוך יחסית? ). כדאי מאד שזו תמשיך לנמנם, ולא להעיר נמר מרבצו. אספן נדלן מנגד הוא משקיע מקצוען, שבד"כ מתאמץ לגבות שכ"ד מקסימלי (כי זה ביזנס מבחינתו) ואין שום סיבה לצ'פר אותו למול כל משקיע פיננסי.
5. הורדה של מס רווחי הון תעודד משקיעים להשקיע ולכן בהחלט יתכן שאבסולוטית המדינה תרוויח יותר כסף, ולכן למהלך לא תהיה השלכה תקציבית.
6. יניב שכח לציין את רף מס היסף, מחזור שנתי של 611 אלש"ח כמדומני, שרצוי לבטלו או להעלותו משמעותית (נגיד 2 מלש"ח). כל ספקולנט מתחיל עובר את הרף הנוכחי בקלילות, מה שמעודד לצמצם פעילות, וחבל.
 

ANZ1

New member
הוא כמובן צודק

היחידים שרוצים הורדת המס הם אינטרסנטים קטנים שרוצים לשלם פחות,
למדינת ישראל ולבורסה זה לא יעזור לטווח ארוך,
ושוב ההוכחה החד משמעית היא שיש מדינות עם מס הרבה יותר גבוה על הבורסה והבורסות שבהם עולות ,
ויש מדינות שאין מס על רווחים בבורסה בכלל והבורסות שלהם מתות.
 

3718

Member
העלאת המס על הבורסה עקב מחאת הדיור היתה אכן מהלך מקומם

מהלך מקומם כי בציניות אינסופית משרד האוצר ניצלו את טיפשות המוחים (דפני, סתיו ושות') ומכרו להם פעולה ש"דופקת העשירים" ובפועל דפקה אותם ואת שאר הצעירים במשק בעליית מחירי דירות למשך שנים רבות.

אין ספק שלובי משקיעי הנדלן הוא חזק מאד (ע"ע מושבניקים, קבוצניקים, אנשי קבע ועובדי מדינה וחברי מרכז ליכוד שקנו דירות להשקעה ורוב הפוליטיקאים במחנה הציוני ויש עתיד שבאים מצפון ת"א), שימו לב באיזו מהירות הגיע לבג"ץ מס דירה שלישית בתמיכת מפלגת "הפועלים" המחנה הביזיוני. יש מליון נושאים שעברו בכנסת בצורה לא פחות בעייתית שלא מגיעים לבג"ץ . הנה כתבה של אבי בר אלי על הצביעות העמוקה בנושא:
https://www.themarker.com/news/politics/1.4085246
 
תיקון בנושא מס יסף

>>>> ...מס היסף, מחזור שנתי של 611 אלש"ח כמדומני, שרצוי לבטלו או להעלותו משמעותית (נגיד 2 מלש"ח). כל ספקולנט מתחיל עובר את הרף הנוכחי בקלילות, מה שמעודד לצמצם פעילות, וחבל.

מס יסף חל על הכנסות ולא על מחזור.
 
למעלה