במה שונה עסקת סוהו מעסקת מכירת מכתשים אגן לכימצ'יינה ?

Endometriosis

New member
במה שונה עסקת סוהו מעסקת מכירת מכתשים אגן לכימצ'יינה ?

בשתיהן בעלי השליטה ניסו לעקוץ את בעלי המניות ולקבל תמורה נוספת על חשבונם של בעלי המניות הנוכחיים. אבל עד כאן זה עוד מובן (בכל זאת טבע המין האנושי אצל הרוב) אבל היכן רשות ניירות ערך ?

איך קורה שנחתמת עסקת הקצאת כזו (בשווי מנופח כזה ותפסיקו בבקשה את ההשוואה לעסקת מיטב דש כי אין בכלל מה להשוות) בה בעלי השליטה מקבלים באופן גלוי תמורה נוספת וכל זאת על חשבונם של בעלי המניות הקיימים שמתדללים בעסקה שהיא בכלל ברמת החברה !
 

Endometriosis

New member
נכון, ביהמ"ש קבע שתמורה נוספת מחייבת פיצוי לבעלי מניות מיעוט

זו בדיוק הבעייתיות בעסקה השערורייתית הזו מבלי להתייחס כמובן לשווי ההקצאה המוגזם מאוד ביחס ל- EBITDA של בית ההשקעות. לכן ההשוואה לבין ההשקעות מיטב דש, שהוא בית השקעות מגוון פעילויות בהן הוא מוביל כמעט בכל סגמנט, הנה לא במקום. הלמן אלדובי הוא בית השקעות בינוני מאוד עם תלות משמעותית בפעילות גמל/השתלמות/פנסיה שהנה לא רווחית, עתירת הוצאות ועם עתיד לא מזהיר.
העניין הוא שמי שנדפק פה הם בעלי מניות המיעוט (ואל תדאגו לי אני לא מחזיק) כי בעלי השליטה דאגו לעצמם לפיצוי, בעסקה שהיא קרובה ללהשתין מן המקפצה.
 

dw2322

New member
פעילות הגמל צפויה לגדול בעתיד

בשנים האחרונות אפיק הגמל נפגע קשות והצטמצם דרמטית (כי פעם אפשר היה להשקיע ל 15 שנה ואז לפדות, בעוד בשנים האחרונות מחייבים להתייבש עד גיל פרישה) אך כעת, אחרי שהשיקו את קופת גמל להשקעה, סביר שהנתח של אפיק השקעה זה יגדל.
&nbsp
גם פנסיה זה אפיק שהולך וגדל עם השנים, ככל שיותר עובדים עם פנסיה תקציבית פורשים ונכנסים עובדים עם פנסיה צוברת.
 

Endometriosis

New member
או שכן או שלא...

הצמצום בהפקדות לקופות הגמל ביחד עם תיקון 3 (העברת כספי גמל במועד היציאה לפנסיה לקרן פנסיה משלמת קצבה) וביחד עם העדפה לקרנות הפנסיה פגע בהן קשות.
סביר להניח שלמרות התוכניות גמל להשקעה (בינתיים לא הצלחה גדולה, רק כמה עשרות קטנות של מ' ש"ח הופקדו) וקופות גמל לכל ילד, לא יצליחו למנוע את המשך הצבירה השלילית (לפני תשואות) באפיק הזה. העתיד בזמן הקרוב עדיין טמון בקרנות ההשתלמות שממשיכות לצמוח ובקרנות הפנסיה (עדיין רכיב קטן אצל הלמן אלדובי).
 

dw2322

New member
קופת גמל להשקעה זה מוצר חדש בשוק

אם אני, שנמצא בשוק, בקושי שמעתי עליו בתקשורת, אז מה נאמר על עמחה ישראל?
אפילו כאן בפורום בקושי דיסקסו אותו.
&nbsp
עד השנה קופת גמל היה זומבי. לא היתה סיבה להמשיך להפקיד שמה שקל, כי לא מתאים לאנשים להפקיר כספים 30 שנה קדימה. הקופת גמל להשקעה זה כבר משהו שמעניין הרבה יותר, הודות לאפשרות המשיכה.
&nbsp
כעת מתחילים לפמפם את הקופת גמל לכל ילד. זה עתיד להגדיל מודעות לחיסכון ארוך טווח, אצל ציבורים שבכלל לא מודעים לזה.
 

Endometriosis

New member
חוץ מהטבת דחיית מס אין יותר מידי בקופת הגמל להשקעה

מה גם שהיא מוגבלת בסכום ההפקדה השנתי.

ומה יקרה כאשר השוק יתחיל לרדת וייכנס קצת לפאניקה ?! הכסף הראשון שיצא מהשוק יהיה הכסף הזה. גם גופי הגמל הגדולים שבנו בהתחלה על המוצר הזה, מתחילים לקחת אותו בפרופורציות הנכונות ובהתאם מקטינים את ההשקעה בפרסום של המוצר. להערכתי האישית זה לא יהיה הגורם שישנה פני עולם בענף קופות הגמל.
 
למעלה