אידיבי - הערות

  • פותח הנושא yel5
  • פורסם בתאריך

yel5

Well-known member
ראיון עם אלשטיין: בחרתי להביא 2 ציטוטים בענין כלל:

http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3710076,00.html

ציטוט 1: "אנחנו עובדים עם בנק ההשקעות הגדול בעולם כדי למכור את כלל ביטוח. כבר קיבלנו הצעות גבוהות בהרבה משווי השוק שלה, אבל זה לא מספיק. יש דד־ליין למכירה, אבל הוא גורם לרוכשים שלא לרצות לשלם מחיר מלא אלא לחפש עסקה שווה יותר עבורם"
ציטוט 2: "ניסינו הכל כדי להגיע להסכמות עם המפקחת לגבי שינוי המתווה, וכשכל הצעותינו נדחו, שכרנו את ג'יי פי מורגן לבצע את הליך המכירה. הם הביאו אלטרנטיבה או שתיים, ואני מקווה שהרוכשים הללו ישיגו היתר מהרגולטור"

תובנות שלי: הלחץ למכור מצד סלינגר יביא לתמורה נמוכה ביחס למכירה במהלך עסקים רגיל (ללא סלינגר)
גם אם ימצאו רוכשים רציניים, יתכן שלא יאושרו ע"י סלינגר.
 

hayek

New member
אידיבי - הערות

1. הון החברה כמעט מיליארד ש"ח. מזומנים (כולל מהדיבידנד הצפוי ומכירת ישראייר) יספיקו עד לסוף 2018. לאור פרעונות מוקדמים של הלוואות ממוסדות בנקאיים ופרעונות במהלך 2017, לחברה יהיה רק חוב אגח החל מתחילת השנה הבאה.וכמובן, אין הערת עסק חי יותר.

2. המרת אופ דסק"ש 5+6 בעלות מימוש של 210 מיליון שח, ובהנחה הסבירה שרק חלק קטן מהציבור יממש את האופ שבידיו עד לאקס, תאפשר לאידיבי להנות מחלק משמעותי יותר מדיבידנד דסק"ש. כך או אחרת, הנטו הצפוי בתזרים צפוי לעמוד על כ-300 מיליון שח.

3.הכי חשוב, מה הלאה ?

הערכה:
א. מיזוג אידיבי - דסק"ש השנה כמתחייב מחוק הריכוזיות. מסתמן שהורדת שכבה רביעית כבר השנה (גב ים או ישפרו) מסובכת, ונכסים ובנין רמזה שהורדת שכבה מלמעלה פשוטה יותר.

ב. מכירת 50% מכלל ביטוח לכמצי'ינה . הפיקוח אולי יהיה רגוע יותר בשלב הראשון כל עוד השליטה לא עוברת לגמרי לידייים סיניות, ובתקווה שעד 12/19 הפיקוח יראה שהשד לא נורא כל כך, ואז תמכור אידיבי את יתרת אחזקותיה בכלל ביטוח לכמצ'יינה. המהלך ככל הנראה יחייב בקשת היתר שליטה מחודשת. לפי הביאור בדוחות הכספיים , יש מספר מצומצם של קונים פוטנצייאליים שהחברה מתקדמת עימם, אבל אני מניח שכולם סינים, והפיקוח יתקשה לאשר אותם.



 
למעלה