אידיבי - השפעת חוק הריכוזיות

dw2322

New member
די מבעס שהולכים לפדות לנו 3/4 שם בסוף החודש


נראה. אם יציעו תנאים טובים בסידרה "יב" החדשה, זו שתגובה במניות דסק"ש, אז יש מצב להעביר לשם את המזומן העודף שהולכים להפיל עלינו בסוף החודש. מבחינתנו "יב" הזו צריכה להיות סולידית כמו יא.
אפשרות אחרת זה ללכת מכות עם כולם ולקנות בכוח, עם המזומן שיפילו עלינו, את הזרזיף שישאר ב-יא (עדיין תשאר סידרה של 80-90 מיליון, חמוד כזה). נו, גם 3.9% צמוד זה לא כזה נורא. הממשלתי המנופח לא משלם לי ככה גם ב 2042...
יא משלמת לי אוטוטו, בעוד 3 שנים. אז למה שאמכור? יש לי משהו טוב יותר לעשות עם הכסף? (הסולידי!)
&nbsp
גררר. סלינגר אונסת אותנו להפרד מפוזיציה סולידית נחמדה, שאנחנו ממש ממש לא רוצים להפרד ממנה
 

hayek

New member
אידיבי - השפעת חוק הריכוזיות

חוק הריכוזיות משנת 2013, קבע כי רק החל מדצמבר 2017 יתאפשר קיום של רק שלוש שכבות של חברות מדווחות (חברות שהנפיקו מניות/אג"ח בישראל) , ואילו מדצמבר 2019 תוחמר הדרישה לשתי שכבות בלבד.

קבוצת אידיבי:
אידיבי פיתוח – שכבה 1 (בגין אג"ח)
דסק"ש – שכבה 2
שופרסל, אלרון,סלקום,נכסים ובנין – שכבה 3 (פתרון מחויב עד 12/19)
ישפרו,גב ים,מהדרין (כולן מתחת לנכסים ובנין) – שכבה 4 (פתרון מחויב עד 12/17)

אלשטיין צריך למצוא פתרון לחברות השכבה הרביעית כבר ב-2017.

אפשרויות:
א.קיפול שכבות תחתונות קודם- אפשרות לקפל את ישפרו,גב ים, ומהדרין לתוך נכסים ובנין בשנה הבאה ואת דסק"ש לאידיבי בשנת 2019
ב.קיפול שכבות עליונות קודם – לקפל את דסק"ש לתוך אידיבי ב-2017 ואת חברות השכבה הרביעית בשנת 2019.
ג.מכירה של נכסים ובנין ב-2017.
ד. מכירה של אחזקות אידיבי בדסק"ש לחברה פרטית בבעלות אירסה (אלשטיין).

בדצמבר יחול מועד המימוש האחרון לאופציות דסק"ש ד' וגם לאופציות ה ו-ו' במחיר מימוש מופחת. האופציות כולן נסחרות בשערים דומים, מכיוון שהשוק סבור שמבחינה כלכלית יעדיפו מחזיקי אופציה ה (מועד מימוש אחרון בסוף 2018) ואופציה ו (מועד מימוש אחרון בסוף 2019), להמיר את האופציות שבידם כבר בדצמבר השנה, ולהינות מחיר מימוש משמעותית נמוך יותר.

לכאורה אלשטיין עשוי למכור את האופציות שברשותו בשוק או לבצע מימוש חלקי, אבל אני לא סבור כך, שכן פעולה שכזו תהיה למעשה מימוש השקעה מצידו והכרת בהפסד כבד על השקעתו. לפיכך אני סבור שאלשטיין יבחר באחת מ-2 האופציות א. מכירת האופציות לחברה פרטית המוחזקת ע"י אירסה – מהלך כזה, שיבוא אחרי שאידיבי כבר מכרה כ-9% מאחזקתה לאירסה, עשוי לרמוז שאלשטיין הולך על אפשרות ד'. ב. הזרמה לאידיבי של סכום המימוש בסך של כ-280 מיליון ש"ח – מהלך שכנראה ירמוז שאלשטיין הולך על אפשרות ב'.

אני סבור שאפשרות ד' מעט בעייתית באשר מדובר בעסקת בעלי עניין של מכירת השליטה בנכס העיקרי של אידיבי, ועל כן הדירקטוריון יהיה מחוייב לקבל הצעות ממתחרים, שמבחינת אלשטיין עלולות להוביל בסופו של דבר לאיבוד השליטה.

נראה לי שאפשרות ב' גם אם יותר מורכבת, פחות מסוכנת עבורו, באשר אלשטיין כבר מחזיק ב-100 אחוז מאידיבי וכ-80 אחוז בדסק"ש, ואני סבור שזו האופציה שאלשטיין יעדיף , אם תשואות האג"ח יאפשרו זאת. הבעיה העיקרית באופציה זו היא שככל הנראה יידרש פרעון מוקדם של אג"ח דסק"ש, כשהמימון לכך אמור להגיע מהנפקת אג"ח באידיבי, שכיום נסחרות בתשואה דו ספרתית, שלא מאפשרת ביצוע מהלך שכזה. מצד שני הון ושווי נכסי אידיבי יגדלו מהותית וזה עשוי לאפשר קבלת היתר שליטה בכלל ביטוח וירידה מהותית בתשואות האג"ח.
 
למעלה