לריילויז'ן יש סיכוי
לפורסייט אכן ישנו אתגר משמעותי להצליח להכנס ליצרני רכב ולהגיע למכירות ובתקווה גם רווחים מהמערכת לרכב הפרטי, כשכרגע, וכנראה גם בשנים הקרובות, הם יותר טובים בדיבורים מאשר בביצועים (אפילו מפעל לייצור מסחרי של המערכת אין, יש רק מערכת דמו), אבל יש להם פעילות נוספת, שבה לדעתי סיכויי ההצלחה שלהם גבוהים יותר - ריילויז'ן, שזו מערכת ראייה ממוחשבת להתרעה מפני התנגשות על המסילה. גם בפעילות הזו עדיין אין מכירות וכמובן שאין רווחים, אבל זה משהו עם הסתברות הגעה למכירות (ובתקווה גם רווחים) גבוהה יותר. בכ"ז יכול להיות קצת לא נעים להתנגש עם פרה תועה על מסילה.
זה נמצא כרגע בפיילוט באירופה.
 
מי שמחפש חברת הייטק ישראלית עם קבלות (מכירות ורווחים) ולא רק דיבורים, שעוסקת בתחום הציוד לרכבות, יוכל למצוא את גילת לויינים. זו כבר חברה ותיקה ורצינית, הנמצאת כיום בפיילוט רכבות בסין (כשהיעד הוא לספק תקשורת לווינית, כדי שהנוסעים יוכלו לגלוש באינטרנט גם ברכבת, שזה בעיה ברכבת מהירה (הרכבות בארץ איטיות ולכן סלולרי רגיל עובד אצלנו בלי בעיה)).
חשוב לציין שהם צנועים יותר מפורסייט, ולכן בעצמם מורידים ציפיות מתחום הרכבות, והחלום הגדול מבחינתם הוא בכלל תקשורת במטוסים. זה ביזנס שיכול להיות מעניין מאד מבחינתם בעשור הקרוב, כאשר בכל המטוסים בעולם יכניסו ציוד (יקר!) כזה. מאות אלפי $ כל חתיכה!
כל מי שנסע לחו"ל וראה ילדים מצווחים במטוס יעריך עד כמה המוצר הזה שימושי (להורים ולצוות המטוס המסכן)
זה מוצר טכנולוגי מתקדם מאד מאד, כאשר לא פשוט בכלל בכלל לספק גלישה מהירה למאות לקוחות עצבניים שרוצים לגלוש, כאן ועכשיו, במטוס שטס במהירות של מאות קמ"ש-ים.
 
לזכותה של הנהלת פורסייט אפשר לאמר שהם ניצלו בתבונה את הייפ מובילאיי וגייסו עשרות מיליוני שקלים ממשקיעים נלהבים, מה שיאפשר להם לשרוד כמה שנים גם ללא מכירות. בלי זה יתכן ובשנה הבאה הם היו מכבים את השלטר.
נכון, גיוסים אלה מדללים את המשקיעים הותיקים אבל עדיף להדלל מלכבות את האור.
 
פורסייט נסחרת כיום בש"ש מפולפל של 300 מלש"ח. מכירות 0. רווחים? נו באמת
גילת (נייר דואלי, טיקר gilt) נסחרת בש"ש מיליארד. מכירות מיליארד (מפעילות קודמת, הקישוריות החלומית למטוסים רק בתחילת הדרך). יש רווח תפעולי. בנקי עדיין מפסידים (במבט שנתי, ברבעונים זה משתנה)