עידכון המדדים

dw2322

New member
זו דוגמה לניצול לרעה של עידכון המדדים

כדי לגנוב כסף מעמיתי תעודות הסל, הכסף הטיפש, המחוייבים לקנות את מה שיש במדד, גם אם זו מניה בתמחור כלכלי וגם אם זה בועה.
בשנה שעברה השחילו ככה למדד ת"א75 3 ביוטקיות זבל'ה.
&nbsp
אפשר לצפות מכל נייר מעוף להציג רווח שנתי של לפחות 100 מלש"ח, וזה באמת להיות רחמן. יותר קשוחים ידרשו מינימום 200-300 מלש"ח.
&nbsp
SODA הקיקיונית יצרה... 12M$ לשנה בשנתיים האחרונות. רבעון אחרון היה שיפור יפה, אבל בגלל רבעון חריג אחד להכניס את הנייר למעוף? נו נו.
באם הרבעון האחרון יסתבר כמייצג אז הנייר יצליח איכשהו לחצות את רף ה 100 מלש"ח שנתי נקי, ואז יחשב כמעופניק חלשלוש, על הקשקש, וזה התסריט האופטימי. באם יחזור לסורו (קרי שמשקיע מעוף צריך מיקרוסקופ כדי להבחין ברווחים שם) אז מדובר בקנדידט פנטסטי לשורטיסטים בשנה הקרובה.
&nbsp
נו באמת - SODA באותה רשימה כמו חברות הפארמה, הבנקים, כיל, נייס, פרוטרום וחברות התקשורת? אין ספק, זה נורמלי (not) ש SODA ועזריאלי ישבו ביחד באותו המדד.
מדובר בכולה מפעולנצ'יק מצ'וקמק שמוכר סירופ ממותק (אבל עושה המון המון רעש תקשורתי ונפנופי ידיים, אוטוטו הוא מוחק את קוקה קולה ופפסי
). נגיד כמו סקטור המגבונים הלחים שיש לנו, שבשביל יתר50 אלה באמת מותק של חברות, שלגמרי ראויות להשקעה, אבל דחילק, מישהו שפוי רואה פה את עלבד, אבגול או ספאנטק נכנסות למעוף? פחחח
&nbsp
בשביל נייר ת"א75 SODA הוא בסדר גמור. נגיד מהליגה של אבגול הנ"ל.
 

dw2322

New member
שרשרתי אותך לדיון
עכשיו זה כבר קצת מאוחר מדי. משקיעים נערכים לעידכון המדדים הרבה זמן קודם.
&nbsp
אגב, באם ממזגים את אבנר עם דלק"ד בקרוב אז יתפנה מקום בת"א35, ואו אז דלק רכב אולי כן תכנס למדד בעידכון הבא ביוני? דלק רכב זה נייר שיכול להיות מתאים למדד, בטח יותר מ SODA המנופחת.
 
למעלה