אידיבי - עדכונים

hayek

New member
אידיבי - עדכונים

א. החברה תנפיק סדרת חדשה - אג"ח יב' עם שעבוד מניות דסק"ש בשיעור של 133%. שיעור הריבית יקבע במכרז . מועדי תשלום הריבית והקרן כמו יא'.
http://mayafilesbeta.tase.co.il/rpdf/1062001-1063000/P1062864-00.pdf

ב. דסק"ש תרצה לסגור את עסקת אדמה בימים הקרובים שכן ערך נכס השעבוד תלוי מאד בסגירה חיובית של העסקה.

הערות לגבי עיסקת אדמה-כימציינה ועסקת כימציינה-סינגנטה
1. עסקת אדמה היתה אמורה היתה להיסגר עד 31/10, ויש לדסק"ש אפשרות להאריך את המועד לתוך דצמבר. העסקה כפופה לקבלת אישורים רגלוטוריים במדינות רבות וכן להמחאת ההלוואה מהבנק הסיני. דווח בתחילת החודש על אישור של הרגולטור האירופאי, שציין כי אין בהגדלת אחזקת כמציינה מ-60 אחוז ל-100 אחוז, משום סיכון שעלול להוביל להקטנת התחרות. לא ברור מה חסר להשלמת העיסקה, שאישית ציפיתי שכבר תיסגר במועד זה.

2. במבט רחב על העיסקה הגדולה יותר של רכישת סינג'נטה ע"י כימצ'יינה - ביום ב' האחרון פורסם שמועד סיום העסקה צפוי להתעכב מהתכנון המקורי של סוף השנה לסוף הרבעון ראשון 2017. הסיבה לעיכוב הוא זמן נוסף שנדרש לרגולטור האירופי ללמוד את הנושא. הרגולטור מתמקד בעיקר בחשש להקטנת התחרות עקב זה שכימצ'יינה כבר מחזיקה באדמה שלה פעילות גנרית באירופה וזאת ברקע למיזוגים ענקיים נוספים בענף שמעלים חשש שהסביבה התחרותית משתנה לרעה. דווח כי בספטמבר כימצ'יינה הסכימה למכור נכסים של אדמה בשווי של כ-20 מיליון דולר במקומות בהם הרגולטור הביע חשש להמשך קיום תחרות, אך הרגולטור דורש ויתורים רבים יותר, שהיום דווח שכמצ'יינה מוכנה לתת. להערכתי כמצ'יינה לא פחות לחוצה מאידיבי לסגור את העיסקה,שכן נדרשת הסכמת אדמה לויתורים אלו, ולנציגי אידיבי זכות וטו על הנושא. לאידיבי אין אינטרס להסכים לויתורים לפני שהיא מקבלת את הכסף מהסינים. נזכיר כי אם כמציינה לא תשלים מכל סיבה שהיא את רכישת החברה השוייצרית, היא תחויב בתשלום קנס של 3 מיליארד דולר. לפיכך, סכום התשלום "הצנוע" לדסק"ש בסך 230 מ' דולר, הוא ממש "בוטנים".

ג. היום אגח ט' הפגין חולשה כנראה בעיקר עקב כתבה בעיתונות בקשר עם מכתב שהוציא הנאמן לדירקטוריון, ובו הוא התרעם על מכירת 8.8 אחוז מדסק"ש לאלשטיין במחיר שאינו משקף פרמיית שליטה, וכן על אובדן פוטנציאלי של דיבידנדים מדסק"ש הצפויים עם סיום עסקת אדמה. בסה"כ אני סבור שנכון היה להוציא את המכתב על מנת למנוע מצב בו אלשטיין יבריח את הנכס העיקרי של אידיבי לידיו הפרטיות, ולמרות שכנראה אין לנאמן קייס משפטי בשלב זה, יש מקום לעמוד על המשמר, במיוחד כשמדובר באלשטיין.
 

adiv82

New member
hayek - ביומיים האחרונים אג"ח ט'

ירדה ואג"ח י"א עלתה . האם אתה מזהה פעילות של שורט אג"ח ט' לונג י"א .
&nbsp
תודה
 

dw2322

New member
בסידרה יא' עשו לנו 3/4 פידיון כפוי, בניגוד לרצוננו

לכן לא פלא שיש ביקוש לנייר, מצד כאלה שהעיפו אותם למזומן.
כנייר סולידי זה נייר טוב.
&nbsp
סידרה ט' טוב גם כן, אך בז'אנר של סיכון בינוני.
 
למעלה